Pływanie - prośbą o pomoc

Zawieszenie, hamulce, układ kierowniczy, koła i opony.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

termos0000
Posty: 21
Rejestracja: 15 cze 2009, o 21:10
Lokalizacja: skarżysko-kamienna

Pływanie - prośbą o pomoc

Post autor: termos0000 »

Witam kolegów mam taki problem. Powyżej prędkości 120-130 km/g samochód staje się mało stabilny ,robi się tak jakby wrażliwy na boczne podmuchy wiatru ,podczas wyprzedzania po wyminięciu jakiegoś innego samochodu trzeba mocno trzymać kierownicę bo odrazu prubuje uciec na bok. Troszkę jest to denerwujące przy prędkościach większych niż przepisowe. Mechanicy nie mogą nic znaleźć, nie ma kompletnie żadnych luzów w zawieszeniu. Wymieniłem już tuleje wózka wszystkie 4 sztuki,tuleje pływające w zwrotnicy obie,łączniki stabilizatora, i jeszcze inne tuleje w wahaczach .Po wymianach potrzebnych czy nie i tak nie ma żadnej poprawy .Dzieje się tak zarówno na kołach letnich jak i zimowych, geometrię robiłem również ze dwa razy,amortyzatory przód około 68%tył około 82% lub na odwrót nie pamiętam. Wrażenie jest również podobne do pękniętej sprężyny, ale te również sprawdzałem i są całe na bank.Może ktoś to już przerabiał i podpowie gdzie szukać. Dzięki, pozdrawiam.
Lepiej wyglądać na debila i głupio milczeć, niż powiedzieć coś głupiego i rozwiać wszystkie wątpliwość
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Re: Pływanie - prośbą o pomoc

Post autor: Gawra »

termos0000 pisze:. Wymieniłem tuleje w wahaczach ..
Czy sa to tuleje w wahaczach dolnych przod?
Bo ta pierwzsa jest plywajaca, trudno weeryfikowalna (przy podnoszeniu kola daje efekt akustyczny peknietej sprężyny) a skutkuje myszkowaniem auta i wrazliwoscia na podmuch y boczne wiatru?
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
termos0000
Posty: 21
Rejestracja: 15 cze 2009, o 21:10
Lokalizacja: skarżysko-kamienna

Re: Pływanie - prośbą o pomoc

Post autor: termos0000 »

W przednich wahaczach wymieniałem te największe i najdroższe ☺
Lepiej wyglądać na debila i głupio milczeć, niż powiedzieć coś głupiego i rozwiać wszystkie wątpliwość
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Re: Pływanie - prośbą o pomoc

Post autor: Gawra »

termos0000 pisze:W przednich wahaczach wymieniałem te największe i najdroższe ☺
To znaczy, wymieniles gorne? A prawdopodobnie zrodlem defektu(pływanie) omawianej damy będę tuleje wahacza dolnego?
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Pływanie - prośbą o pomoc

Post autor: fabek »

Z przodu wahacz gorny do sprawdzenia, trzeba go sprawdzac pod obciazeniem, a z tylu tuleje plywajace. Jednak zazwyczaj tył pływa, W210 przód ma ciężki.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
termos0000
Posty: 21
Rejestracja: 15 cze 2009, o 21:10
Lokalizacja: skarżysko-kamienna

Re: Pływanie - prośbą o pomoc

Post autor: termos0000 »

Ok dziękuję, poproszę mechanika żeby je wymienił nawet pomimo tego że nic nie widać na szarpakach
Lepiej wyglądać na debila i głupio milczeć, niż powiedzieć coś głupiego i rozwiać wszystkie wątpliwość
termos0000
Posty: 21
Rejestracja: 15 cze 2009, o 21:10
Lokalizacja: skarżysko-kamienna

Re: Pływanie - prośbą o pomoc

Post autor: termos0000 »

fabek pisze:Z przodu wahacz gorny do sprawdzenia, trzeba go sprawdzac pod obciazeniem, a z tylu tuleje plywajace. Jednak zazwyczaj tył pływa, W210 przód ma ciężki.
Górne sprawdzane na szarpakach czyli pod obciążeniem nic nie widac a tylne pływające wymienione
Lepiej wyglądać na debila i głupio milczeć, niż powiedzieć coś głupiego i rozwiać wszystkie wątpliwość
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Pływanie - prośbą o pomoc

Post autor: fabek »

Górne to trzeba umieć sprawdzić, czasem dopiero po wyjęciu czuć luz na sworzniu w rękach. Zazwyczaj te górne siedzą od nowości, bo wymiana nie jest taka szybka, trzeba podnosić skrzynkę z komputerami, żeby wyciągnąć śrubę, a także rozdzielić od zwrotnicy nie jest łatwo. Nie są takie drogie więc polecam wymienić profilaktycznie, na pewno będzie lepiej.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości