wasiliew pisze:hammond24 pisze:świeci tylko kreska pozioma na pokrętle.Boczne mi nie świecą także nawet nie wiem czy tam są podświetlenia czy nie. Nie zagłębiałem się w temacie.S.W.A.T pisze:wrzuci ktos zdjecie jak wyglada to podswietlenie w nocy?
podświetlenie pokręteł kratek nawiewnych
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Na bocznych też są żaróweczki.
0,5W można kupić TU, ale mam wrażenie, że świecą trochę słabiej niż pozostałe.
No chyba, że wszystkie pozostałe mam wymienione na 1,2W...
No chyba, że wszystkie pozostałe mam wymienione na 1,2W...
E300TD '98
WDB2100251A724009
WDB2100251A724009
Re: podświetlenie pokręteł kratek nawiewnych
Hej, czy ma ktos patent jak wymienic boczne zaroweczki? linki nie dzialaja..
W210 E300TD Avantgarde 99' Oo_oO face lifting zielona cyrkonia
W201 190D 2.5 91' niebieska perła metalik
exW201 190E 2.0 89' dymione srebro
Smart 600ccm Turbo Passion 99'
W463 G55 AMG 02'
W201 190D 2.5 91' niebieska perła metalik
exW201 190E 2.0 89' dymione srebro
Smart 600ccm Turbo Passion 99'
W463 G55 AMG 02'
Re: podświetlenie pokręteł kratek nawiewnych
Robilem to. Dwa razy. Najpierw wrzucilem LEDy ale padly po paru tygodniach. Takze zanotowalem sobie ze to byly:
Oswietlenie punktowe (nawiewy x3): T5 12V 0,4W
Ten od pasazera to latwo wychodzi z tego co pamietam bo zdejmujesz maskownice glosnika i wyciagasz nawiew.
Natomiast ta zarowka od kierowcy to jest pain in the ass bo siedzi w przelaczniku swiatel. Zeby go wyciagnac to pamietam ze byla zabawa z demontazem linki od recznego. Takze szukaj jak wymienic przelacznik swiatel.
Oswietlenie punktowe (nawiewy x3): T5 12V 0,4W
Ten od pasazera to latwo wychodzi z tego co pamietam bo zdejmujesz maskownice glosnika i wyciagasz nawiew.
Natomiast ta zarowka od kierowcy to jest pain in the ass bo siedzi w przelaczniku swiatel. Zeby go wyciagnac to pamietam ze byla zabawa z demontazem linki od recznego. Takze szukaj jak wymienic przelacznik swiatel.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Re: podświetlenie pokręteł kratek nawiewnych
Heja,
Jako że ostatnio znów zabrałem się za wymianę żaróweczek do podświetlenia kratek nawiewu, a tu linki na YT nie działają postaram się opisać co i jak wymontować, by wymienić wszelkie żaróweczki w kratkach nawiewu i pomóc Wam w tym zadaniu.
Strona kierowcy:
- d. (demontaż) klapki bezpieczników (płaski śrubokręt)
- odkręcenie śrubki maskownicy głośnika (lub nawiewu na szybę boczną, bo to nie tylko maskownica głośnika)
- d. w/w części (wpierw lekko podnieść obok drewna (odblokowanie wysuwu), ale nie wyjmować tego do góry.. a wysunąć do góry i do siebie)
- d. drewienka (lekko podważać od strony licznika oraz drzwi, powinno się słyszeć grzechotanie gwintu)
- d. uchwytu podnoszenia maski (jedna mała śrubka + wyciągnięcie (z boku) z czerwonej "łapki" walca / końcówki przewodu drucianego przy użyciu szczypiec)
- d. dolnej osłony nad kolanami (3 śrubki + plastikowa nakrętka koło pedału gazu)
- d. rączki hamulca (od dołu szczypcami odłączyć przewód druciany zakończony walcem) i wyjąć rączkę
- odkręcenie 3 śrub spod rączki hamulca oraz jednej spod drewienka
- wyjecie spod maskownicy głośnika części nawiewu na szybę boczną (mała płaska rurka łącząca maskownicę z nawiewem)
- d. nawiewu kierowcy (nie ciągnąć na chama, w razie co pomóc od góry rozłączyć kanał nawiewu (2 bolce))
- wymienić żaróweczkę z obudowy przełącznika świateł przy użyciu szczypiec, delikatnie by nie zgnieść bańki - może to zając nawet 2 minuty, ale warto
Żarówkę wymieniamy na: 12V 0,5W (kiedyś było 0,4W ale tych nawet już w Serwisie Mercedesa nie mają, bo też mają już 0,5W)
Po wymianie składamy w odwrotnej kolejności.. wiem, nikogo nie zaskoczę
Strona pasażera:
- d. (demontaż) klapki (płaski śrubokręt)
- odkręcenie śrubki maskownicy głośnika (lub nawiewu na szybę boczną, bo to nie tylko maskownica)
- d. w/w części (wpierw lekko podnieść obok drewna (odblokowanie wysuwu), ale nie wyjmować tego do góry.. a wysunąć do góry i do siebie)
- d. drewna (lekko podważać od strony drzwi (2 gwinty) i jeśli one będą już "wolne" lekko przesunąć całe drewno w prawo - w stronę drzwi !
!!! NIE PRÓBOWAĆ PODWAŻAĆ DREWNA OD STRONY LICZNIKA ORAZ NA ŚRODKU, tam jest blokada nakrętką a nie gwintem!!! więc można połamać drewno !
- odkręcenie dwóch śrub spod drewna od nawiewu.
- wyjecie spod maskownicy głośnika części nawiewu na szybę boczną (mała płaska rurka łącząca maskownicę z nawiewem)
- d. nawiewu pasażera
- wymiana żarówki w nawiewie
Żarówkę wymieniamy na: 12V 0,5W
Po wymianie składamy w odwrotnej kolejności
Kratka środkowa:
- drewno tunelu środkowego - demontaż plastikowej otoczki od mechanizmu lewarka skrzyni biegów (podważyć PAZNOKCIEM (nie śrubokrętem) i wyciągać do góry - chyba 4 plastikowe długie zaczepy
- d. drewna tunelu środkowego (otworzyć popielniczkę i śmietnik, lekko podważać z każdej z obu stron (trzymają 4 plastikowe zaczepy po bokach)
- albo odłożyć na bok podłączone (nie porysować!), albo odłączyć elektrykę szyb (przesunąć plastikową blokadę i wyjąć przyciski do szyb z drewna), oraz ustawienia lusterek (wyjąć wtyk z gniazda)
- odkręcenie dwóch śrub popielniczki
- d. popielniczki (wpierw do góry, potem wysunąć do siebie, odłączając zasilanie zapalniczki)
- d. schowka kaset magnetofonowych (chyba, że ktoś ma radio 2 DIN to nie ma tego do demontażu) wkładając rękę do otworu po popielniczce, u góry jest zaczep trzymający schowek - trzeba go leciutko odgiąć do dołu by wysunąć schowek
- d. radia i odłączenie przewodów zasilających + do głośników + anteny + cokolwiek ktokolwiek jeszcze tam ma
- wyjęcie gniazda / blaszki montażowej radia (najczęściej odgięcie zagiętych zębów blaszki (góra, dół , boki)
- odkręcenie 2 śrub drewna
- zdjęcie drewna i odłączenie elektryki świateł awaryjnych i dodatkowego wyposażenia (zależne od wersji)
- odkręcenie 2 śrub kratki nawiewu
- TEN NAWIEW MA DODATKOWE BLOKUJĄCE ZĄBKI U GÓRY WEWNĄTRZ, TRZEBA JE małym płaskim śrubokrętem ODGIĄĆ W DÓŁ aż do uwolnienia kratki nawiewu. Pominięcie tego etapu spowoduje ułamanie ząbków..
- odłączyć od nawiewu gniazdo żarówki podświetlenia nawiewu
Żarówkę wymieniamy na: 12V 0,5W
Po wymianie składamy w odwrotnej kolejności.
Mam nadzieję, że pomogłem.. jeśli się pomyliłem gdzieś i jakiś etap pominąłem, to sorry, ale piszę to z pamięci
Powodzenia.
Jako że ostatnio znów zabrałem się za wymianę żaróweczek do podświetlenia kratek nawiewu, a tu linki na YT nie działają postaram się opisać co i jak wymontować, by wymienić wszelkie żaróweczki w kratkach nawiewu i pomóc Wam w tym zadaniu.
Strona kierowcy:
- d. (demontaż) klapki bezpieczników (płaski śrubokręt)
- odkręcenie śrubki maskownicy głośnika (lub nawiewu na szybę boczną, bo to nie tylko maskownica głośnika)
- d. w/w części (wpierw lekko podnieść obok drewna (odblokowanie wysuwu), ale nie wyjmować tego do góry.. a wysunąć do góry i do siebie)
- d. drewienka (lekko podważać od strony licznika oraz drzwi, powinno się słyszeć grzechotanie gwintu)
- d. uchwytu podnoszenia maski (jedna mała śrubka + wyciągnięcie (z boku) z czerwonej "łapki" walca / końcówki przewodu drucianego przy użyciu szczypiec)
- d. dolnej osłony nad kolanami (3 śrubki + plastikowa nakrętka koło pedału gazu)
- d. rączki hamulca (od dołu szczypcami odłączyć przewód druciany zakończony walcem) i wyjąć rączkę
- odkręcenie 3 śrub spod rączki hamulca oraz jednej spod drewienka
- wyjecie spod maskownicy głośnika części nawiewu na szybę boczną (mała płaska rurka łącząca maskownicę z nawiewem)
- d. nawiewu kierowcy (nie ciągnąć na chama, w razie co pomóc od góry rozłączyć kanał nawiewu (2 bolce))
- wymienić żaróweczkę z obudowy przełącznika świateł przy użyciu szczypiec, delikatnie by nie zgnieść bańki - może to zając nawet 2 minuty, ale warto
Żarówkę wymieniamy na: 12V 0,5W (kiedyś było 0,4W ale tych nawet już w Serwisie Mercedesa nie mają, bo też mają już 0,5W)
Po wymianie składamy w odwrotnej kolejności.. wiem, nikogo nie zaskoczę
Strona pasażera:
- d. (demontaż) klapki (płaski śrubokręt)
- odkręcenie śrubki maskownicy głośnika (lub nawiewu na szybę boczną, bo to nie tylko maskownica)
- d. w/w części (wpierw lekko podnieść obok drewna (odblokowanie wysuwu), ale nie wyjmować tego do góry.. a wysunąć do góry i do siebie)
- d. drewna (lekko podważać od strony drzwi (2 gwinty) i jeśli one będą już "wolne" lekko przesunąć całe drewno w prawo - w stronę drzwi !
!!! NIE PRÓBOWAĆ PODWAŻAĆ DREWNA OD STRONY LICZNIKA ORAZ NA ŚRODKU, tam jest blokada nakrętką a nie gwintem!!! więc można połamać drewno !
- odkręcenie dwóch śrub spod drewna od nawiewu.
- wyjecie spod maskownicy głośnika części nawiewu na szybę boczną (mała płaska rurka łącząca maskownicę z nawiewem)
- d. nawiewu pasażera
- wymiana żarówki w nawiewie
Żarówkę wymieniamy na: 12V 0,5W
Po wymianie składamy w odwrotnej kolejności
Kratka środkowa:
- drewno tunelu środkowego - demontaż plastikowej otoczki od mechanizmu lewarka skrzyni biegów (podważyć PAZNOKCIEM (nie śrubokrętem) i wyciągać do góry - chyba 4 plastikowe długie zaczepy
- d. drewna tunelu środkowego (otworzyć popielniczkę i śmietnik, lekko podważać z każdej z obu stron (trzymają 4 plastikowe zaczepy po bokach)
- albo odłożyć na bok podłączone (nie porysować!), albo odłączyć elektrykę szyb (przesunąć plastikową blokadę i wyjąć przyciski do szyb z drewna), oraz ustawienia lusterek (wyjąć wtyk z gniazda)
- odkręcenie dwóch śrub popielniczki
- d. popielniczki (wpierw do góry, potem wysunąć do siebie, odłączając zasilanie zapalniczki)
- d. schowka kaset magnetofonowych (chyba, że ktoś ma radio 2 DIN to nie ma tego do demontażu) wkładając rękę do otworu po popielniczce, u góry jest zaczep trzymający schowek - trzeba go leciutko odgiąć do dołu by wysunąć schowek
- d. radia i odłączenie przewodów zasilających + do głośników + anteny + cokolwiek ktokolwiek jeszcze tam ma
- wyjęcie gniazda / blaszki montażowej radia (najczęściej odgięcie zagiętych zębów blaszki (góra, dół , boki)
- odkręcenie 2 śrub drewna
- zdjęcie drewna i odłączenie elektryki świateł awaryjnych i dodatkowego wyposażenia (zależne od wersji)
- odkręcenie 2 śrub kratki nawiewu
- TEN NAWIEW MA DODATKOWE BLOKUJĄCE ZĄBKI U GÓRY WEWNĄTRZ, TRZEBA JE małym płaskim śrubokrętem ODGIĄĆ W DÓŁ aż do uwolnienia kratki nawiewu. Pominięcie tego etapu spowoduje ułamanie ząbków..
- odłączyć od nawiewu gniazdo żarówki podświetlenia nawiewu
Żarówkę wymieniamy na: 12V 0,5W
Po wymianie składamy w odwrotnej kolejności.
Mam nadzieję, że pomogłem.. jeśli się pomyliłem gdzieś i jakiś etap pominąłem, to sorry, ale piszę to z pamięci
Powodzenia.
Mercedes-Benz E230 '96 ELEGANCE automat
VIN: WDB2100371A121423
VIN: WDB2100371A121423
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości