Wymiana simeringu (uszczelniacza) w moście

Tutaj będą fotorelacje i opisy własnoręcznych napraw.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

avillo
Posty: 19
Rejestracja: 1 maja 2012, o 03:58
Lokalizacja: Mazowieckie

Wymiana simeringu (uszczelniacza) w moście

Post autor: avillo »

Witam.
W związku z tym, że 2 wątki na forum nie wyczerpują tematu wymiany simeringu półosi w naszych oczkach, pozwoliłem sobie wszystko połączyć w całość i zrelacjonować przebieg wymiany tego uszczelniacza.

Najpierw 2 pomocne tematy:
viewtopic.php?t=16230 -
oraz
viewtopic.php?t=2632

Niestety tak jak zostało napisane w jednym z nich - trzeba ściągać most, ale na szczęście całego wyjmować na zewnątrz nie trzeba (no chyba że ktoś woli dla wygody :hyhy:). Potrzebna pomoc 2osoby oraz browarek na stresy :oczami:

Część nr 71 - koszt w ASO max 30zł:
Obrazek
Od razu zaznaczę że wyjęty oryginał różni się od zamiennika a nawet oryginalnej części z ASO, ale pasuje wszystko jak trzeba FOTKA i FOTKA dla porównania :przestraszony:.

KOLEJNOŚĆ DZIAŁAŃ:
1. Zlać olej z dyfra - zawór z prawej strony na dole od storny prawej półośki, klucz imbusowy duży jakiś) - od razu proponuję odczyścić i poluzować korek od wlewu, by nie wyszły kwiatki że będzie problem z jego odkręceniem
2. Odczyścić szczotką drucianą oraz odkręcić śruby od półośki kluczem torxem - 6 śrub, 2 półksiężycowe podkładki na każde 3 śruby, proponuję najpierw po 3śruby z każdej strony, później przetoczyć samochód i kolejne 3zdjąć.
Obrazek
3. Półośki podwiesić na drucikach.
4. Trzeba także zdjąć wydech (środkowa guma + tylna) i podeprzeć go aby spokojnie most opuścić.
5. W dyfrze z tyłu znajdują się 2 śruby trzymające go do belki (imbusowe) - luzujemy je ale nie wykręcamy.
6. Teraz zajmujemy się także trzecią, długa z podkładkami specjalnymi - z przodu od strony wału, skierowana jest w górę (imbus od dołu mniejszy od tamtego, na górze natomiast nakrętka 16stka klucz, bardzo ciasno tam i trudno go włożyć do zblokowania)
7. Poprzednie dwie duże odkręcamy zupełnie. Po tej operacji most jest wolny (lekki nie jest :cwaniak:). Można go opuścić i podeprzeć tak by wszystkie śruby od pokrywy były dostępne.
8. Pokrywa - odczyszczamy koniecznie śruby - 10 śrub, takie bardzo gęste gwiazdki, o małych ząbkach (w razie potrzeby przed robotą wystarczy przyjrzeć się pokrywie). FOTKA
9. Ściągamy pokrywę (dość lekko przykręcona), Szmata na resztki oleju się przyda.
10. Wewnątrz potrzeba zdjąć zabezpieczenie na wałku idącym do danej półośki - ciasno ale po małych kombinacjach wyjdzie bez problemu.
11. Wyciągamy wałek - naszym oczom ukazuje się SIMERING.FOTKA
12. Wyciągamy simering i odczyszczamy rozpuszczalnikiem wałek, okolice simeringu oraz leciutko nożykiem i papierem ściernym zeskrobujemy nagar z jego okolic oraz z pokrywy i dyfra w miejscu gdzie ona przylega.
13. Reszta w odwrotnej kolejności z tym tylko, że zakładając pokrywę należy przelecieć ją silikonem dla uszczelnienia (fabrycznie stosowany był klej) oraz przesmarować simering olejem przed założeniem, pamiętając o tym że by równo go wkładać ze wszystkich stron.
14. Na końcu wlewamy olej 75W-90 (bodajże 1,3 do 1,5L weszło) i po robocie. Trzeba jednak zaznaczyć że dedykowany to był 75W-85 STRONA MERCEDESA.

Koszt wymiany zamyka się w granicach 120zł (z piwem :oczami:) oraz dobrych kilku godzinach roboty, działając po raz pierwszy w tych okolicach.
Załączniki
simering stary i nowy
simering stary i nowy
simering stary i nowy2
simering stary i nowy2
zdjęty most, odkręcanie pokrywy
zdjęty most, odkręcanie pokrywy
zdjęta pokrywa, walka z simeringiem po uprzednim wyjęciu wałka
zdjęta pokrywa, walka z simeringiem po uprzednim wyjęciu wałka
pokrywa dyferencjału po wyczyszczeniu i założeniu
pokrywa dyferencjału po wyczyszczeniu i założeniu
Jeśli pomogłem - kliknij POMÓGŁ, dziękuję.
W210 290TD 98r.
WDB2100171A610998
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Pierwszy post i świetny opis. Daje punkta.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
scigany8801
Posty: 195
Rejestracja: 25 paź 2011, o 12:01
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: scigany8801 »

avillo, stoję powoli przed taką samą wymianą. Jak widać, niepotrzebnie obawiałem się operacji która nie jest wcale taka straszna. Dzięki za wyczerpujący poradnik :padam:
+ Mercedes-Benz (W210) E200CDI 00' Elegance
Obrazek
EX: W201 190D 2.0, C124 230CE, W140 S350 ;
avillo
Posty: 19
Rejestracja: 1 maja 2012, o 03:58
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: avillo »

Ogółem nie ma co się przejmować, bo robota nie jest trudna, ale trzeba jednak trochę narzędzi. Tak naprawdę najgorsze jest dźwiganie oraz ustawianie tego mostu przy montażu (skubaniec ciężki) i wyciąganie zabezpieczenia w nim by wałek wyjąć (nie miałem specjalnych narzędzi do wyciągania tych zabezpieczeń, a miejsca za bardzo nie ma do pociągnięcia zawleczki). Dodatkowo samochód trochę postał rozebrany na kanale z powodu tego simeringu, ponieważ jak widać bardzo się różnił wizualnie od oryginału i szukałem takiego samego jak wyjęty. Aż dopiero w ASO powiedzieli, że na bank będzie ok wszystko, bo takie są w ich serwisach stosowane - po prostu je udoskonalili. Stąd pomyślałem że wrzucę innym fotorelację by oszczędzili sobie czasu i nerwów :cwaniak:
Jeśli pomogłem - kliknij POMÓGŁ, dziękuję.
W210 290TD 98r.
WDB2100171A610998
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

Tez klikam "pomogl", bo opis i fotorelacja znakomite :padam:
(choc most w mojej merc ma sie dobrze - naszczescie :spi: )
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
wasiliew
Doradca VIP
Posty: 3484
Rejestracja: 20 kwie 2008, o 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew »

Poluzowałem sobie wszystkie śruby, oprócz 2 z lewej połośki. Połamałem 2 klucze na nich, a łebki śrub się zjechały. Mam zamiar odkręcić dodatkowo wał i opuścić most przesuwając go do przodu, żeby półoś nie haczyła o wahacz.

Jak to nie zda egzaminu to przecinak i po łbach. Ehh....

Już się boję :przestraszony:

[ Dodano: 2013-11-02, 22:21 ]
Zrobione. Dzięki za manuala.

Najwięcej problemów miałem przy śrubach trzymających most. Mało miejsca ze względu na pompę paliwa. Śruby od półosi bez problemów poszły dobrym torxem.
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.

ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
lancer
Posty: 553
Rejestracja: 18 cze 2011, o 23:14
Lokalizacja: siedlce

Post autor: lancer »

czy na tym deklu jest jakaś uszczelka ??? bo mi cieknie
WDB2102171A393096
1J4PN2GKXAW111280
Awatar użytkownika
wasiliew
Doradca VIP
Posty: 3484
Rejestracja: 20 kwie 2008, o 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew »

lancer pisze:czy na tym deklu jest jakaś uszczelka ??? bo mi cieknie
Pkt 13 - tylko klej/uszczelniacz do smarowania ;)
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.

ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
lancer
Posty: 553
Rejestracja: 18 cze 2011, o 23:14
Lokalizacja: siedlce

Post autor: lancer »

ok, A jak mam most i półosie na stole (wymontowane z auta) to odkręcać tych 6 śrub nie trzeba chyba na przegubie wewnętrznym
WDB2102171A393096
1J4PN2GKXAW111280
Awatar użytkownika
wasiliew
Doradca VIP
Posty: 3484
Rejestracja: 20 kwie 2008, o 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew »

lancer pisze:ok, A jak mam most i półosie na stole (wymontowane z auta) to odkręcać tych 6 śrub nie trzeba chyba na przegubie wewnętrznym
nie trzeba
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.

ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
Awatar użytkownika
phan
Posty: 421
Rejestracja: 20 kwie 2011, o 13:29
Lokalizacja: Poznań

Post autor: phan »

WITAM!
A jak cieknie olej od strony wału? Też da się wymienić oring jak w przypadku wycieku od strony półosi?
W210 E220 CDI 00' AVANTGARDE sedan with automatic transmission in color Tansanitblau (359)

Obrazek
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 »

Da się.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Sawi1181
Posty: 92
Rejestracja: 6 cze 2016, o 13:53
Lokalizacja: Konin Wlkp.

Re: Wymiana simeringu (uszczelniacza) w moście

Post autor: Sawi1181 »

zapytanie typu jakim kluczem torx mam wykręcić śruby od osi w tylnym moście??? i gdzie go mogę kupić za odp dzięki
Z przodu gwiazda lepsza jazda :serce:

WDB2100351B047039
Awatar użytkownika
Aloiz
Doradca
Posty: 1922
Rejestracja: 10 kwie 2010, o 12:12
Lokalizacja: Sanok

Re: Wymiana simeringu (uszczelniacza) w moście

Post autor: Aloiz »

takimi nasadkami torx powinieneś sobie poradzić:

Obrazek

:)
E320 CDI '99 Avantgarde
WDB2100261A988449
Sawi1181
Posty: 92
Rejestracja: 6 cze 2016, o 13:53
Lokalizacja: Konin Wlkp.

Re: Wymiana simeringu (uszczelniacza) w moście

Post autor: Sawi1181 »

mam takie nasadki i 12 jest za małe a 14 trochę za duże i ma lekki luz :/ i wogóle ciężko śruby ruszyć i pytanie do tych co już wymieniali uszczelniacz jakim kluczem wykręcaliście te śruby ?? zamówiłem oczkowe może lepiej będzie bo tam nie dosyć że mało miejsca to jeszcze guma przeszkadza. Mam auto po lifcie ale to chyba nie ma różnicy przed liftem czy po
Z przodu gwiazda lepsza jazda :serce:

WDB2100351B047039
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości