Rozbiórka siedziska fotela przedniego
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Rozbiórka siedziska fotela przedniego
Witam,
mam zaszczyt przedstawić bardzo uproszczony sposób rozebrania siedziska przedniego. Jest to sposób chałupniczy dla zwykłego kowalskiego, takiego jak ja. Metoda nie wymaga demontażu fotela z samochodu i w swojej prostocie powinna być wykonalna dla każdego kto lubi się bawić swoim pojazdem. Sorry za rysunki ale na plastyce w szkole spałem.
Narzędzia:
1.klucz 16 do śruby pasa bezpieczeństwa
2.śrubokręt płaski
3.śrubokręt krzyżakowy
Poradnik:
1.Uproszczony schemat budowy siedziska przedniego.
1.Zielony kolor to poszycie (materiał na siedzisku)
2.Niebieski kolor to wypełnienie naszego siedziska
3.Czerwony to metalowa ramka, na której jest osadzone wypełnienie
4.Czarny kolor to struktura siedziska, do której od dołu jest zapięte poszycie.
5.Żółty kolor to tzw. liner, gumowa lub plastikowa listewka, która wchodzi w rowki w strukturze siedziska.
Część praktyczna:
1. Demontaż plastikowej osłony siedziska (walans)
Aby zdemontować walans należy przygotować sobie 2 rzeczy. Śrubokręt krzyżakowy oraz klucz 16 (lub z braku laku możne go zastąpić 17 do kół samochodowych).
Na początek zdejmujemy kółko podnoszące przód siedziska ciągnąc do siebie(nr1), rączkę podnoszenia siedziska wypychamy w prawo(nr2) oraz zdejmujemy maskownicę śruby pasa bezpieczeństwa(nr3). Następnie odkręcamy śrubkę z tyłu walansa(nr4) oraz śrubę pasa bezpieczeństwa. Popychamy cały walans do przodu zdejmując go w ten sposób, na samym przodzie walansa jest on wsunięty w metalową spinkę(nr5).
2.Rozbiórka poszycie siedziska.
W tej części będzie nam potrzebny jedynie cienki, płaski śrubokręt do podważenia linera poszycia.
Tak jak pokazuje nam strzałka numer jeden wpychamy śrubokręt pomiędzy liner a strukturę siedziska i wypychając liner w dół, odpinamy siedzisko, przy okazji naciskamy na górę siedziska drugą ręką, aby materiał nam się nie naciągał i niwelujemy tak możliwość zerwania linera i materiału.
Zdjęcie wypiętego linera, uważajcie na palce bo można je łatwo popsuć na strukturze siedziska.
Teraz możemy na spokojnie i z delikatną rozwagą zdjąć poszycie wraz z wypełnienie z metalowego stelaża siedziska, który jest tutaj zaznaczony na czerwono. Musimy bardzo uważać aby nie zerwać kabla maty SRS, który jest na środku siedziska i idzie w dół do skrzynki z wtyczkami pod fotelem. Jak mamy już siedzisko z wypełnieniem luźno, to klękamy kolanem na siedzisku, a rękami próbujemy zdjąć poszycie z wypełnienia, nie powinno dojść do rozerwania poszycia(skóra), ponieważ siedzisko jest zakończone materiałem, który odbiera wszystkie naprężenia. Następnie odrywamy powoli biały materiał od wypełnienia siedziska, jest on lekko przyklejony do wypełnienia i przyszyty do poszycia.
Gdy to zrobimy zobaczymy:
Poszycie jest przyczepione metalowym drutem/prętem do plastikowych zaczepów. Takich zaczepów powinno być 8 w całym siedzisku, po 3 na każde widziane przez nas z góry przeszycie boczne i 2 na środkowym.
Zaczep jest zbudowany bardzo prosto:
Na czerwono zaznaczony jest drut/pręt należy go przepchnąć jak pokazują strzałki, w pierwszej kolejności w dół a potem pod skosem do góry po drugim plastiku.
Tutaj widać już matę SRS, należy szczególnie uważać na kabel biegnący pod fotel.
Mam nadzieję, że pomogłem potencjalnym majsterkowiczom, mi cała operacja rozbiórki fotela zajęła około 15min. jednak złożenie jest trudniejsze i wymaga większej ilości czasu.
W razie jakichkolwiek pytań służę pomocą.
link do wersji "papierowej" openoffice ~4MB
mam zaszczyt przedstawić bardzo uproszczony sposób rozebrania siedziska przedniego. Jest to sposób chałupniczy dla zwykłego kowalskiego, takiego jak ja. Metoda nie wymaga demontażu fotela z samochodu i w swojej prostocie powinna być wykonalna dla każdego kto lubi się bawić swoim pojazdem. Sorry za rysunki ale na plastyce w szkole spałem.
Narzędzia:
1.klucz 16 do śruby pasa bezpieczeństwa
2.śrubokręt płaski
3.śrubokręt krzyżakowy
Poradnik:
1.Uproszczony schemat budowy siedziska przedniego.
1.Zielony kolor to poszycie (materiał na siedzisku)
2.Niebieski kolor to wypełnienie naszego siedziska
3.Czerwony to metalowa ramka, na której jest osadzone wypełnienie
4.Czarny kolor to struktura siedziska, do której od dołu jest zapięte poszycie.
5.Żółty kolor to tzw. liner, gumowa lub plastikowa listewka, która wchodzi w rowki w strukturze siedziska.
Część praktyczna:
1. Demontaż plastikowej osłony siedziska (walans)
Aby zdemontować walans należy przygotować sobie 2 rzeczy. Śrubokręt krzyżakowy oraz klucz 16 (lub z braku laku możne go zastąpić 17 do kół samochodowych).
Na początek zdejmujemy kółko podnoszące przód siedziska ciągnąc do siebie(nr1), rączkę podnoszenia siedziska wypychamy w prawo(nr2) oraz zdejmujemy maskownicę śruby pasa bezpieczeństwa(nr3). Następnie odkręcamy śrubkę z tyłu walansa(nr4) oraz śrubę pasa bezpieczeństwa. Popychamy cały walans do przodu zdejmując go w ten sposób, na samym przodzie walansa jest on wsunięty w metalową spinkę(nr5).
2.Rozbiórka poszycie siedziska.
W tej części będzie nam potrzebny jedynie cienki, płaski śrubokręt do podważenia linera poszycia.
Tak jak pokazuje nam strzałka numer jeden wpychamy śrubokręt pomiędzy liner a strukturę siedziska i wypychając liner w dół, odpinamy siedzisko, przy okazji naciskamy na górę siedziska drugą ręką, aby materiał nam się nie naciągał i niwelujemy tak możliwość zerwania linera i materiału.
Zdjęcie wypiętego linera, uważajcie na palce bo można je łatwo popsuć na strukturze siedziska.
Teraz możemy na spokojnie i z delikatną rozwagą zdjąć poszycie wraz z wypełnienie z metalowego stelaża siedziska, który jest tutaj zaznaczony na czerwono. Musimy bardzo uważać aby nie zerwać kabla maty SRS, który jest na środku siedziska i idzie w dół do skrzynki z wtyczkami pod fotelem. Jak mamy już siedzisko z wypełnieniem luźno, to klękamy kolanem na siedzisku, a rękami próbujemy zdjąć poszycie z wypełnienia, nie powinno dojść do rozerwania poszycia(skóra), ponieważ siedzisko jest zakończone materiałem, który odbiera wszystkie naprężenia. Następnie odrywamy powoli biały materiał od wypełnienia siedziska, jest on lekko przyklejony do wypełnienia i przyszyty do poszycia.
Gdy to zrobimy zobaczymy:
Poszycie jest przyczepione metalowym drutem/prętem do plastikowych zaczepów. Takich zaczepów powinno być 8 w całym siedzisku, po 3 na każde widziane przez nas z góry przeszycie boczne i 2 na środkowym.
Zaczep jest zbudowany bardzo prosto:
Na czerwono zaznaczony jest drut/pręt należy go przepchnąć jak pokazują strzałki, w pierwszej kolejności w dół a potem pod skosem do góry po drugim plastiku.
Tutaj widać już matę SRS, należy szczególnie uważać na kabel biegnący pod fotel.
Mam nadzieję, że pomogłem potencjalnym majsterkowiczom, mi cała operacja rozbiórki fotela zajęła około 15min. jednak złożenie jest trudniejsze i wymaga większej ilości czasu.
W razie jakichkolwiek pytań służę pomocą.
link do wersji "papierowej" openoffice ~4MB
Ostatnio zmieniony 8 sty 2012, o 23:09 przez herianm, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 1004
- Rejestracja: 25 lip 2010, o 23:28
- Lokalizacja: NOS,ZSZ
Uzupełniająco dodaję instruktaż w rozbieraniu fotela w j.ang.
Naprawa podgrzewanych siedzeń [cz 1]
Naprawa podgrzewanych siedzeń [cz 2]
Naprawa podgrzewanych siedzeń [cz 1]
Naprawa podgrzewanych siedzeń [cz 2]
Pomogło
U mnie pomogło. Rozebrałem tapicerkę i na nowo polutowałem łączenia na przewodach i zaczęło grzać, także jest super. Na początku sprawdzałem, czy jest przejście na przewodach. Teraz czeka mnie fotel kierowcy:) Uważam, że po tylu latach mogła się utlenić cyna i nie miała przejścia...
Pytanko: jak zdemontować zatrzaska od pasa przy fotelu, tzn, jest w nim czujnik i chcę do tego się dostać, gdyż przewód mam urwany.
Pytanko: jak zdemontować zatrzaska od pasa przy fotelu, tzn, jest w nim czujnik i chcę do tego się dostać, gdyż przewód mam urwany.
1996 Avangarde 2,3 150 KM
VIN pojazdu: WDB2100371A325108
Klimatyzacja manualna
Xenony - oryginał
Polska salon 1998
Instalacja LPG
VIN pojazdu: WDB2100371A325108
Klimatyzacja manualna
Xenony - oryginał
Polska salon 1998
Instalacja LPG
sprawa się tyczy nie grzania pupy oraz oparcia kierowcy.
chodzi mi o rozebranie fotela bo inaczej jest . ale jak na razie mam taki problem że idą do fotela(kierowcy) 3 kable 2 są na 2 din a 3 jest na taka kostkę 4 din i nie mam pojęcia gdzie ją w tyknąć bo nie ma w co (ale najgorsze jest to że po włączeniu grznia pupy nie idzie poprzez niego prąd) , z prawej stronie w fotelu patrzałem ten kabel 4 din taki jak w fotelu kierowcy, jest prąd który idzie do grzania pupy oraz oparcia
pomocy
chodzi mi o rozebranie fotela bo inaczej jest . ale jak na razie mam taki problem że idą do fotela(kierowcy) 3 kable 2 są na 2 din a 3 jest na taka kostkę 4 din i nie mam pojęcia gdzie ją w tyknąć bo nie ma w co (ale najgorsze jest to że po włączeniu grznia pupy nie idzie poprzez niego prąd) , z prawej stronie w fotelu patrzałem ten kabel 4 din taki jak w fotelu kierowcy, jest prąd który idzie do grzania pupy oraz oparcia
pomocy
W210 320CDI 1999 ELEGANCE
A ja mam pytanie otóż chciałbym do fotela skórzanego założyć mate grzewczą.
Czym różni się skóra z oryginalnym montażem maty grzewczej od fotela nie mającego podgrzewania?
Co znajduje się na gąbce bo nie chce dawać samej maty pod skórę boję się ażeby się nie przepaliła.
Czym różni się skóra z oryginalnym montażem maty grzewczej od fotela nie mającego podgrzewania?
Co znajduje się na gąbce bo nie chce dawać samej maty pod skórę boję się ażeby się nie przepaliła.
w210 2,5 d 1996 r. avangarde
VIN WDB2100101A097747
VIN WDB2100101A097747
Dzięki za post. Fajnie, że go dodałeś, bo akurat jestem przed rozbiórką. Także artykuł jak znalazł. Jak się zabiorę do roboty, może uda mi się porobić jakieś foty, to będzie fajne uzupełnienie do twojej instrukcji.
www.alanex-radom.pl
www.alanex-radom.pl
Ostatnio zmieniony 14 maja 2016, o 15:37 przez wert89, łącznie zmieniany 1 raz.
paputek11, Z tego co pamiętam to kolega noc kiedyś pisał, że w fotelach podgrzewanych jest inny rodzaj skóry. Po lifcie na pewno skóra jest zszyta razem z gąbką i przewodami grzewczymi, nie wiem jak to wyglądało przed liftem. Wydaje mi się, że najprostsza sprawa to zmiana foteli na takich z podgrzewaniem. Czasami można znaleźć w całkiem dobrej cenie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości