WYMIANA KIEROWNICY

Tutaj będą fotorelacje i opisy własnoręcznych napraw.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

kolegom "specjalistom" powyzej zycze powodzenia i wiecej godzin spedzonych w warsztacie to moze troche zmienia zdanie, bo ze komus sie cos wydaje to nie wszystko.

Gwayhyr oczywiscie takie przypadki sie zdarzaja. takze w samochodach prosto z salonu z winy producenta (odsylam do google), a takze tym juz uzywanym w wyniku nieprawidlowej obslugi systemu SRS. nawet tak prozaiczne sprawy jak nie dokrecnie modulu poduszek, spawanie przy zalaczonym akumulatorze, ladunki elektrostatyczne moga powodac wystrzal poduszek i ciezkie obrazenia.
jarus
Posty: 156
Rejestracja: 21 lut 2008, o 12:33
Lokalizacja: kraków

Post autor: jarus »

kolego Fabek nie badż taki do przodu,posty i durne zaliczenia nijak się mają do wiedzy jaką posiadasz 8-) jeśli liczy się staż na forum i wypowiadanie się na temat ,na który nie ma się nic do powiedzenia ,to na pewno masz racje :-D

apropos, obszywałem kierę u gościa , który sciąga ja 5-10 razy dziennie i nie odłącza aku i żyje :-) dlatego te wiadomości a nie teoria :!:

może to jaki świr ,ale nie sądze :lol:


a tak w ogóle to w Olsztynie byłem kiedyś w wojsku, a Ty gdzie w tedy byłeś :?: ..........

no postów wtedy nie było ,bo i komputer było ciężko :-)

POZDRO
W210 320CDI 2001 elegance. POZDRAWIAM
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

jarus pisze:apropos, obszywałem kierę u gościa , który sciąga ja 5-10 razy dziennie i nie odłącza aku i żyje :-)
Tutaj akurat bardziej chodzi o to, żeby nie nałapać błędów SRS, gdy przy odłączonej poduszce przekręciłby kluczyk...

Inna sprawa, że im nowsze auto, tym więcej ma modułów (dodatkowo połączonych w sieć) i tym większe jest prawdopodobieństwo upalenia któregoś z nich podczas odłączania klem.
Dlatego jeśli już odłączamy lub podłączamy z powrotem - należy to robić zdecydowanym ruchem i tak, aby jak najmniej iskrzyło... :idea:
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Awatar użytkownika
iron1
Posty: 145
Rejestracja: 18 kwie 2009, o 20:03
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: iron1 »

Gwayhyr pisze:A słyszał ktoś z was o przypadkach, kiedy poduszka sama wystrzeliła? To bez opowieści, że NIE MA MOŻLIWOŚCI żeby po wyjęciu kluczyka ta wystrzeliła. Możliwość jest zawsze i odłączenie aku minimalizuje niebezpieczeństwo ;)
W fordach Mondeo - wada w pewnej serii - firma się wymigała ale widziałem w TV jak dziecko wlazło do samochodu taty i bawiło się kręcąc kierownicą - poduszka odpaliła powodując całkowity paraliż dziecka - nie był to odosobniony przypadek w Polsce - gdyby to było w USA to możecie sobie wyobrazić co by było....
E320 CDI Avangarde 2000r Kombi
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

jarus pisze:apropos, obszywałem kierę u gościa , który sciąga ja 5-10 razy dziennie i nie odłącza aku i żyje dlatego te wiadomości a nie teoria
wow faktycznie masz konkretny argument, nie wiem czy smiac sie czy plakac.

na reszte prostackich zaczepek nie odpisze.
Ostatnio zmieniony 31 maja 2010, o 11:06 przez fabek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
iron1
Posty: 145
Rejestracja: 18 kwie 2009, o 20:03
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: iron1 »

http://forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php?t=56277

na stronie czytamy:

Cytat:
Napisał dandiego Zobacz post
co do poduszki to radziłbym żeby zajął się tym fachowiec jakiś ale tylko moje zdanie... pomyśl że jak Ci wypie**li na postoju to możesz być jednym z sparaliżowanych ludzi, którzy tak właśnie zaczynali lub mieli pecha. Pare lat temu tak stało się w mondeo pewnym..
Chyba pamiętam tą sprawę. Poduszki wystrzeliły na postoju i córka właściciela do dziś przykuta jest do łóżka a Ford nawet "przepraszam" nie powiedział, mimo że winna była wadliwa poduszka.

__________________
=============================================
E320 CDI Avangarde 2000r Kombi
Awatar użytkownika
Gwayhyr
Posty: 493
Rejestracja: 15 paź 2009, o 20:41
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Gwayhyr »

mesio14, rozumiem, że zostawiasz auto na luzie przy zmianie koła, bo jest płasko i nie odjedzie na lewarku? :D Zresztą Twoje pytanie było demagogiczne, co jest typowe dla Ciebie.

jarus, to, że jemu się nic nie stało do tej pory, nie znaczy, że takich przypadków nie ma, o czym świadczy sytuacja opisywana przez iron1.

Generalnie kablami też można bawić się bez wyjęcia z wtyczki, tylko zasadnicze pytanie - po co? Nie lepiej minimalizować sobie zagrożenie? Jak ktoś lubi ryzyko, to jego sprawa, ale normalnie przy tego typu pracach powinno się zachować ostrożność, żeby nie zrobić sobie kuku. ;]
Mercedes E 200 136 KM 1996 r. Classic WDB2100351A059080
Wcześniej -> Mercedes W124 2.0 diesel 1988 r.
Od Mercedesa lepszy jest tylko nowszy Mercedes.
Wcześniej przewinęło się też Audi 80 B3 '87 oraz Volvo V70 '97
roberts150

Post autor: roberts150 »

Podoba mi się ten motyw :mrgreen: .
Zamiast poświęcić 2 minuty na odłączenie aku , co jest standardem przy każdym grzebaniu przy elektronice W210 , tak jak ktoś wspomniał nawet przy spawaniu ! Jakiś bohater próbuje lansować samobójczą instrukcję !
Baranie jeżeli chcesz? Możesz ryzykować! . Nie próbuj jednak przekonywać do swojej kretyńskiej racji innych !
Mój znajomy spec od elektroniki mercedesa zawsze ... odłącza akumulator przy nawet drobnych naprawach !
jarus
Posty: 156
Rejestracja: 21 lut 2008, o 12:33
Lokalizacja: kraków

Post autor: jarus »

Fabek nie wymyślaj mi od prostaków,bo to mało elegancko :evil: i żle o tobie świadczy 8-)

i na tym zakończmy..

kolego Roberts150 też się trochę zagalopowałeś i coś wspólnego z kartoflami miałeś ;-)

Na tym forum każdy ma prawo do wyrażania swojej opinii i obrażanie kogoś ,bo się ma inne zdanie świadczy o jego braku kultury czyt.prostactwie :idea:

BEZ ODBIORU
W210 320CDI 2001 elegance. POZDRAWIAM
Awatar użytkownika
Gwayhyr
Posty: 493
Rejestracja: 15 paź 2009, o 20:41
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Gwayhyr »

jarus, ale to, że wypisałeś wszystko pogrubioną czcionką, nie dodaje Ci mądrości. Igranie z niebezpieczeństwem jest czystą głupotą i nie ma tutaj żadnych relatywnych koncepcji, więc to że masz własną opinię, nie znaczy, że jest ona mądra czy prawdziwa. Takie narzucanie pustych formułek przez Ciebie jest zwykłym terroryzmem.
Mercedes E 200 136 KM 1996 r. Classic WDB2100351A059080
Wcześniej -> Mercedes W124 2.0 diesel 1988 r.
Od Mercedesa lepszy jest tylko nowszy Mercedes.
Wcześniej przewinęło się też Audi 80 B3 '87 oraz Volvo V70 '97
roberts150

Post autor: roberts150 »

jarus pisze:Fabek nie wymyślaj mi od prostaków,bo to mało elegancko :evil: i żle o tobie świadczy 8-)

i na tym zakończmy..

kolego Roberts150 też się trochę zagalopowałeś i coś wspólnego z kartoflami miałeś ;-)

Na tym forum każdy ma prawo do wyrażania swojej opinii i obrażanie kogoś ,bo się ma inne zdanie świadczy o jego braku kultury czyt.prostactwie :idea:

BEZ ODBIORU



Kolego każdy ma prawo wyrażać opinię tak jak stwierdzasz . Ale najważniejsze w tym wszystkim jest to żeby radzić mądrze , i sensownie .
Twoja polemika była bez sensowna ! A co najciekawsze próbujesz przy użyciu swoich wypocin zrobić głąba z gościa , który wpisał na tym forum ponad 30 razy więcej postów , w czym uzyskał ponad 200 razy status "pomógł" .
Tobie udała się jedynie pyskówka , która poza niezbyt udaną głupawą próbą pokazania że "moja prawda , jest mojsza ...niż twojsza " doprowadziła to twojej skrajnej kompromitacji :mrgreen:
I wiesz ? Wcale nie dziwią mnie twoje ostanie słowa " BEZ ODBIORU " .... Po co się stresować :mrgreen:
Awatar użytkownika
tyberiusz
Posty: 6
Rejestracja: 16 kwie 2010, o 21:38
Lokalizacja: Reda

Post autor: tyberiusz »

Książki pomocne w naprawie mówią, że praktycznie przy każdym grzebaniu w elektryce/elektronice należy odłączyć akumulator. Na pewno w niektórych przypadkach jest to trochę na wyrost, ale wydaje mi się, że lepiej poświęcić minutę na odłączenie aku niż podczas wymiany kierownicy zastanawiać się: walnie, czy nie walnie.
Jak mawiają ludzie mający styczność z bronią palną: "raz na rok nawet miotła strzela".
DARZ BÓR :mrgreen: :mrgreen:
S210 3.0 TD Avantgarde '97
Awatar użytkownika
iron1
Posty: 145
Rejestracja: 18 kwie 2009, o 20:03
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: iron1 »

Ciekawostką dla mnie jest w tym wszystkim to że w książkach o naprawianiu aut nieraz można się natknąć na zapis że poduszka powietrzna po 10-ciu latach powinna być wymieniona bo producent nie gwarantuje 100% skuteczności, jak również nie należy montować poduszek, które upadły z pewnej wysokości bo to je również dyskwalifikuje - tak na dobrą sprawę co się dzieje z tymi poduszkami że może być niesprawna (ładunek w środku?) ......:?:
E320 CDI Avangarde 2000r Kombi
BadBoy
Posty: 33
Rejestracja: 25 cze 2009, o 02:13
Lokalizacja: Szczecin/Goleniów

Post autor: BadBoy »

iron1 pisze:Ciekawostką dla mnie jest w tym wszystkim to że w książkach o naprawianiu aut nieraz można się natknąć na zapis że poduszka powietrzna po 10-ciu latach powinna być wymieniona bo producent nie gwarantuje 100% skuteczności, jak również nie należy montować poduszek, które upadły z pewnej wysokości bo to je również dyskwalifikuje - tak na dobrą sprawę co się dzieje z tymi poduszkami że może być niesprawna (ładunek w środku?) ......:?:
Generalnie nic się złego nie dzieje. Producenci samochodów zabezpieczają się w ten sposób przed ewentualnymi błedami elektroniki , w wyniku których poduszka mogłaby odpalic np po 25-30 latach. Sami producenci poduszek określają termin ważności ładunków na nieokreślony.
E200CDI Avantgarde `00 , Sprinter 2.9TD `00
roberts150

Post autor: roberts150 »

BadBoy pisze:
iron1 pisze:Ciekawostką dla mnie jest w tym wszystkim to że w książkach o naprawianiu aut nieraz można się natknąć na zapis że poduszka powietrzna po 10-ciu latach powinna być wymieniona bo producent nie gwarantuje 100% skuteczności, jak również nie należy montować poduszek, które upadły z pewnej wysokości bo to je również dyskwalifikuje - tak na dobrą sprawę co się dzieje z tymi poduszkami że może być niesprawna (ładunek w środku?) ......:?:
Generalnie nic się złego nie dzieje. Producenci samochodów zabezpieczają się w ten sposób przed ewentualnymi błedami elektroniki , w wyniku których poduszka mogłaby odpalic np po 25-30 latach. Sami producenci poduszek określają termin ważności ładunków na nieokreślony.
Więc stosuj różne kombinacje , bo nic po nich się nie dzieje ! Zaczekaj 25-30 lat , może uzyskasz obiektywną odpowiedz ! A może wystarczy tak na wszelki wypadek odłączyć aku ?
Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości