Matowe reflektory - renowacja/polerowanie. Jak to zrobić?

Tutaj będą fotorelacje i opisy własnoręcznych napraw.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

polerki w przedliftach mijają sie z celem
można kupić tanie nowe szkła i wymienić
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
meloman
Posty: 39
Rejestracja: 19 lut 2014, o 04:38
Lokalizacja: Nowy Dwor Gdanski

Post autor: meloman »

Witam. Ja w czoraj zrobilem ala renowacje u siebie. Byly matowe bardzo mocno wystarczyla pasta do polerowania szkla, szlifierka kontowa z regulacja obrotow oraz polerka nakrecana na szlifierke. Pasta na polerke i do dziela. Wyszlo jak dla mnie rewelacyjnie. :P

[ Dodano: 2014-02-19, 15:36 ]
Powiedz kolego gdzie mozna kupic nowe szkla do przedlifta??? Moze jakis link?
W210 1996r. 2,9td.
AVANTGARDE
VIN. WDB2100171A135123
Awatar użytkownika
radzioll
Posty: 296
Rejestracja: 1 wrz 2008, o 00:29
Lokalizacja: Łódź

Post autor: radzioll »

na allegro jest dużo szkieł do lamp przednich do przed lifta http://allegro.pl/szklo-refl-mercedes-w ... 91742.html
Mercedes E 270 cdi GT - 2001 r. - AVANTGARDE - automat
WDB2100161B345096
meloman
Posty: 39
Rejestracja: 19 lut 2014, o 04:38
Lokalizacja: Nowy Dwor Gdanski

Post autor: meloman »

dzieki serdecznie:)
W210 1996r. 2,9td.
AVANTGARDE
VIN. WDB2100171A135123
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

250 pln za Chinszczyzne czy spedzic pol godziny na polerowaniu oryginalow?
Oto jest pytanie. Ja mam srodek ktory robi czesciowa restauracje na zasadzie rozprowadzenia i wytarcia. Pare sekund pracy i efekty sa widoczne. Oczywiscie nie dorownuje to godzinnemu szlifowaniu i polerowaniu, ale jest alternatywa.
meloman
Posty: 39
Rejestracja: 19 lut 2014, o 04:38
Lokalizacja: Nowy Dwor Gdanski

Post autor: meloman »

zgadzam sie. jak na razie mi to wystarczy. wypolerowane w 30min bez zdejmowania i jest efekt. z tym co bylo to przepasc.
Nie wiem tylko jak dodac fotki bo bym pokazal :(
pforyt
Posty: 46
Rejestracja: 27 sty 2013, o 10:58
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: pforyt »

Sama pasta i polerka nie wystarczy, lepszy i trwalszy efekt mozna uzyskac scierajac wierzchnia warstwe papierem scierny na mokro o gramaturze 1000, jako pierwsze tarcie i poprawiajac 2000. Ja tak reanimowalem swoje klosze w gwiezdzie i w aucie zony. A do polerowania mozna uzyc wiertarki, jesli ktos akurat mie ma szlifierki z regulatorem. Pamietac tez trzeba o nawilzaniu polerowanej plaszczyzny.
Ostatnio zmieniony 1 kwie 2014, o 19:18 przez pforyt, łącznie zmieniany 1 raz.
E270 Avangarde 1999r
WDB2102161B055477

E290 Elegance 1998r.
Chrysler PT Cruiser 2.2Crd
Awatar użytkownika
wasiliew
Doradca VIP
Posty: 3484
Rejestracja: 20 kwie 2008, o 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew »

A podpowiedzcie. Czyściłem szkła od wewnątrz, lewa lampa wyszła idealnie a przy prawej pomyliłem butelki i przejechałem rozcieńczalnikiem acetonowym i zmatowiłem trochę szkło. Polerka od wewnątrz pomoże tzn. papier wodny + pasta?
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.

ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

powinno
Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 583
Rejestracja: 16 wrz 2012, o 01:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Przemek »

wasiliew, na początek spróbuj samą pastą, jak nie da efekttu to dopiero posiłkuj się papierem ściernym
W210 E200CDI Elegance 1998 Sedan 102KM
WDB2100071A820573


S210 E230T Avantgarde 1996 150KM - sprzedany
WDB2102371A316278


S210 2.7/3.2 CDI - było w planach
jest S210 2.2CDI
Awatar użytkownika
wasiliew
Doradca VIP
Posty: 3484
Rejestracja: 20 kwie 2008, o 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew »

Przemek pisze:wasiliew, na początek spróbuj samą pastą, jak nie da efekttu to dopiero posiłkuj się papierem ściernym
Pasta próbowałem od razu ratować. Pomogło tylko troszeczkę :kwasny:
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.

ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
Awatar użytkownika
rekin175
Posty: 439
Rejestracja: 1 lut 2014, o 16:57
Lokalizacja: DZG

Post autor: rekin175 »

Ja robiłem polerke lamp na pastach menzerna ,400 i po kilku przejazdach 2500 , na końcu wosk .
Tu widać efekt końcowy :
Lampy
MB|e240|2.6 V6 (112,914) Manual-6 2001.r -Sprzedana .

MB|W211|e320| V6 M112.949| ASB 722.6 |Avangarde sedan

Star diagnosis Zgorzelec 508 834 500
Awatar użytkownika
RafałMercManiak
Posty: 164
Rejestracja: 27 sty 2011, o 15:51
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: RafałMercManiak »

Witam
Na pierwszych stronach tego tematu pojawiła się mowa o TURTLE WAX
Headlight Restorer Kit
widziałem tam tylko wypowiedź jednego kolegi i był zadowolony. Używał tego ktoś jeszcze ?
Opłaca się to kupić natknąłem się na to w mrówce za 60 zł ? Czy jest efekt taki jak po paście do zębów ? Bo nią robiłem ostatnio i trochę zeszło ale bez szału.
Drugie pytanie to czy jest do kupienia takie coś tylko do w211 http://allegro.pl/szklo-refl-mercedes-w ... 91742.html ?
Szukałem na allegro ale nic nie znalazłem.. :(
Pozdrawiam.
Jest:
S211 270CDI AVANTGARDE
W168 A140 AVANTGARDE
S210 290td AVANTGARDE
S203 200CDI CLASSIC
Był:
W204 220CDI ELEGANCE
S203 270 CDI lift AVANTGARDE
W210 270 CDI ELEGANCE
Sprinter 213CDI
W201 190D
Awatar użytkownika
Camel-
Posty: 611
Rejestracja: 21 mar 2009, o 21:05
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- »

Trochę lamp się napolerowałem w swoim życiu, dlatego sprzedam wam kilka wskazówek:
- zaczynamy papierem 1000-1200 dobrze nawodnionym
- lampe przed polerowaniem musi być maksymalnie gładka
- robimy skok w papierach co 500, czyli 1000-1200 -> 1500 -> 2000 -> 2500 -> 3000
- papierem 1000-1200 usuwamy niedoskonałości w lakierze lub plastiku w zależności jak mocno zajechane są lampy
- niemusimy usuwać z lampy całego lakieru, ale jest to zalecane
- następnymi papierami usuwamy rysy po poprzednim papierze i szlifujemy do momentu usunięcia rys z poprzedniego papieru
- szlif papieru następnego jest obrócony o 90 stopni od szlifu papierem poprzednim
- staramy się nie robić kolistych szlifowań papierem
- po dobrym wyszlifowaniu ostatnim papierem nie liczcie na ręczną polerkę
- maszynowo polerujemy twardą i miękką gąbką obrotami do 1500-1800 rpm
- moja kompozycja to twarda gąbka + FG500 metodą Zenitu i miękka gąbka SwirlX+Ultimate Compound (mieszanina dwóch past na padzie) metodą Zenitu.
- po polerowaniu zabezpiecz lampy - moja kompozycja to cleaner plus wosk plus QD (DG601+DG105+Sonax BSD)
208.348 2001 + LPG
210.063 1998 + LPG
210.065 1997 + LPG
202.020 1998
ex: 202.018 1997, A6 4B5 1998 + LPG, 202.078 1998, 208.347 1997 + LPG, 202.078 1998 + LPG, 202.020 1995 + LPG, 210.061 1999 + LPG, 202.086 1998, 202.085 1999 + LPG
Awatar użytkownika
rekin175
Posty: 439
Rejestracja: 1 lut 2014, o 16:57
Lokalizacja: DZG

Post autor: rekin175 »

Camel-, wszystko ok tylko dodał bym iż zabawa z papierem wodnym dla początkujących może być zgubna , gdyż można przetrzeć lakier [warstwę ochroną lampy ] i matowa zostanie na zawsze . Następnie obroty moim zdaniem za wysokie 900-1100 będzie lepiej nie przegrzejemy tak szybko materiału wszak i tak trzeba bardzo uważać jeżeli idziemy w plastik , następnie metoda zenitu na tak małej powierzchni raczej jej nie zastosujemy ;) .
MB|e240|2.6 V6 (112,914) Manual-6 2001.r -Sprzedana .

MB|W211|e320| V6 M112.949| ASB 722.6 |Avangarde sedan

Star diagnosis Zgorzelec 508 834 500
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości