Zablokowany automat.

Zawieszenie, hamulce, układ kierowniczy, koła i opony.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

vhess
Posty: 2
Rejestracja: 24 maja 2012, o 14:54
Lokalizacja: warszawa

Zablokowany automat.

Post autor: vhess »

Witam.


Nie wiem co się stało, ale automat tak jakby się zaciął, zablokował.
Otóż jest na P, i nie mogę nic zrobić, zeby zmienic na dolny bieg, P jest najwyzszy, czyli parking, wiec nic nie moge zrobić, ani luz, ani wsteczny.
Co mogło się stać ?
Dodam że jakiś tydzień temu jak wsiadłem do samochodu, odpalam i próbuje wrzucić z Parkingu na R, nie dało się, próbuje próbuje, zgasiłem silnik.
Po 10 minutach odpalam ponownie, i za drugim razem dopiero mi załapało na R.
Jakieś 2 dni potem jezdzilem normalnie, ze wrzucał, no i pojechałem do dziewczyny na urodziny, samochód stoi na parkingu z 5h, gdy chciałem jechać do domu, nie chciało mi znów

wybić na R, ale tutaj już godzine próbowałem, niestety bezuyzytecznie.
Nazajutrz kolega sprowadzil dwóch '' mechaników '' no i coś pogrzebali przy pedałach hamulcowych, i zrobili tak ze wybili z P, i zaznaczyli ze mam nie wrzucac na P bo znowu sie

zbalokouje.
Takze, jak nie jest na P, wszytsko ladnie git zmienia, jezdzi bez zarzutow, no ale tylko na P mozna wyjac kluczyk, wiec samochod znów stoi na parkingu i nie wiem co mogę zrobić.

Co się mogło stać ?
Czy brakuje jakiegoś oleju, możliwe ze jak wjezdzam do garazu po kamieniach coś wpadło ?
Nie wiem, macie jakieś pomysły ?

Jesli się rozpisałem niepotrzebnie, przepraszam.
Licze na wyrozumiałość i pomoc, gdyż mam około tygodnia na naprawdę samochodu, inaczej będzie lipa.
Zrozumcie mnie, he he he ;)


Dzięki, czekam na odpowiedz !
Nazir
Posty: 122
Rejestracja: 1 mar 2011, o 09:04
Lokalizacja: Gd

Post autor: Nazir »

najprawdopodobniej czujnik nacisku pedału hamulca , częsty przypadek , koszt około 100 za oryginał , wymiana opisana na forum , wykonywalna we własnym zakresie .

Po włączeniu zapłonu i nacisnięciu hamulca powinno byc w okolicach skrzyni słychać takie cyknięcie , jeżeli go nie ma to obstawialbym na 90% uszkodzenie czujnika , a te 10% na elektromagnes/sterowanie .
WDB2102161B072676
--Arkadia--
Posty: 1185
Rejestracja: 12 sty 2012, o 21:25
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: --Arkadia-- »

Za Nazir,
http://www.facebook.com/fotoskarb Lubię To!
http://arkadiuszkubiak.pl

Było:
w124 3.0td
w210 2,9td
w210 2,7cdi
w220 3,2cdi
w203 2,7cdi
w220 3,7 PB
Mazda 6 2.2 GH
Jest W211 lift, Volvo S80
romek61
Doradca VIP
Posty: 1131
Rejestracja: 14 kwie 2009, o 16:18
Lokalizacja: tychy

Post autor: romek61 »

A ja myślę, że masz problem z linką która powoduje, że na P po wyciągnięciu kluczyka nie można przesunąć lewarka. Zdejmij drewienko i spróbuj przesunąć dźwignię w trybie bez kluczyka.
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 »

Lewarek z pozycji P można odblokować chyba nawet przy pomocy ołówka.Gdzieś na forum są/jest zdjęcie/a.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

stanleym210 pisze:Lewarek z pozycji P można odblokować chyba nawet przy pomocy ołówka.Gdzieś na forum są/jest zdjęcie/a.
Tylko poliftowego, ale tak się składa, że kolega vhess akurat takiego ma :)

Tu link do instrukcji:
viewtopic.php?t=9312

vhess, nr VIN!
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
vhess
Posty: 2
Rejestracja: 24 maja 2012, o 14:54
Lokalizacja: warszawa

Post autor: vhess »

hahahha, ja piernicze nawet nie wiecie jak podnieśliście mnie na duchu !
wchodze, a tu konkretne odpowiedzi od konkretnych uzytkownikow, a nie jakieś kłotnie czy zbędne informacje !

PANOWIE, jutro wracam ze szkoły i sprawdzam po kolei wszytskie sugestie !
dziękuje i do '' usłyszenia '' !!!



HE HE HE :rotfl: :padam:

[ Dodano: 2012-05-25, 18:08 ]
Ok, dzieki waszej pomocy udało mi sie odpalic samochod alternatywną metodą.
Pojechałem do znajomego, podpiął pod komputer, ale ten niestety w skrzyni nic nie wykrył.
Co mogę robić dalej ?
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

vhess pisze:dzieki waszej pomocy udało mi sie odpalic samochod alternatywną metodą.
Pojechałem do znajomego, podpiął pod komputer, ale ten niestety w skrzyni nic nie wykrył.
Co mogę robić dalej ?
Czyli metodą "ołówkową" zdjąłeś blokadę skrzyni? Nie pisałeś, że masz problemy z odpalaniem...

Co możesz zrobić? Na pewno podać nam nr VIN, a później podmienić od kogoś sprawny czujnik pod pedałem hamulca. Jeśli to nie pomoże, będziesz musiał dobrać się do kasety/linek.
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 »

W Warszawie masz co najmniej 2 porządne warsztaty od mercedesów.Jeden u NOC-y z tego forum , a drugi to Mianowski chyba Jacek na Chełmżyńskiej. Nie wszystko da się zrobić samemu.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Jest jeszcze jedna możliwa przyczyna zablokowania na P:
Pozostawienie auta na dużej pochyłości, bez zaciągnięcia hamulca postojowego...
Hamulec zapadkowy w skrzyni jest wówczas ekstremalnie obciążony i przełożenie dźwigni z P w inne położenie jest niezmiernie utrudnione i grozi nawet uszkodzeniem skrzyni...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

jjankiello pisze:Pozostawienie auta na dużej pochyłości, bez zaciągnięcia hamulca postojowego...
Hamulec zapadkowy w skrzyni jest wówczas ekstremalnie obciążony i przełożenie dźwigni z P w inne położenie jest niezmiernie utrudnione i grozi nawet uszkodzeniem skrzyni...
Też o tym pomyślałem, ale kolega nam o tym nie wspomina...

Chyba, że za pierwszym razem był problem z nadmiernie obciążoną zapadką i z czasem problem się nasila...
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
Miko126
Posty: 105
Rejestracja: 28 lut 2011, o 16:12
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Miko126 »

W takim wypadku, wyciągamy podnośnik, ponosimy któreś koło z tyłu i powinno się dać przerzucić
Pomogłem? Kliknij.
WDB2102171A477889
Awatar użytkownika
gepardcheester
Posty: 163
Rejestracja: 23 lut 2014, o 17:22
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: gepardcheester »

Muszę odgrzać kotlet...
Mam podobną sytuację, zablokowała mi się skrzynia. Sytuacja wyglądała tak, odpalam auto - błędy ABS, BAS, ESP - gaszę, wyjmuję kluczyk, zapłon, start i... cisza. Próbuję zmienić bieg na zapłonie i... nic. Wsadzam ołówek i awaryjnie przesuwam lewarek biegów. Próbuję odpalić auto "na krótko" - rozrusznik kręci ale nie odpala samochód. Komputer pokazuje brak komunikacji ze skrzynią biegów i lewarkiem zmiany biegów...
Trzeba być głupim by móc stać się mądrzejszym.
VIN WDB2100061B071948
hubal
Posty: 246
Rejestracja: 1 kwie 2009, o 06:53
Lokalizacja: Poznań

Re: Zablokowany automat.

Post autor: hubal »

miałem problem z lewarkiem i innymi rzeczami, auto lądowało na lawecie kilka razy, różne diagnozy i polecam skupić się na stacyjce u mnie była przyczyną, a przyczyn przez stacyjkę było wiele. między innymi zablokowana skrzynia, gasnące auto po wcisnięciu pedału hamulca , problemy z rozrusznikiem , sterowanie kierunkami, i wiele innych i powód stacyjka
W210 E 2,2 CDI 2000r
W210 E 2,2 D 1999r
W210 E 2,2 D 1996r
W202 C 1,8 1995r
W202 C 2,8 1996r
i inne nie MB
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości