Regeneracja elektrycznej pompki cyrkulacji wody

Tutaj będą fotorelacje i opisy własnoręcznych napraw.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Tokarszczak1981
Posty: 334
Rejestracja: 8 paź 2011, o 12:15
Lokalizacja: Legionowo

Regeneracja elektrycznej pompki cyrkulacji wody

Post autor: Tokarszczak1981 »

Jak już gdzieś było to nie szkodzi przyda się raz jeszcze
Postanowiłem się zabrać za pompkę która odpowiada za funkcję rest w naszych MB
chodzi mianowicie o tą, wiadomo że awaria jej polega przeważnie na wytarciu się szczotek, trzyma się ona na tych dwóch śrubkach kolorek zielony :
Obrazek
Rozbieramy dół pompki odginając blaszki z obudowy trzymające plastikowy kuperek naszej pompki kolorek zielony
Obrazek
Szczotki wchodzą w otwory kolor zielony a trzeba je przylutować do tych metalowych sprężynek obok kolor czerwony
Obrazek
Miałem problem z doborem szczotek bo oryginalne mają taki specjalny rowek dla dopychającej je sprężynki
Obrazek
Wymiary nowej szczotki to długość 10mm, szerokość 5mm i wysokość 5mm
Obrazek
Trzeba się trochę napocić z złożeniem wszystkiego do kupy ale jak ktoś ma troszkę zdolności manualnych nie powinno to stanowić większego problemu, na koniec składamy i zaginamy blaszki aby trzymało sie kupy :)
Obrazek

Parę słów co do górnej części pompki, jeśli czuć że pompka chodzi a nie spełnia swojej funkcji mogą też być połamane plastikowe łopatki pompki,
Obrazek
wtedy prawdopodobnie nie dobierzemy nowych i musimy kupić jakąś używkę i z dwóch składamy jedną, te łopatki trzymają się tylko na tym metalowym bolcu i schodzą bardzo leciutko, nie obraca ich ten bolec a tylko utrzymuje w jednej pozycji , obraca się to na zasadzie pola elektromagnetycznego czy jakoś tak, podejrzewam że jest to tak zrobione dlatego że jak nawet podłączymy pompkę odwrotnie znaczy się +do- i -do+ to ona chodząc w drugą stronę nie będzie pompowała wody lecz łopatki będą stały w miejscu
Obrazek
Aha można mieć różne rodzaje kopułek co nie stanowi problemu również bo je po prostu przekładamy są z dwoma wejściami i z trzema z trzema to myślę że wtedy gdy ktoś ma podgrzewany płyn do spryskiwaczy ponieważ u mnie to występuje i z grzałki z płynu przewodzikiem idzie sobie to prościutko do naszej pompeczki i wlatuje tam gdzie kolor zielony, kierunek przepływu cieczy tak jak pokazują strzałki.
Obrazek
Koszt szczotek 16 zł. Czas robocizny to około godzinki
To było by chyba na tyle życzę cieplutkich godzin spędzonych w korkach :)
Ostatnio zmieniony 25 paź 2012, o 06:50 przez Tokarszczak1981, łącznie zmieniany 3 razy.
E 320 CDI 2000r.
WDB2102261B144156
Obrazek
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

Linki nie banglaja :padam:
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
Tokarszczak1981
Posty: 334
Rejestracja: 8 paź 2011, o 12:15
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Tokarszczak1981 »

się nie stresuj poprawione
E 320 CDI 2000r.
WDB2102261B144156
Obrazek
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

"nie sie stresuje" - pomagasa daje :cwaniak:
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Dafit558
Posty: 238
Rejestracja: 3 maja 2012, o 16:02
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: Dafit558 »

kolego w jakich silnikach jest ta pompka i do czego służy.dzięki
Motocyklisto, patrz do przodu, myśl do przodu, samochody są jeszcze wszędziej

WDB2100651A838902
Awatar użytkownika
Tokarszczak1981
Posty: 334
Rejestracja: 8 paź 2011, o 12:15
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Tokarszczak1981 »

Pompka znajduje się w autach z opcją dogrzewania postojowego czyli funkcją REST a służy do tego aby dogrzać wnętrze pojazdu na wyłączonym silniku oczywiście silnik musi być ciepły, wymusza ona obieg wody, wyciąga ją z nagrzewnicy pcha na ciepły już silnik tam się ona nagrzewa i dalej z silnika na nagrzewnice. i tak w koło Macieju przez jakiś czas, wyłącza się automatycznie po kilku minutach nie wiem po ilu może ktoś to uzupełni.
E 320 CDI 2000r.
WDB2102261B144156
Obrazek
ralfi89
Posty: 1882
Rejestracja: 5 cze 2010, o 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ralfi89 »

Nie miałem rest a pompkie miałem. ona działa też jak pompa wody chyba nie daje rady na postoju. Jak by co to mnie poprawcie. Dołożyłem panel z rest i działa ;)
Awatar użytkownika
Tokarszczak1981
Posty: 334
Rejestracja: 8 paź 2011, o 12:15
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Tokarszczak1981 »

Może być i tak bo zauważyłem że załącza się wtedy kiedy podkręcasz ogrzewanie w aucie :)
E 320 CDI 2000r.
WDB2102261B144156
Obrazek
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Tokarszczak1981, ja nie mam funkcji rest a pompkę mam :hyhy:
Awatar użytkownika
Tokarszczak1981
Posty: 334
Rejestracja: 8 paź 2011, o 12:15
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Tokarszczak1981 »

tonidriver pisze:Tokarszczak1981, ja nie mam funkcji rest a pompkę mam :hyhy:
Dobrze juz dobrze, widocznie powkladali wam zebyscie nie czuli sie pokrzywdzeni :P
E 320 CDI 2000r.
WDB2102261B144156
Obrazek
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Tokarszczak1981, fajny opis, zasłużył na dział "Zrób to sam".
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
Jaco20005
VIP
Posty: 222
Rejestracja: 3 kwie 2008, o 22:09
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Jaco20005 »

Tokarszczak1981, napisz jak poradziłeś sobie z poskładaniem pompki. Stosowałeś nitkę żeby podciągnąć szczotki czy jakąś inną metodą to upchałeś. Z tym jest największy problem przy wymianie szczotek.
W 210 2,2 CDI 143 KM 99r.
W 201 1,8E+LPG 109 KM 92r. już były
Awatar użytkownika
Tokarszczak1981
Posty: 334
Rejestracja: 8 paź 2011, o 12:15
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Tokarszczak1981 »

Hehe no właśnie, tu pojawił się problem ale nie zakładałem tych docisków na szczotki, dopiero jak było wszystko w środku to cieniutkim drucikiem zepchnąłem je na szczotki i jakoś dało rade.
E 320 CDI 2000r.
WDB2102261B144156
Obrazek
Awatar użytkownika
Jaco20005
VIP
Posty: 222
Rejestracja: 3 kwie 2008, o 22:09
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Jaco20005 »

No właśnie w tym tkwi przysłowiowy diabeł. Ja wymyśliłem, taki patent: wywierciłem dziurki w obudowie na wysokości szczotek i przeciągnąłem przez nie nitkę. Mogłem podciągnąć szczotki do góry i weszły na swoje miejsce. Po tym nitki się zrywa a dziurki dobrze zabezpiecza koreczkami gumowymi (trzeba sobie dokombinować). Dla pewności jeszcze obkleiłem taśmą izolacyjną.
W 210 2,2 CDI 143 KM 99r.
W 201 1,8E+LPG 109 KM 92r. już były
geez
Posty: 272
Rejestracja: 27 mar 2012, o 08:41
Lokalizacja: Dęblin

Post autor: geez »

Witam!
A ja mam pytanie odnośnie samego demontażu pompki, jak sobie poradzić z płynem chłodniczym? Dużo chce się go wylać? Wystarczy unieść wężyk doprowadzający płyn czy lepiej go zacisnąć/zatkać?
E270 CDI ASB 2001.11
WDB2100161B440332
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/52691
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości