Stukanie z tyłu

Zawieszenie, hamulce, układ kierowniczy, koła i opony.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

maclos pisze:Same amorki nie leca
Chodziło Ci o siłowniki.
maclos pisze:raczej silowniki NIVO koszt nowych ok. 350zl sztuka
Chodziło Ci o akumulatory ciśniania, tzw. "gruszki".
sensej0s pisze:Ja jak przejeżdzam po nierównym terenie to mi buja strasznie tyłem
Tył buja się jak łajba na wietrze jeszcze długo po przejechaniu poprzecznej nierówności, czy nerwowo podskakuje? A może Ci myszkuje na boki? :hyhy:
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
Awatar użytkownika
Sebekw208
Posty: 848
Rejestracja: 15 lip 2010, o 19:34
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Sebekw208 »

Problem rozwiązany. Przyczyną były amortyzatory z tyłu. Jeden puścił olej. Po wymianie cisza :P
Mercedes-Benz

W210 E220 CDI Elegance '02
WDB2100061B480925

W124 E200 '95
WDB1240191J071953
sensej0s
Posty: 243
Rejestracja: 12 lip 2010, o 08:50
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: sensej0s »

buja i trzęsie. Nie ma tego komfortu co w znajomego 124. Tam miekko pokonuje droge a tu czuje każdą dziurke beż hałasu ale każdą czuć.
W168 1.7CDI 2001r fl.
PhantomASA1
Posty: 360
Rejestracja: 20 paź 2010, o 18:03
Lokalizacja: Nowy Sącz

stukanie z tyłu

Post autor: PhantomASA1 »

Mnie stukało z tyłu od samego początku,wymieniłem obydwa amorki,nic to nie dało,wymieniłem wszystkie wahacze pomocnicze,nic to nie dało,o żesz k... myślę sobie,jeździłem tak,jeździłem i się wk....m !Dzisiaj w głowie miałem błysk,myślę sobie,może wydech?! Nad ostatnią puchę wsadziłem sprężynę zawieszenia silnika od F126p(nadaje się do tego idealnie) i mam z tyłu cichutko :) .Wydech na zawiesiu ostatnim latał w prawo ,w lewo ,do góry podskakiwał,obijał się jak garnek,dzisiaj pokazałem mu serdecznego palucha,zamknął mordę.
phantom WDB210004 1A 148308
Awatar użytkownika
Sebekw208
Posty: 848
Rejestracja: 15 lip 2010, o 19:34
Lokalizacja: Olecko

Re: stukanie z tyłu

Post autor: Sebekw208 »

PhantomASA1 pisze:Mnie stukało z tyłu od samego początku,wymieniłem obydwa amorki,nic to nie dało,wymieniłem wszystkie wahacze pomocnicze,nic to nie dało,o żesz k... myślę sobie,jeździłem tak,jeździłem i się wk....m !Dzisiaj w głowie miałem błysk,myślę sobie,może wydech?! Nad ostatnią puchę wsadziłem sprężynę zawieszenia silnika od F126p(nadaje się do tego idealnie) i mam z tyłu cichutko :) .Wydech na zawiesiu ostatnim latał w prawo ,w lewo ,do góry podskakiwał,obijał się jak garnek,dzisiaj pokazałem mu serdecznego palucha,zamknął mordę.
Kurr... mam dokładnie to samo. Po wymianie amorków dalej stuka. Wczoraj słyszałem. A zmieniałem wszystko co miało luzy. Ostatnio wahacze z mimośrodami.
I też wpadło mi do głowy, że to jednak wydech :P
Mercedes-Benz

W210 E220 CDI Elegance '02
WDB2100061B480925

W124 E200 '95
WDB1240191J071953
Tomix07
Posty: 36
Rejestracja: 7 kwie 2012, o 21:42
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: Tomix07 »

Mam podobny problem, więc nie będę zakładał nowego tematu. Na dobrej, gładkiej drodze jest wszystko ok, ale już na bardziej rozbitej, z łatami i w ogóle na każdej nierównosći starsznie mi coś stuka w zawieszeniu. Może przewrażliwiony jestem, ale wydaje mi się że nie powinno tak walić. Ostatnio na dobrej prostej drodze przycisnąłem trochę bardziej i gdzieś tak przy 120km/h auto zaczęlo mi pływać. Myślę ze to amorki, jednak bujając auto mieści się w tych garnicach 2 bujnięć. Strasznie to irytujace jak jedziesz i czujesz każda nierówność.
Awatar użytkownika
Paweł_S.
VIP
Posty: 484
Rejestracja: 6 cze 2010, o 14:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł_S. »

Nie podałeś VIN, więc może to normalne (wóz drabiniasty?).
WDB2102061B324666
Każdy inżynier wie, że matematyka jest jak kobieta - trzeba ją umieć wykorzystać, a nie zrozumieć.
Tomix07
Posty: 36
Rejestracja: 7 kwie 2012, o 21:42
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: Tomix07 »

VIN: WDB2100061B422566. Może pomoże:) Czekam na jakieś rady
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

Tomix07, Może tuleje pływajace wahacza dolnego,tył oczywiście.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Tomix07
Posty: 36
Rejestracja: 7 kwie 2012, o 21:42
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: Tomix07 »

Tuleje pływające na pewno nie, jakiś 3tygodnie temu były wymieniane.
Awatar użytkownika
Edeh
Posty: 110
Rejestracja: 17 lip 2012, o 22:37
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Edeh »

Mam dziwny problem właśnie ze stukami (chyba z tyłu). Objawia się to tylko przy skręcaniu, ale przy większej prędkości (np. szybko na skrzyżowaniu czy na rondzie), genaralnie na ciasnych łukach i słychać jedno, pojedyncze, głośne walnięcie i ciężko stwierdzić czy to z przodu czy z tyłu. Pod domem pobujałem samochodem, to przy którymś mocniejszym bujnięciu coś się odezwało. Jak złapałem za koło z przodu - nic, jak pobujałem za tylne koło, coś mocno zaczęło stukać. Nie był to raczej tłumik czy rura wydechowa, bo chwyciłem za nią i mocno bujałem i niczego nie dotknęła. Co to może być? Dodam że raczej nie jest to związane z tulejami pływającymi tylnych wahaczy i poduszek tylnej belki, bo w zeszłym roku były wymienione.
W201 190D WDB2011221F418144 - ex (chcę go z powrotem...)
W210 200 CDI WDB2100071A930621
Awatar użytkownika
albercik
Posty: 25
Rejestracja: 26 lis 2013, o 22:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: albercik »

Witam.

Może i ja się dołączę z moimi stukami.

Od 2 tygodni jak tylko kupiłem Merca, słyszę głuche stuki pod siedzeniem pasażera, takie jak by fotel był luźny co wykluczam.
Występuje to tylko w tedy kiedy zwalniam pedał gazu podczas zmiany biegu, zwłaszcza przy jedynce i dwójce.

Obawiam się czy to nie jest wybita poduszka silnika. :niepewny:
Jeśli tak, to czy to spory problem i koszt? :/

Czy ktoś ma może inne przypuszczenia?

Po za tym, też mi coś perfidnie stuka z tylu. Sprawdziłem wstępnie przy otworzonym bagażniku naciskając na krawędź bagażnika po przez huśtanie i słyszalny jest jakiś luz pochodzący jak by od górnego mocowania amortyzatora, ale to tylko mój domysł że to amortyzator.
Jeśli tak, to czy może być on wybity wewnątrz? a może też tylko na śrubach jak u kolegów powyżej... :|
Mercedes Benz W210 E200 2.0 Kompresor Elegance 2000r? LPG. Manual, Sedan.
WDB2100451B119999
Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 583
Rejestracja: 16 wrz 2012, o 01:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Przemek »

też mam takie szarpanie z 1 na 2, poduszkę mam wymienioną.
obstawiam że łącznik wału już się zużył.

co do tych stuków o których piszesz to sprawdź łączniki stabilizatora.
u mnie strasznie hałasowały, jak się okazało łącznik trzymał się tylko na śrubie bo tulei gumowej to tam nie za wiele zostało

Łączniki lemfordera to ok 40zl komplet
W210 E200CDI Elegance 1998 Sedan 102KM
WDB2100071A820573


S210 E230T Avantgarde 1996 150KM - sprzedany
WDB2102371A316278


S210 2.7/3.2 CDI - było w planach
jest S210 2.2CDI
Awatar użytkownika
prelezabiusz
Posty: 1473
Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: prelezabiusz »

albercik, Przemek dobrze gada przy zmianie biegow to bedzie luz na wale, wiekszosc gwiazd to ma mniej lub bardziej. Co do stuków przy bujaniu to brecha w reke i jechane, jak nie ponaginasz to sie nie przekonasz. Skupiłbym się właśnie na łącznikach stabilizatora i mocowaniach armotyzatorów.
Smerfetka
SPRZEDAM
S210 E250TD `97 WDB2102351A338891
Obrazek
Awatar użytkownika
albercik
Posty: 25
Rejestracja: 26 lis 2013, o 22:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: albercik »

Dzięki za info. Przekaże to mechanikowi jak tylko będę u niego aby się tym zajął i jak zrobi to dam znać.
Pozdrawiam. :)

[ Dodano: 2014-01-14, 21:45 ]
Witam.

No nie ciekawie u mnie to wszystko wyglądało.
To nie były łączniki stabilizatorów ani amortyzatory.
Sprawa była o wiele gorsza. W tylnym wózku znajduje w sumie 16 elementów amortyzujących, jak tuleje czy simerbloki.
Za pierwszym razem kiedy Merc był w warsztacie, mechanik mi pokazał wybite dwie główne tuleje tylne na wózku, które amortyzują wózek z karoserią i to tak klepało. Powiedział też, że robota z tym jest koszmarna, gdyż cały wózek trzeba spuścić z karoserii.
Powiedział też, że wymieniając je, - to dobrze jest wymienić od razu wszystkie cztery, gdzie koszt tych czterech tulei wzrasta do 400zł a robocizna 200zł. Więc było już nie ciekawie.
Niestety, tą naprawę trzeba było odstawić na inny czas, bo okazało się - w czasie tych czynności, że koło tylne lewe, bardzo ciężko się obraca i to do tego stopnia, że nie można było nim obrócić ręcznie. Powodem było już prawie całkowicie rozsypane łożysko i mocno zblokowany w sobie przegub, który z niewiadomych powodów ciężko chodził, gdzie manszeta mimo wszystko była szczelna i stary 13-letni smar w środku.
Więc zleciłem natychmiastowo usunięcie tych usterek,. Mechanik zalecił też wymianę obu łożysk po 64zł za sztukę, więc się zgodziłem. Początkowo doradził zakupić nową półoś z przegubami, ale jej koszt był koszmarną ceną, więc celem stała się jakaś używka, którą też nie łatwo było znaleźć, co się udało za 250zł.
Jednak okazało się, że ta półoś którą się wyjęło z mego Merca regenerując krzyżak - nie jest jeszcze taka zła, więc używka nie została sfinalizowana. Dodam że pozostałe elementy i luzy dyferencjału były w normie.
Po założeniu łożysk i zregenerowaniu krzyżaka na półosi, koszt całościowy wyniósł 528zł. w tym łożyska 128zł.
Hmm... moim zdaniem sporo za robotę, - aż 400zł, ale cóż, cieszyłem się że nie było jeszcze w tych kosztach półosi za 250zł. Nie wspominając, że robił z tym ponad tydzień a obiecywał 2 dni.

Po odebraniu Merca, klepanie i stuki w tyle nadal były takie same jak przed oddaniem auta mechanikowi, z tą tylko różnicą że portfel był już chudszy o 530zł.

Po tygodniu zleciłem mu ponowne wykonanie wymiany tych tulei na wózku.
Z moim naciskiem, niechętnie przytoczył koszt wymiany na 200zł, gdzie inny warsztat zaoferował mi wymianę tych tulei za 150zł.
Nie mniej jednak, postanowiłem wrócić do tego samego mechanika, ponieważ widać było że jest mechanikiem który podchodzi do auta z sercem i dbałością.

Teraz już robi z tym prawie 2 tygodnie. W tym czasie musiałem zakupić cały komplet tulei na tył do Merca E200 za 470zł gdyż wymienić trzeba było także simerbloki na wahaczach bo są kiepskie i bardziej się opłacało kupić komplet, niż cztery tuleje za 400zł plus jeszcze tuleje na wahacze.
Wyjęcie tych śrub ze simerbloków na wahaczach było nie możliwe. Śruby zardzewiałe zapieczone tak, że żaden odrdzewiacz nie pomógł. Zostało jedynie przecinanie tarczą śrub mimośrodowych w simerblokach, które sam później dorabiałem. Jedna kosztuje 38zł a jeszcze nie można było ich kupić.
Simerbloki do wahacza były o 1,2mm większej średnicy niż powinny być, więc musiałem je sam u siebie w warsztacie ślusarskim (gdzie tam pracuje), splanować do potrzebnej średnicy, aby ciasno je wtłoczyć na panewkę wahacza i przynieść mu aby je zamontował.
Poza tym, okazało się też, że przewody hamulcowe tylne były tak zgniłe, skorodowane, że ryzyko byłoby na tym dalej jeździć, więc także zleciłem ich wymianę za około 200zł z robocizną.
Jutro ma być wykonana geometria kół czyli karosaż za 120zł.

Ogólny koszt pewnie będzie zawrotny. Niedługo się dowiem. :zalamany:

[ Dodano: 2014-01-15, 19:28 ]
Podsumowanie.

Tylne łożyska lewy prawy tył 128zł
Regeneracja półosi i przegubu 400zł
Za wymianę tulei czyli poduszek 4 szt i 2 simerbloki na wahaczach zaśpiewał 350zł więc zbiłem cenę na 260zł.
Wymiana tylnych przewodów hamulcowych z robocizną 200zł.
Geometria z wydrukami tylko 90zł.
Koszt kompletu tulei 470zł.

Razem - 1548zł plus 3 tygodnie roboty.

Nieźle... a były tylko niewinne stukania które nie do końca ucichły, bo jeszcze coś delikatnie pod tylną szybą chrupie jakby trzeszczała guma w siedzeniu. Może się to z czasem wyciszy.
Mercedes Benz W210 E200 2.0 Kompresor Elegance 2000r? LPG. Manual, Sedan.
WDB2100451B119999
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości