Śruby do felg
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Śruby do felg
Witam,czy jest różnica pomiedzy śrubami do felg aluminiowych i stalowych (zwykłych)?
Mercedes w210 przedlift
Mercedes w210 przedlift
Re: Śruby do felg
Tak. Do alu sa dluzsze i zazwyczaj gwint nie zaczyna sie zaraz po glowce.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Re: Śruby do felg
Poza tym wcale nie jest powiedziane, że śruby z jednego kompletu alu felg będą pasować do drugiego. Mogą różnić się kształtem łba(stożek lub półkula)
moja EX
http://LORINSER E300TD lipa6
Tera
http://E430 AMG lipa6
Zawsze pali mi 6 litrów
Zależy tylko, na ile kilometrów
http://LORINSER E300TD lipa6
Tera
http://E430 AMG lipa6
Zawsze pali mi 6 litrów
Zależy tylko, na ile kilometrów
- SuperBuster11
- Moderator
- Posty: 1029
- Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Śruby do felg
Tak. Ja mam takie z przedlużonym trzpieniem do 8-lochów I takie są za długie dla felg alu z W211 na przykład.
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
Re: Śruby do felg
Dziekuje za wszystkie odpowiedzi
Re: Śruby do felg
Mam jeszcze jedno pytanie,czy jesli te stalowe felgi zostały wkręcone na sruby od alu to mogło sie coś uszkodzić?
Ponieważ zauwazyłem ze dwie lub trzy sruby kreca sie w miejscu po dokręceniu.
Ponieważ zauwazyłem ze dwie lub trzy sruby kreca sie w miejscu po dokręceniu.
Re: Śruby do felg
A także chciał bym wiedzieć czy jeśli cos uległo uszkodzeniu to co to mogło by być?
Re: Śruby do felg
Po wkręceniu śrub od aluminiowej felgi do stalowej felgi "zjechałeś" gwint w piaście. Jak bardzo? To zależy jak poszło, czyli czy wymaga zmiany piast, czy tylko "poprawienia" gwintu w nich. Ja kiedyś w trasie nie miałem wyjścia i wkręciłem śruby od alu do stalowej zapasówki, czyli że brakowało gwintu na całej długości śruby i czułem, że pokonuję "opór" i "mielę" w piaście (w śrubach do alu gwint nie dochodzi do samej główki śruby, felga stalowa jest w tym miejscu cieńsza niż alu). Wkręciłem, bo chciałem dojechać te kilka kilometrów. Na szczęście było to w przednim kole, bo mechanik powiedział mi, że gdybym tak zrobił w tylnym, to ryzykowałbym rozwalenie hamulca bębnowego (śruba od alu jest dłuższa i w takim przypadku może wejść w bęben - hamulce bębnowe, czyli je rozwalić).
Akurat w moim przypadku wystarczyło poprawić gwinty w piaście i nowe śruby wkręcają się elegancko i łapią "koniec wkręcania" (dociskanie śruby), czyli, że gwint jest na tyle wysoki i masywny, że trzyma.
E320 V6 (kombi Avantgarde) 2001 r. (benzyna + gaz)
WDB2102651B438453
WDB2102651B438453
Re: Śruby do felg
Oczywiście, od tego czasu wraz z zapasem wożę w pokrowcu śruby do stalówki .
E320 V6 (kombi Avantgarde) 2001 r. (benzyna + gaz)
WDB2102651B438453
WDB2102651B438453
Re: Śruby do felg
Witajcie.
Śruby alu do stalowej felgi tylnej przerabiał mój syn w W210 no i coś tam chrupło jak ruszał. A potem już nic. Za kilka dni zapytał mnie co ja o tym sądzę. A śruby do stalówki leżały na feldze. Koniec świata bliski.
Koszt naprawy nie był wielki ale jednak. Lepiej było przepić.
Za długa śruba wchodząc w piastę możne przekroczyć obszar gwintowany i kicha będzie, do demolki jeden krok.
Ponadto smarujcie delikatnie gwint a nawet przylgnię stożka - kto smaruje ten jedzie.
Ku przestrodze podam to co już kiedyś tu pisałem: suche i czyste powierzchnie stalowe poddane znacznemu i długotrwałemu naciskowi mogą uledz zgrzaniu na zimno na zasadzie dyfuzji metal/metal. Fachury maja na to jedno określenie: zapiekła sie franca.
Minimalna ilość smaru zapobiega temu procesowi. Do sprawdzenia w necie jak kto chce.
Hej!
PS.
11.11.2008 -- a 15.11.2008 kupiłem moja kochana W210 Krówkę. Która dorzyna obecnie jakis typek. Jak ten czas leci.
Śruby alu do stalowej felgi tylnej przerabiał mój syn w W210 no i coś tam chrupło jak ruszał. A potem już nic. Za kilka dni zapytał mnie co ja o tym sądzę. A śruby do stalówki leżały na feldze. Koniec świata bliski.
Koszt naprawy nie był wielki ale jednak. Lepiej było przepić.
Za długa śruba wchodząc w piastę możne przekroczyć obszar gwintowany i kicha będzie, do demolki jeden krok.
Ponadto smarujcie delikatnie gwint a nawet przylgnię stożka - kto smaruje ten jedzie.
Ku przestrodze podam to co już kiedyś tu pisałem: suche i czyste powierzchnie stalowe poddane znacznemu i długotrwałemu naciskowi mogą uledz zgrzaniu na zimno na zasadzie dyfuzji metal/metal. Fachury maja na to jedno określenie: zapiekła sie franca.
Minimalna ilość smaru zapobiega temu procesowi. Do sprawdzenia w necie jak kto chce.
Hej!
PS.
11.11.2008 -- a 15.11.2008 kupiłem moja kochana W210 Krówkę. Która dorzyna obecnie jakis typek. Jak ten czas leci.
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości