Ściąganie samochodu a zbieżność idealna ?
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 31 paź 2019, o 11:44
Ściąganie samochodu a zbieżność idealna ?
Witam,
Od dłuższego czasu mam problem z ściąganiem samochodu w prawą stronę (podczas jazdy na wprost przy szybszych prędkościach). Wine zrzuciłem na stare ogumienie i wyważenie, natomiast opony w tym sezonie wymieniłem na nowe oraz wyważyłem koła. Po tym zabiegu wydawało mi się że problem zniknął, samochodu już przestał myszkować, a że jeżdżę 80% po mieście to w moim odczuciu wymiana opon rozwiązała problem.
Niestety na trasie, na długiej prostej przy prędkości już ponad 100km/h zauważyłem delikatnie ściąganie w prawo... im szybciej tym bardziej jest to odczuwalne. Pojechałem zbadać geometrie, wyszła idealnie, na każdym kole wartość 0.9 natomiast serwisant powiedział że w moim przypadku kąty (te z przodu) są za duże... i że taka przypadłość mojego egzemplarza i on by to zostawił mimo że opony się nierównomiernie ścierają.
Jedyne co mi przychodzi do głowy to po wymianie opon wymieniałem również kielichy z przodu (przerdzewiałe) oraz z nimi od razu amortyzatory przednie... wiec może jest ten problem ? Pytanie czy da się te kąty na tyle ustawić aby samochód jechał na wprost ? W trasie jest to męczące jeżeli muszę ciągle kontrować kierownice w lewą stronę aby samochód mi nie ściągał...
Na koniec dodam że serwisant z geometrii powiedział że może "nawrócenie na poprawne kąty" może przewyższyć wartość w/w przeze mnie serwis amortyzatorów, kielichów itd.
Od dłuższego czasu mam problem z ściąganiem samochodu w prawą stronę (podczas jazdy na wprost przy szybszych prędkościach). Wine zrzuciłem na stare ogumienie i wyważenie, natomiast opony w tym sezonie wymieniłem na nowe oraz wyważyłem koła. Po tym zabiegu wydawało mi się że problem zniknął, samochodu już przestał myszkować, a że jeżdżę 80% po mieście to w moim odczuciu wymiana opon rozwiązała problem.
Niestety na trasie, na długiej prostej przy prędkości już ponad 100km/h zauważyłem delikatnie ściąganie w prawo... im szybciej tym bardziej jest to odczuwalne. Pojechałem zbadać geometrie, wyszła idealnie, na każdym kole wartość 0.9 natomiast serwisant powiedział że w moim przypadku kąty (te z przodu) są za duże... i że taka przypadłość mojego egzemplarza i on by to zostawił mimo że opony się nierównomiernie ścierają.
Jedyne co mi przychodzi do głowy to po wymianie opon wymieniałem również kielichy z przodu (przerdzewiałe) oraz z nimi od razu amortyzatory przednie... wiec może jest ten problem ? Pytanie czy da się te kąty na tyle ustawić aby samochód jechał na wprost ? W trasie jest to męczące jeżeli muszę ciągle kontrować kierownice w lewą stronę aby samochód mi nie ściągał...
Na koniec dodam że serwisant z geometrii powiedział że może "nawrócenie na poprawne kąty" może przewyższyć wartość w/w przeze mnie serwis amortyzatorów, kielichów itd.
E230 1997 (przedlift).
Re: Ściąganie samochodu a zbieżność idealna ?
A jak jedziesz lewym pasem jezdni to też sciaga w prawo ?
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
WDB2102251A584732
_______________________________________
- SuperBuster11
- Moderator
- Posty: 1029
- Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Ściąganie samochodu a zbieżność idealna ?
Na autostradzie czy na ekspresówce przeważnie powinien prosto jechać. Na niektórych krajowych też.
@mikolajE230
A sprężyny cale? Górne mocowania proste? Nie jest któraś strona samochodu niżej?
@mikolajE230
A sprężyny cale? Górne mocowania proste? Nie jest któraś strona samochodu niżej?
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 31 paź 2019, o 11:44
Re: Ściąganie samochodu a zbieżność idealna ?
Tak, sprężyny całe oraz nowe. Górne mocowania/kielichy też były wymienione na no nowe wiec zakładam że są proste... postaram się dokładnie sprawdzić czy któraś strona samochodu jest niżej.SuperBuster11 pisze: ↑6 sie 2020, o 09:21 @mikolajE230
A sprężyny cale? Górne mocowania proste? Nie jest któraś strona samochodu niżej?
E230 1997 (przedlift).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości