Wymiana łożyska koła tył

Zawieszenie, hamulce, układ kierowniczy, koła i opony.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

alles
Posty: 77
Rejestracja: 6 mar 2010, o 00:17
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: alles »

Ja Tikena też nie znam ale dwóch mechaników mi mówiło SKF albo Tiken.
tomeks215 pisze:Wymiana łożysk z tyłu nie jest super łatwa
skoro nigdy tego nie robiłem to pewnie sobie nie poradzę sam. Chyba zostaje mechanik :(
Awatar użytkownika
tomeks215
Posty: 513
Rejestracja: 24 maja 2008, o 18:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tomeks215 »

alles pisze: skoro nigdy tego nie robiłem to pewnie sobie nie poradzę sam. Chyba zostaje mechanik :(
Jak tego nie robiłeś i nie masz narzędzi to nawet nie próbuj.
Mechanik za robociznę weźmie ok 100zł od koła, a zapewne ma ściągacz do piasty i potem do łożyska.
A bez tych ściągaczy to albo nie wymienisz, albo tak się naj....esz że te 100zł wydadzą się małą kwotą.
W210 E220CDI '00 -sprzedany
Renault Fluence 1,6 110KM
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

TIMKEN to najbardziej renomowany producent lozysk w USA.
Mysle ze bedzie lepszy od SKF.
alles
Posty: 77
Rejestracja: 6 mar 2010, o 00:17
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: alles »

Byłem u kilku mechaników i każdy mi mówił prawy tył. I ja tak obstawiałem. Ale jakoś tak nie do końca byłem otym przekonany. I jakoś przez przypadek pojechałem do pana Jana Wroneckiego na Terenową we Wrocławiu i okazało się że jednak lewa strona!!!
wymiana 150zł
łożysko SKF 170zł
i nastała cisza....
dukat8
Posty: 71
Rejestracja: 5 lis 2013, o 18:30
Lokalizacja: Polkowice

Nr. łożyska

Post autor: dukat8 »

Witam koledzy!

Może ktoś podać nr. łożyska na tył do mojego autka.
Ja wyszukałem taki nr: VKBA 3628 / VKBA3628
Czy to będzie to?

pozdrawiam
Mariusz
WDB2102611A525228
Awatar użytkownika
Aloiz
Doradca
Posty: 1922
Rejestracja: 10 kwie 2010, o 12:12
Lokalizacja: Sanok

Post autor: Aloiz »

dukat8,

A2109800116, co odpowiada SKF - VBA 3628 :)
E320 CDI '99 Avantgarde
WDB2100261A988449
dukat8
Posty: 71
Rejestracja: 5 lis 2013, o 18:30
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: dukat8 »

Dzięki Aloiz za potwierdzenie- już nie pierwszy raz ;)

Jeszcze dwie kwestie bo zbieram info. i narzędzia do tej roboty:

1.Luz przy dokręcaniu- czy dokręcać na max. i odkręcić około pół obrotu? czy tyle aby obracało się lużno ale luz nie był wyczuwalny przy obracaniu na boki?

2.Klej- czy trzeba dawać klej na śruby- słyszałem takie opinie w pracy ale...
WDB2102611A525228
Awatar użytkownika
ayreon
Posty: 556
Rejestracja: 9 lut 2013, o 17:47
Lokalizacja: Tczew

Post autor: ayreon »

dukat8,

To tylne łożysko, kulkowe dwurzędowe. Ono jest naciąganie nakrętką półosi - więc dokręcane jest na maxa (moment w okolicach 200 Nm, jak nie więcej), łożysko jest tak skonstruowane, że jego napięcie po tym mocnym dokręceniu jest takie, jak trzeba.
Klej do śrub, jeśli masz, nie zaszkodzi, bez dobrze dokręcone też będzie jeździć. Czasem jest dołączana mała porcja w zestawach łożysk, lub nawet dostajesz nowe, fabrycznie powleczone pastą śruby.

Wiesz, że wymiana tylnego łożyska to nie taka prosta sprawa jak z przodu? Chałupniczo, bez ściągacza i prasy (lub gwintu do wciskania) to sporo walki, chociaż Polak potrafi ;)
W210 220D Classic '96 Obrazek
W201 2.5 TD ex
dukat8
Posty: 71
Rejestracja: 5 lis 2013, o 18:30
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: dukat8 »

ayreon chałupniczo mam ściągacze do piasty i łożyska a z wciśnięciem to zobaczymy- mam zamiar kupić łożyska średniej klasy żeby w razie czego nie płakać jak rozpieprzę.
Ogólnie wyznaje zasadę "co możesz zrobić sam- zrób" :)
WDB2102611A525228
Awatar użytkownika
ayreon
Posty: 556
Rejestracja: 9 lut 2013, o 17:47
Lokalizacja: Tczew

Post autor: ayreon »

dukat8, Też mam taką zasadę ;)

Przy wciskaniu piasty w nowe łożysko uważaj na wewnętrzną część bieżni (wewnętrzna jest dzielona na dwie), żeby wciskając piastę nie wypchnąć jej z łożyska, bo można łatwo uszkodzić łożysko, a na pewno brudu nałapać.
Najlepiej zaopatrzyć się w długą śrubę (najprościej gwint z metra ze sklepu metalowego, dość gruby, żeby wytrzymał, dwie nakrętki plus wszystko co popadnie - stare łożysko, podkładki, klucze nasadowe itp - i takim prostym urządzeniem wcisnąć piastę w nowe łożysko.
W210 220D Classic '96 Obrazek
W201 2.5 TD ex
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

:padam:

[ Dodano: 2014-02-10, 12:02 ]
To jest tzw. kowalicha :hyhy:
E 270 CDI 2000r, lift, manual
dukat8
Posty: 71
Rejestracja: 5 lis 2013, o 18:30
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: dukat8 »

Jednak nie poszło tak łatwo, lewa strona wymieniona z tym że wyciągnełem z piastą część łożyska :zly: i z resztą pojechałem już do mechanika- nie ma się co narabiać, mechanik na prasie wziął 20zł :)
Gorzej z drugą stroną, zacząłem w piątek ale piasta tak mocno siedzi że ukręciłem śrubę w ściągaczu :zly: a na dodatek wahacz zbieżności nie chce wyjść więc jutro jadę po widelec do wahacza i nową śrubę do ściągacza- życie.
Pytanie odnośnie tego wahacza: czy trzeba ustawiać zbieżność po wymianie?
WDB2102611A525228
Awatar użytkownika
ayreon
Posty: 556
Rejestracja: 9 lut 2013, o 17:47
Lokalizacja: Tczew

Post autor: ayreon »

dukat8, To, że z piastą wychodzi część łożyska to normalne ;) Dlatego przy jej wciskaniu w nowe łożysko trzeba uważać, bo analogicznie piasta wypchnie wewnętrzną jego część.

Jeśli chcesz wybić sworzeń drążka zbieżności za pomocą ściągacza "widelca" to niestety jest spore ryzyko, że uszkodzisz gumową osłonkę... One są dobre, jeśli wymieniamy część na nową i nie szkodzi nam to, że coś uszkodzi. Jeśli nie idzie na młotek i lekkie podważanie, to najlepsze są ściągacze śrubowe, no ale próbuj czym możesz. W kwestii zbieżności - jeśli rozpinasz drążek od strony koła, tam gdzie wspomniany sworzeń kulowy, to regulacji robić nie musisz - regulacja jego długości jest na śrubie mimośrodowej po stronie wózka.
W210 220D Classic '96 Obrazek
W201 2.5 TD ex
dukat8
Posty: 71
Rejestracja: 5 lis 2013, o 18:30
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: dukat8 »

ayreon dzięki za info, człowiek cały czas się uczy :)
Drugą stronę zostawiam dla mechanika, nie mam palnika itp., niech się pomęczy.
Zbieżność jednak ustawię bo wahacz wymieniałem na nowy, na wiosnę dojdą nowe oponki więc szkoda by było, a w kwestii opon: kupiłem tylko dwie nowe bo pozostałe dwie są OK i tak się zastanawiam gdzie je dać? Myślę że na tył! Co Wy na to?

pozdrawiam
WDB2102611A525228
Awatar użytkownika
ayreon
Posty: 556
Rejestracja: 9 lut 2013, o 17:47
Lokalizacja: Tczew

Post autor: ayreon »

W temacie opon: viewtopic.php?t=24426&postdays=0&postor ... ie&start=0

Poczytaj, pomyśl i stwórz własny pogląd, bo jak zobaczysz jasnej odpowiedzi nie dostaniesz ;)
W210 220D Classic '96 Obrazek
W201 2.5 TD ex
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości