NIVO PYTANIE

Zawieszenie i układ kierowniczy

Moderatorzy: fabek, zibi2210, SuperBuster11

DNL16
Posty: 2
Rejestracja: 11 gru 2018, o 10:37

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: DNL16 »

O co chodzi kurcze u mnie gdy płyn spuscilem by wlać nowy to nawet nie opuścił się nic... Pomocy skacze auto i ma głuche odgłosy przy pokonywaniu ubytków w jezdni. Czytam czytam i już zglupialem...
mikolaj
Posty: 14
Rejestracja: 20 kwie 2017, o 21:47
Lokalizacja: Wrocław

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: mikolaj »

Koledzy - również piszę z problemem z tylnim zawieszeniem (NIVO) w moim kombiaku W210

Pół roku temu regenerowałem pompę od wspomagania, a 2 miesiące temu odstawiłem auto do warsztatu celem wymiany przewodów hamulcowych na nowe - przy okazji wymieniono przewody sztywne od NIVO (skorodowały) oraz tylne wahacze, uszczelnienia wału , przegub elastyczny wału oraz naprawiono tylną belkę .

Po naprawie auto jeździło super. Odstawiłem je na dwa tygodnie ze względu na wyjazd i po powrocie zdziwienie. Autem jedzie się jak taczką - głowa na nierównościach wali o sufit i tył jakby był kauczukowy - skacze jak głupi na nierównościach - zero amortyzacji. Auto stoi ładnie, wysoko - nie opada.

Zauważyłem, że w zbiorniczku płynu od NIVO jego stan jest znacznie poniżej minimum.

Po telefonie do warsztatu gdzie była robiona ostatnia robota usłyszałem, że być może układ "wciągnął" płyn - rada - dolać do maksimum i obserwować.

Kupiłem dzisiaj taki sam płyn jaki dolany po wymianie przewodów NIVO (Febi 21648) - weszło 0,7 l (jest na maksimum teraz) - wsiadłem do auta - dalej to samo - zero amortyzacji z tyłu.

Teraz pytanie z mojej strony - czy brak amortyzacji może być spowodowany zapowietrzeniem układu ? (0,7 l ubytku to jednak b. duży ubytek) Czy po wymianie przewodów NIVO (i pewnie zmniejszeniu oporów instalacji i wyczyszczeniu syfu) padły gruszki ? Jednak przez 2-3 tygodnie po naprawie wszystko było w porządku i auto jeździło bardzo komfortowo - sprawa się rypła po tym jak nieużywany stał przez 2 tygodnie.

Pozdrawiam
Mercedes-Benz W210 2.9TD '96 Kombi
wojtekjasiek
Posty: 33
Rejestracja: 24 mar 2019, o 17:55

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: wojtekjasiek »

A może regulator sie zawiesil w którejś pozycji (?)
Mercedes W 210 3,2 CDI WDB2100261A978155
MERCEDES W 202, C 250TD WDB2021881F414194
mikolaj
Posty: 14
Rejestracja: 20 kwie 2017, o 21:47
Lokalizacja: Wrocław

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: mikolaj »

To pytanie - jak go odwiesić ? ;)
Mercedes-Benz W210 2.9TD '96 Kombi
wojtekjasiek
Posty: 33
Rejestracja: 24 mar 2019, o 17:55

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: wojtekjasiek »

Kanał, potem trzeba odkręcić cięgno które mocuje go do budy i sprawdzic czy można nim poruszać, na odpalonymi auto powinno reagować na zmianę ustawienia. Widziałem jak gość u mnie tak sprawdzał. U mnie pacjentem był wtedy w 202. Jesli w Twoim modelu regulator jest w tym samym miejscu to dostęp jest przyzwoity i warto sprawdzic.
Mercedes W 210 3,2 CDI WDB2100261A978155
MERCEDES W 202, C 250TD WDB2021881F414194
pituszek
VIP
Posty: 113
Rejestracja: 4 sie 2009, o 19:13
Lokalizacja: warszawa

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: pituszek »

Padła grucha płyn ją całą wypełnił ,stąd ubytek i brak amortyzacji.
Pituszek 300D 1995 elegance Win WDB2100201A071285
2,9t w210
Posty: 8
Rejestracja: 25 paź 2019, o 18:00

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: 2,9t w210 »

Witam mam podobny problem podskakuje jak żaba ale wydaje mi się że jest sztywny. Nivo działa pod obciążeniem płyn wymieniony wraz z wymianą maglownicy przewody jakieś pół roku temu.model w210 2.9tdi 96r. Czy to będzie wina tych gròszek? Czy samemu można to wymienić?
Awatar użytkownika
kompressor
Posty: 527
Rejestracja: 1 kwie 2008, o 12:27
Lokalizacja: Okolice Goleniowa

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: kompressor »

Mozna.
Podnieś tył na lewarkach i wymieniaj.
S280 4 Matik
kleryk
Posty: 23
Rejestracja: 13 wrz 2011, o 12:53
Lokalizacja: Brzeg

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: kleryk »

Przeniosłem pytanie. Nie zauważyłem otwartego wątku.
Witam
Panowie remontowałem nivo. Działało wszystko ok kwestia wymiany przewodów które już były na wykończeniu. Lekko nie było polecam zarezerwować sporo czasu.
Szybkie pytanie co do przewodu elastycznego który leci w lewym nadkolu. Przyznam że się nie przyjrzałem demontując go, na jednej z końcówek jest strzałka czyli zakładam ze nie jest to bez różnicy w która stronę leci.
Strzałka ma być w kierunku pompy czy w kierunku zawieszenia?
I właśnie dlaczego to ma znaczenie myślałem że to zwykły przewód ciśnieniowy? Ma on w sobie jakieś zaworki? Puszcza tylko w jedna stronę?
A i jeszcze jedno chce wymienić dźwignie przy regulatorze bo tez jest mocno skorodowana, zauważyłem ze wajcha w regulatorze kręci się do około.
Czy to normalne? Jak działa ten regulator?
E270CDI 1999; Kochane W124 z 1991r;
Awatar użytkownika
SuperBuster11
Moderator
Posty: 964
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: SuperBuster11 »

Niestety serwisówka nie podaje czy są jakieś strzałki na przewodach.
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
kleryk
Posty: 23
Rejestracja: 13 wrz 2011, o 12:53
Lokalizacja: Brzeg

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: kleryk »

Dla świetego spokoju wymieniłem również przewody elastyczne. Właściwie dorobiłem. Chłop który dorabiał znał temat. Mówił, ze w przewodzie są jakieś plastiki tulejki które są po to by płyn się nie pienił. Stad strzałka na przewodzie, pokazuje kierunek przepływu płynu.

Co do regulatora to sprawdzę go na stole, bo myśle ze wajcha nie powinna się kręcić wokoło. Jej zakres pracy powinien w centymetrach liczony.
E270CDI 1999; Kochane W124 z 1991r;
Awatar użytkownika
SuperBuster11
Moderator
Posty: 964
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: SuperBuster11 »

Ta wajcha powinna się nieznacznie wychylać w górę do położenia F i w dół do położenia L. Niby na obudowie regulatora są takie oznaczenia. F to niby podnoszenie a L to opuszczanie zawieszenia.
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
Awatar użytkownika
kompressor
Posty: 527
Rejestracja: 1 kwie 2008, o 12:27
Lokalizacja: Okolice Goleniowa

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: kompressor »

Jak regulator działa, podnosi, opuszcza to jest sprawny a położeń to ta wajcha ma więcej nie tylko dwa.
S280 4 Matik
kleryk
Posty: 23
Rejestracja: 13 wrz 2011, o 12:53
Lokalizacja: Brzeg

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: kleryk »

kompressor pisze: 25 lip 2020, o 13:05 Jak regulator działa, podnosi, opuszcza to jest sprawny a położeń to ta wajcha ma więcej nie tylko dwa.
Rozumiem ze wajcha ma wiele położeń, w zależności od obciążenia jak się ustawi takie ma położenie. Czy jednak nie powinna mieć granicznych położeń. Jak wcześniej wspomniałem u mnie mogę nią kręcić wokoło i nie wiem czy to normalne.
Nie zwróciłem uwagi czy samochód się podnosi i opuszcza. Z zawieszeniem nie było problemów żadnych dziwnych odgłosów czy podskakiwania. Auto nie było nigdy na tyle obciążane żeby musiało się podnosić przynajmniej na tyle żebym mógł to zaobserwować „gołym okiem” wiec założyłem ze wymieniamy przewody bo były skorodowane.
Do sedna czy wajcha powinna się obracać wokoło czy powinna zatrzymywać się w pozycjach granicznych?
E270CDI 1999; Kochane W124 z 1991r;
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość