Stukanie z tyłu

Zawieszenie, hamulce, układ kierowniczy, koła i opony.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Kuler
Posty: 234
Rejestracja: 25 lut 2010, o 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuler »

Witam, mnie dziś kobita przewiozła mnie w bagażniku :) bo nie mogłem namierzyć stukania, wyglądało jakby tylna półka z prawej strony. Takie metaliczne dyndanie ale tylko przy delikatnych nierównościach. Na dołkach cisza.
Z tego co się wsłuchałem - to coś za tapicerką w bagażniku z prawej strony. Może być mocowanie górne amortyzatora? Całe zawieszenie zrobione, amorki 77%.

Edit. Wsadziłem łapkę, poruszałem górnym mocowaniem amorka - BINGO! dynda :) w sensie metalicznie się obija.
Po wyjeciu amorka gumka jest ok, nierozklepana, sam amor wyglada ok. po zlozeniu i podlozeniu jeszcze jednej gumki by zwiekszyc dystans miedzy metalowymi elementami - dalej to samo. Ruszajac gorna koncowka amorka obija sie metalicznie jakby trzpien o mocowanie
Edit2. Czy przez odkręcanie "pneumatem" amortyzatora tylnego w W210 można go uszkodzić?
Wygląda na to, że po takiej właśnie operacji amorek zupełnie się rozleciał. A dopiero co na szarpakach było 77%...
Załączniki
Mocowanie_amora_tyl_2.jpg
W210 Elegance 1996r, E230 lpg KME, ASB NrVin WDB2100371A068674 + klima man. - uszcześliwiłem qmpla ;)
W210 Elegance 2000r, E220 cdi, ASB, Nr Vin WDB2100061B276748
kondi124
Posty: 52
Rejestracja: 21 gru 2014, o 21:20
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: kondi124 »

Koledzy,

może ktoś pomógłby mi sprecyzować czy bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie gum znajdujących się na górze amortyzatorów, czy dolne mocowanie?

Objawem jest głuche stukanie - poruszane wiele razy w tym temacie ;) - słyszalne przy wjeżdżaniu w dołek.

Dodam, że wózek jest ok, bez luzów, gruszki niedawno wymieniane i w zasadzie stukanie pojawiło się po uszkodzeniu poprzednich gruszek, kiedy auto było wysoko w górze (może coś zostało naprężone? ).

Proszę o sugestie. Pozdrawiam.

P.s. Przy przejeżdżaniu przez leżącego policjanta - komfort super, żadnych stuków i auto prowadzi się bardzo dobrze.
S210 320CDI AVANTGARDE
Ex: W124 230E, 200E, 280E
Ex: W210 270CDI
mercedres92
Posty: 121
Rejestracja: 4 kwie 2011, o 10:44
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: mercedres92 »

Wyrabia się najczęściej to dolne mocowanie.

Ja wymieniałem siłowniki w Nagengaście. Trzeba było dokupić górne tuleje w ASO.

ps. a kiedy wymieniałeś gruszki? Odpowietrzyli uklad?
S210 270 CDI Elegance '01 GALERIA WINA - S210 270CDI
ex: S124 250TD '92
ex: C124 230CE '87
ex: W201 300D '91
kondi124
Posty: 52
Rejestracja: 21 gru 2014, o 21:20
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: kondi124 »

Gruszki wymieniałem miesiąc temu i w zasadzie od tego czasu pojawiło się stukanie, ale układ odpowietrzony był na pewno tak jak należy.

Tak jak pisałem zastanawia mnie ewentualna krótka eksploatacja pojazdu zbyt podniesionego do góry (przed wymianą, z uszkodzonymi starymi gruszkami).

Po wymianie gruszek wymieniany był regulator wysokości (poprzedni miał wyciek). Nie sądzę, żeby podczas tej wymiany zapowietrzył się układ.
S210 320CDI AVANTGARDE
Ex: W124 230E, 200E, 280E
Ex: W210 270CDI
Awatar użytkownika
jacek__z
VIP
Posty: 70
Rejestracja: 20 lip 2008, o 00:57
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: jacek__z »

A gruszki nowe założyłeś czy używki ?
S210 3,2CDI AVANTGARDE 01 r. WDB2102261B383230
SPRINTER 313CDI 01 r. WDB9036721R298160
W210 2,9TD CLASSIC 99 r. WDB2100171A935959 ex.
S210 3,0TD ELEGANCE 97 r. WDB2102251A500968 ex.

BO BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY, A NAJLEPSZA MUZYKA TO PRACA SILNIKA
kondi124
Posty: 52
Rejestracja: 21 gru 2014, o 21:20
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: kondi124 »

Nowe febi. Co do komfortu nie mam żadnych zastrzeżeń. Bardzo płynnie się prowadzi, garby pokonuje idealnie. Jedynie przy wjeżdżaniu w studzienki, dołki, itp. jest to głuche stukanie, ale bez wpływu na komfort.

Myślałem o gruszkach, że może wadliwe się trafiły, ale to raczej inne objawy.

Zaraz po wymianie było cichutko, lecz do wymiany poszedł regulator wysokości. Po tym był uzupełniany prawie od nowa płyn w układzie i nawet myślałem, że pomimo wcześniejszego płukania (gruszki zostały uszkodzone w wyniku wymieszania płynów przez poprzedniego mechanika), być może zmienił się minimalnie skład płynu i membrany w gruszkach uszkodziły się, ale to chyba mało prawdopodobne.

[ Dodano: 2015-10-11, 14:32 ]
To co, nikt nie podpowie? ;p

Obawiam się, że jak jeździłem przez jakiś czas ze źle wyregulowanym tyłem (prześwit między nadkolem a kołem 4 palce, czyli 8 cm ;) ), to sądzę, że amortyzator mając ograniczony zakres pracy, będąc w dużym stopniu rozciągnięty - mógł doprowadzić to wyrobienia dolnego mocowania.

Mówię sensownie, czy bredzę? ;) Proszę o opinie bardziej zorientowanych.

Jeśli obawy się potwierdzą, to zastanawiam się nad wysłaniem amorków do regeneracji do tego nagengast. Czy robił to ktoś ostatnio? Czytałem na forum, że jakiś czas temu niektórzy korzystali z ich usług, ale niestety warsztaty mają to do siebie, że z czasem lubią się zepsuć...

A może ktoś wie, gdzie regenerują bliżej Lublina?
S210 320CDI AVANTGARDE
Ex: W124 230E, 200E, 280E
Ex: W210 270CDI
mercedres92
Posty: 121
Rejestracja: 4 kwie 2011, o 10:44
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: mercedres92 »

Pisałem, że ja w zeszłym roku wymieniłem na nagengasty. Stukanie ustało.
Do tego musiałem wymienić tuleje gumowe (górne) dostępne tylko w ASO.

Wymieniłem przy okazji też gruszki.
S210 270 CDI Elegance '01 GALERIA WINA - S210 270CDI
ex: S124 250TD '92
ex: C124 230CE '87
ex: W201 300D '91
kondi124
Posty: 52
Rejestracja: 21 gru 2014, o 21:20
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: kondi124 »

Więc kończąc mój wątek - dla informacji dla innych - za głuche stukanie odpowiedzialne były amortyzatory, właśnie dolne mocowanie. Jeśli znajomy nie znajdzie mi ładnych oryginalnych używek, to wyślę do Gdańska. Osobiście nie wiem co lepiej uczynić. Pozdrawiam słyszących stuki ;)
S210 320CDI AVANTGARDE
Ex: W124 230E, 200E, 280E
Ex: W210 270CDI
kicip
Posty: 14
Rejestracja: 16 paź 2018, o 07:18
Lokalizacja: Płock

Re: Stukanie z tyłu

Post autor: kicip »

I ktoś rozwiązał tę zagadkę w Mercedesie z klasycznym zawieszeniem?
W210 2.2CDI 2001r. 136KM
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości