Objawem uszkodzonej pompki jest niedziałająca funkcja REST (ogrzewanie na postoju) oraz błąd (proszę o uzupełnienie kodu błędu niestety nie pamiętam) podczas diagnostyki. Aby sprawdzić działanie nagrzej samochód i uruchom przycisk rest, następnie otwórz maskę i słuchaj czy pompka załącza się.
Całość zabiegu nie jest bardzo skomplikowana aczkolwiek moment wciśnięcia szczotek na komutator może być uciążliwy, nie posiadam żadnej porady na ten temat jedynie spokój i trochę samozaparcia..
Na początek zlokalizuj pompkę wody, która mieści się po lewej stronie od turbiny

Następnie odłącz dwa grube oraz jeden cienki wąż za pomocą kombinerek lub szczypców zdejmując opaski sprężyste przesuwając je ku górze. Pompka przykręcona jest dwiema śrubkami 10mm. Pamiętaj aby odłączyć 2pin kostkę zasilającą.

Wymontowana część wygląda tak:

Patrząc na spód znajdziemy plastikową obudowę zamocowaną sześcioma blaszkami zagiętymi do środka. Aby dostać się do wnętrza za pomocą płaskiego śrubokrętu odginamy je do zewnątrz i delikatnie podważając wyjmujemy plastik.


W środku znajdziemy dwie szczotki i mnóstwo pyłu. Całość czyścimy. Jak widać na zdjęciu szczotek praktycznie nie ma.

Od środka szczotki znajduję się sprężynka dociskowa którą należy podnieść i jednocześnie wysunąć szczotkę. Etap montażu jest odwrotną kolejnością plus dodatkowe przylutowanie nowej szczotki do zwoju.

Po wymianie szczotek na nowe powinno wyglądać to mniej więcej w taki sposób:

Teraz najtrudniejszy etap - umiejętne ułożenie szczotek i wciśnięcie wszystkiego na komutator.
Kolejne kroki są odwrotną kolejnością demontażu.
Warto sprawdzić pompkę przed założeniem - plus do plusa minus do minusa, jeśli działa montujemy dalej.
Dodatkowo mogę podpowiedzieć, że pasująca szczotka to 5x5x10 chociaż każda o przybliżonej wielkości po odpowiednim doszlifowaniu będzie ok.
http://www.e-szczotki.pl/3279,szczotka- ... 1a66).html
