Mały remoncik tylnego zawieszenia i wału
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Mały remoncik tylnego zawieszenia i wału
Witam. Niestety od dłuższego czasu dochodzą w mojej e430 stuki z okolic mostu, dziś wjechałem na podnośnik i tragedia..
Mam do wymiany tuleje przednie tylnego wózka, tuleje mocującą most, oba przeguby tarczowe wału i przy okazji podporę wału wymienie bo domyślam się że też już nowa nie jest..
Chodzi o to czy mógłby ktoś mi podpowiedzieć jakie nr części? Będe wkładał wszystko lemfordera.
vin to WDB2102701A588499
Czy przeguby tarczowe(gumowe) wału są obydwa takie same, przód i tył i czy potrzeba do nich jakichś tulei centrujących bo też takie znalazłem w sklepie?
Jak to wygląda z tą podporą wału, wymienne samo łożysko czy całość?
z góry wielkie dzięki
Na załączonym zdjęciu zaznaczyłem o jakie tuleje mi chodzi.
Mam do wymiany tuleje przednie tylnego wózka, tuleje mocującą most, oba przeguby tarczowe wału i przy okazji podporę wału wymienie bo domyślam się że też już nowa nie jest..
Chodzi o to czy mógłby ktoś mi podpowiedzieć jakie nr części? Będe wkładał wszystko lemfordera.
vin to WDB2102701A588499
Czy przeguby tarczowe(gumowe) wału są obydwa takie same, przód i tył i czy potrzeba do nich jakichś tulei centrujących bo też takie znalazłem w sklepie?
Jak to wygląda z tą podporą wału, wymienne samo łożysko czy całość?
z góry wielkie dzięki
Na załączonym zdjęciu zaznaczyłem o jakie tuleje mi chodzi.
WARTE ZAPAMIĘTANIA
w123 240d `83
100 c3 2.0 R5 `91
e32 735i `91
Omega B 2.5TDS `97
Teraz s210 e430 `97
w123 240d `83
100 c3 2.0 R5 `91
e32 735i `91
Omega B 2.5TDS `97
Teraz s210 e430 `97
wasiliew dziękuje, wiem o tym. Przeczytałem te tematy. Ale czy mógłbyś mi powiedzieć czy w każdym modelu były jednakowe części o które pytam?
Chodzi o to że będe w polsce teraz na cztery dni i muszę już dziś zamówić części a niechce żeby się w piątek okazało że kupiłem coś nie do mojego auta..
Chodzi o to że będe w polsce teraz na cztery dni i muszę już dziś zamówić części a niechce żeby się w piątek okazało że kupiłem coś nie do mojego auta..
WARTE ZAPAMIĘTANIA
w123 240d `83
100 c3 2.0 R5 `91
e32 735i `91
Omega B 2.5TDS `97
Teraz s210 e430 `97
w123 240d `83
100 c3 2.0 R5 `91
e32 735i `91
Omega B 2.5TDS `97
Teraz s210 e430 `97
-
- Posty: 607
- Rejestracja: 14 lut 2013, o 22:21
- Lokalizacja: Bełchatów
to i tak nie będą stuki od tego ;-)
zobacz dolne mocowania amortyzatorów ;-) ja bardziej obstawiam tutaj problem , przy tych tulejach bys miał bardziej objaw uderzenia skrzyni/mostu przy gwałtownym hamowaniu dodawaniu gazu jak poka coś np na progach lub dziurach to mocowania dolne amorów
możesz zamówić sobie w gdansku zregenerowane 240zł w firmie nangas jak dobrze pamiętam z roczną gwarancją
zobacz dolne mocowania amortyzatorów ;-) ja bardziej obstawiam tutaj problem , przy tych tulejach bys miał bardziej objaw uderzenia skrzyni/mostu przy gwałtownym hamowaniu dodawaniu gazu jak poka coś np na progach lub dziurach to mocowania dolne amorów
możesz zamówić sobie w gdansku zregenerowane 240zł w firmie nangas jak dobrze pamiętam z roczną gwarancją
W210 E200 Elegance 1998r
WDB2100351A436739
VoLvO V50 2,5T AWD
Był:
W210 S430 4matic Elegance + LPG 2001r
W202 C280 Sedan 1995r
WDB2100351A436739
VoLvO V50 2,5T AWD
Był:
W210 S430 4matic Elegance + LPG 2001r
W202 C280 Sedan 1995r
Ja jestem świeżo po wymianie tulei, podpory wału i amortyzatorów. W porównaniu z tym jak telepał się i stukał, wibrował i bujał na drodze, to po wymianie jest po prostu bajeczka z maliną.
Masz kawał mocy , więc nie dziwota że tylna zawiecha , dyfer, i inne klamoty dostały po całości, taki moment obrotowy na wale potrafi nieźle dać w kość wszystkim częściom.
Podporę możesz kupić bez łożyska, i przy wymianie dokupić i wprasować łożysko, zewnętrznie są jednakowe , tylko średnica wewnętrzna to 25 lub 35 mm, w moim było 25 mm, koledzy z forum z VIN-u mi odczytali.
W podporze głównie guma się rozrywa, nie ma co rzeźbić, ja zapłaciłem za kompletną z łożyskiem 130 zł po rabacie, więc nie ma tragedii. Co do gumowych łączników wału, to przedni i tylny jest inny, trzeba zamówić pod konkretny model, goście w sklepach są kumaci i dobiorą z katalogu.
Masz kawał mocy , więc nie dziwota że tylna zawiecha , dyfer, i inne klamoty dostały po całości, taki moment obrotowy na wale potrafi nieźle dać w kość wszystkim częściom.
Podporę możesz kupić bez łożyska, i przy wymianie dokupić i wprasować łożysko, zewnętrznie są jednakowe , tylko średnica wewnętrzna to 25 lub 35 mm, w moim było 25 mm, koledzy z forum z VIN-u mi odczytali.
W podporze głównie guma się rozrywa, nie ma co rzeźbić, ja zapłaciłem za kompletną z łożyskiem 130 zł po rabacie, więc nie ma tragedii. Co do gumowych łączników wału, to przedni i tylny jest inny, trzeba zamówić pod konkretny model, goście w sklepach są kumaci i dobiorą z katalogu.
MB E-200 2.0 B+LPG ASB 95r Classic
WDB2100351A041446
WDB2100351A041446
ChubbChubbs jak najbardziej się z Tobą zgadzam, dolne mocowania też padnięte, dzwoniłem dziś do Nagengast`a i doszliśmy do wniosku że wyśle im całe siłowniki razem z przekładnią która też czeka na remont, wszystko z racji tego że teraz auto jest mi potrzebne, a jak wyśle części do regeneracji to będzie musiało postać pare dni..
Poza tym mocowania siłowników najlepiej sprawdzić skręcając szybko w prawo/lewo wtedy stukają i to na pewno one. A tuleje dziś sprawdziłem i są tragiczne szczególnie ta jedna która trzyma pośrodku most. Efekt rzeczywiście, jakby jakiś słoń kopnął auto przy ruszaniu.
jabu Wysłałem dziś "zamówienie" do sklepu i poprosiłem chłopaków żeby wszystko posprawdzali wg vin`u więc powinno być ok. Jak mówiłem wszystko będzie lemfordera więc powinno być na trochę czasu wporządku zobaczymy tylko ile cała zabawa będzie kosztować...
Poza tym mocowania siłowników najlepiej sprawdzić skręcając szybko w prawo/lewo wtedy stukają i to na pewno one. A tuleje dziś sprawdziłem i są tragiczne szczególnie ta jedna która trzyma pośrodku most. Efekt rzeczywiście, jakby jakiś słoń kopnął auto przy ruszaniu.
jabu Wysłałem dziś "zamówienie" do sklepu i poprosiłem chłopaków żeby wszystko posprawdzali wg vin`u więc powinno być ok. Jak mówiłem wszystko będzie lemfordera więc powinno być na trochę czasu wporządku zobaczymy tylko ile cała zabawa będzie kosztować...
WARTE ZAPAMIĘTANIA
w123 240d `83
100 c3 2.0 R5 `91
e32 735i `91
Omega B 2.5TDS `97
Teraz s210 e430 `97
w123 240d `83
100 c3 2.0 R5 `91
e32 735i `91
Omega B 2.5TDS `97
Teraz s210 e430 `97
jabu, napisz jakiej firmy amorki, podpora i łączniki gumowe wału.
gdzie tak tanio kupiłeś?
ja za amorki płaciłem po 200zł szt. (Sachs'a), a za łączniki wału to mniej więcej 250zł szt. Lemfordera chcą
gdzie tak tanio kupiłeś?
ja za amorki płaciłem po 200zł szt. (Sachs'a), a za łączniki wału to mniej więcej 250zł szt. Lemfordera chcą
Ostatnio zmieniony 10 lut 2015, o 20:11 przez Przemek, łącznie zmieniany 1 raz.
W210 E200CDI Elegance 1998 Sedan 102KM
WDB2100071A820573
S210 E230T Avantgarde 1996 150KM - sprzedany
WDB2102371A316278
S210 2.7/3.2 CDI - było w planach
jest S210 2.2CDI
WDB2100071A820573
S210 E230T Avantgarde 1996 150KM - sprzedany
WDB2102371A316278
S210 2.7/3.2 CDI - było w planach
jest S210 2.2CDI
poducha dyfra (część nr 20): (A140 350 45 41) zamiennie z (A 140 350 49 41)
przednie tuleje sanek (część nr 29): (A 210 350 58 08)
przednie tuleje sanek (część nr 29): (A 210 350 58 08)
W210 E200CDI Elegance 1998 Sedan 102KM
WDB2100071A820573
S210 E230T Avantgarde 1996 150KM - sprzedany
WDB2102371A316278
S210 2.7/3.2 CDI - było w planach
jest S210 2.2CDI
WDB2100071A820573
S210 E230T Avantgarde 1996 150KM - sprzedany
WDB2102371A316278
S210 2.7/3.2 CDI - było w planach
jest S210 2.2CDI
Kurde szukam na forum i necie info na temat wału i już sam niewiem jak jest, jedni piszą tak drudzy inaczej.
Skrzynia łączy się z wałem takim samym łącznikiem jak wał z dyfrem?
lub
Skrzynia łączy się z wałem tłumikiem drgań(niedostępnym poza ASO) a wał z dyfrem łącznikiem gumowym?
Jak jest na serio, może ktoś bardziej jest zorientowany?
Skrzynia łączy się z wałem takim samym łącznikiem jak wał z dyfrem?
lub
Skrzynia łączy się z wałem tłumikiem drgań(niedostępnym poza ASO) a wał z dyfrem łącznikiem gumowym?
Jak jest na serio, może ktoś bardziej jest zorientowany?
WARTE ZAPAMIĘTANIA
w123 240d `83
100 c3 2.0 R5 `91
e32 735i `91
Omega B 2.5TDS `97
Teraz s210 e430 `97
w123 240d `83
100 c3 2.0 R5 `91
e32 735i `91
Omega B 2.5TDS `97
Teraz s210 e430 `97
-
- Posty: 607
- Rejestracja: 14 lut 2013, o 22:21
- Lokalizacja: Bełchatów
masz 2 łączniki elastyczne wału jeden skrzynia >> wał drugi wał>most
proszę
proszę
W210 E200 Elegance 1998r
WDB2100351A436739
VoLvO V50 2,5T AWD
Był:
W210 S430 4matic Elegance + LPG 2001r
W202 C280 Sedan 1995r
WDB2100351A436739
VoLvO V50 2,5T AWD
Był:
W210 S430 4matic Elegance + LPG 2001r
W202 C280 Sedan 1995r
dziękuje ChubbChubbs Więc mam kupować dwa takie same łączniki? W załączniku mam zdjęcie tego łącznika to Lemforder a nr. 17979 01
Takie nr są przy nim jako OEM
Producent Kod OE
BOGE 88-115-A
CORTECO 21652291
FEBI BILSTEIN 03659
LEMFÖRDER 524 002 335
MERCEDES-BENZ 140 410 04 15
MERCEDES-BENZ 210 410 06 15
MERCEDES-BENZ 230 410 01 15
Takie nr są przy nim jako OEM
Producent Kod OE
BOGE 88-115-A
CORTECO 21652291
FEBI BILSTEIN 03659
LEMFÖRDER 524 002 335
MERCEDES-BENZ 140 410 04 15
MERCEDES-BENZ 210 410 06 15
MERCEDES-BENZ 230 410 01 15
WARTE ZAPAMIĘTANIA
w123 240d `83
100 c3 2.0 R5 `91
e32 735i `91
Omega B 2.5TDS `97
Teraz s210 e430 `97
w123 240d `83
100 c3 2.0 R5 `91
e32 735i `91
Omega B 2.5TDS `97
Teraz s210 e430 `97
-
- Posty: 607
- Rejestracja: 14 lut 2013, o 22:21
- Lokalizacja: Bełchatów
TAKbluesimon pisze:Więc mam kupować dwa takie same łączniki?
W210 E200 Elegance 1998r
WDB2100351A436739
VoLvO V50 2,5T AWD
Był:
W210 S430 4matic Elegance + LPG 2001r
W202 C280 Sedan 1995r
WDB2100351A436739
VoLvO V50 2,5T AWD
Był:
W210 S430 4matic Elegance + LPG 2001r
W202 C280 Sedan 1995r
[color=444444][/color]Mam znajomego w hurtowni części, dodatkowo bierze dla mnie `na warsztat`co dodaje kolejne obniżki, przykładowo tuleje kpl. na wózek kosztują 550 zł, ja kupił bym za 450 przez niego, a `na warsztat` 350zł, niemieckie, podpora też niemiecka, nie pamiętam nazwy bo opakowanie wyrzuciłem, łączniki wału niemieckie po 80zł ze zniżkami po 50 zł , ale za to że brałem dużo części następne - 10zł, co do amortyzatorów , to nie są markowe, produkowane na tej samej linii co bodajże sachs, lecz bez znaków cechowych, dlatego taka cena, produkowane dla sieci ITL, która zaopatruje nieautoryzowane warsztaty (czyt. tanie naprawy), nie wiem jak z trwałością, pojeżdżę , potestuję i opiszę, ale bądźmy szczerzy, za tą cenę mogę je wymieniać co dwa lata, wymiana prosta i szybka, a tyle to byle `pompki` wytrzymują.Przemek pisze:jabu, napisz jakiej firmy amorki, podpora i łączniki gumowe wału.
gdzie tak tanio kupiłeś?
ja za amorki płaciłem po 200zł szt. (Sachs'a), a za łączniki wału to mniej więcej 250zł szt. Lemfordera chcą
Cenię części Lemfordera, ale zaczynają już bujać się cenowo na swojej marce jak adidas na dresach.
Każdy ma swój rozum, nie chcę nikogo namawiać i zawracać z obranej drogi, ja dla siebie kupuję to co uważam za optymalne rozwiązanie, czyli ani szczyt ani dno cenowe.
Zdaje się że wprowadziłem w błąd odnośnie łączników wału, podobno są takie same na przód i na tył... Ale ja się nie znam
MB E-200 2.0 B+LPG ASB 95r Classic
WDB2100351A041446
WDB2100351A041446
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości