To bardzo rozgarnięci tam pracują,może lepiej podaj im nr A2029970186 to zaświeci im się lampka i znajdą te zaślepki.JohnyPixel pisze:a w serwisie powiedziano mi, że przedlift nie posiada zaślepek tylko lewarek wsadzany jest pod spód.. i jak tu potem wierzyć?
guma - harmonijka kolumny kierowniczej - jest dostępna ??
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Było parę wersji kolumn kierowniczych. Proponuję abyś popatrzył na allegro na zdjecia i zerkając na swoja , często na allegro sa zdjęcia z gumami. Większość widziałem podwójnej ja tez taka mam i powiem szczerze ,ze nie rozumiem dlaczego bylo pojedencze tak jak koledzy sie wypowiadaja... A przyznam cisza jest spora ...
WDB2100101A375257
-
- Posty: 664
- Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:13
- Lokalizacja: okolice Poznania
Kolego, tak się składa, że akurat wtedy pojechałem swoim autem do tego serwisu, więc na odpowiedź ze strony Pana w serwisie, że zaślepek nie ma w przedlifcie, zaprosiłem go przed budynek ASO, gdzie miałem zaparkowany samochód, pokazałem Panu o co mi chodzi i nie mówiąc ani słowa momentalnie jednak znalazły się zaślepki do przedlifta. Co za ludzie, co za czasysklassa pisze: To bardzo rozgarnięci tam pracują,może lepiej podaj im nr A2029970186 to zaświeci im się lampka i znajdą te zaślepki.
jest:
W221 S320CDI Long 4Matic '08
W204 C320 CDI 4Matic '09
było:
W204 C180 Kompressor '08
W204 C320CDI '08
Audi A8 D3 3,0TDI '05
W220 S320CDI '01
W210 E270 CDI Avantgarde '01
W210 E300 TD '97
W124 E300D '93
Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99
W124 300D '91
W221 S320CDI Long 4Matic '08
W204 C320 CDI 4Matic '09
było:
W204 C180 Kompressor '08
W204 C320CDI '08
Audi A8 D3 3,0TDI '05
W220 S320CDI '01
W210 E270 CDI Avantgarde '01
W210 E300 TD '97
W124 E300D '93
Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99
W124 300D '91
Witam Was serdecznie.
Jakby nie było, dziwnie zabrzmi to pewnie ale mnie też gumka pękła i odczuwam dziwne świsty od drogi i z komory silnika dzwięki wszelakie.
Asortyment nabyty, podnośnik jest ale równiez i wątpliwości dotyczące wymiany.
Powiedzcie proszę ( szczególnie te osoby które się z tym barowały ), jak to jest - guma ma dwa końce, widać wyraźnie że jest warga na środku która zapobiega wpadnięciu gumy do komory silnika ( wylookałem na allegro jak to wygląda i wynika z tego że gumę trzeba by było monotwać od strony kabiny ? ).
Czy są jakieś patenty żeby przełożyć tą wargę przez otwór w grodzi bez rozbierania kolumny kier. ?
Poproszę o jakieś wskazówki - jazda z wymianą zaczyna się jutro od rana, chciałbym się lepiej przygotować do tematu dzięki wielkie
Jakby nie było, dziwnie zabrzmi to pewnie ale mnie też gumka pękła i odczuwam dziwne świsty od drogi i z komory silnika dzwięki wszelakie.
Asortyment nabyty, podnośnik jest ale równiez i wątpliwości dotyczące wymiany.
Powiedzcie proszę ( szczególnie te osoby które się z tym barowały ), jak to jest - guma ma dwa końce, widać wyraźnie że jest warga na środku która zapobiega wpadnięciu gumy do komory silnika ( wylookałem na allegro jak to wygląda i wynika z tego że gumę trzeba by było monotwać od strony kabiny ? ).
Czy są jakieś patenty żeby przełożyć tą wargę przez otwór w grodzi bez rozbierania kolumny kier. ?
Poproszę o jakieś wskazówki - jazda z wymianą zaczyna się jutro od rana, chciałbym się lepiej przygotować do tematu dzięki wielkie
E290 TD Sedan '98
Automat
Automat
Witam.
Dzięki wielkie za odpowiedź. Faktycznie wymiana tego elementu ( podwójna harmonijka, kolumna kierownicy bez regulacji), była banalnie prosta. Dla potomności w razie czego w punktach :
0. Dobrze mieć do pracy podnośnik - wersja dla bardziej wytrwałych kanał i druga osoba do pomocy - kręcenie kierownicą ewentualnie do ustawiania położenia krzyżaka celem łatwiejszego odkręcania.
1. Odkręcamy za pomocą klucza nr8 osłony silnika i skrzyni biegów ( mała środkowa i duża)
2. Lokalizujemy winowajcę hałasów, po czym przekręcamy "kierownicę" tak aby mieć łatwy dostęp do dwóch śrub - potrzebne dwa klucze 13.
3. Odkręcamy dolną śrubę, po czym odkręcamy górną śrubę.
4. Łapiemy za kawałek kolumny kierowniczej wychodzącej z grodzi oraz za krzyżak - wciskamy kawałek wystający z grodzi w kierunku kabiny, rozpinamy tym samym układ kierowniczy.
5. Wyciągamy krzyżak do góry z listwy wspomagania - uwaga na plastikowy element oznaczający położenie krzyżaka na wielowypuście.
6. Ciągniemy za gumę która została uszkodzona, zgniatając ją przy grodzi aby wyszła warga blokująca ją przed wypadnięciem.
7. Oczyszczamy miejsce styku nowej gumy z kolumną kierowniczą.
8. Smarujemy gumę i miejsce jej styku z kolumną odpowiednim smarem jeśli dostarczona guma jest sucha.
9. Zakładamy gumę na kolumnę, uwaga - u mnie głęboko znajdowały się elementy do zaczepienia drugiego końca gumy trzeba było je trochę wyciągnąć w stronę silnika.
10. Osadzamy gumę w grodzi - ściskając ją i układając aby osiadła równo i szczelnie.
11. Sprawdzamy czy się nigdzie żadna harmonijka nie załamała.
12. Zakładamy krzyżak kolumny zwracając uwagę na nacięcie i wargę prowadzącą - ma być symetrycznie
13. Cofamy kolumnę kierowniczą w kierunku kabiny i spinamy wystający element z krzyżakiem.
14. Skręcamy połączenia śrubowe.
15. Kontrolujemy prawidłowość pracy kierownicy - kręcąc np za krzyżak.
16. Przykręcamy osłony - najpierw dużą potem małą.
W przypadku korzystania z podnośnika - sprawa łatwa i przyjemna, zero stresu.
Pozdrawiam.
PS. U mnie guma nie rozerwała się doszczętnie, jednakże pękła dość znacznie w dwóch miejscach - jak się okazuje będąc tym samym elementem generującym hałas w postaci dziwnego dźwięku niczym ze starego autobusu - tarcie gumy o gumę podczas kręcenia kierownicą.
Dzięki wielkie za odpowiedź. Faktycznie wymiana tego elementu ( podwójna harmonijka, kolumna kierownicy bez regulacji), była banalnie prosta. Dla potomności w razie czego w punktach :
0. Dobrze mieć do pracy podnośnik - wersja dla bardziej wytrwałych kanał i druga osoba do pomocy - kręcenie kierownicą ewentualnie do ustawiania położenia krzyżaka celem łatwiejszego odkręcania.
1. Odkręcamy za pomocą klucza nr8 osłony silnika i skrzyni biegów ( mała środkowa i duża)
2. Lokalizujemy winowajcę hałasów, po czym przekręcamy "kierownicę" tak aby mieć łatwy dostęp do dwóch śrub - potrzebne dwa klucze 13.
3. Odkręcamy dolną śrubę, po czym odkręcamy górną śrubę.
4. Łapiemy za kawałek kolumny kierowniczej wychodzącej z grodzi oraz za krzyżak - wciskamy kawałek wystający z grodzi w kierunku kabiny, rozpinamy tym samym układ kierowniczy.
5. Wyciągamy krzyżak do góry z listwy wspomagania - uwaga na plastikowy element oznaczający położenie krzyżaka na wielowypuście.
6. Ciągniemy za gumę która została uszkodzona, zgniatając ją przy grodzi aby wyszła warga blokująca ją przed wypadnięciem.
7. Oczyszczamy miejsce styku nowej gumy z kolumną kierowniczą.
8. Smarujemy gumę i miejsce jej styku z kolumną odpowiednim smarem jeśli dostarczona guma jest sucha.
9. Zakładamy gumę na kolumnę, uwaga - u mnie głęboko znajdowały się elementy do zaczepienia drugiego końca gumy trzeba było je trochę wyciągnąć w stronę silnika.
10. Osadzamy gumę w grodzi - ściskając ją i układając aby osiadła równo i szczelnie.
11. Sprawdzamy czy się nigdzie żadna harmonijka nie załamała.
12. Zakładamy krzyżak kolumny zwracając uwagę na nacięcie i wargę prowadzącą - ma być symetrycznie
13. Cofamy kolumnę kierowniczą w kierunku kabiny i spinamy wystający element z krzyżakiem.
14. Skręcamy połączenia śrubowe.
15. Kontrolujemy prawidłowość pracy kierownicy - kręcąc np za krzyżak.
16. Przykręcamy osłony - najpierw dużą potem małą.
W przypadku korzystania z podnośnika - sprawa łatwa i przyjemna, zero stresu.
Pozdrawiam.
PS. U mnie guma nie rozerwała się doszczętnie, jednakże pękła dość znacznie w dwóch miejscach - jak się okazuje będąc tym samym elementem generującym hałas w postaci dziwnego dźwięku niczym ze starego autobusu - tarcie gumy o gumę podczas kręcenia kierownicą.
E290 TD Sedan '98
Automat
Automat
- Maniek_Wawa
- Posty: 68
- Rejestracja: 18 lip 2008, o 11:01
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Posty: 664
- Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:13
- Lokalizacja: okolice Poznania
Mam pytanie: Czy guma jednoczęściowa ma taką samą średnice jak guma dwuczęściowa? Bo wg nr VIN wychodziło, że mam jednoczęściową, ale zaglądając do auta widzę, że mam dwuczęściową. Pojechałęm do ASO i kupiłem dwuczęściową i teraz wychodzi, że kupiona guma ma jakby większą średnicę... Więc musi być jednoczęściowa? Mają różną średnicę?
jest:
W221 S320CDI Long 4Matic '08
W204 C320 CDI 4Matic '09
było:
W204 C180 Kompressor '08
W204 C320CDI '08
Audi A8 D3 3,0TDI '05
W220 S320CDI '01
W210 E270 CDI Avantgarde '01
W210 E300 TD '97
W124 E300D '93
Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99
W124 300D '91
W221 S320CDI Long 4Matic '08
W204 C320 CDI 4Matic '09
było:
W204 C180 Kompressor '08
W204 C320CDI '08
Audi A8 D3 3,0TDI '05
W220 S320CDI '01
W210 E270 CDI Avantgarde '01
W210 E300 TD '97
W124 E300D '93
Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99
W124 300D '91
-
- Posty: 664
- Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:13
- Lokalizacja: okolice Poznania
Czyli dwuczęściowa nie będzie pasować i muszę kupić jednoczęściową? Jeśli tak to jutro skocze do serwisu po jednoczęściową, a dwuczęściową mogę sprzedać jeśli ktoś będzie zainteresowany.
jest:
W221 S320CDI Long 4Matic '08
W204 C320 CDI 4Matic '09
było:
W204 C180 Kompressor '08
W204 C320CDI '08
Audi A8 D3 3,0TDI '05
W220 S320CDI '01
W210 E270 CDI Avantgarde '01
W210 E300 TD '97
W124 E300D '93
Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99
W124 300D '91
W221 S320CDI Long 4Matic '08
W204 C320 CDI 4Matic '09
było:
W204 C180 Kompressor '08
W204 C320CDI '08
Audi A8 D3 3,0TDI '05
W220 S320CDI '01
W210 E270 CDI Avantgarde '01
W210 E300 TD '97
W124 E300D '93
Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99
W124 300D '91
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Kolego w ASO podajesz nr.Vin i dostajesz tą, która powinna być, a nie tą która tam jest po przeróbkach.Musisz to uwzględnić.Czasem to horror.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 13 gru 2012, o 22:54
- Lokalizacja: wielkopolska
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości