Zmiana zawieszenia z Avangarda na Clasic - ktoś robił ?
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 22 gru 2016, o 21:52
Zmiana zawieszenia z Avangarda na Clasic - ktoś robił ?
Witam
Mam w swoim E320 zawieszenie Avangarde ale na naszych wspaniałych drogach niestety dramat - za nisko
Mam ochotę wymienić sprężyny i amortyzatory na Classic
Czy ktoś to praktykował przy NIVO ?
Czy układ poziomowania też trzeba wymienić czy wystarczy regulacja?
Proszę o radę.
Mam w swoim E320 zawieszenie Avangarde ale na naszych wspaniałych drogach niestety dramat - za nisko
Mam ochotę wymienić sprężyny i amortyzatory na Classic
Czy ktoś to praktykował przy NIVO ?
Czy układ poziomowania też trzeba wymienić czy wystarczy regulacja?
Proszę o radę.
-
- Posty: 1388
- Rejestracja: 10 gru 2012, o 12:14
- Lokalizacja: Łódź
Re: Zmiana zawieszenia z Avangarda na Clasic - ktoś robił ?
Zastosuj się do wskazówek z wcześniejszego swojego tematu, naucz się szukać na forum, nie powielaj tematów.
Przeczytaj ten temat
zmiana-sprezyn-vt13941.html
Przeczytaj ten temat
zmiana-sprezyn-vt13941.html
Re: Zmiana zawieszenia z Avangarda na Clasic - ktoś robił ?
Niewiem jak przy nivo ale ja w swoim avantgarde podlozyłem gumy pod sprezyny.tzn.Tam sa gumy od 1 do 5 gdzie 1 najnizej 5 najwyej. Ja miałem 2 wstawione. Teraz mam wstawione 5 i jest juz wzglednie. Jest nizszy niz classic ale wyzszy niz niz avantgarde najnizsze wiec juz nie zachaczam spodem o nic. Pozdrawiam.
w202 2.2cdi 98r automat
W210 2.7CDI 99r. Avantgarde
W210 2.7CDI 99r. Avantgarde
Re: Zmiana zawieszenia z Avangarda na Clasic - ktoś robił ?
Z przodu musisz zmienić amory i sprężyny a z tyłu w nivo na jednej z dźwigienek jest śruba, którą popuszczasz i wydłużasz/skracasz dźwignię tak żeby pasowało wysokością do wysokości przodu. Po regulacji skręcasz mocno śrubę i wsio co masz do zrobienia żeby tył dźwignąć
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
Re: Zmiana zawieszenia z Avangarda na Clasic - ktoś robił ?
Jestem po takiej operacji. W praktyce z przodu wymieniasz sprężyny. Amortyzatory spokojnie wyrabiają od ava. Tył sam się podniesie i wypoziomuje auto. W teorii tak jak piszą przedmówcy...
WDB2102251A504586
Re: Zmiana zawieszenia z Avangarda na Clasic - ktoś robił ?
Tył sam się nie podniesie, on dalej będzie stać jak stał. Trzeba to na dźwigni wyregulować. Tył 'nie wie' jak wysoko stoi przód. Najlepiej wjechać na kanał tak żeby podłoga na której stoi samochód była wypoziomowana. Do bagażnika na podłogę poziomica i tą dźwignią tak regulować żeby był poziom
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
Re: Zmiana zawieszenia z Avangarda na Clasic - ktoś robił ?
Tył wie, że jest za nisko. Jak załadujesz bagażnik, to tył "siada" (w stosunku do przodu) i nivo go podnosi do poziomu. Jak przód pójdzie do góry (u mnie poszedł 8cm), to tył odbiera to analogicznie jak załadowanie bagażnika i poziomuje.benha pisze:Tył 'nie wie' jak wysoko stoi przód.
WDB2102251A504586
Re: Zmiana zawieszenia z Avangarda na Clasic - ktoś robił ?
Mylisz się, regulator wysokości jest podpięty do tylnego stabilizatora. Jak załadujesz coś do bagażnika stabilizator trochę się obkręca przez co podnosi dźwignię regulatora i tył idzie do góry, gdy tył sie podnosi stabilizator znowu się obkręca ale w drugą stronę, zamykając jednocześnie zawór regulatora. Jak podniesiesz przód musisz wydłużyć dźwignię która służy do regulacji wysokości tyłu tak żeby ten tył po prostu w swojej wyjściowej pozycji był wyżej. Jak podniesiesz przód, tylny stabilizator nie zmienia swojego położenia więc dźwignia regulatora dalej będzie w tej samej pozycji a co za tym idzie, wysokość tyłu też. Gdyby było tak jak mówisz, nie byłoby dźwigni z regulacją. Jak chcesz sobie to sprawdzić na swoje własne oczy, daj żabę pod sanki z przodu i lekko podnieś przód i odpal auto, tył nie zareaguje na to a wg tego co mówisz powinien się podnieść tak żeby był na równi z przodem
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
Re: Zmiana zawieszenia z Avangarda na Clasic - ktoś robił ?
Dziękuję za wyjaśnienia. Nie będę sprawdzał, wystarczy mi że u mnie tył sam się podniósł po podniesieniu przodu, choć obawiałem się że trzeba będzie ręcznie regulować. Widocznie mój samochód "nie wiedział" że nie powinien się podnieść po takiej operacji;) Założycielowi tematu pozostaje podnieść przód i zobaczyć co się stanie. Jeśli nic, to podniesie tył na regulacji, w końcu to jest najmniejszy problem.
WDB2102251A504586
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości