Jaki płyn/olej do wspomagania układu kierowniczego i wymiana

Zawieszenie, hamulce, układ kierowniczy, koła i opony.

Moderatorzy: fabek, zibi2210, SuperBuster11

geez
Posty: 272
Rejestracja: 27 mar 2012, o 08:41
Lokalizacja: Dęblin

Jaki płyn/olej do wspomagania układu kierowniczego i wymiana

Post autor: geez »

Witajcie!
Przeczytałem kilka wątków, a i tak muszę się upewnić.
Otóż, czasem mogę usłyszeć takie jakby skrzypnięcie przy kręceniu kierownicą, okazało się, że jest niski poziom płynu do wspomagania i teraz moje pytania:

1. czy olej/płyn wystarczy uzupełnić czy najlepiej jest go wymienić, a zbiorniczek wyczyścić? Bo tam raczej żadnego filtra nie ma...?
Jeśli trzeba wykonywać dodatkowe czynności poza uzupełnieniem stanu to proszę o wskazówki, jak? (gdzieś wyczytałem, żeby wyciągnąć strzykawką)

2. jaki ten olej do wspomagania ukł. kierowniczego powinien być? Nie mam żadnego NIVO, więc i na zbiorniczku żadnych numerów nie posiadam. Wyczytałem w tym wątku na forum ATF, że tam idzie ten sam olej co do ASB, to prawda? Jeśli tak to byłoby cudownie, bo akurat została mi z jedna butelka po wymianie w skrzyni.
Z góry WAM dzięki!
E270 CDI ASB 2001.11
WDB2100161B440332
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/52691
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

ATF wlewalo sie do PS jakies 40 lat temu.
Kup oryginal MB. Te rzeczy sa za drogie aby experymentowac z plynami.
MB takze sprzedaje cudowny srodek wyciszajacy uklad i nazywa sie to Lubrizol.
geez
Posty: 272
Rejestracja: 27 mar 2012, o 08:41
Lokalizacja: Dęblin

Post autor: geez »

Chętnie, oczywiście. Jestem zagorzałym przeciwnikiem oszczędzania na częściach do mojego samochodu.
Ale może jakiś numer tego...no własnie to jest płyn czy olej?
Patrzylem na alledrogo tak z grubsza to nic specjalnego mi sie w oczy nie rzuciło. Jak już to może coś z Febi by dobrał, ale wolałbym od MB...
E270 CDI ASB 2001.11
WDB2100161B440332
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/52691
Rusty_Cherry
Posty: 320
Rejestracja: 25 cze 2013, o 22:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rusty_Cherry »

Ogólnie to chyba olej hydrauliczny, nie? ;) Ja do swojego brałem ze SWAGa, swoją drogą FEBI to to samo. Po roku nic się nie stało ;)
W210 '95 300D
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 »

Bez Nivo może być Febi nr 08972, blatt 236.3. Kupisz m.in. w Focie, IC.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
geez
Posty: 272
Rejestracja: 27 mar 2012, o 08:41
Lokalizacja: Dęblin

Post autor: geez »

Na allegroszu znalazłem tylko coś takiego, któryś się nada:

http://allegro.pl/mercedes-olej-hydraul ... 05593.html

http://allegro.pl/olej-hydrauliczny-prz ... 44451.html
(NIE ROZUMIEM RÓŻNICY W CENACH :przestraszony: )

http://allegro.pl/olej-plyn-hydrauliczn ... 69612.html

Ale żadne numery/oznaczenia nie podane, czort wie co to dokładnie jest! Za grosz profesjonalizmu u tych sprzedawców :zdegustowany:
Jeśli ktoś ma lepszą propozycję to będę wdzięczny za link lub namiar na konkretny sklep.
E270 CDI ASB 2001.11
WDB2100161B440332
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/52691
Rusty_Cherry
Posty: 320
Rejestracja: 25 cze 2013, o 22:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rusty_Cherry »

Szukaj 236.3. Ten z FEBI ok, jak chcesz mieć pewność to jedź do serwisu i tam kup ;)

Poprawiam, jednak nie OK!! :hyhy: Szukaj takiego jak kolega stanleym210 napisał
W210 '95 300D
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 »

Płyn ZH-M jest do układu Nivo.

[ Dodano: 2014-12-02, 15:16 ]
Ten kupowałem w Focie niedawno do ukladu kierowniczego.
http://allegro.pl/febi-08972-1l-zolty-d ... 86431.html

[ Dodano: 2014-12-02, 15:19 ]
geez pisze: żadne numery/oznaczenia nie podane, czort wie co to dokładnie jest! Za grosz profesjonalizmu u tych sprzedawców :zdegustowany:
To nie kupuje się właśnie u takich sprzedawców.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Ja kupuje takie rzeczy u sprzedawcow ktorzy dobieraja olej wg rocznika i modelu mojego samochodu.
Okazalo sie ze W211 ma inny plyn niz W210.
Kupowanie na alegro, czy ebay tez mi nie podchodzi. Pomijajac ze jest ryzyko ze cos podmienione, nie wiesz ile lat to stalo na polce.
Plyny niby maja nieskonczona zywotnosc w butelce, ale kupujac w ASO wiem ze to jest dosc swieze.
geez
Posty: 272
Rejestracja: 27 mar 2012, o 08:41
Lokalizacja: Dęblin

Post autor: geez »

stanleym210, dzięki wielkie! Jakoś słabo patrzyłem wobec tego, inna sprawa, że tak na szybko, bo w pracy zapieprz.

Kajtek1, ja również wolałbym kupić w ASO oryginalny Mercedesa, ale to się wiąże dla mnie z wyjazdem do Lublina (60km<->60km), a z tak niskimi poziomem tego płynu, nie chciałbym fajerą kręcić jeśli mogę tego uniknąć.
E270 CDI ASB 2001.11
WDB2100161B440332
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/52691
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

geez
Posty: 272
Rejestracja: 27 mar 2012, o 08:41
Lokalizacja: Dęblin

Post autor: geez »

tonidriver, :padam:
A może ktoś z Was mi jeszcze powie jak wygląda kwestia wymiany tzn. tylko dolewka czy najlepiej jakoś spuścić/odessać to co się da i zalać do odpowiedniego poziomu?
A właśnie, poziom - ile tam wchodzi ogółem oleju? Żebym wiedział ile butelek zamówić.
E270 CDI ASB 2001.11
WDB2100161B440332
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/52691
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 »

Z butelki litrowej jeszcze sporo zostaje.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
geez
Posty: 272
Rejestracja: 27 mar 2012, o 08:41
Lokalizacja: Dęblin

Post autor: geez »

Mhm, ale wnoszę, że z kolei 0,5 może być za mało?
No to nic, w tym sklepie, który podesłał mi tonidriver, 1l = 65ziko + przesył, więc da się przeżyć.

Z litrowej zostaje sporo, ale po spuszczeniu z "całego" układu? Przez odpięcie wężyka i wypchnięcie oleju przez pompę?
E270 CDI ASB 2001.11
WDB2100161B440332
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/52691
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Jak nie widzisz duzych syfow w oleju, to nie martw sie o spuszczanie. System nie jest zaprojektowany na zmiane oleju i nie ma korkow spustowych.
Ja wyssalem co moglem w zbiorniczku i dolalem swiezego.
Powinno starczyc na kolejne 16 lat.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości