Rozbiórka siedziska fotela przedniego

Tutaj będą fotorelacje i opisy własnoręcznych napraw.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
herianm
Doradca
Posty: 2863
Rejestracja: 24 gru 2010, o 00:53
Lokalizacja: oberschlesien

Rozbiórka siedziska fotela przedniego

Post autor: herianm »

Witam,
mam zaszczyt przedstawić bardzo uproszczony sposób rozebrania siedziska przedniego. Jest to sposób chałupniczy dla zwykłego kowalskiego, takiego jak ja. Metoda nie wymaga demontażu fotela z samochodu i w swojej prostocie powinna być wykonalna dla każdego kto lubi się bawić swoim pojazdem. Sorry za rysunki ale na plastyce w szkole spałem.

Narzędzia:


1.klucz 16 do śruby pasa bezpieczeństwa
2.śrubokręt płaski
3.śrubokręt krzyżakowy

Poradnik:

1.Uproszczony schemat budowy siedziska przedniego.

Obrazek

1.Zielony kolor to poszycie (materiał na siedzisku)
2.Niebieski kolor to wypełnienie naszego siedziska
3.Czerwony to metalowa ramka, na której jest osadzone wypełnienie
4.Czarny kolor to struktura siedziska, do której od dołu jest zapięte poszycie.
5.Żółty kolor to tzw. liner, gumowa lub plastikowa listewka, która wchodzi w rowki w strukturze siedziska.

Część praktyczna:

1. Demontaż plastikowej osłony siedziska (walans)
Aby zdemontować walans należy przygotować sobie 2 rzeczy. Śrubokręt krzyżakowy oraz klucz 16 (lub z braku laku możne go zastąpić 17 do kół samochodowych).
Obrazek
Na początek zdejmujemy kółko podnoszące przód siedziska ciągnąc do siebie(nr1), rączkę podnoszenia siedziska wypychamy w prawo(nr2) oraz zdejmujemy maskownicę śruby pasa bezpieczeństwa(nr3). Następnie odkręcamy śrubkę z tyłu walansa(nr4) oraz śrubę pasa bezpieczeństwa. Popychamy cały walans do przodu zdejmując go w ten sposób, na samym przodzie walansa jest on wsunięty w metalową spinkę(nr5).

2.Rozbiórka poszycie siedziska.
W tej części będzie nam potrzebny jedynie cienki, płaski śrubokręt do podważenia linera poszycia.

Obrazek
Tak jak pokazuje nam strzałka numer jeden wpychamy śrubokręt pomiędzy liner a strukturę siedziska i wypychając liner w dół, odpinamy siedzisko, przy okazji naciskamy na górę siedziska drugą ręką, aby materiał nam się nie naciągał i niwelujemy tak możliwość zerwania linera i materiału.

Obrazek
Zdjęcie wypiętego linera, uważajcie na palce bo można je łatwo popsuć na strukturze siedziska.

Obrazek
Teraz możemy na spokojnie i z delikatną rozwagą zdjąć poszycie wraz z wypełnienie z metalowego stelaża siedziska, który jest tutaj zaznaczony na czerwono. Musimy bardzo uważać aby nie zerwać kabla maty SRS, który jest na środku siedziska i idzie w dół do skrzynki z wtyczkami pod fotelem. Jak mamy już siedzisko z wypełnieniem luźno, to klękamy kolanem na siedzisku, a rękami próbujemy zdjąć poszycie z wypełnienia, nie powinno dojść do rozerwania poszycia(skóra), ponieważ siedzisko jest zakończone materiałem, który odbiera wszystkie naprężenia. Następnie odrywamy powoli biały materiał od wypełnienia siedziska, jest on lekko przyklejony do wypełnienia i przyszyty do poszycia.

Gdy to zrobimy zobaczymy:
Obrazek
Poszycie jest przyczepione metalowym drutem/prętem do plastikowych zaczepów. Takich zaczepów powinno być 8 w całym siedzisku, po 3 na każde widziane przez nas z góry przeszycie boczne i 2 na środkowym.

Zaczep jest zbudowany bardzo prosto:
Obrazek
Na czerwono zaznaczony jest drut/pręt należy go przepchnąć jak pokazują strzałki, w pierwszej kolejności w dół a potem pod skosem do góry po drugim plastiku.

Obrazek
Tutaj widać już matę SRS, należy szczególnie uważać na kabel biegnący pod fotel.

Mam nadzieję, że pomogłem potencjalnym majsterkowiczom, mi cała operacja rozbiórki fotela zajęła około 15min. jednak złożenie jest trudniejsze i wymaga większej ilości czasu.
W razie jakichkolwiek pytań służę pomocą.

link do wersji "papierowej" openoffice ~4MB
Ostatnio zmieniony 8 sty 2012, o 23:09 przez herianm, łącznie zmieniany 2 razy.
W210 E300TD 98r sedan avantgarde
WDB2100251A772784
Obrazek
fajneksywysazaj
Posty: 1004
Rejestracja: 25 lip 2010, o 23:28
Lokalizacja: NOS,ZSZ

Post autor: fajneksywysazaj »

Daję plusa bo tego jeszcze nie było na forum a przyda się ludziom walczącym z matą!
KIA Sedona 2006 3.8 LPG
amperior
Posty: 1
Rejestracja: 6 gru 2011, o 19:19
Lokalizacja: Białystok

Post autor: amperior »

dzięki za posta, przyda się
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

Uzupełniająco dodaję instruktaż w rozbieraniu fotela w j.ang.

Obrazek

Naprawa podgrzewanych siedzeń [cz 1]
Naprawa podgrzewanych siedzeń [cz 2]
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
kelsten
Posty: 40
Rejestracja: 29 wrz 2010, o 10:14
Lokalizacja: Trzebiatów

Pomogło

Post autor: kelsten »

U mnie pomogło. Rozebrałem tapicerkę i na nowo polutowałem łączenia na przewodach i zaczęło grzać, także jest super. Na początku sprawdzałem, czy jest przejście na przewodach. Teraz czeka mnie fotel kierowcy:) Uważam, że po tylu latach mogła się utlenić cyna i nie miała przejścia...
Pytanko: jak zdemontować zatrzaska od pasa przy fotelu, tzn, jest w nim czujnik i chcę do tego się dostać, gdyż przewód mam urwany.
1996 Avangarde 2,3 150 KM
VIN pojazdu: WDB2100371A325108
Klimatyzacja manualna
Xenony - oryginał
Polska salon 1998
Instalacja LPG
Awatar użytkownika
zyzek
Posty: 747
Rejestracja: 4 gru 2011, o 20:31
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: zyzek »

sory że odgrzeje kotleta ale macie takie coś do polifta??? pilnie potrzebne :)
W210 320CDI 1999 ELEGANCE
Obrazek
Awatar użytkownika
herianm
Doradca
Posty: 2863
Rejestracja: 24 gru 2010, o 00:53
Lokalizacja: oberschlesien

Post autor: herianm »

zyzek, takie coś to znaczy co? Jeśli chodzi o fotele to wydaje mi się, że powinno być to samo.
W210 E300TD 98r sedan avantgarde
WDB2100251A772784
Obrazek
Awatar użytkownika
zyzek
Posty: 747
Rejestracja: 4 gru 2011, o 20:31
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: zyzek »

sprawa się tyczy nie grzania pupy oraz oparcia kierowcy.

chodzi mi o rozebranie fotela bo inaczej jest . ale jak na razie mam taki problem że idą do fotela(kierowcy) 3 kable 2 są na 2 din a 3 jest na taka kostkę 4 din i nie mam pojęcia gdzie ją w tyknąć bo nie ma w co (ale najgorsze jest to że po włączeniu grznia pupy nie idzie poprzez niego prąd) :niepewny: , z prawej stronie w fotelu patrzałem ten kabel 4 din taki jak w fotelu kierowcy, jest prąd który idzie do grzania pupy oraz oparcia
pomocy :oczami:
W210 320CDI 1999 ELEGANCE
Obrazek
Awatar użytkownika
zyzek
Posty: 747
Rejestracja: 4 gru 2011, o 20:31
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: zyzek »

jeden grzyb widać wiesz o co chodzi ;p

[ Dodano: 2012-11-18, 15:57 ]
ma ktoś fotkę jak powinno wyglądać podłączenie fotela od strony kierowcy?
W210 320CDI 1999 ELEGANCE
Obrazek
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

UWAGA!!Odgrzewam,ale jeszcze by się przydało,jak rozebrać oparcie.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
pająk
Posty: 92
Rejestracja: 26 sty 2015, o 19:23
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pająk »

dzięki, instruktaż okazał się pomocny :) Oczywiście w praktyce nie było tak prosto, ale poradziłem :)
paputek11
Posty: 670
Rejestracja: 6 maja 2008, o 10:33
Lokalizacja: jaworzno

Post autor: paputek11 »

A ja mam pytanie otóż chciałbym do fotela skórzanego założyć mate grzewczą.
Czym różni się skóra z oryginalnym montażem maty grzewczej od fotela nie mającego podgrzewania?
Co znajduje się na gąbce bo nie chce dawać samej maty pod skórę boję się ażeby się nie przepaliła.
w210 2,5 d 1996 r. avangarde
VIN WDB2100101A097747
wert89
Posty: 3
Rejestracja: 21 gru 2015, o 11:08
Lokalizacja: Łódź

Post autor: wert89 »

Dzięki za post. Fajnie, że go dodałeś, bo akurat jestem przed rozbiórką. Także artykuł jak znalazł. Jak się zabiorę do roboty, może uda mi się porobić jakieś foty, to będzie fajne uzupełnienie do twojej instrukcji.

www.alanex-radom.pl
Ostatnio zmieniony 14 maja 2016, o 15:37 przez wert89, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
perys92
Posty: 643
Rejestracja: 8 lis 2014, o 13:45
Lokalizacja: podkarpackie

Post autor: perys92 »

paputek11, Z tego co pamiętam to kolega noc kiedyś pisał, że w fotelach podgrzewanych jest inny rodzaj skóry. Po lifcie na pewno skóra jest zszyta razem z gąbką i przewodami grzewczymi, nie wiem jak to wyglądało przed liftem. Wydaje mi się, że najprostsza sprawa to zmiana foteli na takich z podgrzewaniem. Czasami można znaleźć w całkiem dobrej cenie :)
paputek11
Posty: 670
Rejestracja: 6 maja 2008, o 10:33
Lokalizacja: jaworzno

Post autor: paputek11 »

Co do zszywania skóry z mata nie wiem w jakim celu jest to robione przecież mata się nie będzie przesuwała. Czyli nie polecasz montażu samych mat tylko kupić gotowe fotele z grzaniem szkoda że większość skór jest zniszczona:-(
w210 2,5 d 1996 r. avangarde
VIN WDB2100101A097747
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości