Montaż CB-Radia
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
- scigany8801
- Posty: 195
- Rejestracja: 25 paź 2011, o 12:01
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Montaż CB-Radia
Witam,
Nie znalazłem dokładnego opisu kiedy sam podchodziłem do montażu, więc sam go stworzyłem.
Zestaw: Alan 121 plus antena Sirio ML145. Do montażu wykorzystujemy zamykany schowek pod radiem. We wcześniejszych autach nie montowałem na stałe, bo musiałbym wiercić a nie cierpię dziur w desce. Tutaj miejsce jest idealne. Po odkręceniu gruszki i zamknięciu schowka nie ma śladu po CB. A w razie potrzeby zawsze można bez śladu powrócić do fabrycznego stanu. Napięcie poprowadziłem bezpośrednio z akumulatora korzystając z jego umiejscowienia pod kanapą. Z resztą i tak trzeba przepuścić antenę. Do poprawnego montażu powyższego zestawu potrzebowałem jeszcze dokupić:
-kieszeń pod radio (30zł z przesyłką) ;
-przedłużka anteny (20zł);
-przewód do akumulatora ;
-kostki, wsuwki itp ;
Zaczynamy od przypasowania i przepuszczenia anteny (do przepuszczenia pomocna będzie np. stara antena, do której grotu przykleimy końcówkę przewodu anteny).
Kabel od anteny puściłem prawą stroną bagażnika
Wewnątrz odebrałem go z prawej strony kanapy. Trzeba było ściągnąć zaznaczoną listewkę i trochę pomęczyć się z przepuszczeniem kabla
Napięcie pobrałem bezpośrednio z akumulatora
Przewody po rozebraniu całego tunelu puściłem zgrabnie pod wykładzinką. Nigdzie nie wystają żadne kable oraz przewody
Dzięki poniższym materiałom z YT nie było problemu z rozebraniem całego tunelu:
* Demontaż tunelu środkowego
* Demontaż konsoli środkowej
Tak to wygląda w praktyce, jest trochę rozbierania, widać też w którym miejscu kończy się kabel anteny. Z tego właśnie miejsca poprowadziłem przedłużkę
Pasujemy radio w kieszeń i następnie w schowek. Trzeba je puścić możliwie głęboko żeby nie wadziło przy zamykaniu schowka. U mnie jest na styk. Będę jeszcze próbował opuścić go głębiej
Wszystko pasuje? Zarabiamy wtyczkę, puszczamy wygodnie wszystkie przewody i montujemy wszystko na swoim miejscu
UWAGA! Sam schowek demontujemy po naciśnięciu zaznaczonego na zdjęciu języczka. Nie szarpać na siłę
Składamy wszystko do kupy
Gotowe
Wstępnie wydaje mi się że nie ma potrzeby montowania zewnętrznego głośnika. Radio na szufladce wisi w powietrzu, głośnik nie jest niczym bezpośrednio zasłonięty. Słychać wyraźnie.
Nie znalazłem dokładnego opisu kiedy sam podchodziłem do montażu, więc sam go stworzyłem.
Zestaw: Alan 121 plus antena Sirio ML145. Do montażu wykorzystujemy zamykany schowek pod radiem. We wcześniejszych autach nie montowałem na stałe, bo musiałbym wiercić a nie cierpię dziur w desce. Tutaj miejsce jest idealne. Po odkręceniu gruszki i zamknięciu schowka nie ma śladu po CB. A w razie potrzeby zawsze można bez śladu powrócić do fabrycznego stanu. Napięcie poprowadziłem bezpośrednio z akumulatora korzystając z jego umiejscowienia pod kanapą. Z resztą i tak trzeba przepuścić antenę. Do poprawnego montażu powyższego zestawu potrzebowałem jeszcze dokupić:
-kieszeń pod radio (30zł z przesyłką) ;
-przedłużka anteny (20zł);
-przewód do akumulatora ;
-kostki, wsuwki itp ;
Zaczynamy od przypasowania i przepuszczenia anteny (do przepuszczenia pomocna będzie np. stara antena, do której grotu przykleimy końcówkę przewodu anteny).
Kabel od anteny puściłem prawą stroną bagażnika
Wewnątrz odebrałem go z prawej strony kanapy. Trzeba było ściągnąć zaznaczoną listewkę i trochę pomęczyć się z przepuszczeniem kabla
Napięcie pobrałem bezpośrednio z akumulatora
Przewody po rozebraniu całego tunelu puściłem zgrabnie pod wykładzinką. Nigdzie nie wystają żadne kable oraz przewody
Dzięki poniższym materiałom z YT nie było problemu z rozebraniem całego tunelu:
* Demontaż tunelu środkowego
* Demontaż konsoli środkowej
Tak to wygląda w praktyce, jest trochę rozbierania, widać też w którym miejscu kończy się kabel anteny. Z tego właśnie miejsca poprowadziłem przedłużkę
Pasujemy radio w kieszeń i następnie w schowek. Trzeba je puścić możliwie głęboko żeby nie wadziło przy zamykaniu schowka. U mnie jest na styk. Będę jeszcze próbował opuścić go głębiej
Wszystko pasuje? Zarabiamy wtyczkę, puszczamy wygodnie wszystkie przewody i montujemy wszystko na swoim miejscu
UWAGA! Sam schowek demontujemy po naciśnięciu zaznaczonego na zdjęciu języczka. Nie szarpać na siłę
Składamy wszystko do kupy
Gotowe
Wstępnie wydaje mi się że nie ma potrzeby montowania zewnętrznego głośnika. Radio na szufladce wisi w powietrzu, głośnik nie jest niczym bezpośrednio zasłonięty. Słychać wyraźnie.
Ostatnio zmieniony 6 sie 2012, o 11:37 przez scigany8801, łącznie zmieniany 2 razy.
+ Mercedes-Benz (W210) E200CDI 00' Elegance
EX: W201 190D 2.0, C124 230CE, W140 S350 ;
EX: W201 190D 2.0, C124 230CE, W140 S350 ;
- Bandit120080
- Posty: 1160
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 15:53
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Jak dla mnie bomba! Daję plusa!
Ja też chcę u siebie w podobny sposób zamontować CB. Jednak chciałbym znaleźć radyjko z wyjściem na mikrofon z boku lub z tyłu radia i przedłużyć przewód mikrofonowy w taki sposób aby mikrofon wychodził w i innym miejscu przez co możliwe będzie zamykanie schowka bez demontażu mikrofonu.
Istnieje jeszcze możliwość zrobienia duplexera (ja mam antenę D-net na błotniku - zmienioną na razie na elektrycznie wysuwaną) i używania jednej anteny do odbioru radia i do CB.
Ja też chcę u siebie w podobny sposób zamontować CB. Jednak chciałbym znaleźć radyjko z wyjściem na mikrofon z boku lub z tyłu radia i przedłużyć przewód mikrofonowy w taki sposób aby mikrofon wychodził w i innym miejscu przez co możliwe będzie zamykanie schowka bez demontażu mikrofonu.
Istnieje jeszcze możliwość zrobienia duplexera (ja mam antenę D-net na błotniku - zmienioną na razie na elektrycznie wysuwaną) i używania jednej anteny do odbioru radia i do CB.
W210 E220 Sedan
VW Jetta VI 2.0 TDI
Skoda Fabia Monte Carlo
Suzuki Bandit GSF 1200N
BMW R1200C
SHL M11W
VW Jetta VI 2.0 TDI
Skoda Fabia Monte Carlo
Suzuki Bandit GSF 1200N
BMW R1200C
SHL M11W
- scigany8801
- Posty: 195
- Rejestracja: 25 paź 2011, o 12:01
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Bandit120080, dzięki
Wyżej co prawda wspominałem, ale opiszę jeszcze choroby wieku dziecięcego, które trzeba poprawić. Muszę wykręcić wspornik i dowiercić głębiej otwory żeby móc głębiej osadzić radio. Przy moim Alanie pokrętła troszkę jeszcze wystają - trzeba mocno dociskać klapkę żeby się otwarła/zamknęła. Poza tym muszę też wewnętrzne łapki okleić jakąś gąbką... filcem. Czasami wydaje denerwujące blaszane odgłosy.
Nie ma też potrzeby montowania głośników zewnętrznych. Wszystko słychać idealnie.
Wyżej co prawda wspominałem, ale opiszę jeszcze choroby wieku dziecięcego, które trzeba poprawić. Muszę wykręcić wspornik i dowiercić głębiej otwory żeby móc głębiej osadzić radio. Przy moim Alanie pokrętła troszkę jeszcze wystają - trzeba mocno dociskać klapkę żeby się otwarła/zamknęła. Poza tym muszę też wewnętrzne łapki okleić jakąś gąbką... filcem. Czasami wydaje denerwujące blaszane odgłosy.
Nie ma też potrzeby montowania głośników zewnętrznych. Wszystko słychać idealnie.
+ Mercedes-Benz (W210) E200CDI 00' Elegance
EX: W201 190D 2.0, C124 230CE, W140 S350 ;
EX: W201 190D 2.0, C124 230CE, W140 S350 ;
-
- Posty: 1004
- Rejestracja: 25 lip 2010, o 23:28
- Lokalizacja: NOS,ZSZ
- scigany8801
- Posty: 195
- Rejestracja: 25 paź 2011, o 12:01
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Posty: 860
- Rejestracja: 28 lip 2011, o 11:31
- Lokalizacja: Wrocław
obawiam się że nie uraczysz takiego radyjkaBandit120080 pisze:Jak dla mnie bomba! Daję plusa!
Ja też chcę u siebie w podobny sposób zamontować CB. Jednak chciałbym znaleźć radyjko z wyjściem na mikrofon z boku lub z tyłu radia i przedłużyć przewód mikrofonowy w taki sposób aby mikrofon wychodził w i innym miejscu przez co możliwe będzie zamykanie schowka bez demontażu mikrofonu.
Istnieje jeszcze możliwość zrobienia duplexera (ja mam antenę D-net na błotniku - zmienioną na razie na elektrycznie wysuwaną) i używania jednej anteny do odbioru radia i do CB.
-
- Posty: 1004
- Rejestracja: 25 lip 2010, o 23:28
- Lokalizacja: NOS,ZSZ
scigany8801, my mamy zamontowane na uchwycie który-nie w kieszeni montażowej, teraz jest wsadzone radio Legend II a wcześniej był Alan 19(chyba) i nie było problemu w Alanie trzeba było mikrofon odłączyć żeby zamknąć klapkę w Legend II chłopak "przeciągnął" tak kabel od mikro ze zamyka się bez problemu
KIA Sedona 2006 3.8 LPG
- Bandit120080
- Posty: 1160
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 15:53
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Są takie radia (mam nawet jedno; ale jest tak wielkie, chyba nawet szersze od konsoli środkowej, że o montażu do schowka mogę zapomnieć ).devil_inside pisze:obawiam się że nie uraczysz takiego radyjka
Jest to dosyć stary sprzęt ale dość bogato wyposażony - wstęgi, 5/0, selektywne wyw. itd... a mi potrzebny taki mały, zgrabny, prosty sprzęt żeby ukryć w schowku.
W210 E220 Sedan
VW Jetta VI 2.0 TDI
Skoda Fabia Monte Carlo
Suzuki Bandit GSF 1200N
BMW R1200C
SHL M11W
VW Jetta VI 2.0 TDI
Skoda Fabia Monte Carlo
Suzuki Bandit GSF 1200N
BMW R1200C
SHL M11W
.scigany8801 pisze:Muszę wykręcić wspornik i dowiercić głębiej otwory żeby móc głębiej osadzić radio. .
Możesz przykleić do uchwytów bez wiercenia za pomocą mocnej taśmy dwustronnej.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Ja mam zamontowane przy nogach pasażera w tej siatce i tam też przypiąłem uchwyt na mikro, a prąd pociągnąłem bezpośrednio z zapalniczki, także kable się nie plątają, będzie chwila to zrobię i wrzucę foto
Mercedes-Benz W210 E290TD 1997r. Automat Kombi Elegance x 2
Na GG często niewidoczny
viewtopic.php?t=10309
Na GG często niewidoczny
viewtopic.php?t=10309
-
- Posty: 860
- Rejestracja: 28 lip 2011, o 11:31
- Lokalizacja: Wrocław
- Bandit120080
- Posty: 1160
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 15:53
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Też tak uważałem do momentu kiedy nie pozbyłem się nowego Presidenta i szyby w samochodzie (szczęście w nieszczęściu, że w służbowym)devil_inside pisze:ja wkładam radio między tunel a fotel pasażera
W210 E220 Sedan
VW Jetta VI 2.0 TDI
Skoda Fabia Monte Carlo
Suzuki Bandit GSF 1200N
BMW R1200C
SHL M11W
VW Jetta VI 2.0 TDI
Skoda Fabia Monte Carlo
Suzuki Bandit GSF 1200N
BMW R1200C
SHL M11W
- scigany8801
- Posty: 195
- Rejestracja: 25 paź 2011, o 12:01
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ja ostatnio montowałem znajomemu CB radio Albrecht 6890 w Mitsubishi Grandis - fajna sprawa, chyba jedyne radio na rynku dwu częściowe (panel sterowania - montowany w zasięgu ręki kierowcy, a cała reszta radia montowana w niewidocznym miejscu, dodatkowo w zestawie bardzo długi kabel od gruszki). Akurat w W210 jest bardzo fajne miejsce na CB radia, ale tego Albrechta polecam, radio ma sporo funkcji a z anteną Pressident Missouri sprawowało się bardzo dobrze.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości