Jaki olej do ukł. wspomagania...

Zawieszenie, hamulce, układ kierowniczy, koła i opony.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

olaf pisze:http://allegro.pl/oryg-g009300a2-merced ... 29147.html

taki będzie odpowiedni?
Tak. Masz te numery powyżej.
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 777
Rejestracja: 29 sty 2009, o 18:51
Lokalizacja: Konin

Post autor: Mariusz »

A co niby może sie stać jak ktoś zaleje inny niż oryginał lub febi? Mi sie wydaje że jak sie kupi olej o odpowiednich parametrach to może być i innych firm.

[ Dodano: 2012-04-13, 18:29 ]
JAk chodzi wasze wspomaganie gdy auto stoi w miejscu? np w czasie parkowania? Ja czuje delikatny opór, ojciec posiada vectre B i tak wspomaganie chodzi o niego lepiej normalnie jak na lodzie. :) Czy w210 tak ma czy problem siedzi gdzieś indziej :-)???
Sprawdzając na miarce na rozgrzanym silniku mam poziom przy 20 jest troszke mało bo powinno byc przy 80 (mowa o miarce górnej). I tak sie zastanawiam czy dolać tego samego oleju który wlewałem jak poszedł mi oring (nie pamietam teraz jaki- wymiana około roku temu) czy dolać febi bo też gdzieś mi go troszke zostało???

[ Dodano: 2012-04-14, 14:53 ]
U mnie układ wspomagania jest zalany olejem SWAG NO.30 91 4738 MB 236.11
FEBI mam o tycvh samych parametrach czy SWAG jest dobrym produktem??
Był W210 E220 CDI 98/99r 125KM z niemieckim chipem około 150KM będzie W203
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

Mariusz pisze:A co niby może sie stać jak ktoś zaleje inny niż oryginał lub febi? Mi sie wydaje że jak sie kupi olej o odpowiednich parametrach to może być i innych firm.
Z pewnością. Bazuję na wypowiedziach i doświadczeniu innych. Płyny z ASO i produkcji Febi są pewne.
Mariusz pisze:JAk chodzi wasze wspomaganie gdy auto stoi w miejscu? np w czasie parkowania? Ja czuje delikatny opór, ojciec posiada vectre B i tak wspomaganie chodzi o niego lepiej normalnie jak na lodzie. Czy w210 tak ma czy problem siedzi gdzieś indziej :-)???
Mój ojciec też ma VB '96 1.8. Myślę, że oczywiście oprócz różnicy w samej konstrukcji układu, ważny jest zastosowany płyn przekładniowy i wielkość kół :) Jednak faktycznie muszę przyznać, że u ojca bardzo lekko chodzi cały układ, chociaż ojciec o ten samochód nie dba. Ostatnio uzupełniłem mu właśnie poziom płynu hydraulicznego. Miał pół stanu zbiorniczka...
Mariusz pisze:U mnie układ wspomagania jest zalany olejem SWAG NO.30 91 4738 MB 236.11
FEBI mam o tycvh samych parametrach czy SWAG jest dobrym produktem??
Mądre głowy piszą, że do układu wspomagania W210 nadaje się płyn z normą 236.3.
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 777
Rejestracja: 29 sty 2009, o 18:51
Lokalizacja: Konin

Post autor: Mariusz »

Nie wiem ja mam swag i fegi o parametrach 236.11 i gdzies wyczytałem że swag to też produkt febi.
Był W210 E220 CDI 98/99r 125KM z niemieckim chipem około 150KM będzie W203
olo1007
Posty: 9
Rejestracja: 16 maja 2012, o 00:47
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: olo1007 »

Mam pytanko gdzie szukać problemu?
Jak wchodze rano do auta to kierownica chodzi lekko, po przejechaniu 30 km na parkingu kierownica chodzi cieżko.
Mercedes Benz W210 E220 CDI 1999r - był

Mercedes Benz W203 C200 LPG 2001
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

olo1007 pisze:Mam pytanko gdzie szukać problemu?
Jak wchodze rano do auta to kierownica chodzi lekko, po przejechaniu 30 km na parkingu kierownica chodzi cieżko.

Na moje to problem jest z pompą bo traci ciśnienie ,najlepiej było by gdybyś podłączył pod miernik i sprawdził ciśnienie .
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

mercedes nie popisał sie w kwesti wspomagania .... tyle na jego temat !
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Awatar użytkownika
tatex
Posty: 62
Rejestracja: 15 kwie 2016, o 02:53
Lokalizacja: Górny Śląsk

Re:

Post autor: tatex »

Sorki że znów "odgrzewam kotleta" ale...
bartpol1 pisze:mercedes nie popisał sie w kwesti wspomagania .... tyle na jego temat !
A to niby dlaczego ???

W moim przypadku - mam centralny zbiornik płynu hydraulicznego – wlany był czerwony ATF...
po starcie (przy zimnym silniku) wspomaganie praktycznie nie istniało...

Po zmianie na nowy olej hydrauliczny (Fuchs Titan ZH 5364 B -wg normy 344.0) – po uprzednim przepłukaniu całego układu olejem Febi Bilstein 2615 Nivomat ZH-M (wg normy 343.0) – wraz z nowym filtrem oleju hydraulicznego MB (A 002 184 55 01) wspomaganie działa jak złoto :D do obrotu wystarczy jeden palec :hyhy:
Każde dziecko czeka na Gwiazdkę (na masce...) ;)
"Polarna Gwiazdeczka - S210 E290TD Aut.'98 - świeci już pełnym blaskiem :-)
Ex - "Błękitna Strzała" - W124 300CE Aut.'89
Ex - "Zielona Frytkownica" - W124 300D '88
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości