Buczenie przy skrecaniu

Zawieszenie, hamulce, układ kierowniczy, koła i opony.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
smerf_ff
Posty: 172
Rejestracja: 27 gru 2009, o 19:49
Lokalizacja: augustów

Re: Buczenie przy skrecaniu

Post autor: smerf_ff »

Yodas pisze:Witam od niedawna mam problem ...
Podczas skręcania kierownica gdzieś chyba na dole czy pod maska (sam juz nie wiem) zaczyna mi buczeć i tak jak by kierownica chodzi troszkę ciężej niż jak nie buczało Dodam ze jak buczy czuć to na kierownicy takie delikatnie ciągle drganie ledwo wyczuwalne pojawia się jak zaczyna buczeć Co to może być ?
Dzisiaj rano zaczęła mi buczeć pompa wspomagania.Im silniej (szybciej) skręcę tym głośniej.Stan oleju w normie-zero przecieków.Mam pytanie, czy warto rozebrać i spróbować regenerować,czy nie zawracać głowy i ją wymienić.Kierownica chodzi lekko-tylko w kabinie słyszę pompę.Na święta mam wyjazd i nie chcę zaskoczenia na trasie.A może wymienić olej bo nigdy nie był wymieniany.Co sądzicie :niepewny: :niepewny:
W210 E290 TD 12.96' elegance
WDB2100171A323827
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

smerf_ff pisze:A może wymienić olej bo nigdy nie był wymieniany.Co sądzicie
Sądzimy, że mogłeś popsuć pompę nie wymieniając nigdy płynu.

Zmień olej jak najszybciej. To prosta, szybka i tania robota.

Kod: Zaznacz cały

Olej do układu wspomagania połączony z nivo około 2,5 litra ,Oryginał MB 0019892003 lub zamiennik Febi 21648 lub Fuchs PSF

Olej do układu wspomagania bez nivo około 1 litra OE.-Vergleichsnummer 0009898803 lub zamiennik Febi nr 08972 nr. blatt 236.3
viewtopic.php?t=5054&highlight=wspomagania
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
Awatar użytkownika
smerf_ff
Posty: 172
Rejestracja: 27 gru 2009, o 19:49
Lokalizacja: augustów

Post autor: smerf_ff »

Zmieniłem olej i jest tak jak było.Jutro zabieram się za pompę-masz pomagasa
W210 E290 TD 12.96' elegance
WDB2100171A323827
Awatar użytkownika
kowal755
Doradca
Posty: 2490
Rejestracja: 16 lut 2010, o 16:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kowal755 »

Też mi buczała pompa wspomagania i jedyne wyjście to wymiana.
Mercedes E220 CDI, sedan, 2002r.
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

Przed wymianą pompy sprawdż czy nie za lużny jest pasek napędzający ,miałem kiedyś podobnie w innym aucie i okazało się że przyczyną buczenia był lużny pasek.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Awatar użytkownika
smerf_ff
Posty: 172
Rejestracja: 27 gru 2009, o 19:49
Lokalizacja: augustów

Post autor: smerf_ff »

Pompę dostałem na szrocie za 85pln.Do miesiąca mogę testować,pasek był trochę przećwiczony tzn.poprzeczne pęknięcia-wymieniłem.Teraz jest OK.Właściwie nie wiem może była wina paska,ale miałem wydłubaną pompę (chodziło mi o wzór do dopasowania),a drugi raz nie chciało mi się montować-zwłaszcza za taką cenę.Wszystkim pomagasy-dzięki.
W210 E290 TD 12.96' elegance
WDB2100171A323827
Awatar użytkownika
E300
Posty: 57
Rejestracja: 4 gru 2010, o 13:06
Lokalizacja: Internet

Post autor: E300 »

Mam taki problem od miesiaca. przy starcie na wolnych obrotach mocno buczy, okazalo sie ze maglownica cieknie wiec ja zregenerowalem w pabianicach. do wspomagania czyli do tego zbiornika w kolorze czarnym po prawej stronie zalalem nowy plyn. ale dalej buczy,,,jeszcze mocniej...przy serwie*pompie} przy tym malym zbiorniczku wydaje sie ze jest malo plynu ale nie na minimum. prosze o pomoc

[ Dodano: 2011-12-24, 20:19 ]
czy moe byc cos zapowietrzone? po wymianie maglownicy?
MERCEDES E300 AVANGARDE 177ps
Smarta Fortwo Turbo. 55ps - EX
Vw T4 2.0 95ps - Ex Niemiecka policja z Berlina
Mercedes CLK 200 Kompressor 192ps 2001r - Na szrocie.
Awatar użytkownika
grzegorz2404
Posty: 80
Rejestracja: 21 kwie 2010, o 14:19
Lokalizacja: Żarów

Post autor: grzegorz2404 »

Hej
Problem podobny: jak tylko ruszę kierownicą - buczy.
Kiedyś miałem to buczenie tylko wtedy, jak skręciłem kierownicą na maxa do oporu, teraz jest zawsze, jak tylko ruszę kierownicą.
Sprawdzenie: zero wycieków na maglownicy, poziom płynu, na zimnym i gorącym, bez ubytku, pasek OK.
Czytają wszystkie posty w tym temacie, bliżej jest chyba z pomysłem wymiany pompy niż maglownicy.

Teraz pytanie o pompę. Regenerować, czy nową, zamiennik czy oryginał?
Znalazłem takie zamienniki:
http://www.czesci24.pl/szczegoly/854525 ... a7177e7704
http://www.czesci24.pl/szczegoly/854522 ... b87a3faa78

Pzdr.
WDB2100251A430070
E 300 TD automat
Awatar użytkownika
bartek4334
Doradca
Posty: 2054
Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin

Post autor: bartek4334 »

Na początek spróbuj wymienić płyn wspomagania.
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
Awatar użytkownika
grzegorz2404
Posty: 80
Rejestracja: 21 kwie 2010, o 14:19
Lokalizacja: Żarów

Post autor: grzegorz2404 »

bartek4334 pisze:Na początek spróbuj wymienić płyn wspomagania.
OK dzisiaj wymienię w warsztacie i dam znać

Pzdr.
WDB2100251A430070
E 300 TD automat
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

grzegorz2404 pisze:Kiedyś miałem to buczenie tylko wtedy, jak skręciłem kierownicą na maxa do oporu, teraz jest zawsze, jak tylko ruszę kierownicą.
Wymień płyn. Zaczyna się od rzeczy najprostszych i najtańszych! Jaki masz kolor płynu? Nie zdziwiłbym się gdyby był czarny lub brunatny.

Do mnie kilka znajomych osób przyjeżdżało z pytaniem ile kosztuje pompa wspomagania lub przekładnia. Po 10 minutach i wymianie płynu za 35zł odjeżdżali z "bananami" na twarzy :hyhy:

Kod: Zaznacz cały

Olej do układu wspomagania połączony z nivo około 2,5 litra ,Oryginał MB 0019892003 lub zamiennik Febi 21648 lub Fuchs PSF 

 Olej do układu wspomagania bez nivo około 1 litra OE.-Vergleichsnummer 0009898803 lub zamiennik Febi nr 08972 nr. blatt 236.3
Sprawdź też napięcie paska.
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
Awatar użytkownika
grzegorz2404
Posty: 80
Rejestracja: 21 kwie 2010, o 14:19
Lokalizacja: Żarów

Post autor: grzegorz2404 »

qoompel pisze:
grzegorz2404 pisze:Kiedyś miałem to buczenie tylko wtedy, jak skręciłem kierownicą na maxa do oporu, teraz jest zawsze, jak tylko ruszę kierownicą.
Wymień płyn. Zaczyna się od rzeczy najprostszych i najtańszych! Jaki masz kolor płynu? Nie zdziwiłbym się gdyby był czarny lub brunatny.

Do mnie kilka znajomych osób przyjeżdżało z pytaniem ile kosztuje pompa wspomagania lub przekładnia. Po 10 minutach i wymianie płynu za 35zł odjeżdżali z "bananami" na twarzy :hyhy:

Kod: Zaznacz cały

Olej do układu wspomagania połączony z nivo około 2,5 litra ,Oryginał MB 0019892003 lub zamiennik Febi 21648 lub Fuchs PSF 

 Olej do układu wspomagania bez nivo około 1 litra OE.-Vergleichsnummer 0009898803 lub zamiennik Febi nr 08972 nr. blatt 236.3


Sprawdź też napięcie paska.


OK, dzięki za radę.
Płyn jest brunatny.
Już dzwoniłem do warsztatu, powiedzieli że stary płyn wysysają podciśnieniowo (?)
Olej FEBI 08972 w cenie 20 zł/litr.

Układ połączony z Nivo ?
VIN o tym mówi?
Jeśli tak to proszę o pomoc w rozszyfrowaniu czy mój jest z Nivo, czy nie
(VIN w stopce)
WDB2100251A430070
E 300 TD automat
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

grzegorz2404 pisze:Układ połączony z Nivo ?
VIN o tym mówi?
Jeśli tak to proszę o pomoc w rozszyfrowaniu czy mój jest z Nivo, czy nie
(VIN w stopce)
Nie, nie masz układu Nivo. Kombi miały wszystkie, ale sedan tylko jako opcja.

Daj znać, jak będzie po wymianie.
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
Awatar użytkownika
grzegorz2404
Posty: 80
Rejestracja: 21 kwie 2010, o 14:19
Lokalizacja: Żarów

Post autor: grzegorz2404 »

Hej
Trochę przysnąłem w tym temacie, chyba przez mrozy.

Niestety wymiana oleju nic nie dała, dalej "buczy".
Przy otwartej masce słychać dokładnie to buczenie z pompy, nawet przy lekkim ruchu kierownicą.
Więc do wymiany...

Znalazłem takie coś :
http://www.czesci24.pl/szczegoly/854525 ... a7177e7704
http://www.czesci24.pl/szczegoly/854522 ... b87a3faa78


Do wyboru są jeszcze używki, ale chyba wolałbym taki zamiennik, niż używaną.

Zakładał już ktoś używaną pompę, czy raczej nie warto ?
WDB2100251A430070
E 300 TD automat
pepisboczek
Posty: 9
Rejestracja: 28 lut 2017, o 00:29

Re: Buczenie przy skrecaniu

Post autor: pepisboczek »

mam miałem podobny problem, któregoś razu wyciekł mi cały płyn ze wspomagania byłem na warsztacie coś tam zrobili i nie ciekło przez jakiś czas, później zaczęło znowu płynu ubywać i sterem się ciężko kręciło. Okazało się ze cieknie z maglownicy, wymieniłem na używaną lecz buczenie dalej zostało. Mechanik powiedział, żebym trochę pojeździł i zobaczył czy przestanie z czasem buczeć, niestety buczenie nie ustąpiło i co zauważyłem płynu dalej ubywa. Przymierzam się do wymiany pompy wspomagania kierownicy. Mam silnik 2.9 TD i nie wiem czy jak kupie pompę od sprintera 2.9 to będzie pasować ? Na zdjęciu wygląda identycznie:

http://allegro.pl/pompa-wspomagania-mer ... 46423.html
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości