pytanie, Wachacz

Zawieszenie i układ kierowniczy

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
bonifacq
Posty: 2439
Rejestracja: 17 sty 2009, o 22:39
Lokalizacja: Wrocław

pytanie, Wachacz

Post autor: bonifacq »

Mam pytanie , czy trudno jest samemu wymienić przedni lewy górny wahacz??
Mercedes W210 2.2D BMW E39 525i BMW E60 525i
lysyzlota
VIP
Posty: 336
Rejestracja: 8 gru 2008, o 09:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: lysyzlota »

nie tak trudno. zależy od umiejętności i narzędzi
Jedyn zaleta przedniego napędu jest taka, że cofając masz tylny napęd

Co mnie nie zabija, to czyni mnie silniejszym - F.Nietzsche
Budyń W210
Posty: 92
Rejestracja: 24 lut 2008, o 17:34
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: pytanie, Wachacz

Post autor: Budyń W210 »

bonifacq pisze: czy trudno jest samemu wymienić przedni lewy górny wahacz??
Zdejmujesz koło, odkręcasz nakrętkę sworznia i ściągaczem rozłączasz wahacz od zwrotnicy. Pod maską silnika szukasz śruby mocującej wahacz do nadwozia (czasami trudno ją wyciągnąć po odkręceniu nakrętki) Trzeba jeszcze zdemontować górne mocowanie amortyzatora i pacjent jest na wierzchu.

Pozdr.
Vito 115 CDI 2005r.
Dobry Budyń zaczął służbę u nowych panów.
Awatar użytkownika
bodek
Posty: 26
Rejestracja: 19 maja 2008, o 09:23
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: bodek »

Ale zabawa zaczyna sie dopiero przy prawym...dzisiaj wymieniałem-rany boskie....Filtr powietrza out...elektryka pod puszka out...i strasznie marny dostęp do nakrętki górnego mocowania...ale dla chcącego nic trudnego.
W 210
E 220 D
Elegance
1997
manual
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

Od poniedzialku bede demontowal lewy gorny wahacz :kwasny:
Obadalem go stwierdzajac peknita badz skrzywiona srube w gornym mocowaniu??
( jest przekrzywiony na srubie z prawej strony, patrzac po zdemontowaniu kola, dokladnie wyjzdie po demontazu)

Obok tego ze, jest trudny dostep do sruby; ma ktos moze jakis szczegolny patent,"myk", co do demontazu?? :padam:
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
d1tomas
Posty: 792
Rejestracja: 27 gru 2014, o 21:14
Lokalizacja: Wiązów

Post autor: d1tomas »

Nie taki diabeł straszny jak go malują :przestraszony: Te śruby wychodzą lekko. Trochę więcej zabawy jest z prawej strony. Narzędzia to dwa młotki, klucz 16 i 15, płasko-oczkowy i nasadki z jedną przedłużką. Sam zabierałem się do tego jak pies do jeża, ale jest git. :hyhy:
vin WDB2100101A153256
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

d1tomas - dzieki za info.,a nade wszystko za deklaracje nadeslania mi owej sruby :padam:

Z tresci Twojego postu wynikaloby ze, klucz oczkowy zakladamy na nakretke od strony servo.
ale ja tam nie widze nakretki tylko gwint, co by oznaczalo brak owej nakretki, bub schowana jest ona
we wglebieniu, ale w takim przypadku (za cholere) nie daloby sie zalozyc zwyklego oczka??
W takim razie ex ante zakladam ze, poprzednik nakretki nie zalozyl?/ :kwasny:
(to idzie wywnoskowac po dlugosci gwintu na srubie )

Obadalem, ze od strony zbiornizcka spryskowego, po jego wyjeciu swobodnie wchodzi sztorcowy(chyba 15) z przedluzka gdzie swobodnie mozna operowac "treszczotka"
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
GracKa
Posty: 1046
Rejestracja: 20 sie 2014, o 23:22
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: GracKa »

na wahaczu górnym jest długa śruba która ma nakrętkę od strony kabiny a śrubę wyciąga się do zderzaka.

jeżeli nie masz tej nakrętki to ta śruba powinna wyjść z wahacza
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

GracKa pisze:na wahaczu górnym jest długa śruba która ma nakrętkę od strony kabiny a śrubę wyciąga się do zderzaka.

jeżeli nie masz tej nakrętki to ta śruba powinna wyjść z wahacza
.., a nie zauwazyles ze, ta sruba ma w czesci srodkowej gwint?
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
GracKa
Posty: 1046
Rejestracja: 20 sie 2014, o 23:22
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: GracKa »

Gawra, u mnie nie ma gwintu jest normalna śruba gdzie na jej końcu jest gwint w części środkowej jest gładkie
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

GracKa pisze:Gawra, u mnie nie ma gwintu jest normalna śruba gdzie na jej końcu jest gwint w części środkowej jest gładkie
A to ciekawe, bo gostek proponuje takie oto sruby?
http://allegro.pl/mercedes-w202-w210-sr ... 77462.html
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
GracKa
Posty: 1046
Rejestracja: 20 sie 2014, o 23:22
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: GracKa »

OoooOO może coś przeoczyłem

Co nie zmienia faktu że jak nie masz nakrętki to śruba powinna normalnie wyjść :)
d1tomas
Posty: 792
Rejestracja: 27 gru 2014, o 21:14
Lokalizacja: Wiązów

Post autor: d1tomas »

Tak jak mówiłem, jutro wysyłam. Już przygotowana leży w aucie :)
vin WDB2100101A153256
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

Dzieki wielkie :padam:

[ Dodano: 2015-08-22, 15:16 ]
Nowy wahacz zamontowany. Moja sruba okazala sie byc w nalezytym porzadku>Tak wiec, nadeslana mi sruba od d1tomas stala sie czescia zapasowa i tak jak otrzymalem ja bezplatnie od Kolegi d1tomas, tak przesle ja kazdemu potrzebujacemu rowniez bezplatnie : :padam:
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
tomek1309
Posty: 42
Rejestracja: 28 paź 2008, o 22:56
Lokalizacja: UK

Post autor: tomek1309 »

Witam, orientujecie sie z jaka sila dokreca sie gorna srube przedniego górnego wahacza i dolna przy "gałce" dolna chyba 60 kj jesli dobrze pamietam, ale wole sie upewnic..

99` w210 300td avantgarde
pozdr

[ Dodano: 2015-10-10, 13:38 ]
Wahacz góra do nadwozia 65 Nm, do zwrotnicy 45 Nm
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości