NIVO PYTANIE

Zawieszenie i układ kierowniczy

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Można jeszcze zweryfikować sprawność amortyzatora układu kierowniczego, bo on w dużej mierze niweluje efekt ciągnięcia kolein, o ile jest sprawny... Gdy jest zużyty koleiny czuć dużo bardziej...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Muszę Cię rozczarować, z uwagi na to, że W210 ma maglownicę, taka część w niej nie występuje.Występuje w samochodach z kolumną kulkową np.W124, W123 i in.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

A to fakt. Przeoczyłem, że to forum w210 ;-)
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Mnie też się to zdarza.Za dużo for MB.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Arek w 210
Posty: 3
Rejestracja: 8 lis 2009, o 07:51
Lokalizacja: Hetmanow

Post autor: Arek w 210 »

Witam. mam pytanie gdzie znajduje sie pompa NIVO ??
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Arek w 210 pisze:gdzie znajduje sie pompa NIVO ??
Zapewne w tandemie z pompą wspomagania układu kierowniczego...
O ile kolega ma kombi. Nick zawierający symbol w210 na to nie wskazuje, bo kombi, to oznaczenie s210 :idea:
Prawda jest też, że w sedanach na życzenie też montowano NIVO...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
jakobs66
Posty: 129
Rejestracja: 19 lut 2010, o 09:55
Lokalizacja: Sopot

Post autor: jakobs66 »

noc pisze:Witamy. Zapraszamy przy okazji do "przywitalni".
Efekt o którym wspominasz nie ma nic wspólnego z "nivo".To rozstaw kół powoduje że boki opon zaczepiają o krawędzie kolein i usiłują wyrwać Ci kierownicę z rąk.
Jest kilka sposobów na uniknięcie tego zjawiska.Omijać drogi z koleinami, zmienić auto na takie, które ma taki rozstaw kół jak koleiny, zmienić opony na bardzo wąskie, przesiąść się na pojazd gąsienicowy.A serio, nic na to nie poradzisz, takie mamy drogi. :mrgreen:
moim skromnym zdaniem...tobym sprawdził geometrię zawieszenia.

[ Dodano: 2010-03-02, 21:05 ]
jjankiello pisze:kombi, to oznaczenie s210
to jakieś forum'owe oznaczenie? bo w brief'ie mam 210K
S210 2.7CDI '01 wcześniej W210 300TDT'99,W:116,123,124,126,201,202,vito,sprinter
WDB2100161B347490
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

S210 to wewnątrz/fabryczne oznaczenie kombi W210.Kodując stacyjkę czy licznik czy bak, używasz tego prostego oznaczenia.Gdyby było Coupe210 miałoby oznaczenie C210.
W-wagen. S-station wagen.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Arek w 210
Posty: 3
Rejestracja: 8 lis 2009, o 07:51
Lokalizacja: Hetmanow

Post autor: Arek w 210 »

Witam. mam takie pytanko jak sie odpowietrza uklad NIVO i zauwarzylem ze tylnie tarcze hamulcowe maja rdze jak by nie hamowaly a widze ze plyn jest ten sam jak z NIVO. SOORY za bledy ale dopiero od 1 roku jestem w polsce. POZDRAWIAM

S210 Kompressor
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

"Nivo" ma olej w układzie.Układ hamulcowy płyn.Nie mają ze sobą nic wspólnego.
Rdza na tylnych tarczach to najczęściej objaw zardzewiałych prowadnic tylnych zacisków lub stojących (zardzewiałych) tłoczków hamulcowych.
Procedura odpowietrzenia "Nivo" nie jest ciekawa i najczęściej zbędna.Radzę zlecić ją dobremu
warsztatowi.W tym układzie jest b.wysokie ciśnienie, a czasem trzeba je jeszcze podnieść.
W naszych MB pękają przewody (korozja)i akumulatory ciśnienia (ze starości).Przebywanie wtedy w sąsiedztwie takiego elementu grozi poważnym wypadkiem.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
s210
Posty: 116
Rejestracja: 17 lut 2010, o 08:36
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: s210 »

któryś z kolegów opisywał sytuację, że załadował sporo do bagażnika, następnie odpalił auto i słyszał ewidentne syczenie. odpowiedzieliście że to może wina przeładowania.
wczoraj miałem identyczny objaw, do baku nalałem pod korek, na tylnej kanapie żona i dzieciaki. w bagażniku może z 20kg. Syczenie było słyszalne z tylnej kanapy, przez powiedzmy godzinkę. Potem auto zgasiłem, po paru godzinach jechaliśmy znowu, i już cisza. Pytanie, czy to normalne? czy trzeba coś z tym robić? a jeżeli trzeba robić, to na co stawiacie?
s210 290td
WDB2102171A731406
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Sprawdź olej w zbiorniku pod maską.Jeżeli OK to nie masz się czym przejmować.Usterka to przycięty zaworek w regulatorze nad dyfrem.Czasem to się zdarza.Pomaga lekkie stuknięcie
młotkiem.U Ciebie już sam się odciął.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
elegance
Posty: 758
Rejestracja: 7 lut 2009, o 23:24
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: elegance »

A ja mam pytanie. Ostatnio miałem przy minimum oleju i dolewałem i nalałem troszkę ponad MAX. Można tak zostawić czy lepiej kupić jakąś strzykawkę i "wyciągnąć" nadmiar?
Mercedes-Benz W210 E290TD 1997r. Automat Kombi Elegance x 2 :)

Na GG często niewidoczny :)

viewtopic.php?t=10309
chunjae
Posty: 9
Rejestracja: 15 paź 2010, o 18:35
Lokalizacja: Białogard

Post autor: chunjae »

Witam, zalozylem juz podobny temat, ale malo tam sie dowiedzialem, tutaj wyczytalem wiecej. Teraz kiedy troche poczytalem forum jestem nieco "madrzejszy" ale i tak w dalszym ciagu ze mnie laik. :(

Opisze swoj problem jeszcze raz - tyl auta lata mi jak pilka, gora dol. Dodam ze mialem nieszczelny stabilizator przy uszczelce - co dokrecilem i teraz jest sucho. Ubywal mi plyn od wspomagania ze zbiorniczka wyrownawczego i teraz wiem ze to bylo ogromnym bledem, ale dolewalem obojetnie jaki plyn, do ukladu wspomagania. teraz widze ze plyny mam ponizej minimum. Mialem przyjemosc jazdy inna E klasa, i dodam ze moje wspomaganie przy tamtej jest jak w maluchu. Czy koniecznie poszly mi gruszki ze skacze mi auto gora dol gora dol. czy moze byc problem z plynem? Jesli tak to prosilbym o dokladny opis jak wymienic plyn - juz napisalem ze jestem laikiem wiec prosilbym prostym jezykiem. No i kwestia jeszcze jedna, nie jestem pewien czy mam to NIVO. No fakt faktem wydaje mi sie ze tak , ale nie znam sie na tym zeby stwierdzic to na 100%. I kwestia jeszcze jedna,
byc moze mam nieodpowietrzony uklad, i czy da sie to zrobic na podnosniku? I prosze o dokladny opis jak to zrobic, gdzie znajduje sie ten odpowietrznik? Z gory dziekuje i przepraszam jesli ktos mial identyczny problem i byl on opisany, ale nie moge tego znalezcc. pozdrawiam.


btw. jesli ktos moglby mi podac nazwe plynu jaki musze kupic, zeby zalac, i czy jakos plynu ma wplyw na to jak dziala mi wspomaganie kierownicy? - bo chodzi mi naprawde ciezko. W sklepie powiedzieli mi ze tylko kolor plynu ma znaczenie - a ja ze nie znam sie na mechanice i od niedawna ogolnie zaczynam powoli interesowac sie sam, co dzieje sie z moim autem, rezultat jest jaki jest....;/
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

chunjae, rozumiem, że raczkujesz, ale na forum jest naprawdę dużo informacji.

Czy masz NIVO? Po pierwsze: viewtopic.php?t=5578 :!:
Kombi? Daj VIN.

Odpowietrzanie? W tym temacie, stronę wcześniej jjankielo elagancko opisuje:
jjankiello pisze:Po prostu montujesz amorek i odpowietrzasz, tak jak zwykle się to robi, czyli:
1. Odpalasz auto i czekasz chwilę, aż się tył podniesie.
2. Popuszczasz odpowietrznik (znajdziesz łatwo, typowy odpowietrznik, jak w hamulcach) i gdy auto opadnie przy jednoczesnym wylatywaniu bąbelków z płynem, zakręcasz.
3. Po ok. minucie powtarzasz pkt 2.
4. Powtarzasz tyle razy, aż przestanie lecieć powietrze.

WAŻNE: Bagażnik trzeba przy tym dociążyć masą ok. trzech dorosłych osób albo workami z piaskiem o masie ca. 200kg. Może być też cement, klej do płytek, nawóz sztuczny etc., etc. ;-)
chunjae pisze:nazwe plynu
JEŻELI masz NIVO, to lejesz oryginał (kod na korku zbiorniczka wyrównawczego) lub (chyba) Febi 21648.

Swoją drogą też mam głuche pukanie przy najeżdżaniu na nierówności. Załadowane 200kg na dołkach auto buja się jeszcze przez 10s po wjechaniu na równą drogę :mrgreen:

Delikatnie chyba ubywa mi płynu. Nie wiem czy wymienić sobie płyn, czy od razu kupić gruszki. Najpierw jednak i tak muszę sprawdzić, czy są dobrze przykręcone. Co i tak nie zmienia faktu, że auto odbija się jak piłka.
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości