Odkręcanie zapieczonych śrub:

Tutaj będą fotorelacje i opisy własnoręcznych napraw.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Odkręcanie zapieczonych śrub:

Post autor: baca »

1. Sruba mocowania uchwytu gniazdka czujnika klocków na zacisku hamulca przedniego .
Śrubka Torx 40 M8 wkręcona w żeliwo
Metody :
--kluczyk i kręcenie ręką -nic!
--strzał młotkiem mosiężnym poosiowo przez bita Torx40 --nic
--preparat typ W40 , pauza, strzał małym młotkiem ale stalowym w torksa -- POSZŁO!
poprawka tekstu, wcześniej było że mosiężnym!
Uważam że młotek stalowy ma lepszą charakterystykę strzału . Ale ma być mały a jadowity!
No i chemia robi swoje.

Podobno Pepsi Cola i płyn hamulcowy działa podobnie co odrdzewiacze, ale przekonany nie jestem. Hej!
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2013, o 15:41 przez baca, łącznie zmieniany 3 razy.
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Awatar użytkownika
Paweł_S.
VIP
Posty: 484
Rejestracja: 6 cze 2010, o 14:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł_S. »

baca pisze:Podobno Pepsi Cola i płyn hamulcowy działa podobnie co odrdzewiacze, ale przekonany nie jestem
Płyn hamulcowy działa lepiej niż np. WD40. Przekonałem się o tym kilkakrotnie.
WDB2102061B324666
Każdy inżynier wie, że matematyka jest jak kobieta - trzeba ją umieć wykorzystać, a nie zrozumieć.
Pussey
Posty: 1007
Rejestracja: 6 sty 2009, o 15:31
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Pussey »

płyn hamulcowy :super:

jak robisz mini poradnik to jeszcze najpierw próba dokręcenia, a potem odkręcanie, grzanie/chłodzenie
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Pussey, temat jest o odkręceniu wszelkimi sposobami. Jak masz jakies przeżycia intymne z zapieczona śruba to opisz to ładnie, ucieszy to wielu!

Dokręcanie -- owszem. Generalnie jak śruba ruszy to jest nasza!! Kiwanko w prawo, lewo , piwko, i znów.

Płyn hamulcowy -- tez próbowałem::: ale jedna zasada: tyko na suchą śrubę, gdy śruba jest zaolejona to DOT 4 nie wniknie w szczeliny bo jest hydrofilny, lubi wode i przez olej sie nie przedostanie.
[płyny hamulcowe nie mieszają sie z olejami ] więc nie lac wszystkim co pod ręką.

Ja kiedyś gorzałą podlałem Śrubę i tej sie tak podupcyło że sie dała! Agnieszka Śruba jej było!!! Hej!

[ Dodano: 2013-09-30, 15:43 ]
Kto opisze "Próby ognia i lodu" ??? Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

WD40 nie jest dobrym odrdzewiaczem.
W USA jest dostepny PBlaster, w Europie koledzy uzywaja Kroll czy cos takiego.
Te plyny najlpiej dzialaja zostawione na noc.
Ja mialem w moim Rv zapieczone aluminiowe podnosniki wywietrznikow. Ukrecilem pierwszy probujac na sile i zalalem drugi PBlaster .
Nastepnego ranka poszed 2 palcami.
Pussey
Posty: 1007
Rejestracja: 6 sty 2009, o 15:31
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Pussey »

baca pisze:Jak masz jakies przeżycia intymne z zapieczona śruba to opisz to ładnie, ucieszy to wielu!
a to skoro ma być w takim klimacie to może tak:

nie jestem zwolennikiem długiej gry wstępnej z dużą ilością penetrantów, wolę kilka razy mocniej puknąć i puszcza naturalnie :rotfl:

udar pomaga, są maszynki które wibrują/oscylują i ułatwiają ...

WYKRĘCENIE ZAPIECZONEJ ŚWIECY, hehe...
Awatar użytkownika
joker
Posty: 777
Rejestracja: 2 sty 2012, o 17:40
Lokalizacja: Nowogard

Post autor: joker »

baca pisze:Ja kiedyś gorzałą podlałem Śrubę i tej sie tak podupcyło że sie dała! Agnieszka Śruba jej było!!! Hej!
:rotfl: :rotfl: :rotfl:

Instrukcja jak najbardziej pożyteczna :D

:padam: :padam: :padam:
W210 sedan czarna perła ;)
Elegance z beżowym środkiem ;)
WDB2100041A669204
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Ktos ma doświadczenia z palnikiem w temacie śruby ??

NIe próbowałem ale mikropalnik powinien rozgrzac nakrętkę do stanu syczenia pod naśliniionym palcem i powinno pójść.
Hej!
Pussey pisze:nie jestem zwolennikiem długiej gry wstępnej z dużą ilością penetrantów, wolę kilka razy mocniej puknąć i puszcza naturalnie :rotfl:
-- ja bym spędził nocke z nasączona odpowiednio śrubą. A potem bym ja zdecydowanie puknął...chyba że puści bez bicia.

Hej!

[ Dodano: 2013-10-02, 09:34 ]
Albo: podgrzac mikropalnikiem do ok. 80 stC i nasączyc chemią : gorący specyfik wnika i pracuje lepiej i szybciej.Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Ja duzo uzywalem "Klucz z czerwona koncowka" w przemyslowych naprawach.
Watpie abys to mogl uzyc w samochodzie, chyba ze w latwo dostepnych srubach zawieszenia. Musisz miec dobry palnik, ktory by szybko nagrzal nakretke bez nagrzewania sruby. Jak rozgrzejesz nakretke do czerwonosci, to musi ona puscic, ale nawet jak jej nie zniszczysz mechanicznie, to stracisz ulepszanie cieplne.
Awatar użytkownika
metody
Posty: 577
Rejestracja: 5 mar 2013, o 21:49
Lokalizacja: wwa

Post autor: metody »

śrube to podobno trzeba znacząco podgrzać palnikiem gazowym i gwałtownie schłodzić dużą ilością wody, śruba naturalnie traci swoje parametry i trzeba uważać na sąsiedztwo śruby ale czasem trzeba coś poświęcić. na pewno wypada poświęcić u proboszcza nowo wkręcaną śrubę , ta do końca się będzie odkręcała śpiewająco.

[ Dodano: 2013-10-02, 17:27 ]
ooo obywatel Kajtek już napisał o cieple na uparte śruby....

[ Dodano: 2013-10-02, 17:29 ]
codo podgrzewania i stosowania na rozgrzany metal chemii to chyba nie bo tA nieszczęsna zdąży odparować zaniim zacznie czynić dobrooo.
\Mitsubishi pajero LONG /
\MB e430 AVANTgarde 2001/
\WDB2102701B350361/
Smart
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

Osobiście nie stosowałem tego urządzenia ale rozgrzewa nakrętke i ma ona puścić. :)
Załączniki
pobrane (1).jpg
pobrane (1).jpg (27.43 KiB) Przejrzano 8212 razy
pobrane.jpg
pobrane.jpg (27.61 KiB) Przejrzano 8212 razy
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Każdy mechanik jak mysz - swój ogonek chwali.
Nie ma metody uniwersalnej (tylko w reklamach środków).
Na warsztacie używają moi pracownicy wszystkich metod.
Wesoły Jack (młot od 10 do 20 kg.) zazwyczaj uruchamia większe tematy.
Przy drobiazgach niestety trochę chemii trochę sprytu.
Palnik w ostateczności.
Podstawa - to zacząć zabawę dobrym dopasowanym narzędziem.
O ile to możliwe zamknięte 6-kątne klucze/nasadki czarne kute.
Chrom-Vanadium służy do przykręcenia karniszy w domu. :rotfl:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Wszystko na temat ,nic ując nic dodac
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Awatar użytkownika
sanon
Posty: 1168
Rejestracja: 24 mar 2009, o 04:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: sanon »

Prawda jest taka ze "bez mlota to chu* nie robota" :rotfl:
Awatar użytkownika
joker
Posty: 777
Rejestracja: 2 sty 2012, o 17:40
Lokalizacja: Nowogard

Post autor: joker »

baca, ja w samochodzie palnika do odkręcania śrub nie używam (nieopłacalne)

Tam gdzie się to opłaca czyli dużo większe śruby 20+ i to przeważnie te, które były wyprodukowane za tego złego komunistycznego czasu, te wyprodukowane w ostatnich latach nie są najlepszej jakości zawsze mam dyskomfort jak mam ją zakręcać drugi raz :]
Stare ruskie śruby... Metoda Nocka Wesoły Jacek10Kg lub Niebrzydka Krysia5Kg przy współpracy z Szybkim Billy'emprzecinak i trzeba stuknąć w kant nakrętki :zalamany:
Stare niemiecki wystarczy porządny klucz i zerwać później idzie palcami :D

Metoda palnika: rozgrzać nakrętkę do czerwoności, ja używam palnika acetylenowo-tlenowego i następnie schłodzić cieczą do temperatury pokojowej (będzie skrzypieć, zęby rdzy się połamały :hyhy: )
Ale niestety nakrętka jest zaharowana, zmieniona struktura materiału, najlepiej byłoby wygrzać w piecu 200-300 st. C
W210 sedan czarna perła ;)
Elegance z beżowym środkiem ;)
WDB2100041A669204
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości