Czyszczenie Przepływomierza

Tutaj będą fotorelacje i opisy własnoręcznych napraw.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Jeżeli wkład jest dedykowany do tego nr VIN i jest sprawny to po odpaleniu musi zadziałać. Błąd zostaje w historii i nie ma wpływu na poprawność działania sprawnego przepływomierza. Błąd później można wykasować na kompie. Zrobiono Cię w bambuko ;) . Takie rzeczy kupuje się nowe z gwarancją, lub na miejscu u sprzedawcy można zakładać używkę i zaraz się sprawdza, czy sprawne.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
marcinek
Posty: 2
Rejestracja: 23 mar 2011, o 22:18
Lokalizacja: Radom / Wrocław

Post autor: marcinek »

Kolego, z własnego doświadczenia wiem, iż nie ma co sprawdzać i testować zamienników- oddawaj Boscha, kupuj Pierbourga. Ja też zostałem namówiony najpierw na Boscha, później na Magnetti Marelli, części zdawać by się mogło wiodących producentów i troszke tańsze od Pierbourga, ale niestety nie są kompatybilne z cdikami i dalej wchodził w awarie, tak więc lepiej od razu dołożyć i zakupić origo...polecam.
Awatar użytkownika
Ramirezzz
Posty: 225
Rejestracja: 14 kwie 2008, o 22:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Ramirezzz »

bartek4334 pisze:Ja do swojego 320cdi kupiłem Pierburg i już prawie 2lat bez problemów Do 300TD kupiłem BOSCH i tez latal jakieś 2tygodnie. Później zmieniłem na stary bo wyszło, ze to nie przepływomierz. Teraz idzie do sprzedaży
A co jak samochód zbiera się dopiero + - od 2500 rpm trochę kopci i na dodatek odpięcie czy wpięcie wtyczki przepływomierza nic nie zmienia ? Zero trybu awaryjnego. Nawet w Boschu auto miałem i nikt nic nie wie . Zero błędów...
W210 2.7 CDI 1999 Elegance ASB (Aktualnie) WDB2100161A983232
W210 2.2 CDI 1999 Classic manual - sprzedany
W210 2.2D 1996 Elegance manual - sprzedany
Awatar użytkownika
bartek4334
Doradca
Posty: 2054
Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin

Post autor: bartek4334 »

Ramirezzz, na SD nic nie wykazuje? Ja bym wyczyścił kolektor ssący.
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
Awatar użytkownika
sq9jjx
VIP
Posty: 244
Rejestracja: 21 lis 2008, o 19:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: sq9jjx »

Ramirezzz pisze:
A co jak samochód zbiera się dopiero + - od 2500 rpm trochę kopci i na dodatek odpięcie czy wpięcie wtyczki przepływomierza nic nie zmienia ? Zero trybu awaryjnego. Nawet w Boschu auto miałem i nikt nic nie wie . Zero błędów...
Może wężyki podciśnienia od turbosprężarki albo ogólnie podciśnienie za słabe w tamtych okolicach.

U mnie tak było, nie było błędów a auto miało kopa dopiero na wysokich obrotach, okazało się że wężyk podciśnienia do regulacji łopatek turbiny był sparciały, modulator regulował łopatki turbiny, ale niestety turbo nie działało do końca jak powinno.
Pozdrawiam Józek

S210 E290 1996 WDB2102171A169290
http://aprs.fi/?_s=os&call=a%2FSQ9JJX-9
Imker
Posty: 158
Rejestracja: 5 sty 2013, o 22:14
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Imker »

słuchajcie mam pytanko, pewnie głupie ale chcę wiedzieć bo w głowę zachodzę gdzie jest ten cholerny przepływomierz??? :) udało mi się wyciągnąć coś takiego jak czujnik temperatury powietrza dolotowego ( Simens ze znaczkiem mercedesa numery 0005422818 ) ale czytając temat stwierdzam że czego innego szukam i nie wiem gdzie szukać tej przepływki ;/

silnik 2.2 D 96rok 95KM

VIN : WDB2100041A098321
Obrazek
haki holownicze do aut osobowych i dostawczych.
http://www.bromker-motors.eu

W124 200 D
W210 300 Turbodiesel
S210 250 Turbodiesel
M-B Sprinter 2.2 CDI
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

I chyba nie znajdziesz ;)
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Imker
Posty: 158
Rejestracja: 5 sty 2013, o 22:14
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Imker »

tzn że nie ma:) ???
Obrazek
haki holownicze do aut osobowych i dostawczych.
http://www.bromker-motors.eu

W124 200 D
W210 300 Turbodiesel
S210 250 Turbodiesel
M-B Sprinter 2.2 CDI
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

w 2,2D nie ma
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
Imker
Posty: 158
Rejestracja: 5 sty 2013, o 22:14
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Imker »

uuu to taki klops :) a jak byłem gotów jutro go zaciekle szukać, słuchajcie a czy ten czujniczek , który wymontowałem Simens ze znaczkiem mercedesa numery 0005422818 ,może być odpowiedzialny za delikatne falowanie obrotów?
Obrazek
haki holownicze do aut osobowych i dostawczych.
http://www.bromker-motors.eu

W124 200 D
W210 300 Turbodiesel
S210 250 Turbodiesel
M-B Sprinter 2.2 CDI
PhantomASA1
Posty: 360
Rejestracja: 20 paź 2010, o 18:03
Lokalizacja: Nowy Sącz

czyszczenie przepływomierzy

Post autor: PhantomASA1 »

ximen pisze:witam
a mowa o benzynie czy ropie ????
---np.Liqui Moly ---Luftmassensensor -Reiniger,niestety jak się okazuje,nie jest prawdą,że nawet niezanieczyszczony przepływomierz powietrza jeśli nie jest przepalony musi być sprawny(tak się powszechnie uważa)Przepływomierze też sie zużywają,spada precyzja działania .
phantom WDB210004 1A 148308
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Imker pisze:a jak byłem gotów jutro go zaciekle szukać, słuchajcie a czy ten czujniczek , który wymontowałem Simens ze znaczkiem mercedesa numery 0005422818 ,może być odpowiedzialny za delikatne falowanie obrotów?
nie na temat, ale nie ma wpływu.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
Edeh
Posty: 110
Rejestracja: 17 lip 2012, o 22:37
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Edeh »

Ja włożyłem przepływkę do benzyny ekstrakcyjnej na kilkanaście minut, a to sitko umyłem pod gorącą wodą z mydłem. Po wyjęciu z benzyny wkładu delikatnie odmuchałem sprężarką i skręciłem z powrotem do kupy.
W201 190D WDB2011221F418144 - ex (chcę go z powrotem...)
W210 200 CDI WDB2100071A930621
Grzes430
Posty: 14
Rejestracja: 25 maja 2013, o 07:24
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Grzes430 »

Jaki był efekt ??
dr_grzegorz
Posty: 14
Rejestracja: 26 cze 2013, o 18:34
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dr_grzegorz »

Witam,

Moje pytanie jest ściśle związane z czyszczeniem przepływki, więc piszę tutaj, zamiast zakładać nowy temat. Mianowicie...

w warsztacie, na komputerze pokazał się błąd "004 - przepływomierz masowy powietrza - sygnał poza zakresem". Usłyszałem od mechanika, że po tym błędzie nie załącza się kompressor i stąd spadek mocy (z którym walczę). Moje pytanie jest następujące (zakładając, że historia z odłączeniem kompressora po tym błędzie jest prawdziwa):
Czy po wyczyszczeniu przepływki (którego dopuściłem się zgodnie z zasadami spisanymi w tymże wątku :) ) muszę skasować ten błąd?

Inną rzeczą która mnie zastanawia, jest brak błędów na "klimatronic'ku". Po wejściu w tryb odczytywania/kasowania błędów na klimatyzacji nic się nie pojawia. Lista jest pusta nawet jak kompletnie odłączę przepływkę. W dodatku pali mi się kontrolka SRS (znany problem z matą pasażera), a nie widać tego w błędach.
Szczerze mówiąc nie potrafię stwierdzić (na wyczucie) czy kompressor zaczyna działać. Co prawda, wydaje się, że >2.5k RPM ciągnie trochę mocniej, ale nie jestem pewien czy to doładowanie, czy po zwyczajny wzrost momentu przy tych obrotach.

Kończę, bo trochę za bardzo się rozpisałem. Gdyby ktoś znał jakiś pewny sposób zdiagnozowania, czy komressor zaczyna ładować, będę wdzięczny.

Dzięki i Pozdrawiam.
E200 Kompressor 2000r
WDB2100451B133207
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości