Jak szybko rozebrac (i złożyć) zegary

Tutaj będą fotorelacje i opisy własnoręcznych napraw.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
delan
VIP
Posty: 270
Rejestracja: 6 gru 2008, o 23:29
Lokalizacja: Gliwice

Jak szybko rozebrac (i złożyć) zegary

Post autor: delan »

Ostatnio zmieniony 19 mar 2012, o 22:59 przez delan, łącznie zmieniany 1 raz.
E320 CDI Elegance 2000 r.
VIN: WDB2100261B163172
C220 CDI Classic 1998 r. (sprzedany)
more power - more fun
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Ale heca rzekła świeca.
Licznik ma wyjęte żarówki i szyldy kontrolek, nie zauważyłem również taśm przycisków.
Zauważyłem za to śrubokręt który "prześliznął" się po jednej z tarcz i zapewne zostawił tam "ślad".Jeszcze jeden drobiazg, nie widziałem na tym stole podkładki usuwającej potencjały napięcia statycznego itd.
Rozbierał złom przed kamerą.Nikomu nie radzę korzystać z tej metody, to morderstwo licznika. :mrgreen: :lol:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
robo
Posty: 317
Rejestracja: 20 cze 2009, o 00:37
Lokalizacja: Śląsk

Re: Jak szybko rozebrac (i złożyć) zergary

Post autor: robo »

Rozebrac mozna mlotkiem, naprawic gwozdzem, ale czy to bedzie jeszcze dzialac :?: :mrgreen:
Pozdrawiam mechaniorow, byly pracuś z ASO MB obecnie kierownik zestawu 56-cio kolowego.... kiedyś W123 230C, W123 230E, S124 230E, S210 300TD. Obecnie W169 160 CDI Classic. Smart fortwo 0,8 CDI i S210 240 99' Avangarde WDB2102611B008510
Awatar użytkownika
delan
VIP
Posty: 270
Rejestracja: 6 gru 2008, o 23:29
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: delan »

Szanowni Koledzy.

Każdy ma swój rozum i skorzysta z linku który zamieściłem jak uzna za stosowne. Nikogo nie namawiałem i nie namawiam do bezkrytycznego powielania zawartych w nim treści.
Ja z pewnych informacji skorzystałem. Sam rozebrałem licznik, naprawiłem i złożyłem.
Na razie wszystko działa :-P Forum w moim mniemaniu służy przede wszystkim do tego aby dzielić się z innymi wiedzą. "Akademickie" dyskusje maja dla mnie znaczenie zdecydowanie drugorzędne. Tyle w tej sprawie. Proponuje zamknąć temat.
E320 CDI Elegance 2000 r.
VIN: WDB2100261B163172
C220 CDI Classic 1998 r. (sprzedany)
more power - more fun
robo
Posty: 317
Rejestracja: 20 cze 2009, o 00:37
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: robo »

delan pisze:Szanowni Koledzy.

Każdy ma swój rozum i skorzysta z linku który zamieściłem jak uzna za stosowne. Nikogo nie namawiałem i nie namawiam do bezkrytycznego powielania zawartych w nim treści.
Ja z pewnych informacji skorzystałem. Sam rozebrałem licznik, naprawiłem i złożyłem.
Na razie wszystko działa :-P Forum w moim mniemaniu służy przede wszystkim do tego aby dzielić się z innymi wiedzą. "Akademickie" dyskusje maja dla mnie znaczenie zdecydowanie drugorzędne. Tyle w tej sprawie. Proponuje zamknąć temat.
Witaj, przyjacielu nikt nie ma przetensji do tego co zamiesciles, jednak "rzeznik" dokonal rzezi na chyba najdelikatniejszym urzadzeniu w naszych autkach...stad te komentarze.. tez ostatnio poprawialem wskazowki predkosciomierza bo nie wyciagal 280 km/h :lol: :mrgreen: (paliwowskazu bo przy pelnym baku po korek nie pokazywal pelnego....teraz na zbiorniku robie 100 km wiecej :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Pozdrawiam mechaniorow, byly pracuś z ASO MB obecnie kierownik zestawu 56-cio kolowego.... kiedyś W123 230C, W123 230E, S124 230E, S210 300TD. Obecnie W169 160 CDI Classic. Smart fortwo 0,8 CDI i S210 240 99' Avangarde WDB2102611B008510
Awatar użytkownika
tdr
Posty: 78
Rejestracja: 15 mar 2012, o 12:37
Lokalizacja: Głogów

Post autor: tdr »

ludziki, a jak wymontować w ogóle zegary z deski, bo muszę wymienić żarówkę a nie wiem jak się do tego zabrać.. mile widziane fotki badz zdjecia ;)) pozdrawiam
Obrazek
Mercedes Benz 2.9TD 1997 Elegance
ViN: WDB2100171A327698
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

tdr pisze:ludziki, a jak wymontować w ogóle zegary z deski, bo muszę wymienić żarówkę a nie wiem jak się do tego zabrać.. mile widziane fotki badz zdjecia ;)) pozdrawiam
Albo zrobic haczyki albo zdjać "niebo" nad kolanami kierowcy i wypchnac zegary (sa na wcisk).
devil_inside
Posty: 860
Rejestracja: 28 lip 2011, o 11:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: devil_inside »

Potrzebujesz szprychę od roweru, wkładasz ją między drewnem a zegarem - zahaczając o zegar i szarpiesz. Pierw jedna strona, później druga i zegary wyjęte.

To chyba gdzies na forum było opisane, a jak nie, to polecam youtube.
Awatar użytkownika
Jacek1980
Posty: 31
Rejestracja: 19 sty 2012, o 21:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jacek1980 »

Raz wyjmowałem zegary za pomocą haczyków aby wymienić żarówki. Efekt był taki, że od naprężenia miejscowego pękła szybka ;( wkurzyłem się maksymalnie. Nie każdy zegar wyjdzie łatwo w taki sposób, możesz tylko narobić sobie szkód. Nie mogłem patrzeć na pękniętą szybkę więc kolejny wydatek - nie wspominając, że znalezienie szybki w dobrym stanie nie należy do najprostszych rzeczy. Tak więc polecam odkręcenie elementu tapicerki pod kierownicą, następnie wkładasz rękę - samymi palcami jesteś w stanie wyczuć i wypchnąć bez problemów zegary... Powodzenia

PS założyłem nową szybkę i dalej mogę dopieszczać moją gwiazdę ;)

Pozdrawiam
Jacek
EX W210 E 220 CDI 00` Classic
VIN WDB2100061B261070
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

dobrze włozone haczyki nie mają prawa uszkodzic szybki - mają byc dwa i oba równo trzeba ciagnac , bacząc czy we własciwe miejsce wlazły ;)
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Awatar użytkownika
dk77
VIP
Posty: 98
Rejestracja: 2 lut 2009, o 20:48
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: dk77 »

W moim przypadku nie było to łatwe, ale udało się. Już miałem się poddać ale spróbowałem jeszcze raz i poszło. Ważne by mieć dobre haczyki i dokładnie złapać za zegary - nie za płytko (poczujecie wyczuwalny opór) i ciągnąć. Delikatnie ale też z odpowiednią siłą jedna strona później druga i tak powoli, aż wyjdą całe zegary. Powodzenia
Mercedes W210 2,7 CDI, 2001 r. Elegance/Kombi.
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

...od tego haczykowania to tylko ślady zostają :] i potem brzydko wygląda, jestem zwolennikiem metody bardziej czasochłonnej - może z 5 min więcej :P zdjąć osłone pod kierą i wypchnąć zegary - nic sie nie rysuje i wszystko wygląda ładnie po całej naprawie... a tak to rysy zostają :hyhy:
:hyhy:
Obrazek
Awatar użytkownika
Gizmolka
Posty: 1
Rejestracja: 27 lis 2012, o 22:25
Lokalizacja: Gostynin

Post autor: Gizmolka »

Jestem kobietą i jestem dumną posiadaczką pięknie podświetlonej deski :) - sama to dziś zrobiłam i uwierzcie -DA SIĘ. Teraz mogę to robić hurtowo. Najtrudniejszy pierwszy raz. Odkąd jeżdżę moją gwiazdą nie świeciła tak jak dziś :D . Pozdrawiam.

EDIT: pokasowałem posty, proszę o wypowiedzi merytoryczne
Ostatnio zmieniony 7 sty 2013, o 16:40 przez Gizmolka, łącznie zmieniany 2 razy.
Kozichwost
Posty: 107
Rejestracja: 29 lip 2013, o 09:07
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Kozichwost »

Ok a mógłby jakiś dobry człowiek napisać jak zdjąć osłonę nad nogami kierowcy, żeby wypchnąć zegary? Mam do wymiany żarówkę a jak znam siebie metodą haczykową zaraz coś urwę i później będzie trzeszczało.
WDB2100171A162249
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

ręcami ciągnij licznik :hyhy: śrubokręt,kawałek szmatki i jedziesz z koksem :hyhy:
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości