Uszkodzona blokada kierownicy

Zawieszenie, hamulce, układ kierowniczy, koła i opony.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
elegance
Posty: 758
Rejestracja: 7 lut 2009, o 23:24
Lokalizacja: Kłodzko

Uszkodzona blokada kierownicy

Post autor: elegance »

Witam
Moje auto to E290TD kombi 97r. Ostatnio auto przy parkowaniu wjechało na krawężnik i po jego wyłączeniu zablokowałem kierownice i w tym momencie spadło z krawężnika, najprawdopodobniej uszkadzając blokadę kierownicy, gdyż lekko się przekręca i nie działa jak należy - jak wcześniej. I teraz pytanie jakie koszty są naprawy i czy się za to brać, czy po prostu to zostawić, blokuje, jednak można przy większym oporze kręcić kierownicą.
Mercedes-Benz W210 E290TD 1997r. Automat Kombi Elegance x 2 :)

Na GG często niewidoczny :)

viewtopic.php?t=10309
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

zdejmij słonce nad nogami ujzysz blokade kierownicy i srube 10 (mowie tu o kluczyku rybka bo nie podałes jaka to stacyjka) i ja dokrec i wszystko wroci do normy
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Awatar użytkownika
elegance
Posty: 758
Rejestracja: 7 lut 2009, o 23:24
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: elegance »

A jaka może być stacyjka? Klucz mam na podczerwień.
VIN: WDB2102171A384487
Mercedes-Benz W210 E290TD 1997r. Automat Kombi Elegance x 2 :)

Na GG często niewidoczny :)

viewtopic.php?t=10309
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

stacyjki sa dwie w przedliftowych , albo klucz rybka , czyli taki z wysuwanym grotem wrazie czego albo syzoryk normalna wkładka patentowa
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Awatar użytkownika
elegance
Posty: 758
Rejestracja: 7 lut 2009, o 23:24
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: elegance »

Czarny klucz z podczerwienią, dwa przyciski, i mogę wysuwać i wyciągnąć jakby awaryjny kluczyk, którego używa się chyba tylko, jak pada akumulator, aby otworzyć auto.
Mercedes-Benz W210 E290TD 1997r. Automat Kombi Elegance x 2 :)

Na GG często niewidoczny :)

viewtopic.php?t=10309
alkapone44
Posty: 71
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 10:00
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: alkapone44 »

Spotkałem się z takim problemem u znajomego w 220D wiadomo jak to rozwiązać dokładnie ??
Mercedes S210 220 CDI '00 ASB
Mercedes W124 250 D '88 ASB

http://w210.pl/viewtopic.php?t=8329&sid ... c47ca900eb
Awatar użytkownika
elegance
Posty: 758
Rejestracja: 7 lut 2009, o 23:24
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: elegance »

Dużo roboty jest ze ściągnięciem tego plastiku nad nogami?
Mercedes-Benz W210 E290TD 1997r. Automat Kombi Elegance x 2 :)

Na GG często niewidoczny :)

viewtopic.php?t=10309
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

no z 2 minuty :) kupa czasu , bardziej sie nagimnastykujesz by wyjac blokade:)
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Awatar użytkownika
elegance
Posty: 758
Rejestracja: 7 lut 2009, o 23:24
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: elegance »

Dokręciłem śrubę, jednak nic to nie dało ;/
Mercedes-Benz W210 E290TD 1997r. Automat Kombi Elegance x 2 :)

Na GG często niewidoczny :)

viewtopic.php?t=10309
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Zawsze uszkodzona blokada kierownicy.Rozebranie i naprawa wiąże się z niebezpieczeństwem
uszkodzenia elektroniki.W tym wypadku samochód już nie zapali.Blokada jest zamknięta przez
"saterowanie" zagniatanie ścianek materiału.Decyzja należy do Ciebie.Napisałem o stacyjce pod kluczyk "rybka".W wypadku kluczyka "scyzoryk" naprawa możliwa po zdemontowaniu blokady i średnio trudna.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
elegance
Posty: 758
Rejestracja: 7 lut 2009, o 23:24
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: elegance »

Kluczyk rybka, kierownice blokuje, ale czasami kierownicą można obrócić, chyba zostawię to tak jak jest, bo nie przeszkadza to aż tak bardzo. Wyczułem jeszcze delikatne luzy na kierownicy, tzn na boki, nie podczas jazdy, ale jak trzymamy kierownice i chcemy delikatnie ruszy (z poziomu) nie skręcając. Luz jest delikatny, z poziomu, bez skrętu. Też nie wiem co jest przyczyną :/ Ten luz był już jak kupiłem auto kilka lat temu
Mercedes-Benz W210 E290TD 1997r. Automat Kombi Elegance x 2 :)

Na GG często niewidoczny :)

viewtopic.php?t=10309
KRZYSlU
Posty: 109
Rejestracja: 10 kwie 2011, o 16:44
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: KRZYSlU »

Witam. Ewidentnie czasem mi się przycina blokada kierownicy i nie zareaguję po włożeniu kluczyka dopiero za którymś razem, co prawda dzieję się to sporadycznie. Mam małe pytanko jaka jest różnica między tymi blokadami kierownicy. Czy jak kupie używkę i założę taką samą to będzie działać czy też trzeba coś programować z kompa
Załączniki
11.jpg
2.jpg
S210 270CDI 01
WDB2102161B308200
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Samo przełożenie nic nie da, gdyż elektronika blokady współpracuje ze stacyjką, komputerem silnika i kluczem. Niekoniecznie musi być uszkodzona blokada. Na pewno jest zakłócona komunikacja między tymi sterownikami.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
KRZYSlU
Posty: 109
Rejestracja: 10 kwie 2011, o 16:44
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: KRZYSlU »

Może tak. Zacina się tylko przy wyjęciu klucza nie słychać tego dźwięku i nie blokuje kierownicy, potem po włożeniu słychać takie delikatne pyknięcie ale nic. Nieraz wystarczy tylko raz włożyć ponownie aby się ruszyło nieraz kilka razy muszę próbować aż zaskoczy
S210 270CDI 01
WDB2102161B308200
Awatar użytkownika
Aikas
Posty: 1160
Rejestracja: 20 sie 2010, o 15:32
Lokalizacja: W210
Kontakt:

Post autor: Aikas »

kmtaxi pisze:Samo przełożenie nic nie da, gdyż elektronika blokady współpracuje ze stacyjką, komputerem silnika i kluczem. Niekoniecznie musi być uszkodzona blokada. Na pewno jest zakłócona komunikacja między tymi sterownikami.
Czyli, że po założeniu innego rygla (blokady) nie będzie to działać i trzeba będzie programować?

Interesuje mnie ten temat, bo też mam z tym problem więc się podepnę
Zaczęło się dziać w zimę, a że ostatnio mało moim autem jeżdżę przeciągnęło się do dzisiaj.

Problem w moim przypadku wygląda tak:
Gdy w aucie było zimno wszystko działało jak działać powinno, jak się robiło cieplej w aucie to po zgaszeniu nie zawsze ryglowało, niekiedy kilka razy trzeba było wsadzić i wyjąć kluczyk (rybka) żeby zaskoczyło.
Po wsadzeniu (jak zaryglowało) odryglowywało normalnie za każdym razem, nie blokowało się gdzieś tam w środku. Jeżeli nie zaryglowało po wsadzeniu klucza było tylko mały "tyknięcie słychać i klucz działał normalnie.
Pewnego dnia rygiel został w pozycji odblokowanej i tu pojawia się moje pytanie:

Czy trzeba to wymieniać (programować) czy wystarczy to jakoś wyczyścić w środku?

Z góry Dziękuję za pomoc :)
Aikas

[ Dodano: 2013-08-01, 13:03 ]
KRZYSlU pisze:Może tak. Zacina się tylko przy wyjęciu klucza nie słychać tego dźwięku i nie blokuje kierownicy, potem po włożeniu słychać takie delikatne pyknięcie ale nic. Nieraz wystarczy tylko raz włożyć ponownie aby się ruszyło nieraz kilka razy muszę próbować aż zaskoczy
No to masz ten sam problem co ja tyle, że mnie się blokada już całkiem zablokowała :( i nie działa.
W210 Lorinser USA E290 Avantgarde`97
W202 C180 Classic '97
S211 E500 AMG `04
Obrazek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości