Mały remoncik tylnego zawieszenia i wału

Zawieszenie i układ kierowniczy

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
bluesimon
Posty: 21
Rejestracja: 28 paź 2014, o 22:07
Lokalizacja: obecnie München

Post autor: bluesimon »

Wczoraj po kilku grubych godzinach zrobiłem w końcu to zawieszenie, jeszcze tylko mocowania siłowników i będzie cacy... :)
Co do tych nieszczęsnych łączników wału to fakt, są dwa takie same.
W końcu nie z tyłu nie trzaska przy ruszaniu, jest super.. no tylko jeden problem,
kolega mi pomagał przy składaniu wału bo już godzina była sroga i się nie przyznał i dopiero przy jeździe próbnej się przyznał że zrobił cech na wale. Kurde tragicznie wali tak ok 80km/h.
Wiem że są jakieś fabryczne cechy podobno, muszę jutro to zobaczyć i poprawić, mam nadzieje że jak złoże go na te cechy to będzie już po wszystkim, w poniedziałek w południe 1000km do monachium i fajnie by było jechać coś więcej niż 70km/h po zainwestowaniu ponad 2k :(

Jeśli chodzi o koszta to ceny u mnie:
330 szt. łącznik elastyczny Lemfordera
120 szt. tuleja centr, wału -||-
230 zest. naprawczy wóżka -||-
325 szt. gruszka nivo Swag
150 podpora wału kpl. Febi
48 jakoś za płyn do nivo Swag
a tuleje dyfra musiałem kupić w ASO bo nigdzie nie umałem dostać, ew tylko jedną górną, 198zł orginał :)
przy okazji wymieniłem tulejkę cięgna drążka zmiany biegów bo już była roz.. tzn już jej nie było... i jest teraz elegancko.

Pozdrawiam i dzięki za pomoc, ewentualnie jak ktoś przerabiał temat to te cechy na wale są przy wieloklinie pod gumą i na krzyżaku tak jak na tym zdjęciu?
Załączniki
111.jpg
111.jpg (17.9 KiB) Przejrzano 3943 razy
WARTE ZAPAMIĘTANIA
w123 240d `83
100 c3 2.0 R5 `91
e32 735i `91
Omega B 2.5TDS `97
Teraz s210 e430 `97
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

bluesimon pisze:Pozdrawiam i dzięki za pomoc, ewentualnie jak ktoś przerabiał temat to te cechy na wale są przy wieloklinie pod gumą i na krzyżaku tak jak na tym zdjęciu?
Tak są.I maja być tak założone inaczej wał wariuje.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Awatar użytkownika
bluesimon
Posty: 21
Rejestracja: 28 paź 2014, o 22:07
Lokalizacja: obecnie München

Post autor: bluesimon »

kakadu, dzięki, muszę to jutro opanować. Kurde w głupim oplu był jeden podwójny frez i nieszło inaczej złożyć niż dobrze :P

[ Dodano: 2015-02-15, 16:38 ]
Niestety ale katastrofa :( Zlożyłem dziś wał na fabryczne cechy i lipa, może troszkę mnie trzęsie ale dalej jest źle. Pytanie czy teraz znajdę kogoś rano na śląsku, najlepiej w okolicach katowic to mi wyważy ten wał na nowo na aucie? v :zalamany:

[ Dodano: 2015-02-18, 06:32 ]
Temat jest już opanowany, poprzedni właściciel chyba wyważył wał w innym położeniu niż orginalne cechy i stąd problem. Polecam przy okazji Pana Migdacza z bielska który zajął się moim wałem, teraz jest już w porządku wszystko. Wyważenie i zdjęcie wału kosztowało 300zł a cała impreza trwała 4h.
WARTE ZAPAMIĘTANIA
w123 240d `83
100 c3 2.0 R5 `91
e32 735i `91
Omega B 2.5TDS `97
Teraz s210 e430 `97
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Mały remoncik tylnego zawieszenia i wału

Post autor: kmtaxi »

Aby wymienić blachę osłaniającą tarczę hamulcową z tyłu, muszę wybić piastę z łożyska zwrotnicy tylnej. Czy łożysko nie ucierpi i można ponownie wprasować piastę?
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Beny210
Posty: 68
Rejestracja: 29 sie 2015, o 10:56
Lokalizacja: Białystok

Re: Mały remoncik tylnego zawieszenia i wału

Post autor: Beny210 »

Łożysko po takiej operacji podlega wymianie.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości