Regeneracja elektrycznej pompki cyrkulacji wody

Tutaj będą fotorelacje i opisy własnoręcznych napraw.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Już kiedyś o tym pisałem, chyba nawet w tym temacie. Na czterech śrubkach jest przykręcony sam silniczek. Wystarczy go odłączyć od plastykowej obudowy wirnika, który jest elementem szczelnym i płyn się nie wyleje.
Ostatnio zmieniony 4 sty 2014, o 10:08 przez kmtaxi, łącznie zmieniany 1 raz.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
geez
Posty: 272
Rejestracja: 27 mar 2012, o 08:41
Lokalizacja: Dęblin

Post autor: geez »

Właśnie zdziwiło mnie, że nikt nie pisze o zatykaniu przewodów czy czegoś w ten deseń...a to po prostu jest tak skonstruowane, żeby się nie wylewało :zdziwko:
No dobrze, skoro tak to dziękuję CI kmtaxi, za szybką odpowiedź, jutro się wezmę za pompkę i postaram ją wskrzesić, bo dziś jeszcze sprawdziłem jaka jest przyczyna tego, że po włączeniu REST grzeje max 30s...po prostu pompka po chwili od włączenia, zatrzymuje się. :zdegustowany:
E270 CDI ASB 2001.11
WDB2100161B440332
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/52691
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Autem możesz jeździć, a silniczek na stole. ;)
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Rysiek
Posty: 398
Rejestracja: 18 maja 2008, o 21:24
Lokalizacja: prawie Koronowo

Post autor: Rysiek »

Ciekawe rzeczy, robiłem 2 pompki i w obu jak ruszyłem śruby od razu zaczął lecieć płyn...
E290 automat WDB2100171A221935 - ex
E290 manual WDB2100171A177516 - ex
E320 CDI WDB2100261B159881 - jest :)

"BIEDNYŚ, BOŚ GŁUPI - GŁUPIŚ, BOŚ BIEDNY"
geez
Posty: 272
Rejestracja: 27 mar 2012, o 08:41
Lokalizacja: Dęblin

Post autor: geez »

Kolega Rysiek, ma rację, natomiast kmtaxi, coś się pokiełbasiło. Pompkę już zrobiłem i bylo kilka nieścisłości między tym co zastałem, a tym co pisał kmtaxi, np. pompka/silnik jest przykręcona tak jak widać na zdjęciach, dwiema śrubami, a nie trzema i tak jak pisze kolega wyżej, oczywiście płyn wypływa przy próbie odkręcenia kopułki do której podłączone są 3 przewody, które TRZEBA ścisnąć np. zaciskami.

Natomiast co do samego składania po wymianie szczotek, co nie jest rzeczą prostą, proponuję swój sposób - cieniutki drut przepuszczamy przez przewód idący do szczotki i owijamy go na bolcu zasilającym pompę co uniemożliwi sprężynie przesunięcie szczotki, zakładamy obudowę, przecinamy drucik po jednej stronie jak najbliżej obudowy, a za drugi koniec ciągniemy kombinerkami, finito :)
E270 CDI ASB 2001.11
WDB2100161B440332
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/52691
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

geez, nic mi się nie pokiełbasiło. Pompka (wirnik z króćcami) to nie silnik. Całość jest zamocowana na podłużnicy dwoma śrubkami, a samą plastykową pompkę odkręca się od silnika czterema śrubkami. Wirnik w tej szczelnej pompce jest magnetyczny i poprzez wirnik silnika bez-stykowo(magnetycznie) jest napędzany. Rozbierałem i też naprawiałem. Problem polega tylko na takim odkręceniu tej części plastykowej, aby się nie rozlazło na uszczelce gumowej. Trzeba mieć odkręcony korek w zbiorniczku wyrównawczym i zimny płyn, wtedy jest szansa, że na uszczelce się nie rozlezie. Wiedząc o tym można wcześniej podczas odkręcania ściągnąć to gumką. Myślałem, że o takich podstawach nie muszę pisać. ;)
Załączniki
_s0.zmniejszacz.pl_PICT0327_zmniejszacz-pl_838272.jpg
_s0.zmniejszacz.pl_PICT0328_zmniejszacz-pl_630484.jpg
_s0.zmniejszacz.pl_PICT0329_zmniejszacz-pl_872136.jpg
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
geez
Posty: 272
Rejestracja: 27 mar 2012, o 08:41
Lokalizacja: Dęblin

Post autor: geez »

Dla jednego są to podstawy, dla drugiego niekoniecznie. A zedytowany błąd co do 3 czy 4 śrubek budzi dodatkowe wątpliwości w osobnikach, którzy robią to po raz pierwszy... :)
Tak czy owak, udało się zrobić, pompka działa, a poradnik przydatny.
E270 CDI ASB 2001.11
WDB2100161B440332
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/52691
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

geez pisze: błąd co do 3 czy 4 śrubek budzi dodatkowe wątpliwośc
Czepiasz się pierdołek i odwracasz kota ogonem :kwasny: Nie pracuję na warsztacie, więc mogę się machnąć. ;) Sedno sprawy jest właściwe, a wcześniejsze zdjęcia w tym temacie (nie moje) powinny wiele wyjaśnić.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
tomeks215
Posty: 513
Rejestracja: 24 maja 2008, o 18:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tomeks215 »

Nie ma co zarzucać koledzę ,że się czepia szczegółów.
Bo w twoich postach te sedno sprawy też się wyklucza wzajemnie.
kmtaxi pisze:Autem możesz jeździć, a silniczek na stole. ;)
kmtaxi pisze: Trzeba mieć odkręcony korek w zbiorniczku wyrównawczym i zimny płyn, wtedy jest szansa, że na uszczelce się nie rozlezie.
W210 E220CDI '00 -sprzedany
Renault Fluence 1,6 110KM
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

tomeks215, Uważasz, że demontaż robi się na gorącym płynie i zakręconym korku? Uważasz, że jak plastykowy element pompki jest szczelny (można go skręcić), nie można jeździć (dla pewności na otwartym korku) ?
Jak chcesz coś cytować to nie wyrywaj z kontekstu.
Moje zdanie jest takie: Jak chcę cokolwiek naprawić to po pierwsze dowiaduję się jak to pracuje i jak jest zbudowane i po drugie bardzo uważnie podchodzę do demontażu, raczej nie stosując młotka i przecinaka.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

w czym jest problem?? u mnie jak pompka siadła to wywaliłem sam silniczek, wsadziłem podkładki, skręciłem reszte i tak auto przejeździło do września... bo mi kolega tak intenstywnie te pompke naprawiał :rotfl: korek był zamknięty :hyhy:
:hyhy:
Obrazek
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

kid, i o to właśnie chodziło. :cwaniak: :zdrowko: Ale zrobiło się OT.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
metody
Posty: 577
Rejestracja: 5 mar 2013, o 21:49
Lokalizacja: wwa

Post autor: metody »

Jestem bardzo ciekawy w jaki sposob fabryka sklada taki silnik .moze przymrazaja szczotki albo posiadaja tresowane owady ktore po zlozeniu silniczka opuszczaja go .jesli ktos wie niech napisze.
\Mitsubishi pajero LONG /
\MB e430 AVANTgarde 2001/
\WDB2102701B350361/
Smart
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Dawno juz taka pompke rozbieralem i nie pamietam czy nie kojarzy mi sie z innym silniczkiem, ale uchwyty szczotek maja zaczep do sprezyn. Zachaczasz tam sprezyny i wkladasz szczotki bez docisku. Wtedy wsuwasz wirnik i zwalniasz sprezyny dociskajace szczotki.
Dobrej jakosci zdjecie by to wyjasnilo, ale powiekszalem te wczesniejsze i rezolucja za slaba.
Mercedes instaluje te pompki od 40 lat BTW - duzo wczesniej niz REC bylo wynalezione.
Awatar użytkownika
II Artur II
Posty: 49
Rejestracja: 2 lut 2009, o 18:55
Lokalizacja: Legnica

Post autor: II Artur II »

Tokarszczak1981 pisze:...wyłącza się automatycznie po kilku minutach nie wiem po ilu może ktoś to uzupełni.
Wyłącza się po 15 minutach, tak to działa u mnie, zmierzone.
--
pozdrawiam
Artur (II Artur II)
kiedyś:
W123 250E automat, sedan, 1985 rok
W123 240D diesel, sedan, 1984 rok
W210 E 290 TDi, automat, sedan, 1998 rok
obecnie:
W210 E 200, benzyna, automat, 1997 rok
VIN WDB2100351A554855
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości