NIVO PYTANIE
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Można jeszcze zweryfikować sprawność amortyzatora układu kierowniczego, bo on w dużej mierze niweluje efekt ciągnięcia kolein, o ile jest sprawny... Gdy jest zużyty koleiny czuć dużo bardziej...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Muszę Cię rozczarować, z uwagi na to, że W210 ma maglownicę, taka część w niej nie występuje.Występuje w samochodach z kolumną kulkową np.W124, W123 i in.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 8 lis 2009, o 07:51
- Lokalizacja: Hetmanow
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Zapewne w tandemie z pompą wspomagania układu kierowniczego...Arek w 210 pisze:gdzie znajduje sie pompa NIVO ??
O ile kolega ma kombi. Nick zawierający symbol w210 na to nie wskazuje, bo kombi, to oznaczenie s210

Prawda jest też, że w sedanach na życzenie też montowano NIVO...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
moim skromnym zdaniem...tobym sprawdził geometrię zawieszenia.noc pisze:Witamy. Zapraszamy przy okazji do "przywitalni".
Efekt o którym wspominasz nie ma nic wspólnego z "nivo".To rozstaw kół powoduje że boki opon zaczepiają o krawędzie kolein i usiłują wyrwać Ci kierownicę z rąk.
Jest kilka sposobów na uniknięcie tego zjawiska.Omijać drogi z koleinami, zmienić auto na takie, które ma taki rozstaw kół jak koleiny, zmienić opony na bardzo wąskie, przesiąść się na pojazd gąsienicowy.A serio, nic na to nie poradzisz, takie mamy drogi. :mrgreen:
[ Dodano: 2010-03-02, 21:05 ]
to jakieś forum'owe oznaczenie? bo w brief'ie mam 210Kjjankiello pisze:kombi, to oznaczenie s210
S210 2.7CDI '01 wcześniej W210 300TDT'99,W:116,123,124,126,201,202,vito,sprinter
WDB2100161B347490
WDB2100161B347490
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
S210 to wewnątrz/fabryczne oznaczenie kombi W210.Kodując stacyjkę czy licznik czy bak, używasz tego prostego oznaczenia.Gdyby było Coupe210 miałoby oznaczenie C210.
W-wagen. S-station wagen.
W-wagen. S-station wagen.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 8 lis 2009, o 07:51
- Lokalizacja: Hetmanow
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
"Nivo" ma olej w układzie.Układ hamulcowy płyn.Nie mają ze sobą nic wspólnego.
Rdza na tylnych tarczach to najczęściej objaw zardzewiałych prowadnic tylnych zacisków lub stojących (zardzewiałych) tłoczków hamulcowych.
Procedura odpowietrzenia "Nivo" nie jest ciekawa i najczęściej zbędna.Radzę zlecić ją dobremu
warsztatowi.W tym układzie jest b.wysokie ciśnienie, a czasem trzeba je jeszcze podnieść.
W naszych MB pękają przewody (korozja)i akumulatory ciśnienia (ze starości).Przebywanie wtedy w sąsiedztwie takiego elementu grozi poważnym wypadkiem.
Rdza na tylnych tarczach to najczęściej objaw zardzewiałych prowadnic tylnych zacisków lub stojących (zardzewiałych) tłoczków hamulcowych.
Procedura odpowietrzenia "Nivo" nie jest ciekawa i najczęściej zbędna.Radzę zlecić ją dobremu
warsztatowi.W tym układzie jest b.wysokie ciśnienie, a czasem trzeba je jeszcze podnieść.
W naszych MB pękają przewody (korozja)i akumulatory ciśnienia (ze starości).Przebywanie wtedy w sąsiedztwie takiego elementu grozi poważnym wypadkiem.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
któryś z kolegów opisywał sytuację, że załadował sporo do bagażnika, następnie odpalił auto i słyszał ewidentne syczenie. odpowiedzieliście że to może wina przeładowania.
wczoraj miałem identyczny objaw, do baku nalałem pod korek, na tylnej kanapie żona i dzieciaki. w bagażniku może z 20kg. Syczenie było słyszalne z tylnej kanapy, przez powiedzmy godzinkę. Potem auto zgasiłem, po paru godzinach jechaliśmy znowu, i już cisza. Pytanie, czy to normalne? czy trzeba coś z tym robić? a jeżeli trzeba robić, to na co stawiacie?
wczoraj miałem identyczny objaw, do baku nalałem pod korek, na tylnej kanapie żona i dzieciaki. w bagażniku może z 20kg. Syczenie było słyszalne z tylnej kanapy, przez powiedzmy godzinkę. Potem auto zgasiłem, po paru godzinach jechaliśmy znowu, i już cisza. Pytanie, czy to normalne? czy trzeba coś z tym robić? a jeżeli trzeba robić, to na co stawiacie?
s210 290td
WDB2102171A731406
WDB2102171A731406
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Sprawdź olej w zbiorniku pod maską.Jeżeli OK to nie masz się czym przejmować.Usterka to przycięty zaworek w regulatorze nad dyfrem.Czasem to się zdarza.Pomaga lekkie stuknięcie
młotkiem.U Ciebie już sam się odciął.
młotkiem.U Ciebie już sam się odciął.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
A ja mam pytanie. Ostatnio miałem przy minimum oleju i dolewałem i nalałem troszkę ponad MAX. Można tak zostawić czy lepiej kupić jakąś strzykawkę i "wyciągnąć" nadmiar?
Mercedes-Benz W210 E290TD 1997r. Automat Kombi Elegance x 2 
Na GG często niewidoczny
viewtopic.php?t=10309

Na GG często niewidoczny

viewtopic.php?t=10309
Witam, zalozylem juz podobny temat, ale malo tam sie dowiedzialem, tutaj wyczytalem wiecej. Teraz kiedy troche poczytalem forum jestem nieco "madrzejszy" ale i tak w dalszym ciagu ze mnie laik.
Opisze swoj problem jeszcze raz - tyl auta lata mi jak pilka, gora dol. Dodam ze mialem nieszczelny stabilizator przy uszczelce - co dokrecilem i teraz jest sucho. Ubywal mi plyn od wspomagania ze zbiorniczka wyrownawczego i teraz wiem ze to bylo ogromnym bledem, ale dolewalem obojetnie jaki plyn, do ukladu wspomagania. teraz widze ze plyny mam ponizej minimum. Mialem przyjemosc jazdy inna E klasa, i dodam ze moje wspomaganie przy tamtej jest jak w maluchu. Czy koniecznie poszly mi gruszki ze skacze mi auto gora dol gora dol. czy moze byc problem z plynem? Jesli tak to prosilbym o dokladny opis jak wymienic plyn - juz napisalem ze jestem laikiem wiec prosilbym prostym jezykiem. No i kwestia jeszcze jedna, nie jestem pewien czy mam to NIVO. No fakt faktem wydaje mi sie ze tak , ale nie znam sie na tym zeby stwierdzic to na 100%. I kwestia jeszcze jedna,
byc moze mam nieodpowietrzony uklad, i czy da sie to zrobic na podnosniku? I prosze o dokladny opis jak to zrobic, gdzie znajduje sie ten odpowietrznik? Z gory dziekuje i przepraszam jesli ktos mial identyczny problem i byl on opisany, ale nie moge tego znalezcc. pozdrawiam.
btw. jesli ktos moglby mi podac nazwe plynu jaki musze kupic, zeby zalac, i czy jakos plynu ma wplyw na to jak dziala mi wspomaganie kierownicy? - bo chodzi mi naprawde ciezko. W sklepie powiedzieli mi ze tylko kolor plynu ma znaczenie - a ja ze nie znam sie na mechanice i od niedawna ogolnie zaczynam powoli interesowac sie sam, co dzieje sie z moim autem, rezultat jest jaki jest....;/

Opisze swoj problem jeszcze raz - tyl auta lata mi jak pilka, gora dol. Dodam ze mialem nieszczelny stabilizator przy uszczelce - co dokrecilem i teraz jest sucho. Ubywal mi plyn od wspomagania ze zbiorniczka wyrownawczego i teraz wiem ze to bylo ogromnym bledem, ale dolewalem obojetnie jaki plyn, do ukladu wspomagania. teraz widze ze plyny mam ponizej minimum. Mialem przyjemosc jazdy inna E klasa, i dodam ze moje wspomaganie przy tamtej jest jak w maluchu. Czy koniecznie poszly mi gruszki ze skacze mi auto gora dol gora dol. czy moze byc problem z plynem? Jesli tak to prosilbym o dokladny opis jak wymienic plyn - juz napisalem ze jestem laikiem wiec prosilbym prostym jezykiem. No i kwestia jeszcze jedna, nie jestem pewien czy mam to NIVO. No fakt faktem wydaje mi sie ze tak , ale nie znam sie na tym zeby stwierdzic to na 100%. I kwestia jeszcze jedna,
byc moze mam nieodpowietrzony uklad, i czy da sie to zrobic na podnosniku? I prosze o dokladny opis jak to zrobic, gdzie znajduje sie ten odpowietrznik? Z gory dziekuje i przepraszam jesli ktos mial identyczny problem i byl on opisany, ale nie moge tego znalezcc. pozdrawiam.
btw. jesli ktos moglby mi podac nazwe plynu jaki musze kupic, zeby zalac, i czy jakos plynu ma wplyw na to jak dziala mi wspomaganie kierownicy? - bo chodzi mi naprawde ciezko. W sklepie powiedzieli mi ze tylko kolor plynu ma znaczenie - a ja ze nie znam sie na mechanice i od niedawna ogolnie zaczynam powoli interesowac sie sam, co dzieje sie z moim autem, rezultat jest jaki jest....;/
chunjae, rozumiem, że raczkujesz, ale na forum jest naprawdę dużo informacji.
Czy masz NIVO? Po pierwsze: viewtopic.php?t=5578
Kombi? Daj VIN.
Odpowietrzanie? W tym temacie, stronę wcześniej jjankielo elagancko opisuje:
Swoją drogą też mam głuche pukanie przy najeżdżaniu na nierówności. Załadowane 200kg na dołkach auto buja się jeszcze przez 10s po wjechaniu na równą drogę :mrgreen:
Delikatnie chyba ubywa mi płynu. Nie wiem czy wymienić sobie płyn, czy od razu kupić gruszki. Najpierw jednak i tak muszę sprawdzić, czy są dobrze przykręcone. Co i tak nie zmienia faktu, że auto odbija się jak piłka.
Czy masz NIVO? Po pierwsze: viewtopic.php?t=5578

Kombi? Daj VIN.
Odpowietrzanie? W tym temacie, stronę wcześniej jjankielo elagancko opisuje:
jjankiello pisze:Po prostu montujesz amorek i odpowietrzasz, tak jak zwykle się to robi, czyli:
1. Odpalasz auto i czekasz chwilę, aż się tył podniesie.
2. Popuszczasz odpowietrznik (znajdziesz łatwo, typowy odpowietrznik, jak w hamulcach) i gdy auto opadnie przy jednoczesnym wylatywaniu bąbelków z płynem, zakręcasz.
3. Po ok. minucie powtarzasz pkt 2.
4. Powtarzasz tyle razy, aż przestanie lecieć powietrze.
WAŻNE: Bagażnik trzeba przy tym dociążyć masą ok. trzech dorosłych osób albo workami z piaskiem o masie ca. 200kg. Może być też cement, klej do płytek, nawóz sztuczny etc., etc. ;-)
JEŻELI masz NIVO, to lejesz oryginał (kod na korku zbiorniczka wyrównawczego) lub (chyba) Febi 21648.chunjae pisze:nazwe plynu
Swoją drogą też mam głuche pukanie przy najeżdżaniu na nierówności. Załadowane 200kg na dołkach auto buja się jeszcze przez 10s po wjechaniu na równą drogę :mrgreen:
Delikatnie chyba ubywa mi płynu. Nie wiem czy wymienić sobie płyn, czy od razu kupić gruszki. Najpierw jednak i tak muszę sprawdzić, czy są dobrze przykręcone. Co i tak nie zmienia faktu, że auto odbija się jak piłka.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość