Wytlumianie wygluszanie drzwi

Tutaj będą fotorelacje i opisy własnoręcznych napraw.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
sanon
Posty: 1168
Rejestracja: 24 mar 2009, o 04:24
Lokalizacja: Szczecin

Wytlumianie wygluszanie drzwi

Post autor: sanon »

Otrzymuje wiele PW na ten temat, a ze nudzi mnie juz to troche postanowilem ulatwic wam zadanie i pokazac krok po kroku jak to prawidlowo zrobic.

Potrzebne beda nam:

-maty (ja uzywam silent coat)
-szuszarka/opalarka
-noz do tapet (najlepiej czarna olfa)
-zmywacz silikonowy (od biedy moze byc benzyna)
-walek plastikowy lub srubokret z duza zaokraglona rekojescia
-szmatka
-opaski samozaciskowe
-obcinaczki
-smar silikonowy
-parcianka
-dwie prawe rece

Czesc wewnetrzna
Odtluszczamy drzwi, maty po zerwaniu papieru zabezpieczajacego klej podgrzewamy suszarka (maty sa bardziej plastyczne i lepiej sie kleja), i wyklejamy tak gleboko jak jestesmy w stanie dosiegnac.

Czesc zewnetrzna
Odpinamy wszystkie mozliwe przewody, odcinamy mocowania przewodow. Odtluszczamy za pomoca zmywacza silikonowego. Przykladamy mate w celu dopasowania i dociecia ksztaltu, zrywamy papier zabezpieczajacy i podgrzewamy opalarka. Po wstepnym naklejeniu musimy ja dobrze docisnac do powierzchni np rekojescia srubokreta lub walkiem. Wazne jest aby za kazdym razem dobrze zaznaczyc miejsca w ktorych beda kolki montazowe (bardzo zle sie ich potem szuka). W przypadku otworow technicznych warto je takze wyciac i nakleic na nie latki(patrz na zdjeciu) nie trzeba w razie potrzeby szukac ich po omacku lub zrywac calej maty. Co jest bardzo wazne, zanim zakleisz cale drzwi oczysc i nasmaruj prowadnice i wszystkie elementy ruchome w drzwiach.

Za pomoca parcianki zabezpiecz przewody (ja uzywam jej ze wzgledow estetycznych)
Za pomoca opasek zaciskowych zamocuj ponownie instalacje na swoim miejscu.
Teraz mozesz wypic piwo i cieszyc sie jak dziecko.

Koszt przygotowania drzwi w ten sposob u mnie to koszt 600zl
Robiac to sam zaoszczedzisz okolo 300zl
Czas operacyjny okolo 1,5 godzinki na jedne drzwi.

Oswiadczam ze zamieszczony opis i zdjecia sa mojego autorstwa, bardzo prosze uszanowac moja prace, czas dla tego forum i nie kopiowanie tego na inne fora bez mojej zgody. Dziekuje.
Załączniki
8.JPG
7.JPG
6.JPG
5.JPG
4.JPG
3.JPG
2.JPG
1.JPG
jarecki500
Posty: 1700
Rejestracja: 18 sty 2010, o 07:39
Lokalizacja: poznań

Post autor: jarecki500 »

nie no... jako rzeźbiarz.... jesteś jedyny... i jeszcze żeby tego nie kopiować...
nosz kurna ... komu by sie chciało...
Nissan Primera 1,9 dCi
S210 E290 TurboDiesel Elegance
W124 E250D skradziony
W124 230E LPG ex
W201 200E LPG ex
W123 200D ex
Pussey
Posty: 1007
Rejestracja: 6 sty 2009, o 15:31
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Pussey »

Sanon ja szanuję Twoją pracę, bo wcześniej jednak nikt się nie podjął stworzenia odrębnego tematu.
o wygłuszaniu drzwi sporo pisał kiedyś elpasso, sam na podstawie jego informacji zrobiłem swoje pierwsze auto, potem kuplom i kilka sztuk zarobkowo nawet bo się fama rozeszła :hyhy:

to co pokazał tutaj kolega w zasadzie wystarczy jako podstawa tej pracy, w przypadku w210 zawsze należy pamiętać o zabezpieczeniu antykorozyjnym - zwykły spray do profili zamkniętych i pokryć niezaklejone matami elementy blach

ja dodatkowo na tapicerkę drzwi nakładam 10 mm warstwę porosa(mniej hałasu z ulicy się dostaje), w Niutku wygłuszyłem też ścianę grodziową od strony kabiny, dach i ścianę bagażnika - żeby ruszyć podłogę trochę brakuje odwagi bo sporo demontowania będzie
Awatar użytkownika
sanon
Posty: 1168
Rejestracja: 24 mar 2009, o 04:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: sanon »

Ja to wszystko wiemPussey, ja po prostu po 12 latach mam juz wlasne doswiadczenia, i wiem ze naklejanie mat na podloge w lekko podrdzewialych autach to strzal w stope, pod mata potrafi sie zrobic malutkie ognisko rdzy, ktorego potem nie usuniesz. wiec ja robie to takim sposobem, ze zabezpieczam wszystko srodkiem impregnujacym(antykorozyjnym) i na to, po wyschnieciu ukladam plastry filcowe.
dach oczywiscie tez idzie caly w maty, wiec nie mysl ze ja od wczoraj w branzy jestem :)

Po prostu zrobilem temat o drzwiach. I nie widze sensu robic tematu o wytlumianiu dachu, czy bagaznika bo bedzie on wygladal dokladnie tak samo.
Załączniki
11.JPG
12.JPG
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

Pussey pisze:
ja dodatkowo na tapicerkę drzwi nakładam 10 mm warstwę porosa(mniej hałasu z ulicy się dostaje), w Niutku wygłuszyłem też ścianę grodziową od strony kabiny, dach i ścianę bagażnika - żeby ruszyć podłogę trochę brakuje odwagi bo sporo demontowania będzie
Mialem okazje przejechac sie Niutkiem; istotnie auto wyciszone idalnie :padam: (i jest odlotowe - mlodz by napisala)A zmodernizowana w nim hamownia godna oddzielnego tematu i fotosesji :cwaniak: :cwaniak:

Sanon - dzieki, ze pokazales swoja prace, pochwalam :padam:
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Pussey
Posty: 1007
Rejestracja: 6 sty 2009, o 15:31
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Pussey »

sanon pisze:Ja to wszystko wiemPussey, ja po prostu po 12 latach mam juz wlasne doswiadczenia.
ja wiem że Ty wiesz, bo wiem czym się zajmujesz :hyhy:
nie pisałem o tworzeniu odrębnego tematu, a niejako o uzupełnieniu tego który już stworzyłeś
będzie można traktować jako swego rodzaju kompedium wiedzy

gawra
cieszę się, że Ci się podobało :hyhy:
kamil_0793
Posty: 245
Rejestracja: 17 wrz 2013, o 02:27
Lokalizacja: Wrocław/Strzegom

Post autor: kamil_0793 »

sanon pisze:pod mata potrafi sie zrobic malutkie ognisko rdzy, ktorego potem nie usuniesz.
U mnie zgniło mocowanie plastikowego nadkola z tyłu. Na zewnątrz praktycznie go nie było, a pod matą wygłuszającą wszystko było cacy. Swoją drogą, jakiej firmy mat używałeś?
WDB2020181A050858
1994 W202 C180
WDB2102741B064411
1999 W210 E55 AMG T
piotrasta
Posty: 269
Rejestracja: 4 paź 2012, o 20:42
Lokalizacja: ten hałas?

Post autor: piotrasta »

Swoją drogą, jakiej firmy mat używałeś?
pierwszy post
-maty (ja uzywam silent coat)
WDB2102161B100657 2000 cdi270
kamil_0793
Posty: 245
Rejestracja: 17 wrz 2013, o 02:27
Lokalizacja: Wrocław/Strzegom

Post autor: kamil_0793 »

No patrz, przegapiłem. Dzięki.
WDB2020181A050858
1994 W202 C180
WDB2102741B064411
1999 W210 E55 AMG T
Awatar użytkownika
Aikas
Posty: 1160
Rejestracja: 20 sie 2010, o 15:32
Lokalizacja: W210
Kontakt:

Post autor: Aikas »

Pussey pisze:żeby ruszyć podłogę trochę brakuje odwagi bo sporo demontowania będzie
Pussey, z demontażem podłogi wcale nie ma dużo roboty, sam się tego obawiałem, ale poszło bardzo szybko.

Demontujesz:

- "niebo" nad nogami (kierowca i pasażer)
- kanapę i fotele
- nakładki z progów
- osłony plastykowe ze słupków A i B, które mają styczność z podłogą
- podłokietnik
- nawiewy powietrza na tył (pod przednimi fotelami)

To wszystko co trzyma wykładziny :cwaniak:

Najpierw wyjmujesz dwie przednie a później tył, składasz w w odwrotnej kolejności.
W210 Lorinser USA E290 Avantgarde`97
W202 C180 Classic '97
S211 E500 AMG `04
Obrazek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości