Membrama centralnego zamka w klapie

Tutaj będą fotorelacje i opisy własnoręcznych napraw.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

sensej0s pisze:Jakby kogoś interesowała cena tych spinek to te do plastiku są po 6.50 a te z boku do tapicerki po 4 bodajże. W sumie za komplet prawie 80 zł zapłaciłem, masakra jak za kawałek plasticzku.
Jak się nie chciało poszukać spinek np. Romixa za 1,60 i 2,20zł... :oczami:
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
sensej0s
Posty: 243
Rejestracja: 12 lip 2010, o 08:50
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: sensej0s »

Kolego teraz to mi alternatywy nie dawaj bo włosy pogubie :>
Ps poproszę o linki do sklepu :D
W168 1.7CDI 2001r fl.
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

sensej0s pisze:Kolego teraz to mi alternatywy nie dawaj bo włosy pogubie :>
Ps poproszę o linki do sklepu :D
Trzeba było przeczytać dokładnie wątek od początku! Wstawiłem grafikę ze spinkami OE wraz z odpowiednikami Romixa ;)

Ja kupowałem spinki w Gordonie. Na Allegro też są.
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
remigiusz
Posty: 271
Rejestracja: 30 maja 2009, o 14:26
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: remigiusz »

Siemka qoompel,

Wymieniłem siłownik podciśnieniowy bez demontażu klamki...
koszt 64 zł w aso no i teraz nie ssssyczy . dzięki Twojemu opisowi poszło bez problemu.
klikam pomógł . :padam:
Mieczysław Classic 2,7 01' WDB2102161B428276
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 9c72a.html
Opel Corsa 1,4/16V automat
klucha116
Posty: 20
Rejestracja: 20 wrz 2012, o 07:31
Lokalizacja: Sulęcin

Post autor: klucha116 »

qoompel pisze:Obrazek
Witam
Czy ten języczek jest jakoś przymocowany do dinksa wychodzącego z siłownika? U mnie dinks chodzi luźno i nie zamyka zamka klapy (wysuwa się z języczka).

Pozdrawiam

Tomasz
Cześć Wasiliew :)
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

klucha116 pisze:Czy ten języczek jest jakoś przymocowany do dinksa wychodzącego z siłownika?
Tak. Jest tam prosta blokada zapadkowa. Widać to po odwróceniu całego siłownika z animacji.

Języczek ma ząbkowany bolec, który wchodzi do czarnej rurki wychodzącej z siłownika. Tam blokuje go zapadka. Myślę, że bez zdjęcia sobie poradzisz ;)

Może ząbki się wyrobiły na języczku...
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
klucha116
Posty: 20
Rejestracja: 20 wrz 2012, o 07:31
Lokalizacja: Sulęcin

Post autor: klucha116 »

qoompel pisze:Tak. Jest tam prosta blokada zapadkowa. Widać to po odwróceniu całego siłownika z animacji.

Języczek ma ząbkowany bolec, który wchodzi do czarnej rurki wychodzącej z siłownika. Tam blokuje go zapadka. Myślę, że bez zdjęcia sobie poradzisz ;)

Może ząbki się wyrobiły na języczku...
Wielkie dzięki :)
Pozdrawiam
Cześć Wasiliew :)
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

klucha116 pisze:Wielkie dzięki
I co? Ta końcówka się wypięła?
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
jacekm7
Posty: 1211
Rejestracja: 5 cze 2012, o 21:02
Lokalizacja: Wrocław/Bolesławiec

Post autor: jacekm7 »

Witam, wymieniałem dzisiaj zamek. Przy okazji dorobili mi rygiel bo nie posiadałem. Jednak klapa nadal nie otwiera się z pilota i z wnętrza auta. Pompka centralnego zamka działa, podmiana wężyków też nic nie daje. Powietrze przy zamku klapy nie ucieka wręcz przeciwnie słychać normalną pracę pompki rak jak wcześniej ale nie otwiera klapy. Czy ten podnośnik ciśnieniowy to integralna część zamka czy to całkiem osobna część?
W210 '99
WDB2100061A949897
Obrazek 220CDi
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Tylny zamek to bardzo skomplikowana rzecz. Niby otwierany jest pneumatycznie, a ma 3 wtyczki elektryczne.
Nigdy nie doszedlem jak to wszystko dziala, ale jak kiedys mialem problem z alarmem, to wyciagnalem jedna z wtyczek elektrycznych i zamek przestal sie otwierac.
Znaczy sie poza pneumatyka - elektryka tez musi byc.
To sie odnosci do przedlifta, jako ze polifty zdaje sie nie maj w klapie wlacznika operujacego centralnym zamkiem.
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Kajtek1, Nie wciskaj koledze kitu. Samo otwarcie zamka jest poprzez nadciśnienie podane przez pompkę ZV na membranę w obudowie zamka, która wypycha bolec zwalniający zapadkę. Sygnał elektryczny na pompkę ZV aby podać nadciśnienie dochodzi z samego zamka - mikrowyłącznik (naciśnięcie z zewnątrz gdy wszystkie zamki są odblokowane) jak i z pilota kluczyka poprzez sterownik w pompce ZV. Ja miałem problem z zamkiem tylnej klapy w sedanie przez nieszczelność pneumatycznego zaworu zwrotnego znajdującego się na wspólnym przewodzie pneumatycznym między membranami tylnych zagłówków a membraną zamka klapy bagażnika.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Zaden kit, Bylo jak napisalem
jacekm7
Posty: 1211
Rejestracja: 5 cze 2012, o 21:02
Lokalizacja: Wrocław/Bolesławiec

Post autor: jacekm7 »

kmtaxi, a ta pompka ZV to jest osobno zamontowana? Bo było tak, nie mogłem otworzyć klapy. W końcu rozwiercono zamek, wstawiono drugi i dorobiono grot. Otwieranie że tak powiem ręczne wciąż nie działa. Powietrze dochodzi, dźwięk jest taki jak wczesniej podczas otwierania klapy no ale jej nie otwiera. Facet mi powiedzial, ten od rozwiercania że ta pompka to osobna część ale nie wiem czy mu wierzyć.
W210 '99
WDB2100061A949897
Obrazek 220CDi
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Pompka ZV jest pod tylną kanapą obok aku. Membrana zamka jest montowana w obudowie zamka. Jak grot wchodzi do zamka (musi wejść bardzo głęboko aby można go przekręcić w lewo) to naciskasz (na przekręconym) i zamek musi się otworzyć .
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
jacekm7
Posty: 1211
Rejestracja: 5 cze 2012, o 21:02
Lokalizacja: Wrocław/Bolesławiec

Post autor: jacekm7 »

kmtaxi, to jednak nie chodziło mi o pompkę bo o tej w kanapie to wiem i działa poprawnie. Chodzi o siłownik na podciśnienie, tak go fachowo ktoś nazwał wcześniej. Ponoć on jest odpowiedzialny za otwieranie zamka za pomocą pilota, wciśnięcia zamka palcem czy też z wewnątrz auta. Grotem otwieram normalnie bagażnik ale to jedyny sposób. No i teraz znowu pytanie, czy ten siłownik to cześć zamka który został mi zmieniony czy osobna część.

[ Dodano: 2014-09-26, 06:05 ]
Jeszcze jedno, wcześniej podczas próby otwierania klapy wciskałem powietrze przez wężyki przy pompie ZV no i rozwaliłem pompkę od klapy wlewu paliwa. Ale tam ucieka powietrze tylko wtedy jak otwieram auto, bo jest nieszczelność. Czy to może wpływać na otwarcie bagażnika? Bo to jednak różne przewody są od klapy bagażnika i klapy wlewu.
W210 '99
WDB2100061A949897
Obrazek 220CDi
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości