Problem z kluczykiem "rybka"

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

SLAWKOROMA
Posty: 6
Rejestracja: 25 lis 2009, o 19:37
Lokalizacja: polska

Problem z kluczykiem "rybka"

Post autor: SLAWKOROMA »

Witam, jestem pierwszy raz na tym forum. Szukam porady - malej pomocy. Mam problem z kluczykiem na podczerwien. Po wlozeniu go do stacyjki, blokada kierownicy puszcza, jednak nie mozna go dalej przekrecic na kontrolki. Pilot wysyla podczerwien - sprawdzalem to kierujac go w oko kamery, Nie moge tez otworzyc i zamknac drzwi z pilota, co wczesniej bylo mozliwe. Pewien mechanik mowil mi, ze dopoki nie otworze drzwi-centralnego z pilota, nie odpale samochodu silnika bo trzyma go immobilaizer. Fizycznie, po rozebraniu stacyjki (nie uszkadzajac nic), przekrecilismy kluczyk na kontrolki, jednak w dalszym ciagu nie uruchamia sie rozrusznik. Co moglbym zrobic, zeby rozwiazac ten problem, gdzie szukac???
Dziekuje za podpowiedz i pomoc!!!!
SLAWKOROMA
SLAWKOROMA
Posty: 6
Rejestracja: 25 lis 2009, o 19:37
Lokalizacja: polska

Post autor: SLAWKOROMA »

Ok, tylko nie mam grota w tym kluczyku, stacyjka jest na podczerwien. To jest e klasa 220 cdi przed liftem.
SLAWKOROMA
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

aha dobrze, zmylilo mnie pierwsze Twoje zdanie i skojarzylem ze scyzorykiem. jezeli chodzi o rybke to czesto gesto odrywa sie w nim cewka, np. na skutek upadku. mysle, ze najlepiej byloby niech przejrzy go dobry elektronik np. od komorek i ewentulanie naprawi, bo koszt wyrobienia nowego klucza w aso to jakies 800zl. dodam jeszcze, ze wlasnie ta cewka odpowiada na uruchomienie samochodu.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
SLAWKOROMA
Posty: 6
Rejestracja: 25 lis 2009, o 19:37
Lokalizacja: polska

Post autor: SLAWKOROMA »

Juz kiedys o tym czytalem, ostatnio zanioslem kluczyk do elektronika trudniacego sie naprawa Tv i tego typu sprzetu, stwierdzil ze kluczyk byl na pewno zalany, jednak on go oczyscil, i twierdzil ze juz powinien byc ok! Mowilem mu tez ze moze byc zerwana cewka o ktorej piszesz, ale twierdzil ze jest dobra. Mam pytanko, jezeli bylaby to ta cewka, to kluczyk w dalszym vciagu wysylalby podczerwien i dioda bedzie migala????
SLAWKOROMA
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

cewka na 99%, kluczyk nie dostaje zasilania poprzez indukcje ze stacyjki.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

a moze sie juz "skonczyl" kluczyk ?

viewtopic.php?t=6028
FuzziMajster
Posty: 194
Rejestracja: 30 lis 2009, o 20:24
Lokalizacja: Sobków

Post autor: FuzziMajster »

fabek pisze:cewka na 99%, kluczyk nie dostaje zasilania poprzez indukcje ze stacyjki.
Witam. Przeczytałem temat bo mam, /a może miałem,/ problem z rybką. Wypatroszyłem leszcza i faktycznie cewka luzem lata po obudowie. A już się szykowałem na nowy zestaw kluczy. Poszukam kogoś kto wklei na druk nową cewkę i pochwalę się jaki jest wynik reanimacji.
Pozdrawiam.
WDB2102611A759412
E 240 avantgarde
fuzzi
„Bo lepiej na swej drodze spotkać kogoś mądrego
Niż dać się wysysać przez innego, głupiego”
Gerri
Doradca
Posty: 459
Rejestracja: 23 wrz 2008, o 00:09
Lokalizacja: Limerick - IRELAND

Re: Problem z kluczykiem "rybka"

Post autor: Gerri »

fabek pisze:cewka na 99%, kluczyk nie dostaje zasilania poprzez indukcje ze stacyjki.
Nieprawda. Skoro kluczyk zwolnił blokadę - to znaczy, że został rozpoznany.
SLAWKOROMA pisze: Pilot wysyla podczerwien - sprawdzalem to kierujac go w oko kamery
Za dużo nie sprawdziłeś. W kluczyku są dwa układy: pierwszy zasilany z baterii odpowiada za otwieranie i zamykanie centralnego zamka, druga część odpowiada za stacyjkę. Sprawdziłeś tylko tę pierwszą (a ściślej - że zapala się dioda po naciśnięciu przycisku).
Skoro kluczyk był zalany - to raczej spodziewaj się kłopotów.
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Problem z kluczykiem "rybka"

Post autor: ZGi »

Gerri, to jak kluczyk zostanie rozpoznany, blokada odpuszczona to moze byc kluczyk skonczony ?? czy do naprawy ??
Gerri
Doradca
Posty: 459
Rejestracja: 23 wrz 2008, o 00:09
Lokalizacja: Limerick - IRELAND

Post autor: Gerri »

Komunikacja wygląda tak: wsadzamy kluczyk do stacyjki, kluczyk dostaje impuls energii z cewki transpondera i nadaje optyczny kod do procesora stacyjki. Następuje pierwsze rozpoznanie kodu kluczyka, i następnie wysłanie impulsu do odblokowania kierownicy. Blokada dostaje ten impuls (kodowany), potwierdza jego prawidłowość i uruchamia silniczek z przekładnią zwalniający blokadę. Przy bolcu blokady jest wyłącznik odczytujący jej położenie. Dopiero gdy blokada całkowicie się cofnie, idzie zwrotny sygnał do stacyjki. Ten sygnał uruchamia malutki elektromagnes umożliwiający obrót kluczyka do pozycji zapłonu. Jak już kluczyk obrócimy i kontrolki się zapalą, to jest jeszcze jeden styk - jego zadaniem jest rozłączeniu prądu docierającego do blokady. Tak na wszelki wypadek - żeby jakieś głupie zakłócenie nie spowodowało zablokowania kierownicy
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

a z moim pytaniem ?? jak blokada odpuszczona ale nie da sie przekrecic to:

1) kluczyk do naprawy ?
2) kluczyk sie skonczyl ?
SLAWKOROMA
Posty: 6
Rejestracja: 25 lis 2009, o 19:37
Lokalizacja: polska

Post autor: SLAWKOROMA »

Czyli waszym zdaniem drodzy forumowicze, od czego powinienem zaczac zeby eliminowac poszczegolne mozliwe usterki??? Dziekuje z goey za rade!

[ Dodano: 2009-12-06, 12:47 ]
Jezeli kluczyk "rybka" wysyla podczerwien i przy naciskaniu guzikow na pilocie mruga dioda czerwona, oznacza to ze jest dobry, czy pomimo tego moze byc uszkodzona ktoras cewka w kluczyku odpowiedzialna za odpalenie silnika? Jeszcze jedno pytanko, czy ten czytnik, ktory jest przy lusterku przedniej szyby, w momencie kiedy bylby rozlaczony jakis przewod ktory idzie nad podsufitka, moze byc tez przyczyna opisanej awarii przeze mnie?Jak sprawdzic czy ten czytnik dziala? Jest na nim mala czerwona dioda, jednak nie swieci kiedy przyciskam guziki kluczyka. Po odpieciu kostki, ktora laczy czytnik i kabel, elektryk nie znalazl tam zadnego napiecia. Pytanko czy powinno tam napiecie w ogole byc? Prosze o rade, z gory dziekuje!!!!!!
SLAWKOROMA
Awatar użytkownika
Michal200
Posty: 467
Rejestracja: 10 lis 2009, o 23:43
Lokalizacja: US

Post autor: Michal200 »

Ja mialem taka sytuacje, ze najpierw stacyjka nie czytala kluczyka a nastepnie byly problemy z otwieraniem i zamykaniem auta pomimo nowych baterii. Dostalem od znajomego nr do www.sopniewski.com i powiedzial, ze zajmuje sie takimi kluczykami. Pojechalem i w ciagu godz mi zrobil 2 szt ta druga nie dawala znaku zycia od kupna samochodu.
Uprzednio nalezy umowic sie telefonicznie.
W202 C 180 1999r. Jaspis blau Classic Selection -> Sport DTM USA
WDB2020181A823149
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=19013
EX: W202 C180 1997r. ,
Obrazek
killer23
Posty: 134
Rejestracja: 17 lip 2010, o 16:13
Lokalizacja: skierniewice

Post autor: killer23 »

panowie a co to jest jak nie załacza sie blokada?? wyjmuje kluczyk i nie blokuje ,minie pare dni i wszystko wraca do normy
W210 2.8V6 204KM
przedni napęd jest dla dziewczynek
robledo25
Posty: 106
Rejestracja: 31 paź 2010, o 17:27
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: robledo25 »

Ja miałem problem z kluczykiem!A mianowicie nie chciał się przekręcić w stacyjce,ale udało sie!Dziś znów odpaliłem normalnie auto a za drógim razem nie udało się!Niemoge teraz ani odpalić ani zamknąć kluczykiem.Prosze o pomoc bo niemam kompletnie pojęcia co zrobić!!!!!!
Moja Gwiazda to moja żona a po niej W210 300TD VIN WDB2100251A444280
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości