Płyn wspomagania

Zawieszenie i układ kierowniczy

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
rywal2000
Posty: 350
Rejestracja: 28 lut 2013, o 18:57
Lokalizacja: Częstochowa

Płyn wspomagania

Post autor: rywal2000 »

Cześć Panowie !

Mam prośbę, mianowicie o łopatologiczne wytłumaczenie jak przepłukać układ wspomagania, chce wymienić płyn na nowy, a nie chcę mieszać.

Sedan, wiadomo bez nivo ten płyn będzie ok ? - http://www.abc-auto.sklep.pl/oleje-prze ... -atf-.html

Za pomoc pochwałka :super:
Awatar użytkownika
benha
Posty: 877
Rejestracja: 15 mar 2016, o 00:35
Lokalizacja: Rybnik

Re: Płyn wspomagania

Post autor: benha »

Samo wspomaganie to chyba wystarczy wyjąć powrót do zbiorniczka a to co zaciąga wsadzić do pojemnika z nowym płynem (jeżeli nowy płyn nie ucieknie z normalnego zbiorniczka w aucie to można tam go wlać ale trzeba pamiętać o tym żeby powrót był wyciągnięty). Odpalić auto i kręcić kierownicą w lewo i prawo do maksymalnego skręcenia kół tak długo aż zacznie lecieć z powrotu nowy płyn, ważne żeby przynajmniej kilka razy skręcić na max koła w jedną i drugą stronę, tak żeby wywalić stary płyn z magla i żeby wszedł nowy, nawet jeżeli będzie lecieć nowy płyn to te kilka razy bym skręcił kołami żeby mieć pewność że układ jest czysty. Potem założyć spowrotem powrót do zbiorniczka, uzupełnić płyn i znowu na postoju poskręcać na max w lewo i prawo kilka razy celem usunięcia powietrza z układu jeżeli by się dostało. Po tym skontrolować stan płynu i jazda :P Tak przynajmniej ja bym zrobił no :D Sprawa trochę się komplikuje jeżeli na tej samej pompce jest nivo. Nie bać się tego że kilka sekund pompa będzie chodzić na sucho, nic jej nie powinno się stać. U mnie w W124 pompka od zawieszenia chodziła kilka miesięcy na sucho i dalej działa jak ma działać więc zakładając nawet gorsze wykonanie w W210 i nowszych to te kilka sekund nic jej nie powinno zrobić.
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: Płyn wspomagania

Post autor: Muniek »

benha, zauważyłeś jakąś różnicę w działaniu układu?
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
benha
Posty: 877
Rejestracja: 15 mar 2016, o 00:35
Lokalizacja: Rybnik

Re: Płyn wspomagania

Post autor: benha »

Jak spuszczałem olej to sam w sobie był czysty, wymieniałem go tak o profilaktycznie. Żadnej zmiany nie zauważyłem, tak jak lekko chodziło tak dalej lekko chodzi. Ważne żeby pamiętać o tym filtrze bo on może ograniczać przepływ oleju przez co samo wspomaganie może słabiej działać. Z tego co pamiętam to ten filtr kosztował koło 50zł. Znazałem jeszcze taki filmik https://www.youtube.com/watch?v=fLC3qdzoapE. Co prawda to jakiś VAG ale zasadza działania podobna. On to tutaj robi na zgaszonym silniku i dlatego szuka najniższego punktu w układzie, u siebie robiłem to na odpalonym silniku. Zasysał sobie nowego płynu a stary wypluwał. Inspirowałem się przy tym dynamiczną metodą wymiany oleju w skrzyni :P
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
Awatar użytkownika
rywal2000
Posty: 350
Rejestracja: 28 lut 2013, o 18:57
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Płyn wspomagania

Post autor: rywal2000 »

Dzięki bardzo za sugestię :D

Ten płyn który podałem w linku będzie odpowiedni? wyczytałem tu na forum że do auta bez nivo ma być płyn febi o normie 236.3, ten niby taki jest ale wolę się upewnić :D
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: Płyn wspomagania

Post autor: rr6 »

benha pisze:Ważne żeby pamiętać o tym filtrze bo on może ograniczać przepływ oleju przez co samo wspomaganie może słabiej działać.
W którym miejscu jest ten filtr? Oczywiście w wersji bez nivo.
Awatar użytkownika
benha
Posty: 877
Rejestracja: 15 mar 2016, o 00:35
Lokalizacja: Rybnik

Re: Płyn wspomagania

Post autor: benha »

Jeśli dobrze pamiętam to w wersjach bez nivo jest on tak jakby na dnie zbiorniczka tak samo jak to było w W124. Co do oleju to nie pamiętam jaki tam szedł.
Załączniki
W124.jpg
filtr
filtr
871-9611-large.jpg (16.09 KiB) Przejrzano 7735 razy
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
Kuler
Posty: 234
Rejestracja: 25 lut 2010, o 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Płyn wspomagania

Post autor: Kuler »

czy dostęp do tego filtra wspomagania jest po odkręceniu korka wlewu, czy trzeba demontować pompę ? Ta fotka powyżej jest chyba z W202, ten zbiorniczek inaczej wygląda, w W210 jest czarny, plastikowy i kwadratowy :P dlatego pytam :D
W210 Elegance 1996r, E230 lpg KME, ASB NrVin WDB2100371A068674 + klima man. - uszcześliwiłem qmpla ;)
W210 Elegance 2000r, E220 cdi, ASB, Nr Vin WDB2100061B276748
Awatar użytkownika
benha
Posty: 877
Rejestracja: 15 mar 2016, o 00:35
Lokalizacja: Rybnik

Re: Płyn wspomagania

Post autor: benha »

Te metalowe zbiorniczki też występowały w W210, jak wygląda wymiana filtra i czy wgl jest przy plastikowym zbiorniczku to nie mam pojęcia, nie grzebałem jeszcze przy takiej pompie z tym zbiorniczkiem
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
Kuler
Posty: 234
Rejestracja: 25 lut 2010, o 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Płyn wspomagania

Post autor: Kuler »

U mnie pompa wygląda tak jak ta poniżej. Teraz pytanie - jak dostać się do filtra? po odkręceniu korka widać chyba ten filtr, ale jakby miał większą średnicę niż sam otwór. Ktoś może pomóc jak go wyciągnąć ?
Załączniki
pompa_wspomagania_w210.jpg
pompa_wspomagania_w210.jpg (23.76 KiB) Przejrzano 7694 razy
W210 Elegance 1996r, E230 lpg KME, ASB NrVin WDB2100371A068674 + klima man. - uszcześliwiłem qmpla ;)
W210 Elegance 2000r, E220 cdi, ASB, Nr Vin WDB2100061B276748
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Re: Płyn wspomagania

Post autor: Gawra »

W tej na foto, filtr nie wystepuje.
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
Jarcyn
Posty: 30
Rejestracja: 17 sie 2012, o 17:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Płyn wspomagania

Post autor: Jarcyn »

Kuler pisze:U mnie pompa wygląda tak jak ta poniżej. Teraz pytanie - jak dostać się do filtra? po odkręceniu korka widać chyba ten filtr, ale jakby miał większą średnicę niż sam otwór. Ktoś może pomóc jak go wyciągnąć ?
Wymieniam przewody w takiej pompie i zdziwiło mnie to iż w otworze był oring i na przewodzie.
E250 2,5d AVANTGARDE
WDB2100101A431671
Harcerz
Posty: 6
Rejestracja: 7 mar 2020, o 19:32

Re: Płyn wspomagania

Post autor: Harcerz »

Ile plynu potrzeba do przepłukania i wymiany w kombi?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości