Buczenie przy skrecaniu

Zawieszenie, hamulce, układ kierowniczy, koła i opony.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Yodas
Posty: 61
Rejestracja: 23 cze 2009, o 13:03
Lokalizacja: Ostrów Wlkp

Buczenie przy skrecaniu

Post autor: Yodas »

Witam od niedawna mam problem ...
Podczas skręcania kierownica gdzieś chyba na dole czy pod maska (sam juz nie wiem) zaczyna mi buczeć i tak jak by kierownica chodzi troszkę ciężej niż jak nie buczało Dodam ze jak buczy czuć to na kierownicy takie delikatnie ciągle drganie ledwo wyczuwalne pojawia się jak zaczyna buczeć Co to może być ?
koniu175
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2008, o 12:09
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

re buczenie

Post autor: koniu175 »

witam i mam pytanko kiedy wymieniałeś płyn we wspomaganiu bo z tego co się doczytałem to pasek ci nie piszczy tylko buczy pompa według mnie wymiana płynu powinna rozwiązać twój problem o ile nie jest już za pużno sprawdz jeszcze stan płynu w zbiorniczku od wspomagania i czy nie cieknie ci magiel
srebrna avangarde 99 rok 3,2 cdi
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Wygląda na mały stan oleju w zbiorniczku.Sprawdz poziom :lol:
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Yodas
Posty: 61
Rejestracja: 23 cze 2009, o 13:03
Lokalizacja: Ostrów Wlkp

Post autor: Yodas »

Sprawdzę i dam znać
pp2
Posty: 2
Rejestracja: 23 kwie 2009, o 14:23
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pp2 »

Witam serdecznie :)
Mam podobny problem co kolega
To znaczy buczenie pod maską
To buczenie jest cały czas słyszalne na wolnych obrotach i zwiększa się przy ruszeniu kierownicą albo włączeniu klimy
Z początku myślałem że jest to wina paska już widoczne były na nim mikro pęknięcia
Więc podjechałem do warsztatu
Wymieniono mi pasek napinacz i jedną rolkę pozostałe rolki pracują cicho
No niestety chwilowo było ciszej a teraz buczenie powróciło
Nie dawało mi to spokoju i kupiłem preparat do konserwacji pasków napędowych taki w aerozolu.
Jakie było moje zdziwienie kiedy po potraktowaniu aerozolem paska zapadła cisza :)
Ale niestety to jest tylko na krótką metę bo po piętnastu minutach znowu buczenie zaczęło powracać.
I tak sobie teraz myślę że przyczyną buczenia jest wibracja paska bo gdy go tylko posmarowałem to przesuwał się płynnie i bez drgań
Natomiast gdy buczy to ma widoczne wibracje
Napinacz jest nowy i pasek jest napięty chyba prawidłowo bo napinacz pracuje tak mniej więcej w środkowej części swojego zakresu.
Naprawdę nie wiem co z tym zrobić może ktoś miał podobne objawy i może podpowie mi w czym jest rzecz
Płyn sprawdzony w pompie wspomagania wszystkie kółĸa kręcą się płynnie i bez szumów
Auto E 200 CDI obroty w normie silnik pracuje jak zegarek cichutko no tylko to buczenie doprowadza mnie do szału wrrr
Pozdrawiam Was
I bardzo proszę o podpowiedzi co do przyczyn takiego zachowania.
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Yodas i koniu: buczenie na skręcie to maglownica! Ubyło płynu hydro i pompa łapie powietrze! Jeżeli dolewka płynu pomoże na kilka dni to : Na kanał!
Puściły uszczelki na maglownicy. Regeneracja 650 zet. około. Hej !
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Od 14 sprawdza cos dlugo mu to idzie mial dac znac a tu nic chyba pomoglo i ma to w nosie
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Jak trwoga to do Boga, a jak od tyłka odeszło to heja w długą!! Mogli by co odpisać, łyczki!
Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
romek61
Doradca VIP
Posty: 1131
Rejestracja: 14 kwie 2009, o 16:18
Lokalizacja: tychy

Post autor: romek61 »

pp2 pisze:Wymieniono mi pasek napinacz i jedną rolkę pozostałe rolki pracują cicho
Wymieniłeś sprężynę w napinaczu?
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
Yodas
Posty: 61
Rejestracja: 23 cze 2009, o 13:03
Lokalizacja: Ostrów Wlkp

Post autor: Yodas »

Chce spr ;P ale nie wiem gdzie ten płyn sie znajduje ...
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Zajrzyj do strony głównej tam masz wszystko opisane

[ Dodano: 2009-10-03, 18:23 ]
Masz tytuł ,,problem ze wspomaganiem''
E 270 CDI 2000r, lift, manual
pp2
Posty: 2
Rejestracja: 23 kwie 2009, o 14:23
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pp2 »

romek61 pisze:
pp2 pisze:Wymieniono mi pasek napinacz i jedną rolkę pozostałe rolki pracują cicho
Wymieniłeś sprężynę w napinaczu?
Witam
Wymieniony mam napinacz to jest rolka z łapą cały komplet więc sprężyna też jest nowa
Wiesz ? ciekawe właśnie że jak potraktuje pasek obojętnie jakim sprayem to się robi cisza
Mechanik jak zakładał ten napinacz to widziałem że regulował napięcie kluczem i może tu jest cały problem
Pozdrawiam
matrix
Posty: 1
Rejestracja: 7 paź 2009, o 22:08
Lokalizacja: tomaszow maz.

Post autor: matrix »

w moim bolidzie też ,cienko chodzi serwo ale niezwracam uwagi ,bo bym 24h spędzał w warsztacie.trzeba nafte wlewać i śmigać :-D :-D :-D
okular 300diesel
tomifor
Posty: 148
Rejestracja: 6 lut 2009, o 08:51
Lokalizacja: gda

Re: Buczenie przy skrecaniu

Post autor: tomifor »

Yodas pisze:Witam od niedawna mam problem ...
Podczas skręcania kierownica gdzieś chyba na dole czy pod maska (sam juz nie wiem) zaczyna mi buczeć i tak jak by kierownica chodzi troszkę ciężej niż jak nie buczało Dodam ze jak buczy czuć to na kierownicy takie delikatnie ciągle drganie ledwo wyczuwalne pojawia się jak zaczyna buczeć Co to może być ?
Nie koniecznie jest cos zepsute. Moze to byc zapowietrzony uklad wspomagania, ja tak w swoim mialem. Oznaka jest takze dziwne bzyczenie przy kreceniu kierownica. Powodem jest czesto zostawianie auta np na noc na maksymalnie skreconych kolach. Mercedes w210 ma system odpowietrzania ktory polega na wlaczeniu silnika i skreceniu kol maxymalnie w jedna strone i odczekanie ok 3 min na wlaczonym silniku a nastepnie skrecenie maxymalne w strone przeciwna tez na 3 min. U mnie ten sposob dziala.
1997 W210 E290 TD Clasic
Automat 722,613xxx
zaslepiony EGR
7,5 l/100km
WDB2100171A402857
franus1
Posty: 32
Rejestracja: 14 sie 2008, o 12:54
Lokalizacja: slask

Post autor: franus1 »

Witam wszystkich i proszę o pomoc i rade
Mój misio to E290 z 1998r
I mam taki problem
jak jadę obojętnie na którym biegu czy na luzie auto mi piszczy a jak nacisnę na hamulec pisk ustaje
Bylem w 3 warsztatach oglądali koła szczeki tarcze i mówią wszystko dobrze ale nie jest dobrze bo nadal piszczy
Proszę was o rade i dziękuję a odpisanie :-)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 19 gości