E320 4matic V6 LPG - obroty na N/P pow.1000...
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
E320 4matic V6 LPG - obroty na N/P pow.1000...
Witajcie,
Od pewnego czasu zaniepokoiły mnie skaczące obroty na rozgrzanym silniku. Wygląda to tak:
1) silnik zimny - na postoju P/N obroty ok 800, po wrzuceniu D spadają do ok 600, można jechać...
2) silnik ciepły - na postoju D obroty j/w, ale po wrzuceniu P/N skaczą do 1100 (nie falują), czasami zdarza się jakaś głupawka i wskazówka obrotomierza powędruje do 1500-1800 i zaraz wraca do 1100. Bez wentylatora, klimy i innych obciążeń to samo.
Przy którejś tam wizycie mój mechanik słysząc te obroty wspomniał coś o pompie, ale w sumie wtedy co innego było na tapecie, więc nie drążyłem tematu. Czytałem w innym poście, że to może być czas na regulację pompy paliwa (temat o sprężynkach czy jakoś tak). Mam coś działać czy czekać aż się zepsuje?
Od pewnego czasu zaniepokoiły mnie skaczące obroty na rozgrzanym silniku. Wygląda to tak:
1) silnik zimny - na postoju P/N obroty ok 800, po wrzuceniu D spadają do ok 600, można jechać...
2) silnik ciepły - na postoju D obroty j/w, ale po wrzuceniu P/N skaczą do 1100 (nie falują), czasami zdarza się jakaś głupawka i wskazówka obrotomierza powędruje do 1500-1800 i zaraz wraca do 1100. Bez wentylatora, klimy i innych obciążeń to samo.
Przy którejś tam wizycie mój mechanik słysząc te obroty wspomniał coś o pompie, ale w sumie wtedy co innego było na tapecie, więc nie drążyłem tematu. Czytałem w innym poście, że to może być czas na regulację pompy paliwa (temat o sprężynkach czy jakoś tak). Mam coś działać czy czekać aż się zepsuje?
E320, 4Matic, V6, 224 KM, LPG Landi Renzo, 1998, kombi, automat, Elegance
WDB2102821X009904
WDB2102821X009904
- SuperBuster11
- Moderator
- Posty: 1029
- Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
- Lokalizacja: Brzeg
Re: E320 4matic V6 LPG - obroty na N/P pow.1000...
Ja bym obstawiał przepustnicę.
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
Re: E320 4matic V6 LPG - obroty na N/P pow.1000...
Możesz rozwinąć myśl? Zawiesza się czy jak? Jaki wpływ może mieć temp silnika?
E320, 4Matic, V6, 224 KM, LPG Landi Renzo, 1998, kombi, automat, Elegance
WDB2102821X009904
WDB2102821X009904
Re: E320 4matic V6 LPG - obroty na N/P pow.1000...
Przepustnica może być zużyta (luz na ośce) lub brudna. Może wymagać też kalibracji i od tego chyba trzeba by zacząć - część uniwersalnych urządzeń diagnostycznych to ogarnia, ale oczywiście najlepiej zrobić to na SD (StarDiagnosis).
Na SD będzie też widać problem (np. z domykaniem się przepustnicy) przez wydłużone czasy wtrysku jak na wolne obroty (komputer w ten sposób rekompensuje za dużą ilość powietrza). Zacznij od kalibracji i przy okazji diagnostyki. Nie wiem jaki miałaby mieć wpływ na to pompa paliwa, ale jeśli tak to będziesz miał błąd zbyt niskiego ciśnienia paliwa na listwie albo jakiś podobny. To nie pompa odpowiada za obroty, to nie stary diesel tylko benzyna. Odpowiada za to wychylenie przepustnicy i stosowny do niego czas otwarcia wtryskiwaczy.
Może to też mieć coś wspólnego z LPG. Żeby to wyeliminować odłącz akumulator na 10 minut i po ponownym podłączeniu (radio będzie chciało kodu, szyby będzie trzeba zaprogramować - to niestety minusy odłączenia) pojeździj tylko na benzynie jakiś czas i zobacz czy wróci do normy.
Na SD będzie też widać problem (np. z domykaniem się przepustnicy) przez wydłużone czasy wtrysku jak na wolne obroty (komputer w ten sposób rekompensuje za dużą ilość powietrza). Zacznij od kalibracji i przy okazji diagnostyki. Nie wiem jaki miałaby mieć wpływ na to pompa paliwa, ale jeśli tak to będziesz miał błąd zbyt niskiego ciśnienia paliwa na listwie albo jakiś podobny. To nie pompa odpowiada za obroty, to nie stary diesel tylko benzyna. Odpowiada za to wychylenie przepustnicy i stosowny do niego czas otwarcia wtryskiwaczy.
Może to też mieć coś wspólnego z LPG. Żeby to wyeliminować odłącz akumulator na 10 minut i po ponownym podłączeniu (radio będzie chciało kodu, szyby będzie trzeba zaprogramować - to niestety minusy odłączenia) pojeździj tylko na benzynie jakiś czas i zobacz czy wróci do normy.
Re: E320 4matic V6 LPG - obroty na N/P pow.1000...
Tydzień temu zamontowałem nowego Staga z wtryskami z górnej półki (jeśli chodzi o LPG). Do tej pory śmiga bez zarzutu. Nie pamiętam czy przed gazem było to samo. W takim razie podjadę na komputer i spróbujemy poszukać nastaw przepustnicy i ew. kalibracji. Dam znać.rr6 pisze: ↑22 maja 2019, o 21:41 Przepustnica może być zużyta (luz na ośce) lub brudna. Może wymagać też kalibracji i od tego chyba trzeba by zacząć - część uniwersalnych urządzeń diagnostycznych to ogarnia, ale oczywiście najlepiej zrobić to na SD (StarDiagnosis).
Na SD będzie też widać problem (np. z domykaniem się przepustnicy) przez wydłużone czasy wtrysku jak na wolne obroty (komputer w ten sposób rekompensuje za dużą ilość powietrza). Zacznij od kalibracji i przy okazji diagnostyki. Nie wiem jaki miałaby mieć wpływ na to pompa paliwa, ale jeśli tak to będziesz miał błąd zbyt niskiego ciśnienia paliwa na listwie albo jakiś podobny. To nie pompa odpowiada za obroty, to nie stary diesel tylko benzyna. Odpowiada za to wychylenie przepustnicy i stosowny do niego czas otwarcia wtryskiwaczy.
Może to też mieć coś wspólnego z LPG. Żeby to wyeliminować odłącz akumulator na 10 minut i po ponownym podłączeniu (radio będzie chciało kodu, szyby będzie trzeba zaprogramować - to niestety minusy odłączenia) pojeździj tylko na benzynie jakiś czas i zobacz czy wróci do normy.
E320, 4Matic, V6, 224 KM, LPG Landi Renzo, 1998, kombi, automat, Elegance
WDB2102821X009904
WDB2102821X009904
Re: E320 4matic V6 LPG - obroty na N/P pow.1000...
W Stagu autoadaptacja wyłączona?Schabik pisze: ↑23 maja 2019, o 10:13Tydzień temu zamontowałem nowego Staga z wtryskami z górnej półki (jeśli chodzi o LPG). Do tej pory śmiga bez zarzutu. Nie pamiętam czy przed gazem było to samo. W takim razie podjadę na komputer i spróbujemy poszukać nastaw przepustnicy i ew. kalibracji. Dam znać.rr6 pisze: ↑22 maja 2019, o 21:41 Przepustnica może być zużyta (luz na ośce) lub brudna. Może wymagać też kalibracji i od tego chyba trzeba by zacząć - część uniwersalnych urządzeń diagnostycznych to ogarnia, ale oczywiście najlepiej zrobić to na SD (StarDiagnosis).
Na SD będzie też widać problem (np. z domykaniem się przepustnicy) przez wydłużone czasy wtrysku jak na wolne obroty (komputer w ten sposób rekompensuje za dużą ilość powietrza). Zacznij od kalibracji i przy okazji diagnostyki. Nie wiem jaki miałaby mieć wpływ na to pompa paliwa, ale jeśli tak to będziesz miał błąd zbyt niskiego ciśnienia paliwa na listwie albo jakiś podobny. To nie pompa odpowiada za obroty, to nie stary diesel tylko benzyna. Odpowiada za to wychylenie przepustnicy i stosowny do niego czas otwarcia wtryskiwaczy.
Może to też mieć coś wspólnego z LPG. Żeby to wyeliminować odłącz akumulator na 10 minut i po ponownym podłączeniu (radio będzie chciało kodu, szyby będzie trzeba zaprogramować - to niestety minusy odłączenia) pojeździj tylko na benzynie jakiś czas i zobacz czy wróci do normy.
Re: E320 4matic V6 LPG - obroty na N/P pow.1000...
A tego nie wiem, zapytam w środę, jestem w kolejce. Ma być wyłączona?rr6 pisze: ↑23 maja 2019, o 21:18W Stagu autoadaptacja wyłączona?Schabik pisze: ↑23 maja 2019, o 10:13Tydzień temu zamontowałem nowego Staga z wtryskami z górnej półki (jeśli chodzi o LPG). Do tej pory śmiga bez zarzutu. Nie pamiętam czy przed gazem było to samo. W takim razie podjadę na komputer i spróbujemy poszukać nastaw przepustnicy i ew. kalibracji. Dam znać.rr6 pisze: ↑22 maja 2019, o 21:41 Przepustnica może być zużyta (luz na ośce) lub brudna. Może wymagać też kalibracji i od tego chyba trzeba by zacząć - część uniwersalnych urządzeń diagnostycznych to ogarnia, ale oczywiście najlepiej zrobić to na SD (StarDiagnosis).
Na SD będzie też widać problem (np. z domykaniem się przepustnicy) przez wydłużone czasy wtrysku jak na wolne obroty (komputer w ten sposób rekompensuje za dużą ilość powietrza). Zacznij od kalibracji i przy okazji diagnostyki. Nie wiem jaki miałaby mieć wpływ na to pompa paliwa, ale jeśli tak to będziesz miał błąd zbyt niskiego ciśnienia paliwa na listwie albo jakiś podobny. To nie pompa odpowiada za obroty, to nie stary diesel tylko benzyna. Odpowiada za to wychylenie przepustnicy i stosowny do niego czas otwarcia wtryskiwaczy.
Może to też mieć coś wspólnego z LPG. Żeby to wyeliminować odłącz akumulator na 10 minut i po ponownym podłączeniu (radio będzie chciało kodu, szyby będzie trzeba zaprogramować - to niestety minusy odłączenia) pojeździj tylko na benzynie jakiś czas i zobacz czy wróci do normy.
E320, 4Matic, V6, 224 KM, LPG Landi Renzo, 1998, kombi, automat, Elegance
WDB2102821X009904
WDB2102821X009904
Re: E320 4matic V6 LPG - obroty na N/P pow.1000...
Ma być wyłączona. Sam muszę to u siebie sprawdzić bo też jestem świeżo po montażu gazu i mam problemy, ale innego typu.
Re: E320 4matic V6 LPG - obroty na N/P pow.1000...
Po powrocie od mechanika - auto-adaptacja wyłączona, komputer pokazał błąd przepływomierza. Na chwilę obecną został skasowany i mam pojeździć i obserwować czy objawy nadal się pojawiają.
E320, 4Matic, V6, 224 KM, LPG Landi Renzo, 1998, kombi, automat, Elegance
WDB2102821X009904
WDB2102821X009904
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości