Skrzypienie przy kręceniu kierownicą + film do odsłuchu
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Skrzypienie przy kręceniu kierownicą + film do odsłuchu
Witam posiadaczy auta marki sugerującej sukces zawodowy właściciela! (wczoraj taki tekst słyszałem na tvn turbo w Automaniaku )
Od czasu, gdy nawiedziła nas zima i mrozy mogę usłyszeć niezbyt przyjemne skrzypienie/piszczenie z okolic kola kierownicy. Nagrałem film, choć nie sądziłem, że aparat to uchwyci przy pracującym silniku, ale udało się. Chodzi o momentu z czasów od 6 do 12 s, 17s i 28-29s
w210 skrzyp-ryp
Może co już sprawdziłem, zrobiłem w tym kierunku. Wyczytałem na forum, że często winna jest stożkowa guma w kolumnie kierownicy, więc zdjąłem "niebo" przesmarowałem co tylko wykonuje ruch i może się ocierać i o dziwo, pozbyłem się takiego stuknięcia/przeskoku, który czasem się pojawiał przy kręceniu kierownicą. Ale jak slyszycie, piszczenie pozostało.
Sprawdziłem poziom oleju we wspomaganiu, mimo, że żaden komunikat się nie wyświetlał. Poziom był w okolicach MINimalnego, więc uzupełniłem go oryginalnym olejem MB.
Odgłosy na pewno nie dochodzą z pompy. Raczej gdzieś bliżej kierownicy.
Byłem z tym u znajomego mechanika, ale tak na chwilę tylko oderwałem go od roboty także żadne ścieżki zdrowia nie miały miejsca, jedynie zwykłe kręcenie przez niego fajerą na asfalcie (po pewnym czasie skrzypienie ustąpiło, żeby bylo zabawniej). I stwierdził, że wg niego to nie wina pompy, nie maglownicy, bo jeśli z maglem byłoby coś nie tak to skrzypienie występowałoby w pełnym zakresie obrotów i on by obstawiał zawieszenie, a konkretniej to chyba mówił o drążkach kierowniczych, ewentualnie ich końcówkach
Proszę Was o posłuchanie, może ktoś miał styczność z dokładnie takim objawem i domyśla się "od czego muchy zdychają"
Jeśli nie wspomniałem o czymś istotnym, proszę pytać. Jak zdołam to odpowiem.
Od czasu, gdy nawiedziła nas zima i mrozy mogę usłyszeć niezbyt przyjemne skrzypienie/piszczenie z okolic kola kierownicy. Nagrałem film, choć nie sądziłem, że aparat to uchwyci przy pracującym silniku, ale udało się. Chodzi o momentu z czasów od 6 do 12 s, 17s i 28-29s
w210 skrzyp-ryp
Może co już sprawdziłem, zrobiłem w tym kierunku. Wyczytałem na forum, że często winna jest stożkowa guma w kolumnie kierownicy, więc zdjąłem "niebo" przesmarowałem co tylko wykonuje ruch i może się ocierać i o dziwo, pozbyłem się takiego stuknięcia/przeskoku, który czasem się pojawiał przy kręceniu kierownicą. Ale jak slyszycie, piszczenie pozostało.
Sprawdziłem poziom oleju we wspomaganiu, mimo, że żaden komunikat się nie wyświetlał. Poziom był w okolicach MINimalnego, więc uzupełniłem go oryginalnym olejem MB.
Odgłosy na pewno nie dochodzą z pompy. Raczej gdzieś bliżej kierownicy.
Byłem z tym u znajomego mechanika, ale tak na chwilę tylko oderwałem go od roboty także żadne ścieżki zdrowia nie miały miejsca, jedynie zwykłe kręcenie przez niego fajerą na asfalcie (po pewnym czasie skrzypienie ustąpiło, żeby bylo zabawniej). I stwierdził, że wg niego to nie wina pompy, nie maglownicy, bo jeśli z maglem byłoby coś nie tak to skrzypienie występowałoby w pełnym zakresie obrotów i on by obstawiał zawieszenie, a konkretniej to chyba mówił o drążkach kierowniczych, ewentualnie ich końcówkach
Proszę Was o posłuchanie, może ktoś miał styczność z dokładnie takim objawem i domyśla się "od czego muchy zdychają"
Jeśli nie wspomniałem o czymś istotnym, proszę pytać. Jak zdołam to odpowiem.
Mi to wyglada na sworzen zwrotnicy?( trza to byloby obadac organoleptycznie)
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Wymiana nie jest trudna(kazda strona ma po 2 sworznie, czy przy kreceniu kiera ktos nie obadal z ktorej strony pochodza dzwieki, wowczas pewne hipotezy mozna; wykluczac? Potwierdzac?
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Gawra, Chodzi o sworzeń górny i dolny wahacza?
Z kanału nie robił tego jeszcze nikt. Jedynie tak jak opisywałem wyżej.
Starałem się go dokładnie osłuchać to, to skrzypienie dochodzi właśnie jakby z okolic kierownicy, nawet nie wiem czy nie bardziej jest słyszalne w środku aniżeli na zewnątrz
I delikatnie czuć to na kierownicy kiedy skrzypi.
tonidriver, chodzi o tę gumę?
Z kanału nie robił tego jeszcze nikt. Jedynie tak jak opisywałem wyżej.
Starałem się go dokładnie osłuchać to, to skrzypienie dochodzi właśnie jakby z okolic kierownicy, nawet nie wiem czy nie bardziej jest słyszalne w środku aniżeli na zewnątrz
I delikatnie czuć to na kierownicy kiedy skrzypi.
tonidriver, chodzi o tę gumę?
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Jako, że dobierałem się do tego od strony kabiny to rozumiem, że mogłem widzieć tę gumę tylko w połowie tj. do najszerszego miejsca na niej?
Ogólnie to jest tam ciasno i jeszcze nie mogłem zupełnie odjąć "nieba", bo uchwyt do otwierania maski nie chciał mi przejść przez otwór
Także nie bardzo wiem na co powinienem zwrócić uwagę w kwestii tej gumy...jak ją delikatnie zsunałem i pomacałem to nie wyczułem, żeby było totalnie sucho, ale smaru też żadnego tam nie widziałem, było lekko ślisko. Ale to miejsce potraktowałem olejem i MOŻE dlatego zniknęło mi to stukanie, które czasem sie pojawiało, aczkolwiek to guma by tak stukała? Chyba, że miała słabe smarowanie i szybko kręcąc lewa-prawa jakby ją "łapało" i jakoś podrywało? No nie wiem.
tonidriver, sprecyzuj jeśli możesz co powinno mnie zaniepokoić w tej gumie tudzież w jej okolicach?
Ogólnie to jest tam ciasno i jeszcze nie mogłem zupełnie odjąć "nieba", bo uchwyt do otwierania maski nie chciał mi przejść przez otwór
Także nie bardzo wiem na co powinienem zwrócić uwagę w kwestii tej gumy...jak ją delikatnie zsunałem i pomacałem to nie wyczułem, żeby było totalnie sucho, ale smaru też żadnego tam nie widziałem, było lekko ślisko. Ale to miejsce potraktowałem olejem i MOŻE dlatego zniknęło mi to stukanie, które czasem sie pojawiało, aczkolwiek to guma by tak stukała? Chyba, że miała słabe smarowanie i szybko kręcąc lewa-prawa jakby ją "łapało" i jakoś podrywało? No nie wiem.
tonidriver, sprecyzuj jeśli możesz co powinno mnie zaniepokoić w tej gumie tudzież w jej okolicach?
Tak; gora dol, zwrotnica I wahacz/
Tez myslalem o tej gumie, ale skoro napisales o odkrecaniu nieba i obadaniu??
Tez myslalem o tej gumie, ale skoro napisales o odkrecaniu nieba i obadaniu??
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
tonidriver, a pamiętasz jaki jest do niej dostęp od spodu? Odkręcenie osłon wystarcza czy mam się nastawiać na demontaż przeszkadzających części po drodze jak np....?
qoompel, na tyle na ile widziałem gumę od strony kolumny kierowniczej to sprawia wrażenie jakby była w bardzo dobry stanie, nie widziałem, żeby była gdzieś pęknięta czy coś w ten deseń.
Za krzyżak próbowałem szarpać i obmacywać go przy poruszaniu kierownicą, luzów nie wychwyciłem. Chyba, że w ten sposób się tego nie sprawdza...
Zważywszy na to co napisałem w pierwszym poście, rozumiem, że olej przekładniowy to nie to samo co olej do wspomagania?
Jeśli są to dwa różne oleje to tego wskazanego przez Ciebie, nie ruszałem.
qoompel, na tyle na ile widziałem gumę od strony kolumny kierowniczej to sprawia wrażenie jakby była w bardzo dobry stanie, nie widziałem, żeby była gdzieś pęknięta czy coś w ten deseń.
Za krzyżak próbowałem szarpać i obmacywać go przy poruszaniu kierownicą, luzów nie wychwyciłem. Chyba, że w ten sposób się tego nie sprawdza...
Zważywszy na to co napisałem w pierwszym poście, rozumiem, że olej przekładniowy to nie to samo co olej do wspomagania?
Jeśli są to dwa różne oleje to tego wskazanego przez Ciebie, nie ruszałem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości