Wymiana przewodów hamulcowych

Moderatorzy: fabek, kichcio, elspasoo

klonas
Posty: 92
Rejestracja: 23 sie 2008, o 02:51
Lokalizacja: Sopot

Wymiana przewodów hamulcowych

Post autor: klonas » 28 kwie 2010, o 19:54

Witam, Czeka mnie wymiana przewodów hamulcowych kompletu.

ad.1 Czy ktoś może mi objaśnić jak to zrobić ? może ktoś to robił...? Rozumiem ,że niestety trzeba ściągać zaciski ... :( tu chyba najwiekszy bol jest... inaczej dalo by sie z kanalu bez sciagania kół? dobrze mysle?

ad.2 Sam etam odpowietrzania to odpowietrza sie na wyłączonym silnku?


ad.3 Czy wymiana przewodów w warsztacie to duży koszt?
roberts150

Post autor: roberts150 » 28 kwie 2010, o 22:08

Po przeczytaniu twoich pytań wnioskuję że jesteś "zielony" w temacie , więc nie wnikaj głębiej postaw auto do warsztatu , zapłać ! Bo hamulce to podstawowy układ wpływający na bezpieczeństwo !
hammond24
Doradca
Posty: 4060
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 » 28 kwie 2010, o 22:13

ZDECYDOWANIE.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
klonas
Posty: 92
Rejestracja: 23 sie 2008, o 02:51
Lokalizacja: Sopot

Post autor: klonas » 28 kwie 2010, o 22:23

moze i tak bedzie lepiej, jaki to jest koszt?
MercedesGdynia
Posty: 24
Rejestracja: 29 mar 2010, o 18:27
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: MercedesGdynia » 28 kwie 2010, o 22:28

wszytkie przewody czy jeden? koszt jednego to 10-20 zl za przewód plus 20-30 zł za robocizne

co prawda nie jest to trudne, ale jak się nie ma pojęcia to radze za kolegami - jedź do warsztatu!
Całe życie jeżdżę E-klassą:
1986-1988 - W114 - Trapez
1988-1991 - W115 - Przejściówka
1991-1995 - W123 - Beczka
1995-2010 - W124 - Klin
2005- W210
2010- W211
Awatar użytkownika
tonidriver
Moderator
Posty: 9214
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver » 29 kwie 2010, o 02:53

zacisków sie nie zdejmuje a odpowietrza sie na wyłączonym silniku.
klonas
Posty: 92
Rejestracja: 23 sie 2008, o 02:51
Lokalizacja: Sopot

Post autor: klonas » 29 kwie 2010, o 21:52

Dziękuje za odpowiedź. Powiem tak , czeski jestem z nowymi autami typu jakies tam esp, Abs... robiłem hamulce w w Garbusie , Daci i Wartburgu . Wydawalo mi sie ,ze to troche inaczej. Dlatego pytałem . Powiedz mi prosze w takim razie jak jest rozwiazane połaczenie zacisku z przewodem sztywnym . Przyciez tam nie ma zasady śruby rzymskiej? tzn przewod jezeli nie sciagne zacisku sie bedzie napinał?

[ Dodano: 2010-05-04, 20:39 ]
"zacisków sie nie zdejmuje a odpowietrza sie na wyłączonym silniku. "

Mogę prosić Ciebie o szerszą instrukcje. Widzisz nie za bardzo rozumiem w jaki sposób to da sie zrobic bez sciągania musiałbym mieć jeden gwint lewy drugi prawy... a czegos takiego nie widzialem , wiec prosił bym o szerszą instrukcje :)

[ Dodano: 2010-05-10, 18:56 ]
Odpowiem Sobie sam - aby było w razie pytan innych. łączenie przewodu sztywnego z miękim jest "luznie" wiec nie napina przewodu i nie trzeba ściągać zacisków.
mayday2007
Posty: 198
Rejestracja: 16 cze 2010, o 08:34
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mayday2007 » 30 mar 2011, o 15:38

Witam,

Będę wymieniał przewody hamulcowe biegnące do tylnych zacisków na miedziane ponieważ obecne są w kiepskim stanie.
Mam pytanie w związku z tym czy wie ktoś jaka jest długość tych przewodów mniej więcej chociaż,ponieważ można kupić w zasadzie tylko na długość z metra,a wiadomo że póki się przewodu nie wyjmie to się go nie zmierzy.

Z góry dzięki pozdrawiam
Mogłem kupić samochód ale kupiłem mercedesa...
W210 e320 95 r. R6 (m104)
VIN: WDB2100551A043171
dzwilu
VIP
Posty: 542
Rejestracja: 7 sie 2010, o 17:27
Lokalizacja: Białystok

Wymiana przewodów hamulcowych

Post autor: dzwilu » 31 mar 2011, o 18:46

Wymieniałem jeden przewód na tył wyszło 5 metrów. Robiłem to w norauto pierwszy i ostatni raz,bo zdarli ze mnie niemiłosiernie w porównaniu ceny przewodu miedzianego.
Było W210 2.2D, 2,2CDI Jest E270 CDI WDB2110161A032937
lancer
Posty: 554
Rejestracja: 18 cze 2011, o 23:14
Lokalizacja: siedlce

Post autor: lancer » 11 lis 2011, o 10:24

wymieniałem przewody na tyle w 2,2d 96rok samemu z sąsiadem i mam problem z odpowietrzeniem i zawsze pedał hamulca za pierwszym razem wpada a drugie wciśnięcie jest ok i za chwile znowu to samo. Czy to przez pompę ABS robi się to jakoś inaczej ?
WDB2102171A393096
1J4PN2GKXAW111280
hammond24
Doradca
Posty: 4060
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 » 11 lis 2011, o 13:08

lancer, Jeśli przy wymianie przewodów dopuściłeś do sytuacji,że wyleciał prawie cały płyn hamulcowy z układu,to jest możliwość,że pompa hamulcowa przepuszcza.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
maciek_strusiek
Posty: 159
Rejestracja: 27 sty 2010, o 21:24
Lokalizacja: Końskie
Kontakt:

Post autor: maciek_strusiek » 11 lis 2011, o 13:42

Witam , polecam odpalić auto i na pracującym silniku odpowietrzyć wszystkie zaciski raz jeszcze, a jak to nie pomoże to pewnie pompa hamulcowa do wymiany lub regeneracji , pozdrawiam
MB W210 E290 TD 96r. WDB 2100171A164694
250tyś przebiegu- silnik żyleta ,
blacha gnije jak polonez :(
lancer
Posty: 554
Rejestracja: 18 cze 2011, o 23:14
Lokalizacja: siedlce

Post autor: lancer » 11 lis 2011, o 17:37

robiliśmy to tak jak kiedyś w autach z "żerania" najdłuższy przewód jako 1 czyli tylne prawe koło potem tylne lewe i przód prawy i na koniec lewe przednie nic z tego. Potem za pomocą ciśnienia wtłaczaliśmy płyn pod ciśnieniem sprężone powietrze i nic efekty te same. Na pracującym silnik też to robiliśmy bez efektów. Przyplątał sie do nas taki "wujek dobra rada" i powiedział że trzeba jakiś tester emulator podpiąć między pompę abs i spowodować że abs załączy pompę i wtedy ona sie odpowietrzy ale to chyba jakieś science fiction

Tak uciekł nam cały płyn gdyż podczas prac konserwatorskich na podwoziu rozpadł się ze starości przewód hamulcowy (rozpadł sie na długości ok 70 cm)
WDB2102171A393096
1J4PN2GKXAW111280
Awatar użytkownika
phan
Posty: 425
Rejestracja: 20 kwie 2011, o 13:29
Lokalizacja: Poznań

Post autor: phan » 11 wrz 2013, o 10:28

Czy może któryś z szanownych userów załączyć rynek całej lini hamulowej ?
Muszę wymienić sztywne przewody hamulcowe oba idące do tylnych kół bo są skorodowane i ciekną, w EPC "42 ТОРМОЗНАЯ СИСТЕМА" (w nawiasie to kiedyś ta strona http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000 była chyba po angielsku ??) znalazłem tylko to co w załączniku i szukam reszty, rozumiem ze w tym miejscu przewody łączą się i lecą na tył ?


p.s
kupował ktoś u nich http://allegro.pl/mercedes-w210-99-02-p ... 64432.html ? są już podoginane czy tylko uciete na wymiar z zarobionymi końcówkami ?
Załączniki
m.jpg
W210 E220 CDI 00' AVANTGARDE sedan with automatic transmission in color Tansanitblau (359)

Obrazek
Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 585
Rejestracja: 16 wrz 2012, o 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Przemek » 11 wrz 2013, o 11:01

u mnie np przewody szły od pompy do tylnych hamulców w 1 kawałku bez żadnych łączników po drodze. jeśli będziesz robił to sam to radzę zanurkować pod samochód i sprawdzić czy masz jakieś łączenia czy nie. poza tym taniej cię wyjdzie kupienie 10mb przewodu i końcówek niż kupienie gotowców.
W210 E200CDI Elegance 1998 Sedan 102KM
WDB2100071A820573


S210 E230T Avantgarde 1996 150KM - sprzedany
WDB2102371A316278


S210 2.7/3.2 CDI - było w planach
jest S210 2.2CDI
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości