Regeneracja elektrycznej pompki cyrkulacji wody
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
- Tokarszczak1981
- Posty: 334
- Rejestracja: 8 paź 2011, o 12:15
- Lokalizacja: Legionowo
Regeneracja elektrycznej pompki cyrkulacji wody
Jak już gdzieś było to nie szkodzi przyda się raz jeszcze
Postanowiłem się zabrać za pompkę która odpowiada za funkcję rest w naszych MB
chodzi mianowicie o tą, wiadomo że awaria jej polega przeważnie na wytarciu się szczotek, trzyma się ona na tych dwóch śrubkach kolorek zielony :
Rozbieramy dół pompki odginając blaszki z obudowy trzymające plastikowy kuperek naszej pompki kolorek zielony
Szczotki wchodzą w otwory kolor zielony a trzeba je przylutować do tych metalowych sprężynek obok kolor czerwony
Miałem problem z doborem szczotek bo oryginalne mają taki specjalny rowek dla dopychającej je sprężynki
Wymiary nowej szczotki to długość 10mm, szerokość 5mm i wysokość 5mm
Trzeba się trochę napocić z złożeniem wszystkiego do kupy ale jak ktoś ma troszkę zdolności manualnych nie powinno to stanowić większego problemu, na koniec składamy i zaginamy blaszki aby trzymało sie kupy
Parę słów co do górnej części pompki, jeśli czuć że pompka chodzi a nie spełnia swojej funkcji mogą też być połamane plastikowe łopatki pompki,
wtedy prawdopodobnie nie dobierzemy nowych i musimy kupić jakąś używkę i z dwóch składamy jedną, te łopatki trzymają się tylko na tym metalowym bolcu i schodzą bardzo leciutko, nie obraca ich ten bolec a tylko utrzymuje w jednej pozycji , obraca się to na zasadzie pola elektromagnetycznego czy jakoś tak, podejrzewam że jest to tak zrobione dlatego że jak nawet podłączymy pompkę odwrotnie znaczy się +do- i -do+ to ona chodząc w drugą stronę nie będzie pompowała wody lecz łopatki będą stały w miejscu
Aha można mieć różne rodzaje kopułek co nie stanowi problemu również bo je po prostu przekładamy są z dwoma wejściami i z trzema z trzema to myślę że wtedy gdy ktoś ma podgrzewany płyn do spryskiwaczy ponieważ u mnie to występuje i z grzałki z płynu przewodzikiem idzie sobie to prościutko do naszej pompeczki i wlatuje tam gdzie kolor zielony, kierunek przepływu cieczy tak jak pokazują strzałki.
Koszt szczotek 16 zł. Czas robocizny to około godzinki
To było by chyba na tyle życzę cieplutkich godzin spędzonych w korkach
Postanowiłem się zabrać za pompkę która odpowiada za funkcję rest w naszych MB
chodzi mianowicie o tą, wiadomo że awaria jej polega przeważnie na wytarciu się szczotek, trzyma się ona na tych dwóch śrubkach kolorek zielony :
Rozbieramy dół pompki odginając blaszki z obudowy trzymające plastikowy kuperek naszej pompki kolorek zielony
Szczotki wchodzą w otwory kolor zielony a trzeba je przylutować do tych metalowych sprężynek obok kolor czerwony
Miałem problem z doborem szczotek bo oryginalne mają taki specjalny rowek dla dopychającej je sprężynki
Wymiary nowej szczotki to długość 10mm, szerokość 5mm i wysokość 5mm
Trzeba się trochę napocić z złożeniem wszystkiego do kupy ale jak ktoś ma troszkę zdolności manualnych nie powinno to stanowić większego problemu, na koniec składamy i zaginamy blaszki aby trzymało sie kupy
Parę słów co do górnej części pompki, jeśli czuć że pompka chodzi a nie spełnia swojej funkcji mogą też być połamane plastikowe łopatki pompki,
wtedy prawdopodobnie nie dobierzemy nowych i musimy kupić jakąś używkę i z dwóch składamy jedną, te łopatki trzymają się tylko na tym metalowym bolcu i schodzą bardzo leciutko, nie obraca ich ten bolec a tylko utrzymuje w jednej pozycji , obraca się to na zasadzie pola elektromagnetycznego czy jakoś tak, podejrzewam że jest to tak zrobione dlatego że jak nawet podłączymy pompkę odwrotnie znaczy się +do- i -do+ to ona chodząc w drugą stronę nie będzie pompowała wody lecz łopatki będą stały w miejscu
Aha można mieć różne rodzaje kopułek co nie stanowi problemu również bo je po prostu przekładamy są z dwoma wejściami i z trzema z trzema to myślę że wtedy gdy ktoś ma podgrzewany płyn do spryskiwaczy ponieważ u mnie to występuje i z grzałki z płynu przewodzikiem idzie sobie to prościutko do naszej pompeczki i wlatuje tam gdzie kolor zielony, kierunek przepływu cieczy tak jak pokazują strzałki.
Koszt szczotek 16 zł. Czas robocizny to około godzinki
To było by chyba na tyle życzę cieplutkich godzin spędzonych w korkach
Ostatnio zmieniony 25 paź 2012, o 06:50 przez Tokarszczak1981, łącznie zmieniany 3 razy.
Linki nie banglaja
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
- Tokarszczak1981
- Posty: 334
- Rejestracja: 8 paź 2011, o 12:15
- Lokalizacja: Legionowo
"nie sie stresuje" - pomagasa daje
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
- Tokarszczak1981
- Posty: 334
- Rejestracja: 8 paź 2011, o 12:15
- Lokalizacja: Legionowo
Pompka znajduje się w autach z opcją dogrzewania postojowego czyli funkcją REST a służy do tego aby dogrzać wnętrze pojazdu na wyłączonym silniku oczywiście silnik musi być ciepły, wymusza ona obieg wody, wyciąga ją z nagrzewnicy pcha na ciepły już silnik tam się ona nagrzewa i dalej z silnika na nagrzewnice. i tak w koło Macieju przez jakiś czas, wyłącza się automatycznie po kilku minutach nie wiem po ilu może ktoś to uzupełni.
- Tokarszczak1981
- Posty: 334
- Rejestracja: 8 paź 2011, o 12:15
- Lokalizacja: Legionowo
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
- Tokarszczak1981
- Posty: 334
- Rejestracja: 8 paź 2011, o 12:15
- Lokalizacja: Legionowo
- Tokarszczak1981
- Posty: 334
- Rejestracja: 8 paź 2011, o 12:15
- Lokalizacja: Legionowo
No właśnie w tym tkwi przysłowiowy diabeł. Ja wymyśliłem, taki patent: wywierciłem dziurki w obudowie na wysokości szczotek i przeciągnąłem przez nie nitkę. Mogłem podciągnąć szczotki do góry i weszły na swoje miejsce. Po tym nitki się zrywa a dziurki dobrze zabezpiecza koreczkami gumowymi (trzeba sobie dokombinować). Dla pewności jeszcze obkleiłem taśmą izolacyjną.
W 210 2,2 CDI 143 KM 99r.
W 201 1,8E+LPG 109 KM 92r. już były
W 201 1,8E+LPG 109 KM 92r. już były
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości