Skrzypienie przy kręceniu kierownicą + film do odsłuchu

Zawieszenie, hamulce, układ kierowniczy, koła i opony.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

geez
Posty: 272
Rejestracja: 27 mar 2012, o 08:41
Lokalizacja: Dęblin

Skrzypienie przy kręceniu kierownicą + film do odsłuchu

Post autor: geez »

Witam posiadaczy auta marki sugerującej sukces zawodowy właściciela! (wczoraj taki tekst słyszałem na tvn turbo w Automaniaku ;) )
Od czasu, gdy nawiedziła nas zima i mrozy mogę usłyszeć niezbyt przyjemne skrzypienie/piszczenie z okolic kola kierownicy. Nagrałem film, choć nie sądziłem, że aparat to uchwyci przy pracującym silniku, ale udało się. Chodzi o momentu z czasów od 6 do 12 s, 17s i 28-29s
w210 skrzyp-ryp

Może co już sprawdziłem, zrobiłem w tym kierunku. Wyczytałem na forum, że często winna jest stożkowa guma w kolumnie kierownicy, więc zdjąłem "niebo" przesmarowałem co tylko wykonuje ruch i może się ocierać i o dziwo, pozbyłem się takiego stuknięcia/przeskoku, który czasem się pojawiał przy kręceniu kierownicą. Ale jak slyszycie, piszczenie pozostało.
Sprawdziłem poziom oleju we wspomaganiu, mimo, że żaden komunikat się nie wyświetlał. Poziom był w okolicach MINimalnego, więc uzupełniłem go oryginalnym olejem MB.
Odgłosy na pewno nie dochodzą z pompy. Raczej gdzieś bliżej kierownicy.

Byłem z tym u znajomego mechanika, ale tak na chwilę tylko oderwałem go od roboty także żadne ścieżki zdrowia nie miały miejsca, jedynie zwykłe kręcenie przez niego fajerą na asfalcie (po pewnym czasie skrzypienie ustąpiło, żeby bylo zabawniej). I stwierdził, że wg niego to nie wina pompy, nie maglownicy, bo jeśli z maglem byłoby coś nie tak to skrzypienie występowałoby w pełnym zakresie obrotów i on by obstawiał zawieszenie, a konkretniej to chyba mówił o drążkach kierowniczych, ewentualnie ich końcówkach :looka:

Proszę Was o posłuchanie, może ktoś miał styczność z dokładnie takim objawem i domyśla się "od czego muchy zdychają" ;)
Jeśli nie wspomniałem o czymś istotnym, proszę pytać. Jak zdołam to odpowiem.
E270 CDI ASB 2001.11
WDB2100161B440332
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/52691
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

Mi to wyglada na sworzen zwrotnicy?( trza to byloby obadac organoleptycznie)
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
geez
Posty: 272
Rejestracja: 27 mar 2012, o 08:41
Lokalizacja: Dęblin

Post autor: geez »

Gawra, ok, dziękuję za opinię. Czekam na zdanie innych czy potwierdzą czy rzucą podejrzenie na inny element.
Gawra, a ten sworzeń groźny w wymianie?
E270 CDI ASB 2001.11
WDB2100161B440332
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/52691
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

Wymiana nie jest trudna(kazda strona ma po 2 sworznie, czy przy kreceniu kiera ktos nie obadal z ktorej strony pochodza dzwieki, wowczas pewne hipotezy mozna; wykluczac? Potwierdzac?
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

geez obadałeś gumę na grodzi ?
geez
Posty: 272
Rejestracja: 27 mar 2012, o 08:41
Lokalizacja: Dęblin

Post autor: geez »

Gawra, Chodzi o sworzeń górny i dolny wahacza? :zdziwko:

Z kanału nie robił tego jeszcze nikt. Jedynie tak jak opisywałem wyżej.
Starałem się go dokładnie osłuchać to, to skrzypienie dochodzi właśnie jakby z okolic kierownicy, nawet nie wiem czy nie bardziej jest słyszalne w środku aniżeli na zewnątrz :/
I delikatnie czuć to na kierownicy kiedy skrzypi.

tonidriver, chodzi o tę gumę?
Obrazek
E270 CDI ASB 2001.11
WDB2100161B440332
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/52691
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

tak,fabrycznie jest nasmarowana
geez
Posty: 272
Rejestracja: 27 mar 2012, o 08:41
Lokalizacja: Dęblin

Post autor: geez »

Jako, że dobierałem się do tego od strony kabiny to rozumiem, że mogłem widzieć tę gumę tylko w połowie tj. do najszerszego miejsca na niej?

Ogólnie to jest tam ciasno i jeszcze nie mogłem zupełnie odjąć "nieba", bo uchwyt do otwierania maski nie chciał mi przejść przez otwór :/
Także nie bardzo wiem na co powinienem zwrócić uwagę w kwestii tej gumy...jak ją delikatnie zsunałem i pomacałem to nie wyczułem, żeby było totalnie sucho, ale smaru też żadnego tam nie widziałem, było lekko ślisko. Ale to miejsce potraktowałem olejem i MOŻE dlatego zniknęło mi to stukanie, które czasem sie pojawiało, aczkolwiek to guma by tak stukała? Chyba, że miała słabe smarowanie i szybko kręcąc lewa-prawa jakby ją "łapało" i jakoś podrywało? No nie wiem.
tonidriver, sprecyzuj jeśli możesz co powinno mnie zaniepokoić w tej gumie tudzież w jej okolicach?
E270 CDI ASB 2001.11
WDB2100161B440332
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/52691
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

Tak; gora dol, zwrotnica I wahacz/
Tez myslalem o tej gumie, ale skoro napisales o odkrecaniu nieba i obadaniu??
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

geez, gumę przesmaruj od wewnątrz w zaznaczonych miejscach
Załączniki
pol_pl_Oslona-kolumny-kierowniczej-W-210-1159_5.jpg
geez
Posty: 272
Rejestracja: 27 mar 2012, o 08:41
Lokalizacja: Dęblin

Post autor: geez »

tonidriver, ale to od strony kabiny da się i to drugie przewężenie przesmarować??? :przestraszony:
Czy trzeba wykonać częściowy demontaż?
E270 CDI ASB 2001.11
WDB2100161B440332
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/52691
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

jedno na bank od dołu a skoro w połowie gumy jest ściana grodziowa to drugie od góry :)
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

tonidriver pisze:jedno na bank od dołu a skoro w połowie gumy jest ściana grodziowa to drugie od góry
Przecież jak się zakłada "podwójną" gumę, to tylko od jednej strony ;)

geez, warto sprawdzić całą gumę. Ja bym się jeszcze zastanowił nad krzyżakiem.
Kiedy wymieniałeś olej przekładniowy?
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

qoompel montuje się od dołu ale skoro w połowie gumy jest ściana to reszta chyba w kabinie ? :hyhy:
geez
Posty: 272
Rejestracja: 27 mar 2012, o 08:41
Lokalizacja: Dęblin

Post autor: geez »

tonidriver, a pamiętasz jaki jest do niej dostęp od spodu? Odkręcenie osłon wystarcza czy mam się nastawiać na demontaż przeszkadzających części po drodze jak np....?

qoompel, na tyle na ile widziałem gumę od strony kolumny kierowniczej to sprawia wrażenie jakby była w bardzo dobry stanie, nie widziałem, żeby była gdzieś pęknięta czy coś w ten deseń.
Za krzyżak próbowałem szarpać i obmacywać go przy poruszaniu kierownicą, luzów nie wychwyciłem. Chyba, że w ten sposób się tego nie sprawdza...
Zważywszy na to co napisałem w pierwszym poście, rozumiem, że olej przekładniowy to nie to samo co olej do wspomagania? :)
Jeśli są to dwa różne oleje to tego wskazanego przez Ciebie, nie ruszałem.
E270 CDI ASB 2001.11
WDB2100161B440332
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/52691
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości