Wymiana wahaczy przednich górnych

Tutaj będą fotorelacje i opisy własnoręcznych napraw.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
zyzek
Posty: 747
Rejestracja: 4 gru 2011, o 20:31
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: zyzek »

buzka245 pisze:
bifil pisze:miałem luz na sworzniu górnego wahacza. Samego sworznia się nie wymienia w tych autkach więc trzeba caly wahacz górny.

pytanko mam a czy nie trzeba sprężyny zabezpieczyć ściągaczem ? nie wystrzeli mi po ściągnięciu wahacza?
nie trzeba
W210 320CDI 1999 ELEGANCE
Obrazek
auto
Posty: 758
Rejestracja: 20 wrz 2011, o 20:04
Lokalizacja: Człuchów

Post autor: auto »

siemanko.mam do was pytanie,kurcze cos mi puka w przednim zawieszeniu,podejzewam wahacze gorne poniewaz wszystko w zawieszeniu juz wymienialem,ostatnimi czasy koncowki drazkow,drazki kierownicze,gumy na drazku reakcyjnym,stabilizatory w zeszlym miesiacu chyba,tyleje wahacza dolnego niecaly rok temy,amory wszystkie 4 tez w zeszlym roku.nie wymienialem tylko wahaczy i sworzni na dolnym wahaczy....pukanie nasila sie jak spada temperatura na zewnatrz,bylem w dwoch stacjach diagnostycznych,w obydwu nic nie znalezli,zero luzów,obstawiaja na amorki.te tuleje w amorach na dole tez sa dobre bo mi sprawdzali.na duzych dziurach pukania BRAK,natomiast na malych TŁUCZE,np,na drodze z kamienia,na tzw "kocich łbach" na jezdni najbarddziej slychac.co myslicie o tym?powiem wam ze wkur...to jest.mam umowionego mechanika na czwartek ale chcialbym te wahacze jakos samemu sobie zbadac,macie jakis pomysl jak moge to zrobic pod garazem?powiedzcie mi jeszcze czy tuleje na dolnym wahaczu albo sworzen moze pukac??prosze o pilna podpowiedz bo sprawa jest na tyle powazna ze zaczynam sie stresowac jak jade :zalamany:
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Jeżeli pukają to tylko sworznie. Złap sworzeń dłonią, a druga osoba niech kołysze autem na boki przy otwartych drzwiach lub tylko otwartym oknie trzymając za rynienkę dachu. Luz dłonią wyczujesz.
Poza tym zmień stację diagnostyczną, która nie może określić miejsca uszkodzenia.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
auto
Posty: 758
Rejestracja: 20 wrz 2011, o 20:04
Lokalizacja: Człuchów

Post autor: auto »

zauwazylem jeszcze cos dzis rano jak jechalem do pracy,zazwyczaj jezdze sam a dzis na pokladzie bylo nas 4 osoby łącznie ze mna i tak jakby nie pukalo,czy to mozliwe aby stuki ucichly pod obciazeniem?czy to tez moze wskazywac na sworznie wahacza gornego?

[ Dodano: 2012-12-10, 07:44 ]
hej,wczoraj wracalem z bydgoszczy i zauwazylem jakby auto mi delikatnie myszkowalo, czy to moze byc wina tego wahacza górnego?pod obciazeniem czyli np jak jade z czterema osobami na pokladzie jakby mniej stukalo....

[ Dodano: 2012-12-10, 16:42 ]
wrócilem wlasnie z kolejnej(juz 3)stacji diagnostycznej,diagnosta powiedzial ze mam wybite łączniki stabilizatorów(3 miechy temu nowe-kraft)i na dolnym wahaczu ta srebrna tuleje.wahacze gorne sprawdzal,mowil zero luzu.czy takie stuki moga byc spowodowane tymi stabilizatorami i tuleja na dolnym wahaczu?slychac to tak jakby ktos siedzial pod maska i mlotkiem walil w kowadlo.....
doradzcie cos bo trace nerwy!

[ Dodano: 2012-12-10, 16:45 ]
te stuki jakby cichly pod obciazeniem a jak jade sam to zauwazylem ze zaczyna glosniej walic jak pada deszcz albo jak droga jest wilgotna....

doradzcie jeszcze czy warto inwestowac w takie tuleje,wlasnie je znalazlem na allegro,cena 39zl,kupowal je ktos juz moze?

[ Dodano: 2012-12-10, 16:46 ]
http://moto.allegro.pl/tuleja-przednieg ... 10331.html

[ Dodano: 2012-12-11, 08:28 ]
na dodatek wczoraj zaczeło mi cos huczec jakby łozysko w któryms kole z przody,jechalem do pracy bylo wszytko od,cichutko,jak wracalem huczalo ,zaczyna sie od 20km/h-60,potem od 60-70 jest ciszej i znowu od ok 80km/h zaczyna sie....czy lozysko moze zdechnac tak z dnia na dzien?jak skrecam na boki,lewa prawa itd to huczy tak samo,,,

[ Dodano: 2012-12-22, 13:31 ]
ogarnalem juz te stuki,przczyna byla tuleja dolnego wahacza,ta duza srebrna,jakis magik nie mogl jej wcisnac to ja zeszlifowal i wkleil na czerwony sylikon,gorne wahacze tez mialem kupione i odrazu wymienilem,
wystawilem stare ktore byly dobre w dziale gielda.mechanik twierdzil ze sa do wymiany tulejki,jak dla mnie te tulejki sa dobre guma niezerwana,nie popekana itd,chodzilo mu o tulejke gdzie wchodzi sruba,sworzen dobru,bez luzow,nie jest wybity.wahacze sa orginalne mercedesa z logo i nr fabrycznym....
za 40 zl wystawilem 2 sztuki.
ex E 290 TD AVANTGARDE 1998'
ex TOYOTA AVENSIS T25 2.0 D4D-pomyłka
ex JEEP WJ/WG 2.7 CRD- super bryka
ex VOLVO S80 2,5T,210KM,2005/6r
ex Mercedes CL W140 4.2 V8 98'
teraz W211 E240 avantgarde
Awatar użytkownika
scigany8801
Posty: 195
Rejestracja: 25 paź 2011, o 12:01
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: scigany8801 »

Czy wymiana górnego wahacza ma jakikolwiek wpływ na geometrię?
Trzeba po wymianie jechać na korektę zbieżności?
I jeszcze jedno pytanie, czy sworzeń górnego wahacza zwykle ciężko wybić ze zwrotnicy?
auto pisze:Mam wybite łączniki stabilizatorów (3 miechy temu nowe-kraft)
Aż dziw, że nie stukało już świeżo po wymianie.
+ Mercedes-Benz (W210) E200CDI 00' Elegance
Obrazek
EX: W201 190D 2.0, C124 230CE, W140 S350 ;
Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 583
Rejestracja: 16 wrz 2012, o 01:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Przemek »

Nie ma zadnego wpływu bo nie ma na śrubie żadnej regulacji.
Wybić sworzeń jest ciężko ponieważ jest w kształcie stożka. Użyj ściągacza do sworzni i przy dokręcaniu go opukuj młotkiem zwrotnicę
W210 E200CDI Elegance 1998 Sedan 102KM
WDB2100071A820573


S210 E230T Avantgarde 1996 150KM - sprzedany
WDB2102371A316278


S210 2.7/3.2 CDI - było w planach
jest S210 2.2CDI
Awatar użytkownika
scigany8801
Posty: 195
Rejestracja: 25 paź 2011, o 12:01
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: scigany8801 »

Przemek, dzięki, a jest tam miejsce żeby podejść typowym ściągaczem do przegubów kulowych? Bo tak patrzę i widzę że ciasno.

Obrazek
+ Mercedes-Benz (W210) E200CDI 00' Elegance
Obrazek
EX: W201 190D 2.0, C124 230CE, W140 S350 ;
Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 583
Rejestracja: 16 wrz 2012, o 01:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Przemek »

da się bo takim właśnie to rozpinałem, musisz tylko podlewarować wszystko za dolny wahacz żeby sobie na ten ściągacz miejsce zrobić
W210 E200CDI Elegance 1998 Sedan 102KM
WDB2100071A820573


S210 E230T Avantgarde 1996 150KM - sprzedany
WDB2102371A316278


S210 2.7/3.2 CDI - było w planach
jest S210 2.2CDI
tomi382
Posty: 326
Rejestracja: 14 paź 2011, o 03:43
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Post autor: tomi382 »

http://www.automot.pl/sklep/draper/145- ... 14159.html
zrobiłem sobie taki ściągacz i wybicie sworznia trwa mniej niż minute. Polecam
WDB2021211A601521
Awatar użytkownika
exeresis
Posty: 444
Rejestracja: 8 lut 2013, o 09:13
Lokalizacja: WueM / Mazowieckie

Post autor: exeresis »

Ja takiego użyłem na stronę pasażera i niestety nie wytrzymał, pękł :hyhy:
Link: http://allegro.pl/sciagacz-do-sworzni-s ... 67856.html
Teraz: Seat Leon 1M '03 1.9 ARL, Top Sport
Weitec coilovers.
Repliki RS6 19x8, 4x 215/35/19

EX:
E290 96'/97' Classic.
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 01r'
Awatar użytkownika
scigany8801
Posty: 195
Rejestracja: 25 paź 2011, o 12:01
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: scigany8801 »

tomi382, dokładnie takiego widelca używam. Kupiłem specjalnie do wybijania końcówek drążków. Natomiast tak czy tak - obiecałem sobie sprawić taki, jak exeresis podał w linku.
+ Mercedes-Benz (W210) E200CDI 00' Elegance
Obrazek
EX: W201 190D 2.0, C124 230CE, W140 S350 ;
Pussey
Posty: 1007
Rejestracja: 6 sty 2009, o 15:31
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Pussey »

dwa uderzenia młotkiem z boku i sworzeń sam wyskoczy ;)
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

trzy :hyhy: :orany:
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

3 uderzenia i kilka gróźb karalnych :hyhy:
:hyhy:
Obrazek
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Czasami tak się zaklinuje, że bez ściągacza nie pójdzie.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości