Nivo - olej
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Witam no to jeszcze jedno pytanie czy przy wymianie gruszek nivo nie jest zalecane zmienić olej czy wystarczy tylko dolać. I może ktoś z kolegów wie bo nie mogę nigdzie znaleść ile wchodzi oleju do nivo przy całkowitej wymianie ??
I jak można wiedzieć jaki ma numer owy olej z Febi bo ktos tu coś podał ale podali dwa inne numery
I jak można wiedzieć jaki ma numer owy olej z Febi bo ktos tu coś podał ale podali dwa inne numery
MERCEDES W 210 2,7 CDI
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
:arrow: http://allegro.pl/olej-hyd-febi-mb-344- ... 65415.html
możesz zastosowac taki jak w linku to samo co orginał .
możesz zastosowac taki jak w linku to samo co orginał .
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Zalecam oryginał.Dlaczego- resztki oryginału zostaną, ten olej jest na lata, jakiś tańszy może spowodować degradację.Kilka - kilkanaście zł.różnicy.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Re: Nivo - olej
Mam pytanko koledzy, spośród wszystkich internetów, ten wątek wydaje mi się najbardziej fachowy. Dziś wnikając w zagadnienia lubrykantów dokonałem odkrycia, że otrzymałem(już jakieś pół roku temu zły olej),ale...
Otóż, zmieniałem silnik i zawieszenie, przy okazji wskrzeszam nivo, układ jest pusty. Samochód to s124 z nivo, ASD oraz osobnym zbiornikiem na olej wspomagania. Mam wobec tego kilka pytań.
Czytałem multum opinii na temat oleju wspomagania, ja otrzymałem w sklepie do niego olej ATF Motula(czerwony), czytałem opinie, że należy lać olej do nivo, ale przeczy to zdrowemu rozsądkowi, bo niby dlaczego MB te dwa obiegi oddzielał? Ze względów bezpieczeństwa, ze względu na większą ilość ewentualnych opiłków w układzie wspomagania? Jaki to ma sens? Zalać układ tym ATFem, czy szukać czegoś innego, jaki olej lano fabrycznie?
Pytanie drugie, otrzymałem w hurtowni do nivo olej febi 21648, czyli ten do nowszych układów, gdzie jest wspólny zbiorniczek nivo oraz wspomagania, jest on zgodny z normą MB.344, podczas, gdy w moim przypadku powinien być olej febi02615 zgodny z normą MB.343. Czym różnią się te normy, wiem, że 02615, nie można zastosować w nowszym układzie, ale czy można zastosować 21648 w układzie starszym? Czy oba oleje są mieszalne?
Pytanie 3cie. Jakim olejem zalać tylny most z ASD?
Pytanie 4te DO skrzyni manualnej otrzymałem również motula ATF, to olej do automatów w MB w manualu stosuje się go również?
pytanie 5te, wracając do nivo, są jakieś problemy z odpowietrzaniem układu, np. z amorkami(siłownikami)? Pytam ponieważ zawieszenie było zupełnie wyjęte i nie wiem, czy są one zalane, czy jest tam powietrze.
Z góry dziękuję za cierpliwość w czytaniu i za odpowiedzi, mam nadzieje, że merytoryczne
Otóż, zmieniałem silnik i zawieszenie, przy okazji wskrzeszam nivo, układ jest pusty. Samochód to s124 z nivo, ASD oraz osobnym zbiornikiem na olej wspomagania. Mam wobec tego kilka pytań.
Czytałem multum opinii na temat oleju wspomagania, ja otrzymałem w sklepie do niego olej ATF Motula(czerwony), czytałem opinie, że należy lać olej do nivo, ale przeczy to zdrowemu rozsądkowi, bo niby dlaczego MB te dwa obiegi oddzielał? Ze względów bezpieczeństwa, ze względu na większą ilość ewentualnych opiłków w układzie wspomagania? Jaki to ma sens? Zalać układ tym ATFem, czy szukać czegoś innego, jaki olej lano fabrycznie?
Pytanie drugie, otrzymałem w hurtowni do nivo olej febi 21648, czyli ten do nowszych układów, gdzie jest wspólny zbiorniczek nivo oraz wspomagania, jest on zgodny z normą MB.344, podczas, gdy w moim przypadku powinien być olej febi02615 zgodny z normą MB.343. Czym różnią się te normy, wiem, że 02615, nie można zastosować w nowszym układzie, ale czy można zastosować 21648 w układzie starszym? Czy oba oleje są mieszalne?
Pytanie 3cie. Jakim olejem zalać tylny most z ASD?
Pytanie 4te DO skrzyni manualnej otrzymałem również motula ATF, to olej do automatów w MB w manualu stosuje się go również?
pytanie 5te, wracając do nivo, są jakieś problemy z odpowietrzaniem układu, np. z amorkami(siłownikami)? Pytam ponieważ zawieszenie było zupełnie wyjęte i nie wiem, czy są one zalane, czy jest tam powietrze.
Z góry dziękuję za cierpliwość w czytaniu i za odpowiedzi, mam nadzieje, że merytoryczne
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Re: Nivo - olej
Post rozsadny, brakuje tylko nr.VIN tej "damy".
Pzdr.
Pzdr.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości