Zablokowany automat.
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Zablokowany automat.
Witam.
Nie wiem co się stało, ale automat tak jakby się zaciął, zablokował.
Otóż jest na P, i nie mogę nic zrobić, zeby zmienic na dolny bieg, P jest najwyzszy, czyli parking, wiec nic nie moge zrobić, ani luz, ani wsteczny.
Co mogło się stać ?
Dodam że jakiś tydzień temu jak wsiadłem do samochodu, odpalam i próbuje wrzucić z Parkingu na R, nie dało się, próbuje próbuje, zgasiłem silnik.
Po 10 minutach odpalam ponownie, i za drugim razem dopiero mi załapało na R.
Jakieś 2 dni potem jezdzilem normalnie, ze wrzucał, no i pojechałem do dziewczyny na urodziny, samochód stoi na parkingu z 5h, gdy chciałem jechać do domu, nie chciało mi znów
wybić na R, ale tutaj już godzine próbowałem, niestety bezuyzytecznie.
Nazajutrz kolega sprowadzil dwóch '' mechaników '' no i coś pogrzebali przy pedałach hamulcowych, i zrobili tak ze wybili z P, i zaznaczyli ze mam nie wrzucac na P bo znowu sie
zbalokouje.
Takze, jak nie jest na P, wszytsko ladnie git zmienia, jezdzi bez zarzutow, no ale tylko na P mozna wyjac kluczyk, wiec samochod znów stoi na parkingu i nie wiem co mogę zrobić.
Co się mogło stać ?
Czy brakuje jakiegoś oleju, możliwe ze jak wjezdzam do garazu po kamieniach coś wpadło ?
Nie wiem, macie jakieś pomysły ?
Jesli się rozpisałem niepotrzebnie, przepraszam.
Licze na wyrozumiałość i pomoc, gdyż mam około tygodnia na naprawdę samochodu, inaczej będzie lipa.
Zrozumcie mnie, he he he
Dzięki, czekam na odpowiedz !
Nie wiem co się stało, ale automat tak jakby się zaciął, zablokował.
Otóż jest na P, i nie mogę nic zrobić, zeby zmienic na dolny bieg, P jest najwyzszy, czyli parking, wiec nic nie moge zrobić, ani luz, ani wsteczny.
Co mogło się stać ?
Dodam że jakiś tydzień temu jak wsiadłem do samochodu, odpalam i próbuje wrzucić z Parkingu na R, nie dało się, próbuje próbuje, zgasiłem silnik.
Po 10 minutach odpalam ponownie, i za drugim razem dopiero mi załapało na R.
Jakieś 2 dni potem jezdzilem normalnie, ze wrzucał, no i pojechałem do dziewczyny na urodziny, samochód stoi na parkingu z 5h, gdy chciałem jechać do domu, nie chciało mi znów
wybić na R, ale tutaj już godzine próbowałem, niestety bezuyzytecznie.
Nazajutrz kolega sprowadzil dwóch '' mechaników '' no i coś pogrzebali przy pedałach hamulcowych, i zrobili tak ze wybili z P, i zaznaczyli ze mam nie wrzucac na P bo znowu sie
zbalokouje.
Takze, jak nie jest na P, wszytsko ladnie git zmienia, jezdzi bez zarzutow, no ale tylko na P mozna wyjac kluczyk, wiec samochod znów stoi na parkingu i nie wiem co mogę zrobić.
Co się mogło stać ?
Czy brakuje jakiegoś oleju, możliwe ze jak wjezdzam do garazu po kamieniach coś wpadło ?
Nie wiem, macie jakieś pomysły ?
Jesli się rozpisałem niepotrzebnie, przepraszam.
Licze na wyrozumiałość i pomoc, gdyż mam około tygodnia na naprawdę samochodu, inaczej będzie lipa.
Zrozumcie mnie, he he he
Dzięki, czekam na odpowiedz !
najprawdopodobniej czujnik nacisku pedału hamulca , częsty przypadek , koszt około 100 za oryginał , wymiana opisana na forum , wykonywalna we własnym zakresie .
Po włączeniu zapłonu i nacisnięciu hamulca powinno byc w okolicach skrzyni słychać takie cyknięcie , jeżeli go nie ma to obstawialbym na 90% uszkodzenie czujnika , a te 10% na elektromagnes/sterowanie .
Po włączeniu zapłonu i nacisnięciu hamulca powinno byc w okolicach skrzyni słychać takie cyknięcie , jeżeli go nie ma to obstawialbym na 90% uszkodzenie czujnika , a te 10% na elektromagnes/sterowanie .
WDB2102161B072676
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: 12 sty 2012, o 21:25
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Za Nazir,
http://www.facebook.com/fotoskarb Lubię To!
http://arkadiuszkubiak.pl
Było:
w124 3.0td
w210 2,9td
w210 2,7cdi
w220 3,2cdi
w203 2,7cdi
w220 3,7 PB
Mazda 6 2.2 GH
Jest W211 lift, Volvo S80
http://arkadiuszkubiak.pl
Było:
w124 3.0td
w210 2,9td
w210 2,7cdi
w220 3,2cdi
w203 2,7cdi
w220 3,7 PB
Mazda 6 2.2 GH
Jest W211 lift, Volvo S80
- stanleym210
- Posty: 1887
- Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
- Lokalizacja: siedlce, mazowieckie
Tylko poliftowego, ale tak się składa, że kolega vhess akurat takiego mastanleym210 pisze:Lewarek z pozycji P można odblokować chyba nawet przy pomocy ołówka.Gdzieś na forum są/jest zdjęcie/a.
Tu link do instrukcji:
viewtopic.php?t=9312
vhess, nr VIN!
hahahha, ja piernicze nawet nie wiecie jak podnieśliście mnie na duchu !
wchodze, a tu konkretne odpowiedzi od konkretnych uzytkownikow, a nie jakieś kłotnie czy zbędne informacje !
PANOWIE, jutro wracam ze szkoły i sprawdzam po kolei wszytskie sugestie !
dziękuje i do '' usłyszenia '' !!!
HE HE HE
[ Dodano: 2012-05-25, 18:08 ]
Ok, dzieki waszej pomocy udało mi sie odpalic samochod alternatywną metodą.
Pojechałem do znajomego, podpiął pod komputer, ale ten niestety w skrzyni nic nie wykrył.
Co mogę robić dalej ?
wchodze, a tu konkretne odpowiedzi od konkretnych uzytkownikow, a nie jakieś kłotnie czy zbędne informacje !
PANOWIE, jutro wracam ze szkoły i sprawdzam po kolei wszytskie sugestie !
dziękuje i do '' usłyszenia '' !!!
HE HE HE
[ Dodano: 2012-05-25, 18:08 ]
Ok, dzieki waszej pomocy udało mi sie odpalic samochod alternatywną metodą.
Pojechałem do znajomego, podpiął pod komputer, ale ten niestety w skrzyni nic nie wykrył.
Co mogę robić dalej ?
Czyli metodą "ołówkową" zdjąłeś blokadę skrzyni? Nie pisałeś, że masz problemy z odpalaniem...vhess pisze:dzieki waszej pomocy udało mi sie odpalic samochod alternatywną metodą.
Pojechałem do znajomego, podpiął pod komputer, ale ten niestety w skrzyni nic nie wykrył.
Co mogę robić dalej ?
Co możesz zrobić? Na pewno podać nam nr VIN, a później podmienić od kogoś sprawny czujnik pod pedałem hamulca. Jeśli to nie pomoże, będziesz musiał dobrać się do kasety/linek.
- stanleym210
- Posty: 1887
- Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
- Lokalizacja: siedlce, mazowieckie
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Jest jeszcze jedna możliwa przyczyna zablokowania na P:
Pozostawienie auta na dużej pochyłości, bez zaciągnięcia hamulca postojowego...
Hamulec zapadkowy w skrzyni jest wówczas ekstremalnie obciążony i przełożenie dźwigni z P w inne położenie jest niezmiernie utrudnione i grozi nawet uszkodzeniem skrzyni...
Pozostawienie auta na dużej pochyłości, bez zaciągnięcia hamulca postojowego...
Hamulec zapadkowy w skrzyni jest wówczas ekstremalnie obciążony i przełożenie dźwigni z P w inne położenie jest niezmiernie utrudnione i grozi nawet uszkodzeniem skrzyni...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Też o tym pomyślałem, ale kolega nam o tym nie wspomina...jjankiello pisze:Pozostawienie auta na dużej pochyłości, bez zaciągnięcia hamulca postojowego...
Hamulec zapadkowy w skrzyni jest wówczas ekstremalnie obciążony i przełożenie dźwigni z P w inne położenie jest niezmiernie utrudnione i grozi nawet uszkodzeniem skrzyni...
Chyba, że za pierwszym razem był problem z nadmiernie obciążoną zapadką i z czasem problem się nasila...
- gepardcheester
- Posty: 163
- Rejestracja: 23 lut 2014, o 17:22
- Lokalizacja: Olsztyn
Muszę odgrzać kotlet...
Mam podobną sytuację, zablokowała mi się skrzynia. Sytuacja wyglądała tak, odpalam auto - błędy ABS, BAS, ESP - gaszę, wyjmuję kluczyk, zapłon, start i... cisza. Próbuję zmienić bieg na zapłonie i... nic. Wsadzam ołówek i awaryjnie przesuwam lewarek biegów. Próbuję odpalić auto "na krótko" - rozrusznik kręci ale nie odpala samochód. Komputer pokazuje brak komunikacji ze skrzynią biegów i lewarkiem zmiany biegów...
Mam podobną sytuację, zablokowała mi się skrzynia. Sytuacja wyglądała tak, odpalam auto - błędy ABS, BAS, ESP - gaszę, wyjmuję kluczyk, zapłon, start i... cisza. Próbuję zmienić bieg na zapłonie i... nic. Wsadzam ołówek i awaryjnie przesuwam lewarek biegów. Próbuję odpalić auto "na krótko" - rozrusznik kręci ale nie odpala samochód. Komputer pokazuje brak komunikacji ze skrzynią biegów i lewarkiem zmiany biegów...
Trzeba być głupim by móc stać się mądrzejszym.
VIN WDB2100061B071948
VIN WDB2100061B071948
Re: Zablokowany automat.
miałem problem z lewarkiem i innymi rzeczami, auto lądowało na lawecie kilka razy, różne diagnozy i polecam skupić się na stacyjce u mnie była przyczyną, a przyczyn przez stacyjkę było wiele. między innymi zablokowana skrzynia, gasnące auto po wcisnięciu pedału hamulca , problemy z rozrusznikiem , sterowanie kierunkami, i wiele innych i powód stacyjka
W210 E 2,2 CDI 2000r
W210 E 2,2 D 1999r
W210 E 2,2 D 1996r
W202 C 1,8 1995r
W202 C 2,8 1996r
i inne nie MB
W210 E 2,2 D 1999r
W210 E 2,2 D 1996r
W202 C 1,8 1995r
W202 C 2,8 1996r
i inne nie MB
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości