Wymiana tuleji mechanizmu zmiany biegów, (ASB)

Tutaj będą fotorelacje i opisy własnoręcznych napraw.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

MichalZSlupsk
Posty: 162
Rejestracja: 31 lip 2008, o 16:37
Lokalizacja: Słupsk

Wymiana tuleji mechanizmu zmiany biegów, (ASB)

Post autor: MichalZSlupsk »

(Instrukcja dla osób nie posiadajacych kanału;)
Wielu z Was narzeka na dziwne odgłosy dochodzące z wnętrza mechanizmu zmiany biegów. Częstą przyczyną tego stanu rzeczy jest właśnie wytarta tuleja lub jej brak. postaram sie najjaśniej wyjaśnić całą procedurę na przykładzie modelu poliftowego

(Instrukcja dla osób nie posiadajacych kanału;)

Co będzie nam potrzebne:
*śrybokręt krzyzakowy,
*klucz imbusowy (5)- polecam bit z przedłużką i grzechotką,
*smar techniczny,
*kawałek w miarę sztywnego drutu
*w/w tuleja koszt w ASO ok 5 zł.

Czas - 1h

1. podważamy i wyjmujemy ramkę zmiany biegów (4 zatrzaski) i odłaczamy wszystkie kostki.

2. odkręcamy 2 wkręty od podłokietnika przy popielniczce, 2 przy ramce blizej schowka w podłokietniku, wyciagamy wszystko z podłokietnika, zdejmujemy materiał na spodzie i wykręcamy kolejne 2 wkręty pod nim

3. wysuwamy popielniczkę i odłączamy kostkę oraz wyciagamy oprawke z żarówką

4. wyjmujemy podłokietnik (wusuwamy ku górze)

5. odkręcamy element poprzeczny przy popielniczce(pod którym znajduje sie linka wchodzaca do Mechanizmu)

6. demontujemy tunele doprowadzające powietrze do podłokietnika ( najpierw rozłączamy z tyłu a potem wysuwamy przy popielniczce (Teraz widać juz wszystkie śruby które musimy wykręcić przy gałce zmiany biegów)

7. imbusem odkręcamy 2 śruby (złote) od strony podł. i jedną od str. popielniczki. Mogą iść ciężko poniewaz są przesmarowane klejem. (srebrnych torx nie ruszamy)

8. wyciągamy cały mechanizm ostrożnie do góry i pod spodem widzimy cięgno połączone z naszym wybierakiem(aby było łatwiej mozemy je pociągnać wyzej), wysuwamy spinkę(uważajac zeby nie spadła nam na dół, i wysuwamy mechanizm, cięgno moze nam spaść.

9. wkładamy nową tuleję (oczywisćie w otwór pod mechanizmem )przesmarowaujac ja (na sucho bardzo ciezko wcisnać)

10, teraz drutem wciagamy cięgno, nasuwamy mechanizm z nową tuleja i zamykamy wszystko wsuwaląc spinkę

Składamy w odwrotnej kolejności.
Mam nadzieję ze opis jest w miarę czytelny i komus sie przyda
pozdrawiam
E 200 CDI sedan Automat 99r Po Lifcie
W124 91r 2,5 D Automat - sprzedany:(
jeep grand cherokee ZJ 94r 4,0 Benzyna
Renault Laguna 02r 2.2 dci Initiale Paris
Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości