NIVO PYTANIE

Zawieszenie i układ kierowniczy

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: noc »

Klientom montujemy z Febi.Brak reklamacji.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
fredric
Posty: 16
Rejestracja: 28 gru 2017, o 22:59
Lokalizacja: wkz

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: fredric »

Info przez tel 200zł sztuka i 100 kaucja zwrotna.
febi na allegro 270 w miejscowym sklepie 300zł....
kupię nowe.
Balu-Balu
Posty: 270
Rejestracja: 18 sty 2015, o 23:59
Lokalizacja: Reda

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: Balu-Balu »

napisz cenę jak się dowiesz.
Mówię co myślę, robię co mówię.

Był 126 2.8 benzynka 1983 rok. 20 lat temu :-)
Jest 210 3.0TD 1997 WDB2102251A544990
A-Klasa 1.7CDI 2001 sprzedany :D
Uaz 3.0D z MB123 1988
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: noc »

Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Balu-Balu
Posty: 270
Rejestracja: 18 sty 2015, o 23:59
Lokalizacja: Reda

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: Balu-Balu »

:hyhy:
Nie widziałem tej strony.
Mówię co myślę, robię co mówię.

Był 126 2.8 benzynka 1983 rok. 20 lat temu :-)
Jest 210 3.0TD 1997 WDB2102251A544990
A-Klasa 1.7CDI 2001 sprzedany :D
Uaz 3.0D z MB123 1988
WojtekS210
Posty: 116
Rejestracja: 5 cze 2014, o 23:14
Lokalizacja: Gubin

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: WojtekS210 »

Co i jak zrobić, wszystko jest w tym temacie. Gruszki ja swoje ostatnie kupiłem na autoszrocie, wyglądały jak nowe, zapewniano mnie że niedawno musiały być wymieniane, taniocha i z możliwością zwrotu gdyby coś nie halo. Gruszki faktycznie pracują nadal jak nowe.
Poszperaj, znajdziesz. Jak wyżej napisano, jeśli włożysz tępy pręt na kilka cm to pod naciskiem Twojej wagi nie powinno się nic ugiąć bo masa auta jest znacznie większa, dopiero wtedy wnętrze gruszki poddaje się = amortyzuje.
Przy demontażu zbieraj olej w coś czystego, uważaj na ciśnienie, spokojnie powoli wszystko się uda, nie obawiaj się spienienia, szybko wraca do płynnego stanu, potem go wlej do zbiornika przez jakąś szmatkę/filtr by wyłapać zanieczyszczenia.
Po wymianie gruszek nic nie musisz odpowietrzać, wszytko samo się ułoży a olej wróci do wyższego poziomu.
Pomagam, bo mi pomagano.
S210 2,2 CDI mój roboczowóz WDB2102061A867329
S211 3,2 V6 Pb niunia ukochanej WDB211***********
fredric
Posty: 16
Rejestracja: 28 gru 2017, o 22:59
Lokalizacja: wkz

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: fredric »

Chwilowo kapota..... właśnie wróciłem z garażu i qrwa jebana rurka od gruszki do Amora........ nie idzie jej odkręcić od gruszki. Jutro rano zamawiam nowe przewody, z lewej zaczęliśmy i domyślam się że z prawej będzie to samo. Widziałem na allegro komplet dorabianych za niecałe 200pln w Legionowie. Mam w miarę blisko i nie wiem czy nie lepiej kupić komplet i nic jak by coś się działo. Ale najpierw rano sklep i zobaczymy czy można zamówić.
Awatar użytkownika
benha
Posty: 877
Rejestracja: 15 mar 2016, o 00:35
Lokalizacja: Rybnik

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: benha »

Proponuję szrot i wykręcić z jakiegoś trupa. A co do samego odkręcania to u mnie trzeba było się naprawdę mocno powiesić na kluczu żeby puściło, przede wszystkim nie bać się użyć siły albo puści śruba, albo się obrobi albo klucz pęknie. Polecam do tego klucze półotwarte albo gruby nastawny albo francuza, dobrej firmy bo jak będzie gównolit to pęknie przy pierwszym podejściu.
Załączniki
klucz-polotwarty-8x10-mm-yato.jpg
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
fredric
Posty: 16
Rejestracja: 28 gru 2017, o 22:59
Lokalizacja: wkz

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: fredric »

Uff temat ogarniety. Kupiłem używki za 50pln sztuka. Wszystko już na aucie. Powiem tak inne auto się zrobiło: )
Balu-Balu
Posty: 270
Rejestracja: 18 sty 2015, o 23:59
Lokalizacja: Reda

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: Balu-Balu »

benha pisze:Proponuję szrot i wykręcić z jakiegoś trupa. A co do samego odkręcania to u mnie trzeba było się naprawdę mocno powiesić na kluczu żeby puściło, przede wszystkim nie bać się użyć siły albo puści śruba, albo się obrobi albo klucz pęknie. Polecam do tego klucze półotwarte albo gruby nastawny albo francuza, dobrej firmy bo jak będzie gównolit to pęknie przy pierwszym podejściu.

Najlepsze duże żabki hydrauliczne z długą rączką. Mój mechanik nawet nie pomyślał wziąć kluch inny niż żabki.
Mówię co myślę, robię co mówię.

Był 126 2.8 benzynka 1983 rok. 20 lat temu :-)
Jest 210 3.0TD 1997 WDB2102251A544990
A-Klasa 1.7CDI 2001 sprzedany :D
Uaz 3.0D z MB123 1988
KENDZIOR_2008
Posty: 59
Rejestracja: 16 lip 2018, o 14:29
Lokalizacja: Wawa

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: KENDZIOR_2008 »

Witam koledzy podłącze się do tematu NIVO mercedes w 210 kombi E klasa z 1997 roku
Jaki olej jest najlepszy do amorków nivo i do wspomagania bo wiem że są 3 kolorki żółty, zielony i różowy
Czym się różnią???
Jak ktoś wie pomóżcie
oraz gdzie tanio można go nabyć?
Z góry dziękuje za pomoc
TWARDY :ok:
Balu-Balu
Posty: 270
Rejestracja: 18 sty 2015, o 23:59
Lokalizacja: Reda

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: Balu-Balu »

Na zbiorniku oleju masz specyfikację co lać. Dostaniesz bez problemu.
Mówię co myślę, robię co mówię.

Był 126 2.8 benzynka 1983 rok. 20 lat temu :-)
Jest 210 3.0TD 1997 WDB2102251A544990
A-Klasa 1.7CDI 2001 sprzedany :D
Uaz 3.0D z MB123 1988
pituszek
VIP
Posty: 113
Rejestracja: 4 sie 2009, o 19:13
Lokalizacja: warszawa

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: pituszek »

Balu-Balu pisze:Na zbiorniku oleju masz specyfikację co lać. Dostaniesz bez problemu.
Właściwie na korku od zbiornika.W moim przypadku olej jest drogi 001 989 20 03,febi ok 70 zeta za litr,ale żadne inne tańsze nie pasowały do tej specyfikacji.A lanie jakiegoś innego żeby zaoszczędzić 80 zeta na 2 litrach,jest dla mnie nieopłacalne.Obawiałem się,żebym zaraz nie miał problemów z pompą,układem wspomagania czy nivem ,bo to wszystko idzie na jednym oleju.Zwłaszcza ,że poszły nowe przewody i gruchy i spokój na 10 lat.Przewody zresztą z Legionowa,bardzo dobrze dopasowane.Przestrzegam tylko,że nowe końcówki są trochę ciasne i trzeba trochę się pobawić żeby dobrze załapały,starać się palcami,nie kluczem,zwłaszcza przy duralowym regulatorze niva.U mnie jeden przewód krzywo załapał i niby się wkręcił ,ale nie do końca .Ciekło i musiałem kupić drugi regulator.
Pituszek 300D 1995 elegance Win WDB2100201A071285
Awatar użytkownika
benha
Posty: 877
Rejestracja: 15 mar 2016, o 00:35
Lokalizacja: Rybnik

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: benha »

KENDZIOR_2008 pisze:Witam koledzy podłącze się do tematu NIVO mercedes w 210 kombi E klasa z 1997 roku
Jaki olej jest najlepszy do amorków nivo i do wspomagania bo wiem że są 3 kolorki żółty, zielony i różowy
Czym się różnią???
Jak ktoś wie pomóżcie
oraz gdzie tanio można go nabyć?
Z góry dziękuje za pomoc
Febi 21648, około 55zł/l. Z tego co mi wiadomo to leją takie w aso tylko że z etykietą mercedesa a nie febiego, butelki są identyczne.
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
Awatar użytkownika
kompressor
Posty: 527
Rejestracja: 1 kwie 2008, o 12:27
Lokalizacja: Okolice Goleniowa

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: kompressor »

To produkuje FUCHS.
Febi tylko lepi lepki.
S280 4 Matik
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 12 gości