Po wymianie gruszek Nivo, naprawie, oleju...kilka pytań id..

Zawieszenie, hamulce, układ kierowniczy, koła i opony.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
dominiko19
Posty: 38
Rejestracja: 13 paź 2015, o 09:29
Lokalizacja: Sierpc

Po wymianie gruszek Nivo, naprawie, oleju...kilka pytań id..

Post autor: dominiko19 »

Dzień dobry i cześć.
Wymieniłem ostatnio w warsztacie gruszni Nivo na nowe bo auto było bardzo sztywne i skaczące na małych nierównościach. Miało być dosyć prosto a okazało się, że ciężko to wszystko odkręcić, bo dłuższej walce puściło co miało, urwał się tylko jeden przewód od gruszki i jako, że nie mogli nigdzie na szybko znaleźć zastępczego, naprawili go redukując z 10mm przekroju na 8mm, wszystko skręcili, wlali nowy olej, odpowietrzyli, auto odebrałem, koszt z robotą i olejem ponad tysiąc zlotych. Nie byłem dalej zadowolony bo na nierównościach słychać jakby z bagażnika pukanie głuche, wymienili jeszcze gumki na górnym i dolnym mocowaniu siłownika bo były wygniecone z pół cm. polepszyło się ale jeszcze wydaje mi się nie to, oni nie mają pomysłu, a i mnie też kończą się nawet chęci, jest dużo lepiej ale wydaje mi się że dalej sztywnawy jest i czasem zapuka hehehe. Pytanie czy redukcja którą wykonali przewodu może negatywnie wpływać na działanie systemu Nivo - zdjęcie poniżej.
Następne co mnie trapi to to że mam te ADS tak ? przełącznik z prawej strony gałki zmiany biegów....Co ON daje i jak sprawdzić czy to działa?? To jest elektoniczna regulacja twardości zawieszenia tył?? Nie mogę o tym systemie nic znaleźć a google mówi ze było stosowane od 1999 r w Mercedesie więc nie wiem.

Obrazek
Pozdrawiam: Dominik :)
Nr Vin WDB2100531A146065
mercedres92
Posty: 121
Rejestracja: 4 kwie 2011, o 10:44
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: mercedres92 »

1000 zł ??????????? Och....i!! Za co tyle? Masz złote gruszki czy co?

Stuka Ci dolne mocowanie siłownika. Albo wymiana albo regeneracja.
S210 270 CDI Elegance '01 GALERIA WINA - S210 270CDI
ex: S124 250TD '92
ex: C124 230CE '87
ex: W201 300D '91
Awatar użytkownika
purgley
Posty: 206
Rejestracja: 30 cze 2015, o 01:25
Lokalizacja: ZGY

Post autor: purgley »

ads jest z przodu i z tyłu element sterujący na tyle to ta puszka na Twoim zdjęciu z której wychodzą dwie rurki 2x z tyłu i 2x z przodu zintegrowane z amorkami
Aktualnie: w210 e420 1996 Avantgarde

ex: w124 300E 91'
w124 220CE 93' Tęsknię za nią, włącz 720p
https://www.youtube.com/watch?v=akTa6hDgqpM
Awatar użytkownika
dominiko19
Posty: 38
Rejestracja: 13 paź 2015, o 09:29
Lokalizacja: Sierpc

Post autor: dominiko19 »

Kurcze....:( Co do ceny to wszystko z wymianą gruszek, naprawą tego urwanego przez nich przewodu, olejem około 2 litrów, sworzniu wahacza przód, i złaczami elastycznymi na rurach w miejscu katalizatora bo ktoś wspawał same rury w jego miejsce wyszło prawie 1300 zł to dużo? Gruszki po 260szt. robocizna tego 350zł i reszta to jak na kartce....Przepłaciłem??

Obrazek

A i jeszcze ostatnio zapłaciłem za wymianę 2 gumek na górnym mocowaniu siłownika w bagażniku 50zł. Nie widzę luksusu jazdy :(....


A te ich łatanie przewodu nie wpływa negatywnie?
Czyli ten system jest z przodu i z tyłu, dzięki za wyjaśnienie, a teraz jak to działa? Jak się świeci dioda w klawiszu to co powinno być a co gdy wyłączony? Bo powiem, że nie czuje żadnej różnicy...A z przodu to są zwykłe amorki to jak to jest z nimi ten ads zintegrowany?

[ Dodano: 2015-12-14, 22:09 ]
Jescze jedna rzecz mnie teraz zastanowiła mianowicie, po przekręceniu kluczyka na zapłon zapala się kontrolka ABS,ESP,hamulca,W środku żółty trójkąt i SRS po odpaleniu wszystko ładnie gaśnie, ale czy nie powinno tam też być kontrolki Check Engine przed odpaleniem bo np. w chryslerze Neonie tak jest i w Lincolnie też. Mój to benzyniak 2.8 litra. W którym miejscu powinna być ta kontrolka?
Pozdrawiam: Dominik :)
Nr Vin WDB2100531A146065
Awatar użytkownika
purgley
Posty: 206
Rejestracja: 30 cze 2015, o 01:25
Lokalizacja: ZGY

Post autor: purgley »

Obrazek
Takie amorki powinieneś mieć z przodu jeżeli nie masz to ktoś pozbył się problemu. System działa na zasadzie utwardzania amorków przy wyższych prędkościach tak w skrócie. Check engine był w wersjach na stany z tego co kojarzę.
Aktualnie: w210 e420 1996 Avantgarde

ex: w124 300E 91'
w124 220CE 93' Tęsknię za nią, włącz 720p
https://www.youtube.com/watch?v=akTa6hDgqpM
Awatar użytkownika
dominiko19
Posty: 38
Rejestracja: 13 paź 2015, o 09:29
Lokalizacja: Sierpc

Post autor: dominiko19 »

mercedres92 pisze:1000 zł ??????????? Och....i!! Za co tyle? Masz złote gruszki czy co?

Stuka Ci dolne mocowanie siłownika. Albo wymiana albo regeneracja.
A wymiana to cały siłownik??? A regeneracja to gdzie np? i trzeba wyjąć czy robią na miejscu?

[ Dodano: 2015-12-14, 23:16 ]
purgley pisze:Obrazek
Takie amorki powinieneś mieć z przodu jeżeli nie masz to ktoś pozbył się problemu. System działa na zasadzie utwardzania amorków przy wyższych prędkościach tak w skrócie. Check engine był w wersjach na stany z tego co kojarzę.
Nie wiem czy takie są ale te mają po ponad 70% wątpie w ich oryginalność a z tego że nawet na Allegro takich nie widzę to podejrzewam że mogą być to bez elektroniki, zakładając tak to ten system nie działa bo sam tył bez przodu nie może pracować?? A da się sprawdzić jakoś działanie czy działa??? A pod kompa może jak by podpiął, będzie jakiś błąd? Merc ma złącze diagnostyczne okrągłe diagnozowałem mu już błąd SRS i po wykasowaniu od miesiąca jest spokój z SRS był błąd niskiego napięcia akumulatora i rezystancji.
Pozdrawiam: Dominik :)
Nr Vin WDB2100531A146065
Awatar użytkownika
purgley
Posty: 206
Rejestracja: 30 cze 2015, o 01:25
Lokalizacja: ZGY

Post autor: purgley »

w sumie nie wiem czy pod kompem sprawdzisz. A działania w sumie nie czuć.
Aktualnie: w210 e420 1996 Avantgarde

ex: w124 300E 91'
w124 220CE 93' Tęsknię za nią, włącz 720p
https://www.youtube.com/watch?v=akTa6hDgqpM
Awatar użytkownika
dominiko19
Posty: 38
Rejestracja: 13 paź 2015, o 09:29
Lokalizacja: Sierpc

Post autor: dominiko19 »

To olać ADS może działa, może nie :) Grzałem już 180 ale po ładnej drodze to miło się śmiga :). Najgorsze te popukiwanie głuche z tyłu jakby coś lezało w bagażniku. Ale tyle kasy i mechanik nie podpowiedział o tym mocowaniu...ech....a niby bardzo dobre opinie i takie fury naprawia.....masakra
Pozdrawiam: Dominik :)
Nr Vin WDB2100531A146065
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Post autor: Muniek »

Pod komputerem wszystko powinno wyjść jeśli jest porządny (Czyt. SD). U mnie nawet wykrywało, że jeden z czujników poziomowania xenonów jest wadliwy.

dominiko19, czy Twoje W210 to tzw. anglik? Widzę, że miał oryginalnie licznik w milach i miał także kontrolkę CHECK ENGINE lub EXHAUST TEMPERATURE (w tym samym miejscu). Możliwe, że ktoś przy tym kombinował.

U siebie też miałem takie pukanie i do wymiany tylna sprężyna. Wymieniłem obie na nowe i cisza.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
dominiko19
Posty: 38
Rejestracja: 13 paź 2015, o 09:29
Lokalizacja: Sierpc

Post autor: dominiko19 »

Miał 3 właścicieli w Polsce od 2008 ale skąd był nie mam pojęcia, chętnie bym to sprawdził ale jak? hehehe...
Pozdrawiam: Dominik :)
Nr Vin WDB2100531A146065
mercedres92
Posty: 121
Rejestracja: 4 kwie 2011, o 10:44
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: mercedres92 »

No to sie uzbierało 1000 - rzeczywiście.

Gruszki 260 zł - HART???? 250 płaciłem za Febi.

Puka dolne mocowanie siłownika.

Regeneruje to firma Nagengast - albo przysyłają Ci regenerowany i odsyłasz swój ( i zwracają kaucje).
Albo wysyłasz swój i go regenerują.

Do tego gumowe tulejki na górę z ASO .
S210 270 CDI Elegance '01 GALERIA WINA - S210 270CDI
ex: S124 250TD '92
ex: C124 230CE '87
ex: W201 300D '91
Awatar użytkownika
dominiko19
Posty: 38
Rejestracja: 13 paź 2015, o 09:29
Lokalizacja: Sierpc

Post autor: dominiko19 »

Górne gumki w bagażniku wymieniłem. Czyli trzeba spuszczać olej z siłowników czy te mocowania są oddzielnie jakoś? Masz jakiś namiar na nich?

[ Dodano: 2015-12-15, 11:47 ]
Dzwoniłem i nie ma problemu z regeneracją ale muszę im je wysłac najpierw bo wysyłają tylko do kombi a sedana treba im wysłać. Jeden dzień robią i odsyłają następnego, tylko ta robota od nowa...kurcze...i oby to to pukało ale już chyba nic innego nie może....?
Pozdrawiam: Dominik :)
Nr Vin WDB2100531A146065
mercedres92
Posty: 121
Rejestracja: 4 kwie 2011, o 10:44
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: mercedres92 »

Jak już robić to robić kompleksowo.
Siłowniki, gumki, gruchy :)
S210 270 CDI Elegance '01 GALERIA WINA - S210 270CDI
ex: S124 250TD '92
ex: C124 230CE '87
ex: W201 300D '91
Awatar użytkownika
dominiko19
Posty: 38
Rejestracja: 13 paź 2015, o 09:29
Lokalizacja: Sierpc

Post autor: dominiko19 »

purgley pisze:Obrazek
Takie amorki powinieneś mieć z przodu jeżeli nie masz to ktoś pozbył się problemu. System działa na zasadzie utwardzania amorków przy wyższych prędkościach tak w skrócie. Check engine był w wersjach na stany z tego co kojarzę.
Sprawdziłem i są amory z tymi puszkami czyli ads, przy jednym wyskoczyła wtyczka założyłem ją ale nie wiem czy ten system działa.

[ Dodano: 2015-12-16, 19:53 ]
Wczoraj wyjeźdżając z parkingu wyrwałem sobie kawałek zderzaka z przodu jakby mało problemów było bo Merc jest niski a zderzak zahaczył rogiem i mam dodatkowy problem, masakra. Auto stoi przód 64cm - tył 66 a te gumy pod spręzynami z przodu ma z 5 wypustkami czy jak kto woli kropkami .... są jakieś wyższe?
Widzę, że w sklepie są maksymalnie z 5 więc tym auta nie podwyższę czy według Was sprężyny do wymiany?? jakie u mnie powinny być?
Pozdrawiam: Dominik :)
Nr Vin WDB2100531A146065
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości