[W210 99->] Wymiana podświetlenia licznika
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
- scigany8801
- Posty: 195
- Rejestracja: 25 paź 2011, o 12:01
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
[W210 99->] Wymiana podświetlenia licznika
Zamieszczam mały tutorial, dotyczący wymiany podświetlenia licznika - a w tym, jego demontażu i żarówek zastosowanych do oświetlenia
[center][/center]
* Na początku, zaczynamy od demontażu zespołu wskaźników. Możemy to zrobić wytrychami jak w linku poniżej. Same wytrychy polecam wykonać np. ze szprychy, bądź z elektrody spawalniczej, odpowiednio zaginając końcówkę w imadle.
https://www.youtube.com/watch?v=FktzlHYJqZI
Ja natomiast nie polecam tej metody - istnieje ryzyko uszkodzenia deski rozdzielczej i porysowania zegarów, a i tak, nie koniecznie pójdzie tak gładko jak w filmie. Skorzystałem z porady kolegi Czesterro - otwórz drzwi, na stojąco, obydwoma rękami mocno i stanowczo próbuj wysunąć zegary, począwszy od lewej strony.
-> Po chwili wysiłku, zegary faktycznie udaje się bezinwazyjnie zdemontować! W międzyczasie, odsuwamy zabezpieczenia i wysuwamy dwie wtyczki ;
[center]
[/center]
* ŻARÓWKI, ZASTOSOWANE DO OŚWIETLENIA:
- cało szklane W2W, w ilości 2 szt., w żółtych oprawkach do głównego oświetlenia zestawu wskaźników - nie próbujcie stosować powszechnie dostępnych W5W - istnieje ryzyko stopienia światłowodów oraz oprawek ;
- żarówki w zielonej oprawce 1,3W (ok. 3zł/szt. OSRAM) - tych występuje najwięcej. W zależności od modelu, opcji wyposażenia etc. ;
- żarówki czerwone w brązowej oprawce 1,5W, w ilości 2 szt. - do oświetlenia centralnego wyświetlacza, dla komunikatów o czerwonym sygnale ;
* Na zdjęciach poniżej, przedstawiam rozmieszczenie żarówek. Wolne miejsca w których brakuje żarówek w zależności od opcji, nie są wykorzystane, stąd ich brak.
* Spalone żarówki, delikatnie wykręcamy szczypcami, bądź małym, płaskim śrubokrętem ;
* Po wszystkim, w odwrotnej kolejności zakładamy zespół zegarów, podłączamy, sprawdzamy czy wszystko w porządku i kiedy tak jest, dociskamy zegary do obudowy w desce rozdzielczej.
Jak widać, wymiana wcale nie jest skomplikowana
PS: niestety nie zachęcam do zakupu żarówek w ASO, gdzie średnia cena za sztukę to ok. 15zł
[center][/center]
* Na początku, zaczynamy od demontażu zespołu wskaźników. Możemy to zrobić wytrychami jak w linku poniżej. Same wytrychy polecam wykonać np. ze szprychy, bądź z elektrody spawalniczej, odpowiednio zaginając końcówkę w imadle.
https://www.youtube.com/watch?v=FktzlHYJqZI
Ja natomiast nie polecam tej metody - istnieje ryzyko uszkodzenia deski rozdzielczej i porysowania zegarów, a i tak, nie koniecznie pójdzie tak gładko jak w filmie. Skorzystałem z porady kolegi Czesterro - otwórz drzwi, na stojąco, obydwoma rękami mocno i stanowczo próbuj wysunąć zegary, począwszy od lewej strony.
-> Po chwili wysiłku, zegary faktycznie udaje się bezinwazyjnie zdemontować! W międzyczasie, odsuwamy zabezpieczenia i wysuwamy dwie wtyczki ;
[center]
[/center]
* ŻARÓWKI, ZASTOSOWANE DO OŚWIETLENIA:
- cało szklane W2W, w ilości 2 szt., w żółtych oprawkach do głównego oświetlenia zestawu wskaźników - nie próbujcie stosować powszechnie dostępnych W5W - istnieje ryzyko stopienia światłowodów oraz oprawek ;
- żarówki w zielonej oprawce 1,3W (ok. 3zł/szt. OSRAM) - tych występuje najwięcej. W zależności od modelu, opcji wyposażenia etc. ;
- żarówki czerwone w brązowej oprawce 1,5W, w ilości 2 szt. - do oświetlenia centralnego wyświetlacza, dla komunikatów o czerwonym sygnale ;
* Na zdjęciach poniżej, przedstawiam rozmieszczenie żarówek. Wolne miejsca w których brakuje żarówek w zależności od opcji, nie są wykorzystane, stąd ich brak.
* Spalone żarówki, delikatnie wykręcamy szczypcami, bądź małym, płaskim śrubokrętem ;
* Po wszystkim, w odwrotnej kolejności zakładamy zespół zegarów, podłączamy, sprawdzamy czy wszystko w porządku i kiedy tak jest, dociskamy zegary do obudowy w desce rozdzielczej.
Jak widać, wymiana wcale nie jest skomplikowana
PS: niestety nie zachęcam do zakupu żarówek w ASO, gdzie średnia cena za sztukę to ok. 15zł
Ostatnio zmieniony 15 sty 2015, o 13:05 przez scigany8801, łącznie zmieniany 3 razy.
+ Mercedes-Benz (W210) E200CDI 00' Elegance
EX: W201 190D 2.0, C124 230CE, W140 S350 ;
EX: W201 190D 2.0, C124 230CE, W140 S350 ;
A dalej mowa o Mercedesie czy Golfiku? Zmień sobie te oryginalne żarówki na białe ledy. Na forum byli specjaliści od tego i wyglądało o niebo lepiej niż oryginalna żółć i odmładzalo auto. Mozna dołożyć srebrne okręgi i masz licznik stylizowany na te nowe modele. Poszukaj na forum i w cos takiego sie lepiej pobaw niż zielone podświetlenie.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Ja kupowałem w zwykłym motoryzacyjnym po 2zł sztuka z tego co pamiętam i niestety ani nie żarówki ani też nie wyjęcie licznika to jakiś problem tylko jego wrażliwość na wstrząsy. Mocowanie żarówek nie jest doskonałe i po wymianie spalonej i ponownym montażu okazuje się ze inna nie świeci. Wyjmuję, sprawdzam, cała, podpinam licznik bez wkładania, świeci wszystko. Wkładam, zatrzaskuję, sprawdzam - znowu któraś franca nie pali...
Chyba z 5x go wyciągałem nim się udało.
Do tych żaróweczek w zestawie jest taki specjalny kluczyk do ich montażu. Bez niego 2 szt zepsułem.
Chyba z 5x go wyciągałem nim się udało.
Do tych żaróweczek w zestawie jest taki specjalny kluczyk do ich montażu. Bez niego 2 szt zepsułem.
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Zapodawaj foty.Jaki jest efekt
Ciekawość mnie zżera
Ciekawość mnie zżera
moja EX
http://LORINSER E300TD lipa6
Tera
http://E430 AMG lipa6
Zawsze pali mi 6 litrów
Zależy tylko, na ile kilometrów
http://LORINSER E300TD lipa6
Tera
http://E430 AMG lipa6
Zawsze pali mi 6 litrów
Zależy tylko, na ile kilometrów
Czy te zarowki w zielonej oprawce 1.3W, da sie wymienic sama zarowke i zostawic oprawke, czy trzeba calosc?
Bo kupilem zarowki i jeszcze sie za to dobrze nie zabralem, ale widze, ze zarowka dosyc szczelnie siedzi i trzeba wyjac chyba tez blaszke z oprawki???
Albo zle kupilem i trzeba bedzie kupic calosc...
Bo kupilem zarowki i jeszcze sie za to dobrze nie zabralem, ale widze, ze zarowka dosyc szczelnie siedzi i trzeba wyjac chyba tez blaszke z oprawki???
Albo zle kupilem i trzeba bedzie kupic calosc...
E 220 CDI '01 Elegance
- scigany8801
- Posty: 195
- Rejestracja: 25 paź 2011, o 12:01
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: [W210 99->] Wymiana podświetlenia licznika
mam pytanie . czy jezeli dam wszedzie żarówki nawet tam gdzie wczesniej ich nie było to bedzie jakis problem ?
Re: [W210 99->] Wymiana podświetlenia licznika
Nie bedzie problemu
Re: [W210 99->] Wymiana podświetlenia licznika
dzięki ,a jak zamontować ledy bo te żaróweczki sa wkrecane i nigdzie nie moge znaleźć takich ledowych ....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości