NIVO PYTANIE

Zawieszenie i układ kierowniczy

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

gordini
Posty: 36
Rejestracja: 2 mar 2017, o 20:49

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: gordini »

No to chyba najlepiej zacząć od tego.
Ale czy to normalne, że jak tylne koło wpada do dziury, to tyłem szarpie?
s210270cdi
Posty: 35
Rejestracja: 24 gru 2016, o 11:06
Lokalizacja: Okolice Poznania

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: s210270cdi »

Witam,
Mam pytanie odnośnie nivo w kombi (s210, avantgarde). Nivo nie reaguje na zmianę wysokości na regulatorze, który jest koło wahacza.
-Wymieniona pompa wspomagania
-Wymienione tylne dwa amortyzatory
-Wymieniona maglownica, która miała wyciek
Do rozdzielacza dochodzi płyn, lecz nie jest to jakieś powalające ciśnienie. Za rozdzielaczem płyn prawie wcale nie płynie. Tylne zawieszenie jest bardzo miękkie (ugina się lekko do pewnego stopnia jak nacisnę nogą podłogę bagażnika oraz jest brak efektu skaczącej piłki. Przy wymianie amortyzatorów, mechanik zalał je do pełna płynem do wspomagania, lecz po postawieniu autka na kołach, siadł do poprzedniej wysokości. Podejrzewam regulator NIVO, lecz z drugiej strony nie wiem jakie ciśnienie powinna dawać pompa wspomagania na wężu wchodzącym do regulatora oraz czy gruszki mogą być zepsute pomimo, że zawieszenie jest miękkie i tył nie skacze.
Proszę o pomoc, pozdrawiam.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: noc »

Ciśnienie jest ogromne.Nie radzę podstawiać palca.Minimalne to 130 bar.Max. się nie mierzy.W układzie nie ma zaworu bezpieczeństwa.
Wszystko zależy od sprawności pompy.Stan gruszek nie ma wpływu na wysokość auta.Im gorszy ich stan tym twardsze zawieszenie.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: avandgarde »

Pompa powinna dawać ciśnienie okło 180 bar. zmierzyć tego nie zmierzysz bo potrzebny manometr który kosztuje nie mało .Jak się zachowuje wspomaganie u ciebie. Jeżeli jest ok to sprawdziłbym drożność przewodów. A najlepiej zacząć od pompy .Sprawdż u speca jakie daje cisinienie.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
s210270cdi
Posty: 35
Rejestracja: 24 gru 2016, o 11:06
Lokalizacja: Okolice Poznania

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: s210270cdi »

avandgarde pisze:Pompa powinna dawać ciśnienie okło 180 bar. zmierzyć tego nie zmierzysz bo potrzebny manometr który kosztuje nie mało .Jak się zachowuje wspomaganie u ciebie. Jeżeli jest ok to sprawdziłbym drożność przewodów. A najlepiej zacząć od pompy .Sprawdż u speca jakie daje cisinienie.
Odnośnie wspomagania, to moje autko posiadało czujnik, bodajże PML, ale ktoś go usunął z komputera i wsadziłem ponownie zwykłą maglownicę bez czujnika. Kierownica bez odpalenia silnika chodzi bardzo ciężko, natomiast jak uruchomię silnik, to jest idealnie, ani za słabo, ani za lekko. Wcześniej, był taki problem, że na odpowietrzniku regulatora wysokości NIVO pokazywała się piana z płynem wspomagania.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: noc »

Damę na kanał.Odpalić silnik, dźwigienkę regulatora zdjąć i ustawić na F (napełnianie).Można czekać czasem pół godziny.
Dlatego z 2000 obr.I od czasu do czasu dźwigienka w dół by spuścić ciśnienie i powietrze.Pilnować poziom oleju.Jak się nie podniesie pompa lub regulator.Starego typu daje się często zregenerować.Płytki na papier ścierny, a oringi dobrać.
Załączniki
W210 Regulator  nivo..jpg
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
s210270cdi
Posty: 35
Rejestracja: 24 gru 2016, o 11:06
Lokalizacja: Okolice Poznania

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: s210270cdi »

noc pisze:Damę na kanał.Odpalić silnik, dźwigienkę regulatora zdjąć i ustawić na F (napełnianie).Można czekać czasem pół godziny.
Dlatego z 2000 obr.I od czasu do czasu dźwigienka w dół by spuścić ciśnienie i powietrze.Pilnować poziom oleju.Jak się nie podniesie pompa lub regulator.Starego typu daje się często zregenerować.Płytki na papier ścierny, a oringi dobrać.
Dzisiaj z mechanikiem wymieniliśmy oringi w pompie wspomagania/nivo i po włożeniu do auta, samochód dalej się nie podnosił. Mechanik wpadł na pomysł, aby na chwilę zablokować wąż powrotny nivo. Okazało się, że zawieszenie się podnosi, a więc nivo zaczęło działać (obie strony równomiernie się podniosły). Potem obie strony trzymały poziom, lecz po jakimś czasie zjechały trochę w dół, lecz nie do końca (2 cm wyżej niż wcześniej). Tak więc nie sprawny jest regulator nivo. Nowe regulatory kosztują masę pieniędzy (z tego co widziałem to około 1500 zł), używane natomiast podobno są w większości padnięte. Czy można samemu taki regulator naprawić?

A odnośnie regulatora to próbowaliśmy tak jak wyżej i nic się zawieszenie nie podnosiło.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: noc »

Jak naprawić starego typu napisałem post wyżej.Oczywiście o ile jest co naprawiać.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
s210270cdi
Posty: 35
Rejestracja: 24 gru 2016, o 11:06
Lokalizacja: Okolice Poznania

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: s210270cdi »

noc pisze:Jak naprawić starego typu napisałem post wyżej.Oczywiście o ile jest co naprawiać.
Faktycznie, przeoczyłem :) A po czym można rozpoznać regulator starego typu? Mój rocznik auta to 2001.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: noc »

Szczerze już nie pamiętam.Ten naprawialny rozbierał się na drobne części.
2001 jeżeli już nie podmieniony to "kiszka".
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
s210270cdi
Posty: 35
Rejestracja: 24 gru 2016, o 11:06
Lokalizacja: Okolice Poznania

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: s210270cdi »

noc pisze:Szczerze już nie pamiętam.Ten naprawialny rozbierał się na drobne części.
2001 jeżeli już nie podmieniony to "kiszka".
Mój regulator jest taki jak na zdjęciu poniżej:

http://www.everythingbenz.com/prodimg.p ... 2103200258

Ustalone po numerze VIN. Numer części: A 202 320 02 58
s210270cdi
Posty: 35
Rejestracja: 24 gru 2016, o 11:06
Lokalizacja: Okolice Poznania

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: s210270cdi »

s210270cdi pisze:
noc pisze:Szczerze już nie pamiętam.Ten naprawialny rozbierał się na drobne części.
2001 jeżeli już nie podmieniony to "kiszka".
Mój regulator jest taki jak na zdjęciu poniżej:

http://www.everythingbenz.com/prodimg.p ... 2103200258

Ustalone po numerze VIN. Numer części: A 202 320 02 58

Jednak numer części jest inny. Posiadam regulator, który znajduje się również w S124. Jego numer: R1243280031
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: noc »

Kolego nr. regulatora tym bardziej nie pamiętam. :rozpacz:
Ten z obrazka nie da się domowym sposobem naprawić.Szukaj dobrego.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
koniu175
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2008, o 12:09
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: koniu175 »

s210270cdi pisze:Witam,
Mam pytanie odnośnie nivo w kombi (s210, avantgarde). Nivo nie reaguje na zmianę wysokości na regulatorze, który jest koło wahacza.
-Wymieniona pompa wspomagania
-Wymienione tylne dwa amortyzatory
-Wymieniona maglownica, która miała wyciek
Do rozdzielacza dochodzi płyn, lecz nie jest to jakieś powalające ciśnienie. Za rozdzielaczem płyn prawie wcale nie płynie. Tylne zawieszenie jest bardzo miękkie (ugina się lekko do pewnego stopnia jak nacisnę nogą podłogę bagażnika oraz jest brak efektu skaczącej piłki. Przy wymianie amortyzatorów, mechanik zalał je do pełna płynem do wspomagania, lecz po postawieniu autka na kołach, siadł do poprzedniej wysokości. Podejrzewam regulator NIVO, lecz z drugiej strony nie wiem jakie ciśnienie powinna dawać pompa wspomagania na wężu wchodzącym do regulatora oraz czy gruszki mogą być zepsute pomimo, że zawieszenie jest miękkie i tył nie skacze.
Proszę o pomoc, pozdrawiam.
s210270cdi
Posty: 35
Rejestracja: 24 gru 2016, o 11:06
Lokalizacja: Okolice Poznania

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: s210270cdi »

koniu175 pisze:
s210270cdi pisze:Witam,
Mam pytanie odnośnie nivo w kombi (s210, avantgarde). Nivo nie reaguje na zmianę wysokości na regulatorze, który jest koło wahacza.
-Wymieniona pompa wspomagania
-Wymienione tylne dwa amortyzatory
-Wymieniona maglownica, która miała wyciek
Do rozdzielacza dochodzi płyn, lecz nie jest to jakieś powalające ciśnienie. Za rozdzielaczem płyn prawie wcale nie płynie. Tylne zawieszenie jest bardzo miękkie (ugina się lekko do pewnego stopnia jak nacisnę nogą podłogę bagażnika oraz jest brak efektu skaczącej piłki. Przy wymianie amortyzatorów, mechanik zalał je do pełna płynem do wspomagania, lecz po postawieniu autka na kołach, siadł do poprzedniej wysokości. Podejrzewam regulator NIVO, lecz z drugiej strony nie wiem jakie ciśnienie powinna dawać pompa wspomagania na wężu wchodzącym do regulatora oraz czy gruszki mogą być zepsute pomimo, że zawieszenie jest miękkie i tył nie skacze.
Proszę o pomoc, pozdrawiam.
Winnym okazał się regulator nivo, który jest rozbieralny. Posiada wieczko z dwoma otworami, do którego dorobiłem klucz. W środku znajduje się tulejka, w której są dwa oringi oraz główny duży oring pod wieczkiem. Wymieniłem oringi, wyczyściłem regulator i zawieszenie zaczęło się podnosić.

Pozdrawiam!
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości