co się psuje w elektrycznych dogrzewaczach

Tutaj będą fotorelacje i opisy własnoręcznych napraw.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

robaq
VIP
Posty: 87
Rejestracja: 18 sty 2011, o 13:51
Lokalizacja: 3city

co się psuje w elektrycznych dogrzewaczach

Post autor: robaq »

Jestem w trakcie wymiany już trzeciego dogrzewacza zatem postanowiłem jeden rozebrać by dowiedzieć się czy jest szansa na jego naprawę.
Szans nie było ale fotki wklejam dla innych żeby nie musieli majstrować przy swoim.
Sprawa generalnie jest bardzo prosta, wszystko widać na fotkach.
Odkręcamy 4 śruby którymi skręcony jest blok podgrzewacza.
Lekko pukamy i możemy otwierać.
Następnie wypinamy czarną pokrywę - jest na zatrzaski więc na początek polecam podgrzać urządzenie np suszarka tak żeby plastik zrobił się mniej kruchy i kładąc nacisk na cierpliwość a nie siłę zdejmujemy czarną obudowę. Na obudowie od góry widać małą okrągłą zaślepkę - zostawiamy ją w spokoju. Jest to wentylacja urządzenia i wypięcie spinki da nam tylko szkodę bo założyć jej z powrotem się nie da. ostrożnie odkładamy obudowę bo podłączone są do niej kabelki do wtyczki.
Naszym oczom ukazuje się cała elektronika. Wypinamy konektory do góry - są tylko wsunięte i wykręcamy wszystkie śruby. te z przykręconymi przewodami po bokach też.
zdejmujemy blaszkę i możemy zdemontować płytkę z elektroniką. W moim przypadku zniszczenie było widać już po otworzeniu co dobrze pokazują zdjęcia z potopionym plastikiem.
Płytka jest zalewana więc jeżeli jest popalona elektronika to możemy urządzenie wykorzystać jako przyciskacz do papieru ;)
Chciałem to wrzucić do Zrób to Sam ale nie wiem czy to coś wnosi, ot pare śrubek, żadnej filozofii.
Załączniki
dolna część przez którą przepływa płyn chłodzący
dolna część przez którą przepływa płyn chłodzący
tak wygląda góra z 4 elementami grzejnymi
tak wygląda góra z 4 elementami grzejnymi
widok z góry po wykręceniu śrub
widok z góry po wykręceniu śrub
wypięte konektory
wypięte konektory
przetopiony plastik wewnątrz
przetopiony plastik wewnątrz
image(8).jpeg
zjarana płytka
zjarana płytka
a tak wygląda element grzewczy...<br />zalany jest masą której nie rozgrzebywałem bo i po co.
a tak wygląda element grzewczy...
zalany jest masą której nie rozgrzebywałem bo i po co.
s210 2.7 CDI T
WDB2102161B411404
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

przeniosłem mimo wszystko, może komuś się przyda instrukcja jak dobrać się do dogrzewacza, a relację fajną zrobiłeś. daje plusa oczywiście za pracę.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
bobek
VIP
Posty: 92
Rejestracja: 4 kwie 2008, o 23:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: bobek »

Dodam od siebie, że po rozebraniu na części pierwsze można sprawdzić, czy grzałki grzeją podłączając do nich np. napięcie z prostownika, po kilkunastu sekundach powinny zrobić się wyczuwalnie ciepłe. Płytkę elektroniczną można w mojej ocenie sprawdzić jedynie organoleptycznie, czy nie ma zbyt dużych nadpaleń.
Ja u siebie z dwóch złożyłem jeden, wymieniając płytkę i działa aż miło.
S210 Elegance 320 CDI, '01 r., automat,
WDB2102261B362233.
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

A czy po wyjęciu płytki nie wylewa się płyn ?
BoriaGodunoff
Posty: 288
Rejestracja: 20 kwie 2011, o 11:51
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: BoriaGodunoff »

nie!!!!!
To układ szczelny odseparowany od płynu
S210 2,2 CDI
WDB2102061B343745
W126 300 SE - sprzedany
W123 240D - sprzedany
VW GolfII - sprzedany
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

Dzięki
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Ale ściągnąć tą pokrywkę plastykową (bez demontażu całości), bez urywania zaczepów, to masakra.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Siciągniesz bez problemów , niekiedy zaczep się urwie .Wkońcu to wiekowy plastik..W tych dogrzewaczach uszkadzają się płytki trwale bez możliwości naprawy.Naprawa amatorska może się zle skończyć dla alternatora (spali sie). :)
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

No i to mnie zastanawia, dlaczego palą się te płytki (czyżby przegrzanie podczas pracy grzałek?).
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

Tylko, że u mnie płytka wygląda organoleptycznie na całą, nic nie jest nadpalone.
Wie ktoś może jak ten dogrzewacz jest sterowany? tzn na tą małą wtyczkę 2 pinową co jest podawane żeby on zaskoczył ?
BoriaGodunoff
Posty: 288
Rejestracja: 20 kwie 2011, o 11:51
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: BoriaGodunoff »

No rzeczywiście do mercedesa nie przystoi, a tego co to zaprojektował powinni wystrzelić w kosmos. Tak spartolić ten element.....Bez komentarza
S210 2,2 CDI
WDB2102061B343745
W126 300 SE - sprzedany
W123 240D - sprzedany
VW GolfII - sprzedany
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

System opisałem kilka lat temu na tym forum b.dokładnie.Niestety sam go nie odnalazłem.
Opiszę jeszcze raz być może dokładniej.
Opis będzie dotyczył tylko dam po 03/97.System to grzałki zanurzone w czynniku chłodzącym
silnik.System służy do przyspieszenia ogrzewania wnętrza.Włącznik znajduje się w obudowie popielniczki.Wyłączenie powoduje zapalenie diody kontrolnej włącznika.
System posiada dwa zabezpieczenia termiczne załączenia/wyłączenia.Nie będzie działał gdy temperatura zewnętrzna powietrza jest powyżej 8°C. i gdy temperatura silnika przekracza 78°C.Oczywiście posiada zabezpieczenia wewnętrzne, ale tych parametrów f-ma nie podała.
Temperatura zewnętrzna podawana jest w zależności od daty produkcji przez czujnik przy chłodnicy wodnej, lub przez czujnik temperatury zewnętrznej analizowany przez licznik.
Temperatura silnika podawana jest poprzez sterownik silnika.
System działa z tak zwanych wolnych mocy alternatora.Alternator wyzwala system.
Im mniej obciążony alternator, tym większą moc grzania posiada "dogrzewacz"
Do "dogrzewacza" dochodzą impulsy z silnika i alternatora.Alternator rządzi mocą , sterownik silnika wł/wył.CDI/ERE/EVE .W zależności od wersji licznik wł/wył.CDI/ERE/EVE.
Tu zaczyna się już elektronika i dziesiątki rozwiązań zależnych od nr.Vin.
Warunki czy z klimą, czy (bez) (z) (klima aut) dogrzewaniem systemu Webasto.
Alternator przewodem niebiesko/żółtym informuje "podgrzewacz" o wolnych mocach impulsem (+) (napięcia nie znane).
Więcej na konkretne pytania.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

Noc, chodzi o to czy jak go wyjmę na stół i zapodam my napięcie (i teraz nie wiadomo tylko jakie) na to złącze 2 pinowe to jest szansa aby go z testować czy działa? Oczywiście na główne złącze plusowe też mu dam +12V z zapasem 40A ;)
godles
Posty: 152
Rejestracja: 6 cze 2012, o 21:52
Lokalizacja: Nadarzyn

Post autor: godles »

podłącze się do tematu.... jak srawdzić czy ten wynalazek działa? mój grzeja bardzo słabo tzn bardzo długo łapie temerature silnik (termostat mam nowy nie pomogło)
Pussey
Posty: 1007
Rejestracja: 6 sty 2009, o 15:31
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Pussey »

U mnie był błąd na dogrzewacz elektryczny,
po rozebraniu widok jak na zdjęciu w pierwszym poście.

Ponadto pompka od obiegu nie działała (podłączana na krótko).

Pompkę przeszczepiłem z rozbitka e420. Dogrzewacz kupiłem za 200+przesyłka na allegroszu.


Samochód mam kilka miesięcy, a wpakowane już ponad 7koła papieru :hyhy:
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości