Pompa wspomagania układu kierowniczego-buczy
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Mam trochę inny problem, a właściwie jeszcze nie mam. Mianowicie, poci mi się z miejsc zaznaczonych na zdjęciu. Pierwszy wąż z lewej poci się przy tym metalowym zakończeniu, natomiast ten drugi jest cały mokry. Płynu nie ubywa bo kiedyś był stan i dzisiaj tak samo, na kresce 80 stopni. Da się to jakoś uszczelnić? Konieczna będzie wymiana przewodów czy jakichś oringów?
Re: Pompa wspomagania układu kierowniczego-buczy
Mam prawdopodobnie problem z pompą wspomagania. W aucie mam też nivo. Oczywiście wspomaganie i nivo na jednej pompie i jednym zbiorniczku. Generalnie działa idealnie, kierownica stawia lekki opór ale i tak idzie kręcić palcem, zawieszenie tez dostaje odpowiednie ciśnienie bo podczas ruszania zaworem nivo koło mostu auto wręcz skacze, gdy zawór jest podpięty pod stabilizator, po obciążeniu bagażnika, kilka sekund po odpaleniu silnika ładnie się podnosi więc fizycznie pompa jest sprawna. Problem pojawia się podczas jazdy z włączoną klimatyzacją, nie zawsze on występuje ale jest bardzo bardzo często, zawsze jak się minie okolice 2tys obrotów. Po kilku sekundach pojawia się bardzo głośny dźwięk przypominający odgłos wiercenia w ścianie z włączonym udarem, nie idzie tego nie usłyszeć. Idzie to też wyłapać na postoju gdy potrzyma się chwile go powyżej 2tys obrotów przy włączonej klimatyzacji, ten odgłos jest strasznie głośny przy otwartej masce wręcz uszy od tego bolą. Gdy klimatyzacja jest wyłączona to obojętnie czy mam 2tys czy 6tys obrotów, nic nie słychać. Myślałem że to sprężarka od klimy ale pojechałem do serwisu, koleś posłuchał, pomacał i powiedział że to pompa wspomagania a nie sprężarka. Tłumaczył to tym że sprężarka jest obok (a raczej od razu nad) pompą wspomagania i po włączeniu klimatyzacji pasek dostaje większy opór i pompa wspomagania dostaje bardziej po dupie bo jest na rogu i dostaje duże obciążenie. Pasek i ten cały amortyzator przy napinaczu są nowe. Idzie tą pompę jakoś naprawić skoro działa poprawnie a zaczyna trzaskać gdy silnik ma więcej jak 2tys obrotów przy włączonej klimatyzacji? Czy to może coś innego jak pompa wspomagania? Jest jakiś sposób żeby się upewnić czy to to?
Bardzo proszę o pomoc, nie chcę niepotrzebnie wywalać tyle kasy na pompę, żeby potem się okazało że odgłos dalej występuje
Z góry dziękuję
Bardzo proszę o pomoc, nie chcę niepotrzebnie wywalać tyle kasy na pompę, żeby potem się okazało że odgłos dalej występuje
Z góry dziękuję
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
Re: Pompa wspomagania układu kierowniczego-buczy
Ale ściema. Po dupie to dostaje silnik, a nie pompa. Obciążenie pompy wzrasta przy kręceniu kierownicą, najbardziej w skrajnych położeniach skręconych kół. Do sprawdzenia łożysko na sprężarce od strony elektromagnesu.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
WDB2100062B427953
Re: Pompa wspomagania układu kierowniczego-buczy
Czyli jadę do innego warsztatu żeby mi to sprawdzili niby zajmują się tylko klimą ale widzę że i u mnie i u kuzyna co ma popularnego jak by nie było passata b5 zdupczyli sprawę więc nie mam co już do nich jeździć, ew tylko po to żeby powiedzieć im co o nich myślę... Generalnie w autach (w domu są 3) to wszystko sam robię do klimy trzeba m. Ile mniej więcej kosztuje wymiana tego łożyska? Idzie to samemu zrobić czy trzeba mieć prasę? Idzie to jakoś sprawdzić? Luzu jako takiego nigdzie nie zauważyłem jak pasek był wyciągnięty.
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
Re: Pompa wspomagania układu kierowniczego-buczy
Luzu może nie być, gdy łożysko jest przytarte.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
WDB2100062B427953
Re: Pompa wspomagania układu kierowniczego-buczy
Ewidentnie walnęło łożysko. Ja tak miałem,dobrze że miałem blisko do chaty. Jak jechałem do mechanika to już latało na boki. Odnośnie wymiany łożyska to robią to wyłącznie pasjonaci. Ja wymieniłem pompe -520 zł :-( Pozdrawiam
Re: Pompa wspomagania układu kierowniczego-buczy
Zdjąłem dziś pasek żeby sobie to obmacać jeszcze raz ii na kole z spręzarki jest luz góra 0,5mm więc to będzie to. A co do łożyska to z tego co się dowiedziałem to jest roboty na 30min ii łożysko kosztuje koło 40zl ew jak się nie chce człowiek bawić to za około 200-250zl jest nowe kompletne koło ze sprzęgłem więc wydaje mi sie że warto wymienić tylko to koło pasowe a nie całą sprężarkę, nie trzeba potem juz jej nabijać :> odkręcić jedną śrubę, wymienić część i ją spowrotem zakręcić :p (o ile to działa tak jak się dowiedziałem )
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
Re: Pompa wspomagania układu kierowniczego-buczy
Koło pasowe sprężarki kręci się cały czas po włączeniu silnika i jest łożyskowane. Dopiero po włączeniu klimatyzacji zaskakuje elektromagnes i łączy napęd tego koła z wirnikiem sprężarki, który też jest osadzony na osobnych łożyskach. Trudno powiedzieć, które łożysko jest wybite. Musisz sam to obadać. Samo koło napędowe z elektromagnesem da się zdjąć bez ruszania sprężarki.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
WDB2100062B427953
Re: Pompa wspomagania układu kierowniczego-buczy
Nic nie rozumiem. Czytam o wspomaganiu i pompie,a sprawdzacie sprężarkę klimatyzacji. Gdzie Rzym ....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości