FILTRY

Tutaj będą fotorelacje i opisy własnoręcznych napraw.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
krokodyl W210
Posty: 132
Rejestracja: 19 wrz 2012, o 20:33
Lokalizacja: Dębica

FILTRY

Post autor: krokodyl W210 »

Przedstawię dla potrzebujących na co zwrócić szczególną uwagę przy doborze filtrów
Filtr powietrza - MUSI !!!!! mieć przez całą długość elementu filtracyjnego położone dwie nitki klejowe które wzmacniające cały wkład.
Co one dają :
1-wymaganą równomiernie rozłożoną powierzchnię filtracyjną ponieważ każdy silnik musi mieć dostarczoną właściwą ilość powietrza do prawidłowej pracy pracy
2-wzmocnienie całego elementu filtracyjnego zapobiegającego załamaniu plis , dodatkowo usztywnia cały wkład
Poniżej prezentuję efekt pracy silnika z wkładem bez nitek klejowych wzmacniających i z nitkami
W następnej kolejności będę dodawał kolejne filtry jakie są w naszych oczkach z informacjami na które należy zwrócić szczególną uwagę
Załączniki
wkład filtracyjny właściwy
wkład filtracyjny właściwy
przebieg 400 km
przebieg 400 km
wkład bez nitki wzmacniającej po przebiegu 20.000 km ( unikać takiego warsztatu)
wkład bez nitki wzmacniającej po przebiegu 20.000 km ( unikać takiego warsztatu)
efekt z boku jw
efekt z boku jw
od W115 do W211 (7 gwiazda )
1975 W115-KUBUŚ
1976 W116-PIASECZEK
1979 W123-ŻABKA
1981 W123-JUNIOR
1992 W124-LADY
2002 W210-KROKODYL
WDB2100071B467323
2005 W211-LALUNIA
WDB2112261A744694
Awatar użytkownika
diedo754
Posty: 328
Rejestracja: 31 mar 2010, o 17:47
Lokalizacja: Żory

Post autor: diedo754 »

Krokodyl-napisz jeszcze tylko jaka marka i cena no i gdzie kupujesz
WDB2102061X072423
S210 CDI 2002r
Awatar użytkownika
krokodyl W210
Posty: 132
Rejestracja: 19 wrz 2012, o 20:33
Lokalizacja: Dębica

Post autor: krokodyl W210 »

Nie mogę robić kryptoreklamy , ale wieczorem podam zamienniki , ceny to już siła negocjacji .
Ten kosztował 50 zł brutto z FVat
Pozdrawiam
od W115 do W211 (7 gwiazda )
1975 W115-KUBUŚ
1976 W116-PIASECZEK
1979 W123-ŻABKA
1981 W123-JUNIOR
1992 W124-LADY
2002 W210-KROKODYL
WDB2100071B467323
2005 W211-LALUNIA
WDB2112261A744694
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Zamienniki marnej jakości często nieznacznie nie trzymają wymiarów. Parę razy spotkałem się z sytuacją gdzie nowo wkładany filtr albo ciężko i opornie wchodził i trzeba było kombinować obudową puszki filtra aby się domknęła albo wpadał wręcz jak w kaczą du*ę gdzie po dosunięciu do jednego z boków na przeciwnym powstawała niewielka szczelina.
Obstawiam że filtr z 1 i 2 zdjęcia to właśnie wariant pierwszy czyli upchany na chama w puszkę wkładu.
Kolejnym czynnikiem potrafiącym tak zamordować filtr jest jego wykonanie. Producenci znani stosują odpowiednie materiały, o odpowiednim przepływie, dokładności filtracji itp. W przyp. zamienników marnej jakości, niewiadomego pochodzenia, gdzie liczy się tylko cena nie mamy żadnej gwarancji co tam użyte zostało i czy zagwarantuje wymagany przepływ.
Tutaj znacnzie gorsze skutki mogą być dla silnika niż samego filtra.
Kolejna sprawa dot. jakości produktów: markowe zamienniki poza spełnianiem wszelkich wymagań technicznych są nasączane woskami, olejami aby nie chłonęły wilgoci która natychmiast morduje filtr (dochodzi do rozwarstwienia i puchnięcia bibuły filtrującej), zimą taki filtr potrafi zamarznąć całkowicie blokując przepływ.

Ale że daleki jestem od skrajności, napiszę wprost ze polski Filtron czy Sędziszów robią dobre produkty którym śmiało można ufać. Jak ktoś chce Mann`a, Knechta czy innego - jego wybór ale nie lećcie od razu do ASO po filtry płacąc za nie 10x więcej niż kosztuje to samo tyle że w opakowaniu macierzystego producenta. ;)
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

Racja,a nawet święta racja.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
krokodyl W210
Posty: 132
Rejestracja: 19 wrz 2012, o 20:33
Lokalizacja: Dębica

Post autor: krokodyl W210 »

Ja mówię o zamiennikach o właściwych parametrach , nie o jakimś szajsie , Ty musisz zrozumieć co to jest zamiennik
Zamiennikiem nazywamy produkt posiadający te same parametry fizyczne, mechaniczne i chemiczne co wyrób oryginalny , tylko wykonane przez innego producenta i tak np
Filtr MAN, HIFI,BOSCH itd na el.filtracyjny stosuje papier plisowany z przetłoczeniem f.my BINZER , a np WFZD Sędziszów Młp. stosuje włókniny firmy Alstom która oprócz filtracji jest również seperatorem wilgoci
Tak tylko dla informacji to ja projektuję filtry hydrauliczne wiec coś na ten temat wiem i chyba mogę się wypowiadać w tym temacie
Zgadzasz się ze mną?
Podeślę Ci plik pdf 3D na pewno znasz z wyglądu ale tajmnicą jest coś innegho
Załączniki
WW-50S_OP-0.6-2_Z.pdf
Możesz go pooglądać też w środku jak potrafisz zamknąć warstwy
(3.84 MiB) Pobrany 82 razy
od W115 do W211 (7 gwiazda )
1975 W115-KUBUŚ
1976 W116-PIASECZEK
1979 W123-ŻABKA
1981 W123-JUNIOR
1992 W124-LADY
2002 W210-KROKODYL
WDB2100071B467323
2005 W211-LALUNIA
WDB2112261A744694
Januszek
Posty: 487
Rejestracja: 24 maja 2014, o 22:38
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Januszek »

dla handlowca w sklepie motoryzacyjnym maxgear czy inna kantalupa to też zamiennik czyż nie ? ;-)
Delta-P dla B200 !
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Dokładnie tak
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Awatar użytkownika
krokodyl W210
Posty: 132
Rejestracja: 19 wrz 2012, o 20:33
Lokalizacja: Dębica

Post autor: krokodyl W210 »

Masz rację , za sprawy ważne biorą się niepoważni ludzie i dlatego tak to wygląda jak wygląda.
Np opona DUNLOP jest oryginałem ponieważ była pierwowzorem wszystkich opon -to dla jasności - i wszystkie inne są tylko zamiennikami raz lepszymi raz gorszymi , ale nie chce tu prowadzić polemiki na temat wiedzy i przygotowania merytorycznego sprzedających , a chciałem pomóc kolegom przy wyborze niektórych części , elementów w zakresie wiedzy jaką mogę podzielić ,
My nie jesteśmy handlowcami i nie powinniśmy się zgadzać na to co oni proponują jeżeli mamy jakiekolwiek zastrzeżenia co do wyrobu i dlatego dobrze by było aby każdy kto ma w jakimś temacie wiedzę na jakiś temat wstawił swoje informacje , spostrzeżenia i uwagi poparte zdjęciami to wtedy taki cykl technicznych informacji jest bardzo wskazany.Nie uważacie , bo takie jest moje zdanie.
Mnie nie chodzi o udowodnienie wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą , proszę zrozumieć meritum tych informacji , a to czy ktoś kupi dobry filtr czy ładnie opakowane "g-o" bez zaglądania do opakowania to już jego wybór i kasa.
Po to własnie podałem informację zamieściłem zdjęcia żeby koledzy uniknęli takiego przypadku
JASNE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[ Dodano: 2015-03-25, 19:28 ]
[quote="Piasek"]
Kolejna sprawa dot. jakości produktów: markowe zamienniki poza spełnianiem wszelkich wymagań technicznych są nasączane woskami, olejami aby nie chłonęły wilgoci która natychmiast morduje filtr (dochodzi do rozwarstwienia i puchnięcia bibuły filtrującej), zimą taki filtr potrafi zamarznąć całkowicie blokując przepływ.

???????????????????? kto Ci naopowiadał takich rzeczy o nasączaniu papieru filtracyjnego woskami i olejami , wyobrażasz sobie co by się działo z wkładem , wiesz jaki DELTA P dla B-200 ma filtr powietrzny ten na zdjeciu , wiesz jaka ma filtrację 10 mikronów ,
Nie wypowiadaj się na temat którego nie znasz , bo robisz więcej szkody niż pożytku .
Filtr nasączony woskiem albo olejem by chyba został wciągnięty do turbiny , zresztą bez powietrza silnik i tak by zgasł.
Papier filtracyjny czy inaczej bibuła po splisowaniu jest polimeryzowana a następnie utwardzana w piecu w tem 200 stC to by wosk sie wytopił a olej zagotował ponieważ tem wrzenia oleju mineralnego wynosi ok 118 stC
Szok ta cytowana wypowiedź to mniej więcej na tym samym poziomie jak tego sprzedawcy co nie zna zagadnienia
Ostatnio zmieniony 25 mar 2015, o 19:35 przez krokodyl W210, łącznie zmieniany 2 razy.
od W115 do W211 (7 gwiazda )
1975 W115-KUBUŚ
1976 W116-PIASECZEK
1979 W123-ŻABKA
1981 W123-JUNIOR
1992 W124-LADY
2002 W210-KROKODYL
WDB2100071B467323
2005 W211-LALUNIA
WDB2112261A744694
Januszek
Posty: 487
Rejestracja: 24 maja 2014, o 22:38
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Januszek »

Biore popcorn :rotfl: Delta-P dla B200 :P

Jutro ide do motoryzacyjnego zapytam o Deltę-P dla B200.

A poważnie krokodylu z W210 nikt nie odmawia Ci wiedzy i doświadczenia z tematem filtrów, ale to chyba proste jak walenie konika własnego że tanio i dobrze to można kupić dwa różne filtry. Chyba logiczne jest, że kupuje się produkty markowe, i wtedy opisane przez Ciebie filtry bez nitek, kleju czy innego usztywniacza nie są groźne.

Po co wychodzić z argumentami Delta-P dla B200.

Idąc deltą-p dla B200, to trzeba by wiedzieć wszystko o wszystkim - a to nie jest już imponowanie tylko mędrkowanie.

You made my day btw.
Awatar użytkownika
krokodyl W210
Posty: 132
Rejestracja: 19 wrz 2012, o 20:33
Lokalizacja: Dębica

Post autor: krokodyl W210 »

to jest odpowiedz na nasączanie woskiem albo olejem ,niepotrzebnie wdałem sie w polemikę masz racje , ale to chyba nie do mnie o mędrkowaniu , bo takich głupot o nasączaniu woskiem , albo olejem to nie ma tu racji bytu
Ostatnio zmieniony 25 mar 2015, o 19:39 przez krokodyl W210, łącznie zmieniany 1 raz.
od W115 do W211 (7 gwiazda )
1975 W115-KUBUŚ
1976 W116-PIASECZEK
1979 W123-ŻABKA
1981 W123-JUNIOR
1992 W124-LADY
2002 W210-KROKODYL
WDB2100071B467323
2005 W211-LALUNIA
WDB2112261A744694
Januszek
Posty: 487
Rejestracja: 24 maja 2014, o 22:38
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Januszek »

Ale po co komu to wiedzieć. Nie istotne czy Piasek napisał prawdę, półprawdę, czy statystykę, to wydając 25 zł na filtr oleju czy paliwa czy powietrza czy piardów to można chyba będąc normalnym ludziem domyślać się, że to gówno skoro delta ceny jest na poziomie 45 zł...

Kierowców na drodze nie nauczysz, gównozjadów też nie. Proste.

A Ty wiesz czy masz klocki FF, FG, EF czy jakieś tam inne oznaczenie współczynnika tarcia ?
Delta-P dla B200 !
Awatar użytkownika
krokodyl W210
Posty: 132
Rejestracja: 19 wrz 2012, o 20:33
Lokalizacja: Dębica

Post autor: krokodyl W210 »

Masz rację , ale ja chciałem pomóc i udzielić paru rad dotyczących , i właśnie tak jak w naszym kraju , zaczynają się wypowiadać nie ci co powinni , nie sądzisz?
Oczywiście że wiem co kupję i co zakładam , ja w pewnych tematach jestem nieźle zaopatrzony w wiedzę i tę w głowie i w katalogach i podręcznikach.Jestem z wykształcenia konstruktorem technologiem wiec cos też wiem
od W115 do W211 (7 gwiazda )
1975 W115-KUBUŚ
1976 W116-PIASECZEK
1979 W123-ŻABKA
1981 W123-JUNIOR
1992 W124-LADY
2002 W210-KROKODYL
WDB2100071B467323
2005 W211-LALUNIA
WDB2112261A744694
Januszek
Posty: 487
Rejestracja: 24 maja 2014, o 22:38
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Januszek »

Każdy z Was przedstawił swoje racje. Po to jest forum, żeby dyskutować, więc dyskutujcie, bo można się douczyć o delcie P i może czymś jeszcze.
Obaj macie dobre intencje, wymieńcie poglądy, póki nie piszecie herezji to jest ok, to jasne.

Ja tam na delcie P się nie znam, do niczego mi to niepotrzebne, ufam że Knecht czy Mann czy jeżeli budżet słabszy Filtron, będą odpowiednie. Prosta metoda unikania problemów.
Delta-P dla B200 !
Awatar użytkownika
krokodyl W210
Posty: 132
Rejestracja: 19 wrz 2012, o 20:33
Lokalizacja: Dębica

Post autor: krokodyl W210 »

O widzisz mam do Ciebie pytanie , czym sterowana jest klapka od nawiewu na nogi pasażera
załączam zdjęcia poniżej
Załączniki
W210-005.jpg
od W115 do W211 (7 gwiazda )
1975 W115-KUBUŚ
1976 W116-PIASECZEK
1979 W123-ŻABKA
1981 W123-JUNIOR
1992 W124-LADY
2002 W210-KROKODYL
WDB2100071B467323
2005 W211-LALUNIA
WDB2112261A744694
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości